het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:22

toen ik test deed werd ik wel degelijk ook getest op hiv

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:24

Een condoom? Wat is dat? Haha! Ik kan me de laatste keer dat ik een condoom heb gebruikt, laat staan heb gezien niet meer heugen. Met m'n eerste vriendjes heb ik netjes een condoom gebruikt. Met m'n ex volgens mij maar 1 of 2 keer, vervolgens 7 jaar samen geweest, enkelt de pil gebruikt. Met m'n huidige partner nog nooit condoom gebruikt, we zijn nu bijna 8 maanden samen. Hij heeft 1 jaar geleden diverse tests ondergaan (lag toen in het ziekenhuis wegens ongeluk, dus heeft toen op verzoek gelijk de tests laten doen), hij heeft nergens last van. Ik zal nu wel een hele stortvloed over me heen krijgen dat ik dom en onverantwoord bezig ben. Daar zullen jullie misschien gelijk in hebben. Maar vooralsnog is het mijn eigen keuze om op deze manier sex te hebben.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:27

vind dit echt weer een kwestie van: ver van mijn bed

als artsen al gaan doen alsof het allemaal niet noodzakelijk is waar gaat het dan heen met deze wereld. het gaat niet om wat jij gedaan hebt met wie, het gaat ook over wat die persoon gedaan heeft met wie en waar en hoe, want de persoon waar jij onveilig mee naar bed gaat heeft het met iemand anders die misschien iets minder rein is als jij ook gewoon onveilig gedaan, als je iemands bedpartners niet kent neem dan alsjeblieft gewoon geen risico's.

en even over de condoom-kosten,die van de hema zijn ook heel goed en helemaal niet duur! succes dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:28

Nee hoor, ik vind je niet dom bezig Saroanda! Hier zit namelijk nog zo'n doos Tong uitsteken
En ik heb wel een keer een kadotje van een jongen gehad (zucht) helaas, maar gelukkig kwam ik daar heeeel snel achter.

Maar goed, ik denk dat de drempel naar sex ook lager worden. Kinderen komen op jonge leeftijd al in aanraking met sex of aanverwante artikelen.
Denk ook dat het een stukje opvoeding is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:30

het is tot daar aan toe dat je denkt van: '' ik heb gewoon seks, zonder condoom omdat ik dat gewoon lekkerder vind klaar, daar heeft niemand wat mee te maken het is mijn lichaam'' Dat tot daar aan toe.. als het werkelijk alleen ging om het eigen lichaam, tsja dan doet me dat vrij weinig.. maar dat mensen zo dom zijn dat ze niet verder kijken.. dat ze ondertussen hun lieve vriend(in) besmetten met iets vreselijks, en kind op de wereld zetten met hiv.. daar denken ze blijkbaar niet overna.. want het is toch je eigen lichaam?? Tsjah.. kan het niet anders noemen dan egoistisch

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:14

malih schreef:
eenitraM schreef:
Heb altijd met condoom gedaan. Ben sinds 3 maanden aan de pil. Vaste relatie nu. Hij heeft hiervoor 1 vriendin gehad.

En toch zou ik er voorzichtig mee zijn, want je kan ook door de pil heen zwanger raken.

Waarom heeft me o.a. de pil uitgevonden? Daarnaast bestaat er ook de morning after pil.

Wil je zeggen dat het condoom alleen maar het veiligst is? Ik heb vorige week meegemaakt dat die is geknapt. Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:18

Condoom of pil zijn nooit honderd procent safe.
Beste is om beiden te gebruiken..

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:18

eenitraM schreef:
malih schreef:

En toch zou ik er voorzichtig mee zijn, want je kan ook door de pil heen zwanger raken.

Waarom heeft me o.a. de pil uitgevonden? Daarnaast bestaat er ook de morning after pil.

Wil je zeggen dat het condoom alleen maar het veiligst is? Ik heb vorige week meegemaakt dat die is geknapt. Knipoog

ja, hoe meer hormonen in je lijf, hoe beter. Zal je echt goed doen, die MAP

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:19

Tjee ik sta echt versteld nadat ik dit topic heb doorgelezen.
Waar zitten bij sommigen de hersens zeg, mijn god...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:48

Broccoli schreef:
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat je het zonder condoom wil gaan doen.
Mijn vriend en ik hadden er helemaal geen problemen mee om met condoom te vrijen. We waren allebei bang voor evt zwangerschap. Ik slikte de pil en we vreeën met condoom, maar dat zorgt er wel voor dat je je niet druk hoeft te maken verder. Tijdens het vrijen en daarna hoefden we niet bezig te zijn met zwangerschap omdat de kans zo goed als uitgesloten was.

Iemand?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:49

Ik voel me echt een heilig boontje...
En pil en condoom. Het is bijna uit de tijd...

