Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:53

wow zelfs mensen met ziekenhuisopname , best heftig. Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Even afkloppen. Ik ga over een uurtje ongeveer beginnen met propranolol en houd jullie op de hoogte.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:46

eroslover schreef:
wow zelfs mensen met ziekenhuisopname , best heftig. Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Even afkloppen. Ik ga over een uurtje ongeveer beginnen met propranolol en houd jullie op de hoogte.

Succes er mee hoor!

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:15

Hai,

dit is de account van mijn zusje, ze wees mij net op dit forum.
Ik heb vanaf mijn puberteit last van migraine en merk ook de laatste paar jaren dat het steeds erger wordt, tot 3 aanvallen per week. Ik vind het fijn om ervaringen van andere mensen te lezen, al moet ik zeggen dat ik niet alle medicijnen ken die er genoemd worden!
Ik heb zelf Immigran 100 mg en de neusspray. De neuroloog heeft ook aanvullende dingen geprobeerd zoals bètablokkers en anti-epileptica, maar daar kreeg ik alleen maar nare bijwerkingen van.
Met topamax heb ik inderdaad ook hele slechte ervaringen, maar het hielp wel tegen mijn migraine! Heb in de tijd dat ik het slikte (twee weken) geen aanval gehad. Nadeel was wel dat ik er blind van werd, dus ik kon er niet mee doorgaan.
Ik heb ook nog niet alles gelezen maar ga dit zeker doen, heb al een paar tips gelezen die ik zeker ga uitproberen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:49

Nou, ik zit weer met een kleine portie migraine. Niet zo heel heftig, anders had ik niet achter de laptop kunnen zitten, maar kijk wel half scheel en ben kots misselijk. Bah... Misschien zo toch maar imigran dr in proppen... Ik wacht daar altijd veel te lang mee, zo stom.. Ik hoop altijd dat het vanzelf over gaat, maar na al die jaren moet ik toch beter weten!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 13:51

@ redbull_ ben je echt blind geworden van de topamax?

Heb nu gister propranolol ingenomen , voelde wel even een beetje steken en was wat benauwd. Maar kan ook zijn dat ik er aan moet wennen.

@ joyce beterschap

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:07

Ik dacht dat ik toch al aardig last heb van migraine maar als ik sommig verhalen van jullie lees dan mag ik toch niet klagen.
Volgens mij heb ik nog geluk, als je van geluk kunt spreken, dat bij mij de pijnstillers werken. Want als die niet zouden werken dan word je volgens mij gek van de pijn.

dianne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:05

Ik heb gister ook weer een aanval gehad. Dan heb ik slecht geslapen en dan weet ik gewoon dat het op het eind van de dag mis is. Gelukkig is het over zodra ik geslapen heb dus lag om 8u in bed en vanochtend was ik om 6u weer fit aan het werk.

Gebruik verder geen medicijnen of dergelijke.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:13

ziekenhuisopname heb ik ook al gehad, toen ik echt een hele erge aanval had die ook uit het niets opkwam, binnen het kwartier lag ik neer en kon ik bijna niet praten. Toen moest ik onder de scan en alles om te zien of er ook niets anders mee gemoeid was, 'gelukkig' was het maar migraine...

dianne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:25

Nou zei ik dat het over was maar zit nu op mijn werk en het begint nu weer op te komen. Huilen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:57

hoi hoi,
helaas maar waar...ik zit nu ook weer midden in een aanval...pff...
een uur geleden 2 ibuprofens en een imigran neusspray genomen maar helaas wil het nu niet heel veel minder worden...zie regelmatig vlekken voor mijn ogen en heb giga veel hoofdpijn wat doortrekt naar mijn neus en nek...gelukkig niet duizelig of misselijk...
vandaag is de 4e keer in 1 week dat het mis is, vanmiddag een tel. consult gehad met de huisarts en die schreef me een verhoging voor voor de depakine... nu dus 2 keer daags 500mg depakine enteric...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:42

