me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:04

oke,ik snap hem Bloos

voor de buitenwereld is het 1 pot nat.... niet te zien is niet te zien. Knipoog

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:10

mag vrijdag weer naar me internist in amsterdam M.E centrum.en gelijk een fietstets kijken of me hart genoeg zuurstof pomt.en hartfilmpje word er gemaakt.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:03

Onassa schreef:
Tes, dank je wel voor je eerlijke antwoord en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Graag gedaan en dank je wel Lachen Heb nog taart over als jullie een stukje willen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:27

Nou dat zou er best ingaan ware het net dat je niet echt naast de deur woont en ik nu mijn bedje ga opzoeken Knipoog

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:30

ik ga ook Lachen weltrusten alvast!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:57

Ik heb zelf ook wel eens gedokterd, maar vaak
Als je nergens antwoorden krijgt, ga je het zoeken.
In dit geval bedoel ik het reguliere gedoe, standaard huisarts of een uitgebreid bloedonderzoek.
Wat dus te oppervlakkig is.

Heb zelf Q10 geslikt en kreeg daar een enorm snelle hartslag van. Doen we dus niet meer Clown .

Heb nu weer een "zoek-opleving" en na veel zoeken, mecvs.net etc ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ten eerste een leven bloedonderzoek ga laten doen/morfologisch bloedonderzoek, en daarnaast via mijn internist doorverwezen ga worden naar het me/cvs centrum te Amsterdam.

Van deze site: http://www.hetalternatief.org/ , wordt je er trouwens niet blijer op.
Killer cellen, overeenkomsten kwa afweersysteem met Aids, tests, lichamelijke aanwijzingen etc.
Natuurlijk.. men neme zo'n site niet totaal serieus, daar heb je als lezer (ik wel iig ) te weinig kennis van.
Maar lezen, verdiepen, en met name wetenschappelijke onderbouwingen daarvan, kunnen geen kwaad.
Als je dat leest vraag je je af wat artsen nou aan het doen zijn.... zoals ze in Nijmegen Cognitieve gedrags therapie geven tegen me/cvs.
Aannemelijk klinkt het wel allemaal.... wetenschappelijke *buitenlandse* studies etc..
Er moet iets zijn waardoor me/cvs en verwante ziektes door veroorzaakt worden.
Er moet iets niet goed werken/anders zijn.
Aanwijzingen zijn daar genoeg voor.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:43

Mocht over een tijdje blijken dat er bij ME ook in de hersenen wat fout gaat waardoor alles verstoord wordt, dan zal ik absoluut geen problemen hebben met het "tussen de oren deel".

Het probleem nu is alleen dat er vaak "je beeldt het je in" mee bedoeld wordt.
Dit zijn gewoon lichamelijke klachten die niet door "denken" veroorzaakt worden, en die dus ook niet door "een andere manier van denken" opgelost kunnen worden.

Probleem is ook met de meeste "tussen de oren" dingen dat CGT daar WEL erg goed bij kan helpen, en dat dat bij ME juist averechts werkt.
En als je je dan niet zo druk maakt over het "tussen de oren" deel, krijg je de compleet verkeerde behandeling voorgeschreven. (Of krijg je verwijten naar je hoofd als "wil je niet beter worden dan?").

Kleine noot: Depressie en andere tussen de oren dingen zit dan wel "tussen de oren" maar is toch ook lichamelijk (gebrek aan serotonine/neurotransmitters in de war etc).