Edit: typo Duivel
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 16-12-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:49

Broccoli schreef:
Broccoli schreef:
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat je het zonder condoom wil gaan doen.
Mijn vriend en ik hadden er helemaal geen problemen mee om met condoom te vrijen. We waren allebei bang voor evt zwangerschap. Ik slikte de pil en we vreeën met condoom, maar dat zorgt er wel voor dat je je niet druk hoeft te maken verder. Tijdens het vrijen en daarna hoefden we niet bezig te zijn met zwangerschap omdat de kans zo goed als uitgesloten was.

Iemand?

Zonder condoom is toch lekkerder? Blond

*alsof ik er verstand van heb*

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:50

Broccoli schreef:
Ik voel echt een heilig boontje...
En pil en condoom. Het is bijna uit de tijd...

Nou idd.. daar lijkt het wel op.
Tegenwoordig gaat ook nog eens iedereen met iedereen.. smakelijk. Koe

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:51

Zonder condoom kan idd lekkerder zijn, verschilt van persoon tot persoon.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:52

Ook ik schrik hier behoorlijk van bepaalde uitspraken en eigenlijk schrik ik nog veel meer van de onwetendheid die er blijkbaar toch (nog) heerst wbt SOA´s Bloos! !
Toen ik een tiener was (zo´n 25-28 jaar geleden Clown ), slikte ik de pil en dat was het (niet dat ik nu zóveel vriendjes gehad heb voordat ik met mijn man samen kwam Knipoog ). Achteraf denk ik ook "jeeeh, wat stom dat ik nooit condooms gebruikt heb Bloos! !!" maar dat was toen gewoon nog niet zo. Toen ik mijn man leerde kennen, hebben we het niet eens gehad over evtl. SOA´s.
Toen ik uiteindelijk zwanger werd van mijn dochter en er bloed werd afgenomen, vroeg mijn gyn of ze (buiten de gebruikelijke SOA´s, rode hond en toxoplasmose) ook meteen op
aids zou testen. "Eh ja, doe maar!"
God-zei-dank was alles in orde, maar achteraf zeggen mijn man en ik allebei dat het eigenlijk onverantwoord was dat we nooit een condoom hebben gebruikt totdat het vaststond dat geen van ons 2 een SOA had.

Ik heb onderstaan een paar uitspraken gequote waarvan mijn teennagels recht overeind van gaan staan Nagelbijten / Gniffelen ...
Het is geen aanval op de persoon die ze heeft geschreven, maar meer om "sufheid" van de denkbeelden aan te halen Knipoog !
Citaat:
Ik heb er ook nog nooit een gebruikt. Wel verschillende bedpartners gehad die ik niet tot amper kende. Ach, zit aan de pil. Soa test doen we ook wel ooit... Nagelbijten / Gniffelen

Hier wordt volgens het "3 aapjes" systeem geleefd (horen, zien, zwijgen) Rolleyes . "Als ik net doe alsof ik er nog nooit van gehoord heb, bestaat het ook niet" Lips are sealed ....

Citaat:
Ik gebruik geen dure medicijnen tegen HIV en ik ben aan de pil. Lachen

Ja en ik heb een bel op m´n fiets Gestoord ....

Citaat:
Eigen risico, ook niet zeuren en/of aanstellen als blijkt dat je zoiets hebt. Lachen

Tja, "no risk, no fun" is leuk zolang het jezelf betreft Scheve mond . Het wordt alleen wel een heel ander verhaal, dat als jij later kinderen wilt en door bijv. Chlamydia verminderd vruchtbaar/onvruchtbaar bent, de hele gemeenschap er aan mee kan betalen om het voor jou toch nog mogelijk te maken om (misschien)zwanger te worden.
Of nog erger: je hebt HIV opgelopen en geeft dat bij de geboorte aan je kind door Scheve mond ....
Of ik moet dadelijk mee betalen aan medicijnen als blijkt dat je tóch HIV hebt opgelopen *zucht*

Citaat:
Heb na anderhalf jaar nog steeds geen last van schimmeltjes of jeukjes, dus dat zal wel goed zitten Knipoog

Er zijn helaas genoeg ziektes die geen symtomen als "schimmeltjes & jeuk" hebben, maar die zeer zeker wel tot de SOA´s behoren en daarom toch een bedreiging voor je gezondheid zijn!

Ik zelf vind het onbegrijpelijk dat er zoveel (jonge) mensen zijn die zichzelf én hun partner niet goed genoeg beschermen, terwijl de oorzaak van SOA´s bekend is, óók wat je kan doen om ze te verhinderen en de statestieken bewijzen dat er veel SOA´s juist weer erg in opkomst zijn omdat er niet genoeg gebruik wordt gemaakt van condooms Scheve mond ....
Laatst bijgewerkt door Sterre op 16-12-08 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:53

Teennagels recht omhoog? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 16-12-08 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:54

saroanda schreef:

Mijn vriend zei dat het hem niet uitmaakte.
Ik ben eigenlijk niets anders gewend.
Mis ik nu écht heel veel?

