ik ben sinds een aantal maanden weer aan het sporten.
Wat ik graag wil bereiken is :
*wat afvallen (niet erg veel , vooral dat mijn spieren wat meer op de voorgrond komen) * conditie omhoog * mooi stevige spieren ontwikkelen
Er zit een aantal " maar" aan. *Ik heb een hele slechte ademhaling. Waardoor mijn hartslag vrijwel direct bij inspanning door het plafond schiet.
op dit moment...begin ik eerst met een half uur steppen en daarna ga ik aan de gewichten. Maar omdat ik niet goed weet wat ik moet doen ( en echt goede begeleiding heb ik niet op de sportschool) wil ik vragen of jullie misschien suggesties hebben.
Ik ben ook weer begonnen met iets fanatieker naar de sportschool gaan (iig, iets regelmatiger) en kan ook wat advies gebruiken. De warming up (en cooling down) doe ik grotendeels al onderweg naar de sportschool, deze is 20-25 minuutjes lopen door het park (inclusief een vrij stijle heuvel).
Zondag; 10-15 minuutjes fietsen dan "krachttraining" armen (biceps/triceps - 3*15 met 5kg) en buikspieroefeningen (3*15-20) 10-15 minuten roeien (gem 2:40 / 500m) Hierna ga ik vaak nog een half uurtje zwemmen. Ging eerst baantjes trekken dmv de schoolslag, maar omdat dit een te grote belasting is voor mn knie(en), zal ik de borst crawl moeten gaan doen (al moet ik de slag weer even onder de knie krijgen).
Maandag; Circuit training - 1u groepstraining.
Dinsdag of woensdag; zelfde als zondag, maar niet altijd met zwemmen vanwege drukte in het zwembad.
Op donderdag is er weer een circuit training in groepsverband, maar daar heb ik vaak geen tijd voor vanwege sociale verplichtingen..
Wat ik voornamelijk wil is wat spier training en conditie opbouwen. Merk dat het eerste mij beter afgaat dan de tweede. Afvallen is absoluut niet de bedoeling.
zwemmen is ook heerlijk vind ik heb ik ook blauwe maandag gedaan, tot ik een flinke oogontsteking kreeg die dik 2 maanden duurde, gestopt en niet meer opgepakt