Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:48

volgens mij krijg ik een koortslip deze week... :+ ik ben heel moe en mijn lip tintelt dus ga maar flink wat zalf smeren,,vaak krijg ik hem dan niet :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:49

Ik hoop het voor je Charlotte :P
Anders een potje Lysine kopen, helpt wel maarja je hebt het misschien wel gelezen, wanneer je het 1x vergeet ben je de pineut hahah

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:50

haha ja idd,
hm ditis ook spul weet niet hoe het heet, maar als je het voelt moet je het er meteen op smeren.. en dan krijg je het niet..
maar mijn weerstand is op dit moment slecht dus ben bang dat ik er 1 krijg.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:56

Ja dat heb ik ook, mn moeder heeft ook centrum (die vitamine pillen) voor me gekocht om me weerstand op te krikken... maar of het helpt?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:01

Laurabyoux schreef:
Ja dat heb ik ook, mn moeder heeft ook centrum (die vitamine pillen) voor me gekocht om me weerstand op te krikken... maar of het helpt?

Die centrum slik ik ook de performance maar die helpen niet voor je koortslip hoor, tenminste bij mij niet.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:06

Nee niet voor koortslip maar voor extra weerstand :p

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:09

Ik gaat weer, veel succes allemaal met het koortslipmonster hopen dat het snel weer verdwijnt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:14

Laurabyoux schreef:
Normaal gesproken vergeet ik hem nooit en had ik dus ook al een jaar geen koortslip gehad en ik vergeet het 1x in te nemen en ja hoor...

Ik geloof dat wel, dat dit heel nauw aankomt. Ik heb die ervaring ook gehad, een keer vergeten en hppaaa...was zo teleurgesteld dat ik dr mee gestopt ben.

Volgens mij is koortuitslag ook een commerciele publiekstrekker hoor, alles lijkt er wel tegen te werken, zovirax, acciclovir, vecativer, akolip, pleistertjes, weerstandpillen...Teat tree, callendual.
Maar niet helpt écht.

Weten jullie trouwens dat je voor de meeste lippenblaaszalfjes na 5 jaar imuun worden?
Zei mn HA toe.

Don_Zhivago schreef:
Dat moet je volgende keer anders doen, dan doet het minder zeer ;)

een naald ontsmetten met alcohol en warm maken..
watje klaar leggen met alcohol (medisch. min. 70%) en dan met de naald een klein gaatje prikken in de blaas...

Ik ben dus opgegroeid met het feit dat blaasjes doorprikken de doodstraf osptond, zou je littekens van krijgen, herbesmetten etc etc...Ben nu 37 en het zit er zo ingebakken dat ik het nooit aandurfte.

Maar de plek die ik nu heb is ZO onwisj groot, helemaal bedekt met geel pusachtige blaren, daar kon ik mij echt niet mee op het werk vertonen dus heb ze kapot gemaakt.....
Ik was er zo klaar mee, volgende keer hoop ik dat ik die blaren gewoon kan voorkomen en het niet nodig is, maar zal ej tip meenemen!! (:j)

Oja ik heb het zo vaak onder en in mijn neus gehad dat mijn hele huid roze is, herkenbaar?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:42

Ik ga dit topic eens een beetje in de gaten houden.
Laats ook weer een koortslip gehad.
Nog nooit een koortslip gehad, en toen in augustus in een keer een. Waarschijnlijk door stress (kan dat?)
En dan een paar weken terug weer een gehad...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:56

Ik heb er ook weer een.. echt balen, want ik sta op het punt te bevallen. Vorige bevalling kreeg ik er ook al eentje net voordat de kleine kwam. Gelukkig was die op tijd weg, hoop dat deze ook snel over is.

Ik heb het idee dat ik er overheen aan het groeien ben.. had ze eerst maandelijks, nu 1 a 2x per jaar en veel minder hevig. Heel fijn :D

Soms kan ik bij een tinteling de uitbraak voorkomen door tea trea olie te smeren, maar het lijkt nu wel alsof het de huid dunner en vatbaarder heeft gemaakt.. :( Nou ja.. hopelijk is het met een paar dagen weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:18

Oei batje dat is wel heel erg vervelend, kan je de kleine niet eens knuffelen.
Hoelang duurt het eigenlijk totdat het virus niet meer besmettelijk is? Zodat je een ander kan besmetten in het geval een baby voor de rest van zijn leven?

Grappig, gister toen ik dit topic ophaalde dacht ik nog....Het is een oud topic, zal wel loslopen allemaal maar opvallend veel reactie's gekregen met allemaal herpesgevalletjes :D
Zal er dan toch iets heersen?