Oudjaar: heb van 9 tot 12 geslapen,wekker gezet, en toen tot half 1/kwart voor 1 even vuurwerk gekeken, en toen verder geslapen tot 10 uur.
Ritme is wel wat verschoven (later dan normaal slapen - om kwart over 10 of zo - en pas om 10 uur weer wakker ook de laatste 3 dagen. )
Iets moe-er/brakker dan normaal, maar met een beetje rustig aan doen en paar dagen vroeg naar bed (zodat mijn ritme weer half10-half 9 wordt ) moet dat hopelijk wel goed komen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:53

MissPromiss schreef:
Ik zit nu in 6VWO dus nog even knokken maar ooo wat is het zwaar Nagelbijten / Gniffelen Ik moet dinsdag weer beginnen maar weet echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen, voel me zó waardeloos op het moment.. Maarja ik wil dat papiertje echt halen dus ik zal me er doorheen moeten vechten. Zo jammer dat ik nu al weet dat ik er alleen maar slechter van ga worden Nagelbijten / Gniffelen

Een tip voor jou, en andere mensen in het eindexamen jaar:
Bij ziekte mag je je eindexamen in twee jaar doen. Voor mij was dit ook de enige mogelijkheid om het te halen.
Ik heb in het eerste eindexamenjaar Nederlands, Engels, Geschiedenis en Aardrijkskunde gedaan (voor mij de makkelijkere vakken), en in het tweede eindexamenjaar Wiskunde, Economie en mijn PWS. Op die manier kon ik het wat meer spreiden. Ook heb ik in het eerste jaar Nederlands in de herexamenperiode gemaakt, ook om de examens wat meer te spreiden. (dat mag officieel niet, maar ik had me ziekgemeld bij het gewone examen)
Ik had het geluk dat het VWO me opzich heel makkelijk afging en heb dan ook alleen de wiskundelessen gevolgd, de andere vakken daar ging ik niet heen. Daardoor kon ik me wel goed voorbereiden op de examens. Zo heb ik toch mooi mijn diploma gehaald, zonder mezelf helemaal over de kop te werken. Het kost je wel een jaar extra en dat is poedersuiker, maar als je zo moe bent kan je toch niet werken/studeren dus dan maakt het in feite niet zoveel uit dat je er een jaar langer over doet.

Edit: om nog even terug te komen op het "tussen de oren" verhaal. Ik zou het geen probleem vinden als er in mijn hersens iets mis is en ik daardoor zo moe ben. Dan vinden ze misschien zelfs iets om eraan te doen.
Waar ik wel een hekel aan heb is dat mensen er (soms) vanuitgaan dat je lui bent of niet wil en niet echt moe bent. Als je dit niet hebt begrijp je het niet, ik kan het zelf soms al bijna niet begrijpen waarom ik het een wel kan en het ander niet, en als je niet begrijpt wat er aan de hand is moet je er ook niet over oordelen. Maarja, dat is mijn mening.

Nog een Edit (anders blijf ik berichten schrijven): Ik heb in elk geval niet dat mijn familie het niet serieus neemt, eerder het tegenovergestelde. "Zou je dat nou wel doen", "Gaat het wel?" etc. Dat is ook logisch, zeker omdat ik soms de neiging heb om over mijn grenzen te gaan, maarja, als je daar nooit overheen gaat leer je ook niet waar ze liggen Knipoog
Soms dan kan ik ergens niet heen wat ik wel graag wil, bijvoorbeeld omdat de reistijd lang is. Mijn ouders willen me dan altijd wel komen halen, of wegbrengen. Op die manier kan ik veel meer dan dat ik alles met de trein/bus moet doen.

Nog een vraag voor anderen hier: Rijden jullie auto?
Ik heb na bijna een jaar lessen een tijd geleden mijn rijbewijs gehaald (mijn ouders wilden toch dat ik her leerde, voor noodgevallen) maar durf eigenlijk niet te rijden. Met de instructeur ernaast ging het wel goed, maar ik ben nu te bang dat ik te moe ben/wordt. Je reactievermogen gaat toch omlaag, en mijn coordinatie wordt ook slechter. Ik wil geen ongelukken op mijn geweten hebben. Soms kom ik ook ergens moeier vandaan dan ik verwacht had, ik ben dan echt blij om in de trein (of naast iemand anders in de auto) te stappen en dat ik zelf niet hoef te rijden.
Rijden jullie wel auto? En hoe doe je het dan als je te moe bent om terug te rijden? Of gaat er altijd iemand mee die ook kan rijden?
(dat laatste zou voor mij ook een optie zijn, maarja, je wil ook wel eens alleen op stap)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:29