Even een vraagje, wat werkt bij jullie beter? Imigran zetpillen of Imigran neusspray? Ik ben namelijk bijna door mn zetpillen heen en heb sinds een paar weken een andere huisarts, die mij nog nooit medicijnen voor migraine voor heeft geschreven, dus misschien kan ik met hem overleggen of ik bijv. over kan stappen op neusspray. Alleen voordat ik dat doe, zou ik graag wat over jullie ervaring met de neusspray horen! En misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar zijn er dingen die jullie eten/drinken als jullie migraine op voelen komen, die de aanval een beetje afremmen/dragelijker maken?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:51

Ik heb altijd heel erge migraine gehad, vanaf mijn puberteit, nou waren er in die tijd ook niet zoveel goed middelen tegen migraine, je had alleen een zetpil, en die was erger dan de kwaal, ik ben zelfs tijdens een aanval voor prutsmuts uitgemaakt tijdens een aanval op straat mensen hadden weinig begrip. Huilen

Maar er is hoop en het heet de overgang, sinds ik in de overgang ben hetb ik haast geen aanvallen meer, en kan ik het heel goed de baas met naramig en maxalt eten en drinken maakte bij mij weinig uit trouwens rodewijn was wel een rode lap op een stier dat kan ik nog steeds niet drinken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:54

ALS........ met de nadruk op als Lachen want ik heb het gelukkig pas 3 keer gehad in mijn leven....... ik migraine heb, dan beter niks eten of drinken........ alles wat ik tot mij neem komt er in drievoud weer uit.......

ik ga dan ook voor zetpillen Lachen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:25

ik heb het zelf niet zo op zetpillen...een neusspray vind ik veel makkelijker in gebruik...neusspray heeft alleen 1 nadeel en dat is de vieze smaak die je in je mond krijgt, maar mij lukt dat goed op te vangen door een glas ranja te nemen...

gelukkig is de aanval nu bij mij met de helft vermindert......

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:43

Misschien een onsmakelijk detail, maar ik krijg die zetpillen er heel makkelijk in! Want dat is mijn vooruitzicht op het afzakken van mn migraine (althans, meestal dan, soms gaat het er alsnog dwars doorheen), dus ik duw hem maar wat graag naar binnen. Ik heb ook wel eens pilletjes geslikt, maar die hielpen niet tegen de migraine. Ik zal volgende keer toch eens bij de huisarts om zo'n neusspray vragen, eens vergelijken wat beter werkt!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:43

Veel mensen met imigran hier zie ik. Kan iemand mij vertellen hoe lang die neusspray ongeveer werkt?
Ik heb vanmiddag van de neuroloog de imigran gekregen, niet vanwege de migraine maar vanwege clusterhoofdpijn. Ik zit nu in een aanval, weet niet waar ik het zoeken moet, maar durf eigenlijk de imigran niet te gebruiken... :N Ik heb namelijk erg slechte ervaringen met de Maxalt, erg misselijk, beroerd, verward, de kluts kwijt enz..... Ik ben bang dat dat nu ook gebeurt, en ik zit alleen thuis....

Oh, wat kan een mens zich dom voelen... ik word letterlijk gek van de pijn en toch waren de bijwerkingen vorige keer zo traumatisch dat ik gewoon niet durf..... Vanmiddag bij de neuroloog dacht ik dat ik wel durfde, maar nu het avond is en ik alleen ben en het zover is...

Misschien kan een van jullie mij wat meer vertellen!! Zo niet voor nu, dan voor de volgende aanvallen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:32

de imigran moet je nemen zodra je een aanval op voelt komen (tenminste bij mij dan) en bij mij werkte het eerder zo goed dat de aanval dan helemaal wegging. Nu moet (door stress in combi met migraine) ik 2 ibuprofens nemen zodat die de werking van de imigran versterken en dus die neusspray imigran (20 mg).
Imigran neusspray word gelijk in de bloedbaan opgenomen door de bloedvaten in je neus, hierdoor werkt het sneller dan de gewone tabletten (die pas in je maag uit elkaar gaan).

