'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:29

spiraaltje ed geven ook hormomen af toch?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:31

Heb net afspraak met de HA gemaakt..
Ik wil de Nuva ring proberen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:38

koperspiraal geeft geen hormonen af,de mirena wel.

nuvaring is een lichte 'pil'

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:41

Citaat:
Werking van het spiraaltje
Het koperhoudende spiraaltje geeft een lichaamsvreemde reactie in het baarmoederslijmvlies (het endometrium), wat versterkt wordt door koper. Dit is een ontstekingsreactie zonder dat er sprake is van een infectie, die innesteling van het embryo tegengaat. Verder vermindert het de beweeglijkheid van de zaadcellen. De Mirena® bevat geen koper maar geeft een hormoon af waardoor aangroei van het baarmoederslijmvlies geremd wordt. Hierdoor kan het op den duur atrofisch worden en kan de menstruatie (grotendeels) wegblijven.

Doordat niet iedere dag onderhoud van een spiraaltje nodig is, is het spiraaltje in de praktijk betrouwbaarder dan de anticonceptiepil. De anticonceptieve betrouwbaarheid is vergelijkbaar met die van een sterilisatie. Aangezien het de uitwisseling van lichaamsvloeistoffen niet verhindert, kan het spiraaltje de overdracht van seksueel overdraagbare aandoeningen niet voorkomen.

Ik vind de Nuva Ring niet vergelijkbaar met een lichte pil, meer met de Mirena. Het voordeel vind ik namelijk juist dat de hoormoonspiegeling in je lichaam niet aanwezig is, wat met een pil er altijd is.

Ben benieuwd hoe het bevalt Paintlinger. Ik heb al veel mensen mijn ervaring verteld en vele zijn om, heb nog geen negatieve verhalen gehoord Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:42

nouja ik bedoelde dat de hoeveelheid hormonen licht is

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:10

ik heb morgen ook een afspraak met de HA! Ik wil eerst even overleggen misschien dat ze met andere ideen komt maar anders wil ik zeker de Nuvaring proberen! Het idee dat er al de helft minder hormonen in mijn lichaam komen vind ik een prettig idee!

Die huisartsen krijgen het maar druk met ons hahaha!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:12

Hahah.. we gaan massaal de pil boycotten Haha!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:15

de HA van NL zullen wel denken... al die paarden meiden/vrouwen en de pil :S!!! hahahaLOL

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:18

Vriendlief zei al: Durex gaat omzet krijgen door bokt, haha.

Bij de HA geweest en hij bevestigde mijn verhaal (gelukkig), ga nu dus van de pil af.
Hij zei dat als je het echt 100% zeker wil weten, moest ik weer overgaan op microgynon.
Nou voor mij niet.
Hij zei ook dat je zeker wel deze reacties kunt krijgen van de hulpstoffen, en legde me ook het verhaal uit wat op internet ook te vinden is, over de reden e.d. van het omzetten naar deze pil.
De reden dat dit zo loopt is volgens hem ook het feit dat vrouwen eenmaal na zo'n nare ervaring iets afzweren, en er zo dus geen massale hoeveelheid aan overduidelijke feiten is, die ervoor zorgen dat e.e.a. aangepast wordt.

Ikzelf ben blij dat ik andere vrouwen op deze manier alert heb weten te maken op eventuele klachten met onduidelijke oorzaak, deze weleens bij de pil kan liggen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:21

Wat ga je nu gebruiken CarolShadow?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:27

Voorlopig niks aan hormonentroep of wat ook.
Dus even alleen condooms als voorbehoedsmiddel (nog wel oppassen uiteraard), en voor de menstruatieklachten niks, of een paracetamolletje.
Ik weet wel dat er ook pillen zijn voor menstruatieklachten, voor degene die het echt niet houden van de pijn.
Ze bestaan, heeft de HA gezegd, dus voor degene onder ons.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:33

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen... hou je ons op de hoogte?

Ik ga dus (hopelijk) deze week nog aan de Nuvaring... ben erg benieuwd hoe dat bevalt.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:40

Ik heb ook de moeilijke naam pil Haha! Maar ben er totaal niet blij mee, heb hem ook vanaf dag 1 niet vertrouwt (doosje heel wantrouwend aangekeken).

De werkzame stoffen mogen hetzelfd zijn, maar het zint me totaal niet. Mijn menstruatie is inmiddels al een keer uitgebleven. M'n vriend is nog steeds niet over de gedachte van een mogelijke zwangerschap heen (ben gelukkig niet zwanger). En nu weer een doorbraakbloeding, gelukkig 1 dag, maar toch. Ik denk dat ik al ruim 5 jaar Microgynon 30 heb gebruikt en nog nooit problemen gehad. In de tijd van de microgynon heb ik maar 1 keer gedacht dat ik zwanger kon zijn en dat was na een rampzalige periode, lag niet aan de pil maar aan de situatie. Verder is het altijd mijn betrouwbare pil geweest, die ook bij mij past. Ik kwam door de pil wel veel makkelijker aan, maar dat zit ook weer in de familie.