Nee ik rijd geen auto, ik had mn rijbewijs willen halen op mn 18e maar doordat ik niet meer kon werken had ik het geld er niet voor dus is eht er nooit van gekomen. Als ik straks alles op rolletjes heb en samenwoon wil ik toch iedere maand wat weg leggen om hem te halen, voor noodgevallen sowieso maar voor de korte stukjes denk ik dat het wel moet gaan lukken. Maar het is denk ik vooral heel goed inschatten, hoe lang moet je je concentreren, wat ga je daarna doen en hoe denk je je daarna te voelen?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:34

Ik heb geen rijbewijs, meeste dagen zou rijden ook onverantwoord zijn (te grote kans op ongelukken) maar voor korte stukjes naar de supermarkt of zo zou het af en toe ontzettend handig zijn als ik een rijbewijs had.

Ik ook het eerste dat ik ga doen als ik beter ben, rijbewijs halen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:40

Ik heb een poosje niet meer gereden met de auto. Vond ik te gevaarlijk.
Nu gaat het wel weer 'goed', al moet ik natuurlijk niet te moe zijn.
Als het moet neem ik soms een ibuprofen om de hoofdpijn en de scheel-trekkende ogen tegen te gaan...
Zijn voor mij voornamelijk kleine stukjes naar de supermarkt bijv.
Toch kan ik sinds een kleine periode ook weer verder rijden op goeie dagen (*trots)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 15:53

Ik heb een rijbewijs en een eigen auto en ik vind het heerlijk. Uiteraard ga ik alleen de weg op wanneer ik niet te moe ben en meestal zijn de stukjes die ik rij tussen de 5 en 15 km. Soms ben ik echt doodmoe als ik bij mijn vriend ben en dan rijdt mijn schoonmoeder mij naar huis en schoonvader er met z'n eigen auto achteraan, zodat mijn schoonmoeder gewoon weer thuis kan komen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:07

Ik heb sinds een paar maanden mijn rijbewijs. Had het willen halen toen ik 18 was maar was toen echt onverantwoord omdat ik op de scooter ook al zowat in slaap viel en dus maar kleine stukjes reed. Had van de zomer een iets betere periode dus snel van mijn spaargeld gaan lessen en mijn rijbewijs gehaald. Rij af en toe stukjes in me moeder's auto, maar ze gaat meestal zelf mee dus dan kan ze terug rijden, of ik rij wel alleen naar mijn vader maar daar kan ik gewoon ff op de bank of op bed gaan liggen tot ik me weer goed genoeg voel om terug te rijden.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:14

ik rij iedere dag auto, maar heb al vanaf 1993 mijn rijbewijs. Ik rij iedere dag naar mijn werk en weer terug, zo'n 120 km.
Overdag kan ik goed rijden, echter in de avond ben ik te moe en merk ik dat mijn concentratie minder word. Dus als het even kan laat ik me rijden in de avond.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:21

@Hannanas, ik heb via de link de site bekeken, en heb er ernstige bedenkingen bij. Er staan een aantal notities van professors, die kloppen, maar ook niet kloppen. Er staat ook echt verouderde informatie op, of wat niet klopt. Over dat CVS/ME nog niet erkend is, de relatie met aids vind ik echt belachelijk. Ik kan 100 andere auto-imuun ziektes opnoemen die veel dezelfde symptomen vertonen met CVS/ME maar dat zegt toch helemaal niks, hooguit dat het daarom zo moeilijk is om een diagnose te stellen, omdat men vele andere ziektes moet uit sluiten.
De eigenaar van de website heeft zijn bevindingen, en ja dat mag, maar hier moet je dus niet ieder punt als waarheid zien, want heb je de verkeerde informatie. Ik zou deze site niet aanraden bij anderen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:26

Even een noot bij tussen de oren...