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 08:58

Heyhye

Over de neusspray weet ik niets, de zetpillen heb ik wle gehad maar die werkte na een tijdje niet zo goed meer.

Nu gebruik ik sinds een paar dagen propranolol en heb nog geen aanval gehad, even afkloppen natuurlijk. Maar dat is wel al wat beter dus dan het was. Houd jullie op de hoogte

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:13

propranolol hielp bij mij helemaal niet daarom heeft de neuroloog mij toen zwaardere medicijnen gegeven om de aanvallen te voorkomen (anti epileptica) depakine enteric 500mg en in periodes van veel stress schrijft de huisarts mij een verhoging van de depakine voor ('s morgens 1 tablet en 's avonds 1 tablet).

Ik hoop voor jou, eroslover, dat de propranolol wel gaat helpen...(bij mij verloor het na een paar dagen zijn werking al, helaas).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:08

Lalidan: Ik heb nooit problemen met Imigran, behalve dan dat ik er bij een zware aanval weinig aan heb. Meestal werk het bij mij het beste om de zetpil in te brengen als ik de aanval aan voel komen en dan even rustig te gaan liggen, meestal even een half uurtje of een uurtje slapen en dan voel ik me al veel beter. Maar dan heb ik het wel over een normale aanval. Laatst had ik er 1 waarbij de helft van mn gezichtsvermogen weg viel en toen had ik er dus geen ene reet aan! Als je veel misselijk bent tijdens je aanvallen, moet je je huisarts eens vragen om zetpillen tegen de misselijkheid, ik gebruik Primperan!

Ik zou zeggen, als je zo'n aanval hebt, gebruik lekker die neusspray! Komt wel goed! Ik heb hier geloof ik alleen nog maar verhalen gelezen over mensen met migraine die Imigran gebruiken, dat het hooguit niet sterk genoeg is. Succes!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:50

Misschien hoort dit niet helemaal thuis in het topic, maar ik herken op 1 of andere manier wel dingen, maar ik heb nooit de link met migraine gelegd. Ikzelf heb sinds een week of 2, dagelijks, steeds heel zwaar opkomende hoofdpijn, zodra ik het aanvoel komen stop ik er al 2 stuks 500mg ibuprofen in om het te onderdrukken, maar als ik te laat ben dan valt mijn gezichtsvermogen op links deels weg (rare vlekken, ruis, enz, het was van de week zo dat ik op het station stond dat ik misstapte bij de trap (zag de trede niet) en ik greep mis naar de leuing (ik zag de diepte niet oid?) iig valt mijn links gezichtsvermogen half weg.

Maar omdat ik nogal wat stress heb de laatste paar weken schrijf ik het daar nog op toe, zolang het aanhoud ga ik toch een bezoekje brengen aan de huisarts.

Tips zijn erg handig, zal eens kijken of het bij mij ook invloed heeft de ja of de nee. Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:51

Lalidan schreef:
Veel mensen met imigran hier zie ik. Kan iemand mij vertellen hoe lang die neusspray ongeveer werkt?
Ik heb vanmiddag van de neuroloog de imigran gekregen, niet vanwege de migraine maar vanwege clusterhoofdpijn. Ik zit nu in een aanval, weet niet waar ik het zoeken moet, maar durf eigenlijk de imigran niet te gebruiken... :N Ik heb namelijk erg slechte ervaringen met de Maxalt, erg misselijk, beroerd, verward, de kluts kwijt enz..... Ik ben bang dat dat nu ook gebeurt, en ik zit alleen thuis....

Oh, wat kan een mens zich dom voelen... ik word letterlijk gek van de pijn en toch waren de bijwerkingen vorige keer zo traumatisch dat ik gewoon niet durf..... Vanmiddag bij de neuroloog dacht ik dat ik wel durfde, maar nu het avond is en ik alleen ben en het zover is...

Misschien kan een van jullie mij wat meer vertellen!! Zo niet voor nu, dan voor de volgende aanvallen.