Maar mijn vriend zegt ook dat ik de laatste maanden chagrijniger ben. En wij het paard maar de schuld geven Bloos Die heeft 3 maanden stilgestaan met een peesblessure, waardoor ik niet kon rijden. Hij dacht dat ik chagrijnig was omdat ik niet kon paardrijden. Verder is de menstruatie zelf een ramp als die al komt, het zijn nu hooguit 2 of 3 dagen. Terwijl ik toch altijd braaf rond de 5 dagen zat.
Ik heb pas een nieuwe huisarts, misschien dat ik binnenkort maar eens kennis ga maken. Ik heb een vrouwelijke arts, misschien dat die het verhaal ook beter begrijpt dan een mannelijke huisarts ? Nou ja, ik hoop het!

Stoppen zit er helaas niet in, tenzij ik ook stop met sex hebben Clown Maar ik kan niet goed tegen condooms, ook niet tegen tampons en maandverband (maandverband is nog te verdragen) Dat gaat dus jeuken als de ziekte en doet ook pijn. Spiraaltje krijgen ze bij niet geplaatst, of ik moet eerst platgespoten worden. Eigenlijk wil ik ook gewoon mijn Microgynon 30 terug, al moet ik hem zelf betalen! (nog goedkoper voor de zorgverzekering, laten we ze maar niet op dat idee brengen)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:52

Wij hebben een hele tijd terug eens een ander soort condooms getest. Dus niet die van durex ofzo, en ik ben daar zeer te spreken over.
Goede kwaliteit, geen nare luchtjes, niet na 1 minuut het gevoel hebben alsof je doos in de fik staat.
En bovenal, het gevoel bij deze blijft, alsof je niets eromheen hebt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:53

Als je het merk weer, hoor ik het graag.. Haha!
Wil alles proberen..

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:57

CarolShadow schreef:
Wij hebben een hele tijd terug eens een ander soort condooms getest. Dus niet die van durex ofzo, en ik ben daar zeer te spreken over.
Goede kwaliteit, geen nare luchtjes, niet na 1 minuut het gevoel hebben alsof je doos in de fik staat.
En bovenal, het gevoel bij deze blijft, alsof je niets eromheen hebt.

Dus dat kan ook nog. Pfff, wat een gedoe om niet zwanger te worden zeg! Terwijl een nichtje een heel gedoe had om juist wel zwanger te worden Clown

Tegen menstruatiepijn heb ik voor mij al een perfecte oplossing gevonden, die niets met pilletjes te maken heeft! Ik gebruik ten tijde van mijn menstruatie essentiële anijsolie en ben daar heel tevreden mee. Per toeval ontdekt en uitgeprobeerd nadat ik me goed ingelezen en geïnformeerd had. Het is dus puur natuur, beter kan niet zou ik zeggen en ook nog eens bijna geen pijn meer. Ik heb altijd heel veel pijn gehad, dus kan met een klein beetje pijn goed leven Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:59

Hoe werkt dat dan? die anijsolie?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:03

Smystique schreef:
de pil is echt terror voor je lijf, heel veel jonge vrouwen die last hebben van lusteloosheid, slechte huid, somberheid, moe, kan allenmaal door de pil komen. Nooit meer

dit wist ik ook niet Huilen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:05

Nature Feeling van het merk Secure
De verpakking is zachtroze, 24 stuks voor 15,99.
Verkrijgbaar bij de erotiekshop.

Deze hebben wij op aanraden van een kennis geprobeerd. Deze kennis werkt in een erotiekshop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:07

wat is er precies anders aan deze condooms?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:14

Ze zijn echt compleet anders dan bijv. durex. Zie een eerder bericht van me voor de voordelen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:53

CarolShadow schreef:
Ze zijn echt compleet anders dan bijv. durex. Zie een eerder bericht van me voor de voordelen.

hoe zit het dan met gevoelig zijn voor bestanddelen van condooms? Valt mij op als ik door een of andere reden een condoom moet gebruiken, dat ik vaak daarop een reactie krijg, infectie.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:54

Nou ik ben ook over op een andere namelijk ethinylestradiol ofzoiets haha iemand met deze ervaring?

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:57

Paintlinger schreef:
Hoe werkt dat dan? die anijsolie?

Ik neem 's ochtends en 's avonds 2 druppeltjes met een lepel honing (omdat je een olie niet puur mag slikken) Maar het smaakt gewoon naar anijs, best lekker Haha! Ik heb hier nog een boek over essentiële oliën. Zal het eens op zoeken en het stukje pm'en Knipoog

Ik krijg van condooms gelukkig geen infectie, maar bij mij gaat het tot inwendig aan toe onzettend jeuken! :S

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 19:14

Als ik durex gebruik, verga ik van de pijn, jeuk en branderig gevoel.
Bij deze condooms, niets.

Samster: Over de pil die jij noemt gaat het hier ook voornamelijk over.