Tussen de oren noem ik psychisch.
Niet een kwestie van een hersenafwijking.
Vind ik heel wat anders.
Dat er iets niet goed/anders werkt... of dat je zelf denkt dat je moe bent en dat je eigenlijk helemaal niet moe bent, dus moet je niet zo zeuren en met anders denken gaan we die ellelange klachtenlijst oplossen....

idem dito bij re-integratie programma's. Hoor je ook vaak over, van die programma's waarbij je 3 keer in de week een uur steeds intensiever gaat sporten.
Bijv zo'n 6 maanden extra energie program dat je daarna weer aan het werk kan. Is bij mij dan niet het geval... red mij nog wel, maar ik kan begrijpen dat je als cvs/me-er uiteindelijk alleen maar beroerder wordt.

Zelf ben ik gestopt met fysio. 2 maandjes gedaan, 2 keer per week een half uurtje.
Naast mijn studie, vriend en hobby is er geen energie voor sporten of fysio. Was een half uurtje rustig aan, met max. 8 kilo totaal of zonder kilo's, oefeningen doen in series van 3 x 10. Was echt teveel van het goede. Je wilt wel, maar je lichaam werkt niet mee.
Ik rij trouwens gemiddeld genomen 1 keer in de 3 weken een hobbelrondje. En ik heb nu gelukkig een auto/scooter tot mijn beschikking.
Als ik nu op een paard ga zitten die ik echt kan trainen, half uurtje stelling, buiging, verzameling vragen etc kan je mij wegdragen.
Heb mijn energie hard nodig om op standje doorgaan mijn 8 maanden lange stage te doorlopen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 05-01-09 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:30

Dat wilde ik nu gaan vragen ja, wie van jullie doet er aan fysio/fitness?
Ik probeer 2 of 3 keer in de week te gaan, maar ga meestal ook maar eventjes hoor. Vandaag ben ik 20 minuutjes geweest. Eerst schaamde ik me ervoor, omdat die andere mensen er veel langer zijn en zouden denken van 'Goh,, die gaat ook snel weer weg', maar daar heb ik me maar bij neer gelegd. Ik doe het gewoon op mijn eigen tempo en wat ik zelf aan kan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel verschil merk. Als ik een tijdje wekelijks heb kunnen fitnessen heb ik wel een betere conditie en voel ik me wel fitter. Maar soms kan ik gerust 2 weken niet gaan en dan heb ik ook echt geen conditie meer en moet ik het weer helemaal op gaan bouwen. Dat is dan wel balen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:32

oh dat schaamgevoel ken ik.
Heb staan janken onder de douche naderhand thuis, met een blubberlichaam je moeilijk kunnen afdrogen. Toch echt wel een dieptepunt.
Lekker sporten jongens, meid van 20 en je volgt een programma voor een 80 jarige. ff 20 minuutjes in langzaam tempo oefeningen doen. En dan nog niet eens fietsen, harlopen of roeien. Heb 1 keer geroeid.. kon gelijk naar huis.

Dan gaan je gedachten van schamen, naar woede, naar onmacht en naar schaamte om je gezeur... het is maar moeheid (en andere klachten) en geen terminale ziekte.

Ik had graag gewild dat ik ermee door kan gaan.
Nog even tot 10 juli stagelopen, op wat voor een manier dan ook, en dan hoop ik echt weer aandacht te kunnen besteden aan ons plannetje.. spieren trainen en hopelijk daarbij wat meer ruggengraat tegen de moeheid.
Ik ga elke dag over mijn grenzen heen en daar baal ik ontzettend van. Handig daarvan is dat jeje op n gegeven moment altijd even ellendig voelt, de onmacht/boosheid die je krijgt daarvan helpt om door te gaan. Heb trouwens ook geen keuze. Heb ik vakantie, dan stort ik in of wordt ik ziek.
Moet zeggen dat het steeds zwaarder wordt... 10 nov begonnen en rond 10 dec wenste ik dat ik een flinke griep kreeg om zo lekker een week alleen maar te kunnen slapen. Bijna huilend uit je bed komen 's ochtends, maargoed je moet toch. Misschien went het nog.
Gelukkig nu 2 weekjes wat rust gehad.