Ik ben natuurlijk wel te laat, maar wil toch wel even reageren. Gebruik zelf ook imigran en dat werkt prima. Heb niet echt last van bijwerkingen, dus daar hoef je denk ik niet zo bang voor te zijn. Heb je imigran50 of 100? Let er wel op dat je ze inneemt met veel water en niet direct ervoor of erna melkproducten gebruikt, die schijnen de werking te beinvloeden. Succes ermee hoor!

edit: sorry, niet goed gelezen, je gaat de neusspray gebruiken ipv tabletten Bloos . Daar heb ik geen ervaring mee ...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:03

Ik heb het allebei. Van de neusspray (20 mg) heb ik minder last van bijwerkingen, maar ik heb wel het idee dat het minder goed werkt. Wel sneller. En geen spuug-acties natuurlijk. Ik heb overigens van de apotheek de merkloze versie van Imigran gekregen, suma-triptan, daar heb ik ook weer meer bijwekringen van, de tabletten. Maar ik neem ze meestal toch in met Naproxen, dus dan merk ik er niet veel van. Maar als ik bijvoorbeeld op mijn wekr wat voel opkomen vind ik het prettiger om de neusspray te gebruiken omdat ik daar minder bijwerkingen van krijg en het sneller werkt. Qua effectiviteit heb ik het idee dat het minder is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:38

Bedankt voor alle reacties!
Een half uur na mijn (enigzins paniekerige) berichtje gisteravond was de aanval gelukkig weer verdwenen, vanacht nog een kleine gehad, maar vanochtend was het dus weer bingo (das dus meteen ook het kenmerk van clusterhoofdpijn). Na lang wikken en wegen toch de neusspray maar gebruikt. Wonder boven wonder was binnen het kwartier de hoofdpijn weg!!! Wat een opluchting.

Helaas toch wel wat bijwerkingen, vooral het idee van me in een cocon bevinden. Schrik overal van, tijd gaat voorbij zonder dat ik het door heb, hoor door een watten deken heen, heb geen idee waar m'n armen en benen zich bevinden... Maar gelukkig al met al geenzins de bijwerkingen die ik van de maxalt heb gekregen. Wel is het zo dat ik naar bed ben gegaan en er nu dus pas weer uitkom. In bed dacht ik dat het wel weer redelijk ging, nu denk ik daar toch weer een klein beetje anders over Tong uitsteken Mijn zintuigen doen hun werk toch nog niet echt optimaal, maar ach, nog steeds geen hoofdpijn Go jij! Go jij! Denk alleen dat ik om injecties ga vragen, want die smaak is echt verschrikkelijk!!

Ik ga straks alleen voor de zekerheid maar wel met de bus naar fluiten, en stap maar niet in de auto Clown

Ontzettend bedankt voor alle bemoedigende berichtjes!

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:15

Ik zie dus onderaan deze pagina linken staan naar hoofdpijn site.
Ik denk laat ik daar maar eens op kijken.
Kijk ik op deze link: http://www.nl.migrainepraktijk.nl

Ik heb toen die documantere gezien van Zembla, over hoofdpijn.
En daar lieten ze deze praktijk ook zien. En die vrouw die daar toen in behandeling is geweest of was. Was toen helemaal van de migraine af. Dat lijkt mij ook wel wat. Maar ik heb ook meerdere dingen geprobeerd, maar het valt altijd tegen.

Ik ga wel 4 x in het jaar naar de osteopaat. Ik heb wel het gevoel dat dat helpt, maar het gaat niet helemaal over.

Ik ben de wonder dokter nog niet tegen gekomen.

Misschien is deze praktijk dan de wonder methode???? Ze zeggen zelf van wel, maar dat heb ik meer mensen horen zeggen, maar na het te proberen bleek dat niet het geval.
Ik zag op T.V. dat dit wel vergoed wordt door de zorgverzekeraar, dat vind ik wel hoop vol.
Als zij er in geloven!!

Iemand hier ervaring mee?