Edit: sjeempie, ik ben lekker bezig Duivel

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:59

Broccoli schreef:
saroanda schreef:

Mijn vriend zei dat het hem niet uitmaakte.
Ik ben eigenlijk niets anders gewend.
Mis ik nu écht heel veel?

Edit: sjeempie, ik ben lekker bezig Duivel

Of je veel mist? Ik durf het je niet te zeggen, de laatste keer dat ik het met condoom heb gedaan kan ik me niet meer heugen Bloos

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:59

Broccoli schreef:
Teennagels recht omhoog? Nagelbijten / Gniffelen

Kan je nagaan hoe geshockt ik van bepaalde uitspraken ben Nagelbijten / Gniffelen !
.
.
.
Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:12

Persoonlijk vind ik het best een flink verschil, ook omdat het de spanning er een beetje uit haalt en het gewoon irritant is om de iedere keer dat ding weer te voorschijn moeten halen. Spontaniteit gaat er een beetje af. Als in een vaste relatie je beide hebt laten testen en je slikt de pil consequent vertrouw ik daar voldoende op. Condooms kunnen ook scheuren. Met mijn vorige vriendje toen ik nog kans had op een tienerzwangerschap deed ik ook én condoom en de pil. Nu ik wat ouder ben vind ik het minder nodig, al zit ik nog steeds niet op een kind te wachten.
Over dat testen, ze gaan een hele vragenlijst af bij de GGD, van opleidingsniveau, hoeveel bedpartners, wat je allemaal precies uitspookt etc. en het speelt ook een rol in welke regio je woont. Als je een keer onveilige seks hebt met iemand die hiv heeft is de kans 1 op 1000 dat jij ook besmet raakt. Ik denk dat ze vanuit die vragenlijst heel goed een kansberekening kunnen maken en begrijp dan ook wel waarom ze mij zo'n test niet geadviseerd hebben, net als de andere mensen waarvan ik heb gehoord dat die test werd afgeraden.
Het is gewoon een feit dat soa's meer voor komen onder bv. lager opgeleidde, niet westerse culturen (i.v.m. het taboe in veel culturen en minder goede tot geen voorlichting). Die man zei toen ook dat hij hier eigenlijk nooit een geval van hivbesmetting had meegemaakt, en in Rotterdam wel af en toe bij bv. antiliaanse jongeren.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:26

MAP ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:27

Haha Sterre, aansteller..... Lachen Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:34

Waarom wij het niet ook met condoom doen?
Nou, hard gezegt,mijn vriend is te ruim geschapen.
We hebben destijds alles geprobeerd,ja,ook de XL's.
Op de één of andere manier kán het gewoon niet,
we hebben eens gehad dat er drie op een avond knapten,nog voor hij er goed en wel om zat.
Het doet pijn bij mijn vriend,het knelt ook.
En op een gegeven moment ga je met tegenzin beginnen,zie je op tegen het moment dat je weer een half uur met drie condooms moet prutsen.
Om het vervolgens dan maar op te geven.

Dáárom hebben wij ons allebei laten testen,en zijn het zonder condoom gaan doen.
Ik wil nu van de pil af,omdat ik me er niet meer in kan vinden.
Er worden nu andere oplossingen gezocht,maar een condoom willen wij nooit meer.
(nou moet ik ook zeggen dat we al 5 jaar hebben en beiden maar 1 andere 'relatie' hebben gehad.)

Ik vind wel dat meisjes -en jongens- die elke week een andere bedpartner hebben,er verstandig aan doen om zo'n ding te gebruiken.
Maar ik vind niet dat je van elk mens kan verwachten dat ze ook een condoom gebruiken bij een lange relatie met kinderen,zonder SOA's of andere nare dingen...Het is toch niet verplicht om je hele leven condooms te gebruiken? Verward

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:39

ok, start shooting me Clown Maar ik vind seks met een condoom beter (en misschien zelfs iets lekkerder) omdat ik echt als de dood ben voor een zwangerschap. Ben nu meer dan vier jaar samen met mijn vriend en heb wel al seks zonder condoom gehad, én ik slik de pil, maar vind de seks gewoon beter mét condoom, zodat ik me zeker geen zorgen hoef te maken om een eventuele zwangerschap.

Dus @Broccoli, je bent niet alleen Haha! Seks zonder condoom maakt voor mij echt geen verschil. Hangt ook af wat voor condooms je neemt, bij ons zijn het meestal van die ultralichte die je het 'normale' gevoel geven zonder condoom dus.

Ik ben blij met mijn normaal geschapen vriend Haha! Meer is zeker niet nodig Knipoog

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:41

eenitraM schreef:
MAP ?

Morning After Pil