Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brammetje16 schreef:Nuva ring is mij ook aangeboden maar dat lijkt mij niks en niet veilig
Brammetje16 schreef:Nuva ring is mij ook aangeboden maar dat lijkt mij niks en niet veilig
MISTRAL94 schreef:Zowel artsen als patienten zijn ontzettend tevreden over de nuvaring hij is net zo betrouwbaar als de pil.
june20 schreef:ik heb de koperspiraal ivm herseninfarct.
waarschijnlijke oorzaak:
roken-pil...
2 risico factoren die voor bloedverdikking(stolsels KUNNEN zorgen.
ik ging er niet vanuit op mn 21e een infarct te krijgen.
maar heb nu de koperspiraal en dik tevree
plaatsen valt reuze mee
even onprettig gevoel maar geen hevige pijnen hoor,
Sizzle schreef:piloe4ever schreef:Lees even het topic: [MW] waarom stoppen met de pil? - voorlichting, informatie
Dat je wilt waarschuwen is goed, maar doe het dan wel volledig.
Je vergeet erbij te vermelden dat langpilgebruik gekoppeld is aan laat kinderen krijgen en dat juist het vroeg kinderen krijgen waarschijnlijk de beschermende factor is voor niet europese vrouwen.
bron:RIVM
Nederlandse incidentie internationaal gezien hoog
De incidentie van borstkanker in Nederland is hoog vergeleken met de rest van de EU-15. De precieze oorzaak van deze relatief hoge incidentie is niet bekend. Opvallend is wel dat een aantal risicofactoren voor het krijgen van borstkanker in Nederland veel voorkomt vergeleken met andere Europese landen.
Het op hogere leeftijd krijgen van het eerste kind brengt een verhoogde kans op borstkanker met zich mee. Sinds 1980 behoort Nederland tot de landen waar vrouwen op relatief hoge leeftijd hun eerste kind krijgen. Op dit moment voert Nederland hiermee de lijst van Europese landen aan met een gemiddelde leeftijd van 29,1 jaar (Raad van Europa, 2001; zie ook Internationale verschillen in leeftijd van moeders). Verder heeft het geven van borstvoeding een beschermende werking tegen borstkanker. In vergelijking met de rest van Europa wordt er weinig borstvoeding gegeven in Nederland. Met name in de Scandinavische landen wordt meer en langer de borst gegeven. In Zweden krijgt ongeveer 80% van de baby's bij drie maanden borstvoeding, in Nederland slechts 31%. Dit percentage is begin 21ste eeuw wel toegenomen (Lanting et al., 2003). Overigens verklaart het geven van borstvoeding slechts een deel van de in Europa gevonden verschillen. In de Scandinavische landen is de incidentie van borstkanker namelijk ook relatief hoog.
Daarnaast geeft overgewicht een zeer groo risico (tot 50%!!!!!!!) maar daar zwijgen we liever over, want een tablet de schuld geven is makkelijker.
Tuurlijk is de pil niet gezond, maar gemiddeld zit men nu eenmaal niet op 10 kinderen te wachten.
Snoevie schreef:nee,maar dat mensen die niet aan kinderen toezijn zwanger raken is ook niet zo onschuldig.........(maarja condoom bestaat ook nog)
het is een afweging die je zult moeten maken.
verootjoo schreef:baart me wel zorgen dat iedereen zo makkelijk naar de pil grijpt... Je molesteert je lichaam door er elke dag massa's hormonen in te pompen. Je keurt het toch ook niet goed als kinderen elke dag alcohol drinken
Ik ben blij dat mijn lichaam destijds zelf aangaf de pil niet aan te kunnen. Heb in totaal een paar maanden dat ding geslikt, maar nu never nooit weer voor mij
verootjoo schreef:baart me wel zorgen dat iedereen zo makkelijk naar de pil grijpt... Je molesteert je lichaam door er elke dag massa's hormonen in te pompen. Je keurt het toch ook niet goed als kinderen elke dag alcohol drinken
Ik ben blij dat mijn lichaam destijds zelf aangaf de pil niet aan te kunnen. Heb in totaal een paar maanden dat ding geslikt, maar nu never nooit weer voor mij