9 van de 10 keer in de trein pak ik een slaapje, zet altijd mijn wekker voor de zekerheid.
Als iemand anders rijd in de auto val ik altijd in slaap.

Ik rij auto. Maar de route naar stal kan ik dromen en is maar 5 minuten rijden.
Langere stukken, bijv met stage, gebruik ik een tomtom( mijn stage heeft gelukkig een tomtom), scheelt ook weer concentratie.
Kan je angst wel begrijpen. Ik zal echter wel blijven oefenen. Heteren, Elst, langs de grote molenweg etc. Van die simpele wegen. En dat uitbreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:50

Ik ben ooit wel begonnen met Fysio, maar toen was ik er nog niet klaar voor. Na 3 minuten fietsen op zo'n hometrainer was mijn hartslag op 200. Dat vond de fysio niet goed Knipoog, dus ik ben toen eerst maar eens nog rustiger begonnen. Elke ochtend met de hond wandelen en dat uitbreiden van 2 minuten naar 10 minuten en zo verder. Daarna ben ik begonnen met stappen op m'n pony (mijn zusje reed hem de rest van de tijd) eerst 5 minuten en langzaam opbouwen, puur afgaand op hoe ik me zelf voelde.
Nu (ruim 2,5/3 jaar na het eerste opbouwen)rijd ik 1 a twee keer in de week paard. Ik rijd ergens tussen een half uur en een uur, afhankelijk van hoe ik me voel. Ik stap nog wel wat vaker een stukje tussendoor, maar dan kan ik het ook goed volhouden. Een voorwaarts paard scheelt ook een heel stuk Knipoog Voor mij is het ook een voordeel dat ik 10 minuten naar de bak (en terug) moet stappen, zodat ik even op adem kan komen tussen het poetsen/opzadelen/afzadelen en dat ik ga rijden/naar huis fietsen. Wel zorg ik dat ik nooit op een dag paardrijd en iets anders doe, dat houd ik niet vol. Rijden is dan echt de enige activiteit op een dag.

Verder ga ik 2x in de week 2 uur naar de universiteit (plus een half uur reizen heen en terug), ik heb geen vriend en geen andere hobby dan paardrijden. Met rijden en studeren zit mijn schema nu vol zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:53

Hannanas schreef:

Moet zeggen dat het steeds zwaarder wordt... 10 nov begonnen en rond 10 dec wenste ik dat ik een flinke griep kreeg om zo lekker een week alleen maar te kunnen slapen. Bijna huilend uit je bed komen 's ochtends, maargoed je moet toch. Misschien went het nog.

Jeetje, wat naar voor je Ach gut
Is er niet toch een mogelijkheid om wat rustiger aan te doen? Als je nu te lang doorzet kan je zo'n terugslag krijgen...Niet om je iets aan te praten, maar toch. Pas alsjeblieft goed op jezelf, een gezond lijf is het belangrijkst.

En de laatste keer dat ik je zag had je verre van een blubberlichaam, daar hoef je je echt niet druk over te maken!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:58

Ik heb zowel fysio en fitness geprobeerd, en ook tijdens revalidatie hoorde dat er weer bij, maar ik red het gewoon niet. We hebben het fietsen proberen op te bouwen, ging een paar weken beter maar inmiddels kost het me weer moeite om hier bij de supermarkt op het dorp te komen (en dat is 3min op een normaal tempo). Wel probeer ik regelmatig te zwemmen, gewoon rustig een paar baantjes trekken, omdat ik dat gewoon ook leuk vind. Loop alleen nu al 5-6 weken met verkoudheid/griep/holteontsteking dus nu kan dat ook niet.

Met autorijden is het wel lastig waar ik woon, kan nooit rustig een stukje rijden. Op het dorp is het altijd druk, en ik kom hier de snelweg op vlak voor de coentunnel als ik ook maar ergens heen wil, dus maakt niet uit hoelaat je daar komt, het is altijd druk.

