Help, open blaren op vingers

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: Help, open blaren op vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:26

garny95 schreef:
ik ben al heel wat ruiters tegengekomen in mijn leven en niemand die blaren had omdat hij gewoon contact had of een gevoelige huid heeft.
Een paardenmond die is vele malen gevoeliger als een hand en als je zelf al blaren hebt dan kan je wel voorstellen wat er in zo'n mond gebeurd.

Als ik met stang en trens rij krijg ik ook áltijd blaren als ik zonder handschoenen rij, dat heeft gewoon te maken met het eelt op je vingers.. of beter gezegd; geen eelt op de vingers.
Het hoeft echt niets met trekken of rukken te maken te hebben...
Mijn teugels zijn gewoon niet zo fijn, en wat te dik om ze tussen mijn pink en ringvingers te doen, daar krijg ik blaren van.

TS-er: blaren laten indrogen inderdaad, en zorgen dat het niet gaat onsteken, dan ben je verder van huis!
Bij de apotheek (even commercial tussendoor Knipoog ) hebben ook ideale blarenpleisters met gel erin voor je vingers... ! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:29

Als ik met springteugels rij heb ik na 5 minuten blaren op mijn vingers. Als ik met dressuurteugels rij heb ik nergens last van.
Misschien is dat een optie? Dressuurteugels aanschaffen?

Blaren inderdaad laten opdrogen. Mochten ze vuil zijn kun je een pleister met betadine oplossing op doen. Dat ontsmet goed.
Mocht je toch willen rijden dan goede pleisters om doen én je handschoenen aantrekken. Maar beter is het om een paar dagen niet te rijden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:36

Amanda schreef:
Als ik met springteugels rij heb ik na 5 minuten blaren op mijn vingers. Als ik met dressuurteugels rij heb ik nergens last van.
Misschien is dat een optie? Dressuurteugels aanschaffen?

Blaren inderdaad laten opdrogen. Mochten ze vuil zijn kun je een pleister met betadine oplossing op doen. Dat ontsmet goed.
Mocht je toch willen rijden dan goede pleisters om doen én je handschoenen aantrekken. Maar beter is het om een paar dagen niet te rijden.

Ja Daantje, dan kan meteen de mond van je paard genezen van je geruk in zijn mond. Haha! Tong uitsteken
nee grapje, ik heb ook gevoelige vingers (tegen blaren aan) na het rijden met springteugels, met die smalle leren dressuurteugels heb ik ook nergens last van nu ik net zit te denken.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:47

Ik heb er ook last van.
Op allebei mijn ring vingers. Ze liggen op dit moment ook helemaal aan garde en 1 is er ontstoken. Door het in biotex te houden gaat dat weer goed! Lachen
Ik heb ooit een keer een blaar gehad en sinds dien hoeft er maar een beetje wrijving op te komen en het is raak.
Ik moet nu elke keer als ik ga rijden het aftaypen(?!) met Leukosilk. Dat werkt erg goed.
Een pleister niet, ook blaar pleisters niet, die gaan altijd los. Boos!
Ik heb het overigens bij spring en dressuur teugels. Er zit gewoon totaal geen eelt Verdrietig

edit: http://www.drogisterij.net/Leukosilk_10 ... /P/4299743 Dit is dat leukosilk. Dit kan ik je aanbevelen. Ja

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:20

@ fieke: ik dacht vandaag dus weer, ooh het gaat goed, het geneesd ook nog!. TOen ging ik dus weer paardrijden en alles lag weer open. Ik denk dat ik die leukosilk maar even ga kopen. Bedankt voor de tip!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:21

Pleisters eromheen doen Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:25

@ jesper: nee helpt niet, dan wordt het allemaal week ... (heb het vandaag geprobeerd)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:25

geen pleisters of wat dan ook! dat hersteld minder snel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:00

Ik las dat je linnen springteugels gebruikt, leren springteugels helpen ook erg goed. (was bij een paard dat elke keer teugels uit je handen trok, daar had zelfs ik op een keer blaren van, met leren teugels was het blarengedeelte opgelost)

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:47

Ja dat geloof ik Mizora. Sommige paarden briezen ook altijd zo lekker als je aan het rijden bent. Ik denk toch dat ik maar weer over ga stappen op dressuurteugels. Maar toch bedankt voor de tip Haha!