De reden van mijn uitbraak is niet dat ik zie ben of wordt (Voel mij kipleker) heb geen stres.
Maar zat vorrige week bij de tandarts en heb een paar uur met schurende slangen langs mn mondhoek gezeten, ik weet gewoon dat ik het dan krijg.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:19

hier nog een slachtoffer!!! ik word gek van die dingen.. maar ik heb hier verschillende tips gehoord dus daar ga ik mee aan de slag!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:08

Volgens mij ben je niet meer besmettelijk als het blaasje ingedroogd is, maar ik blijf voorzichtig tot het korstje ook weg is.

Ik zeg het overigens altijd bij de tandarts etc, vaak kunnen ze er rekening mee houden zoals een zacht lapje er tussen plaatsen of bijv de andere mondhoek meer belasten (ik heb het eigenlijk altijd aan dezelfde kant)

Mijne is goed doorgebroken nu, zie er niet uit, maar de tintel is er wel uit, dus ik denk dat het een korte wordt! :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:13

Hier nog een slachtoffer, hoewel het sinds ik standaard als de R in de maand is naar de winter toe en ik Echineaforce slik het minder is geworden. Ik doe in de ochtend en in de avond één druppel Tea Trea olie erop, puur en onverdund en dan is hij met een paar dagen ingedroogd. Daarna elke dag onder de douche de korstjes eraf weken en klaar.

Ik heb ook niet het idee net als Batje dat mijn huid dunner is geworden, ik merk wél dat er sneller losse velletje zitten op mijn lip. En neuroot als ik ben, kan ik daar dan niet vanaf blijven...

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:19

tipje : L-lysine helpt heel goed tegen herpes virussen.
zijn tabletten en te verkrijgen bij de drogist.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:30

Pff ik ben nu ook ziek, zou het een seintje geweest zijn die koortslip???
Heel veel mensen hebben het op dit moment!
Ik heb hem in me mondhoek, echt heel vies, ga hem denk ik ook maar eens doorprikken.....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 20:55

het grappige van dit topic is dat ik het lang geleden geopend heb om te kijken of er mensen met tips kwamen die ik nog niet had...

het topic valt vaker ff stil, en dan opeens komt het weer helemaal tot leven :D

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:03

Ja nu is ook echt de tijd weer om die stomme dingen te krijgen!

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:07

Als je alle avonden voor het naar bed gaan de plek waar de koortslip altijd ontstaat insmeert met colgate tandpasta, dan schijnt het dat je dan geen koortslip meer krijgt. Dit heb ik ooit eens van mijn collega gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:20

Die tip geloof ik niet zo in kaatje en daarnaast ook erg onpractisch elke nacht met colgate slapen :P

Even wat anders ik krijg altijd een dikke bult onder mn kin (klier) als de plek er een dag of twee zit.
Ben ik als kind eens mee naar een dokter gestuurd was normaal nu is mn kin ook best wel dik weer.
(In dat weke gedeelte) Hebben jullie dat ook?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:41

Chiqa schreef:
Die tip geloof ik niet zo in kaatje en daarnaast ook erg onpractisch elke nacht met colgate slapen :P

Even wat anders ik krijg altijd een dikke bult onder mn kin (klier) als de plek er een dag of twee zit.
Ben ik als kind eens mee naar een dokter gestuurd was normaal nu is mn kin ook best wel dik weer.
(In dat weke gedeelte) Hebben jullie dat ook?

ik niet, ik heb alleen een dikke lip ;)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 03:11

Haha ik smeer nu elke dag vaseline uit het kruidvat op mijn lippen. Helpt echt goed, herstelt je lippen :)

En ik vergat het ene dag en hup :P
Ochja ben het al zo gewoon.

Ik heb ook zo een kuur van vitaminen moeten nemen, en als ik ze neem helpt het ook voor een maandje of 2 :)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:09

Uhum, ong 2 week terug koortslip, word net wakker met een tintelende lip, en 3 kleine stipjes. Juist......
En de vorige is nog niet eens helemaal over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:04

NessaX schreef:
Haha ik smeer nu elke dag vaseline uit het kruidvat op mijn lippen. Helpt echt goed, herstelt je lippen :)

En ik vergat het ene dag en hup

Geloof dr niets van dat dit preventief werkt het is immers een virus.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:17

Hier nog 1, smeer nu fenistil. Ben wel vorige week gestopt met elke dag echinaforte, voor je weerstand, denk dat ik er maar weer aan ga beginnen!