Mijn rooster op een dag op dit moment is opstaan, douchen, en op de fiets boodschappen doen. Werk 2 middagen als vrijwilliger omdat ik het haat om thuis te zitten, maar ook daar zijn ze er al behoorlijk aan gewend dat ik meestal niet kan komen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:04

Ik heb m'n rijbewijs nu 2 1/2 jaar... Heb het via de rijschool gedaan, ik had 2 weken om de 2 dagen 2 uur les (lol al die tweeën Huilen van het lachen )
Het was verschrikkelijk vermoeiend! Na de les sliep ik gewoon de ganse dag, ik moest me echt zo hard concentreren! Tja, wat wil je, kijken, sturen en schakelen is niet echt simpel in het begin Clown
Ik heb dan nog 3 maand op het gemakje geoefend met m'n vader en ik heb in september m'n rijbewijs gehaald (lessen waren in mei), was er dus snel vanaf!
Ik ben héél blij dat ik het heb, paardjes lopen op zo'n 10 km van m'n huis en ik ga er dus 2x daags naartoe, ga af en toe ook eens naar de winkel in de buurt en heel af en toe eens naar de ruitershop wat dan weer een half uurtje rijden is... Dat voel ik dan wel, vooral op de terugweg.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:28

brigitta1987 schreef:
Hannanas schreef:

Jeetje, wat naar voor je Ach gut
Is er niet toch een mogelijkheid om wat rustiger aan te doen? Als je nu te lang doorzet kan je zo'n terugslag krijgen...Niet om je iets aan te praten, maar toch. Pas alsjeblieft goed op jezelf, een gezond lijf is het belangrijkst.

En de laatste keer dat ik je zag had je verre van een blubberlichaam, daar hoef je je echt niet druk over te maken!

haha ik bedoelde het meer dat je lichaam als blubber voelt, zo weinig kracht.

Ja, misschien moet ik daar toch naar overwegen.
Eerst maar even doorzetten!
En officieel heb ik (nog) nergens last van, maakt het ook zo moeilijk!
Eerst toch maar weer een poging doen richting "wat heb ik en wat is er aan te doen".
Tevens is het natuurlijk een extra drempel dat mijn stage niets weet.
Ik wilde er graag onbevangen en "normaal" instappen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:23

echt weer heel herkenbaar.

autorijden doe ik niet veel meer,ik pak soms op goede dagen de auto mee als ik hier op het dorp iets moet doen.
dat zijn afstanden wat een ander aanloopt maar dat red ik dan weer niet.
als ik veder moet zorg ik dat ik of niet alleen bent of ik 1000% zeker weet dat het een rustige route is en ik iemand met een auto kan berijken.
praat dan ook over afstanden van max 10 km,verder doe ik niet meer.
is te vaak mis gegaan....

sport. Verdrietig ik heb een tijdje ceasar therapie gedaan voor mijn gewrichten,phoeeeeeeeee heeeeeeeeeee.niet te doen....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:25

Toch vind ik het knap hoe velen van jullie ermee omgaan en toch proberen eruit te halen wat erin zit.
Ik al heb ik een andere "stempel" dan ME, ik herken me heel erg in jullie.
Ik heb in ieder geval voor allemaal allemaal heel veel respect omdat ik weet hoe het is om met zoiets "onzichtbaars" te moeten leven.

Morgen ga ik naar een hele goede paranormale megnetiseur (vrouw).
Ben ooit in het verleden al wel vaker bij haar geweest en dat was toen goed voor me.
Ik ben benieuwd wat haar bevinden zijn.

Herkennen jullie bijvoorbeeld ook dingen als , je denkt lekker te gaan douchen en dat is ook lekker, tot het moment dat je klaar ben en weer op de stoel ploft en het gevoel hebt de marathon gelopen te hebben, trillende handen etc.
Of dat je moeilijk warm eten kunt verdragen bepaalde tijden?
Dat het je dan steeds opbreekt ook al is het nog zo licht verteerbaar?