Mijn kaak knakt ineens, hoe kan dat?..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

Re: Mijn kaak knakt ineens, hoe kan dat?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:55

Ik heb het ook al een paar jaar, m'n vader en zus hebben het ook Haha!
Als ik m'n onderkaak beweeg of soms tijdens het eten, kun je het horen knakken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:39

Ik heb dit ook heel vaak, alleen pas sinds het draadje van mijn beugel die ik destijds had ik mijn kaak (of daar in de buurt) heeft vastgezeten.

Sindsdien knakt ie heel vaak met eten maar schiet ook heel vaak gewoon 'vast' en dat doet nogal zeer. Huilen van het lachen
Laatst nog een dag of 3 last van gehad... Maarja het gaat dan altijd vanzelf weer over. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:41

ja, het doet idd zeer. nu is de pijn minder maar het knakt nog wel wat. Rare kaak..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:42

ik heb het ook best vaak..
en het doet vaak nog behoorlijk zeer ook! Clown

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:47

Ik heb het ook een halfjaar tot jaar gehad. Het is nu net over, kwam ik ineens achter. Huilen van het lachen Ik heb het aan de tandarts gevraagd, maar het heeft te maken met het schijfje aan de kant van je kaak of zo.

Ik mocht geen kauwgom meer eten & ook geen grote happen nemen van bijvoorbeeld een appel of iets dergelijks. Ze zei ook dat het heel veel voorkomt, en meestal niet zo erg is dat je naar de kaakchirurg moet.

Mijn kaak bleef ook vaak 'vast' staan. Als ik bijvoorbeeld moest gapen, kreeg ik 'm niet meer dicht. Ja, moet moeite & een 'knak'. Bij mij is het vanzelf weer over gegaan, maar wel een beetje om denken met het eten dus Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:58

Getver, raakte je niet in paniek?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:00

Mwah, zolang je 'm nog dicht krijgt is het niet erg Knipoog Het is alleen wel érg vervelend, niet alleen met eten. Maar ook met gapen, zoenen enzo. Nagelbijten / Gniffelen & ja, het voelt niet fijn.

Maar op een of andere manier ben ik er nu ineens van af.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:12

Rianne_ schreef:
Mwah, zolang je 'm nog dicht krijgt is het niet erg Knipoog Het is alleen wel érg vervelend, niet alleen met eten. Maar ook met gapen, zoenen enzo. Nagelbijten / Gniffelen & ja, het voelt niet fijn.

Maar op een of andere manier ben ik er nu ineens van af.

nog een lotgenoot Nagelbijten / Gniffelen
enne slim van het eten! Ga er op letten! zit wat in natuurlijk!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:13

Haha, ook al last van dus? Knipoog

Ja, sowieso dus kauwgom en grote happen vermijden. Dan heb je er al snel minder last van! Met kauwgom was het bij mij echt ; 'knak, knak, knak' bij elke 'kauw' die ik deed. Huilen van het lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:17

Heb ik ook, m.n. aan de linkerkant. heel dom Clown mijn kaak knoept ook regelmatig heeeeel hard als ik gaap, dan kan ik heel even mn kaak niet bewegen en dan doet ie t weer. Soms pijnlijk, maar je went er wel aan! Knipoog

niet teveel zorgen maken hoor! Je overleefd het wel Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:18

DL_ Ja had ik dus ook, nou ja. Mijn kaak deed het aan beide kanten.. Huilen van het lachen Ach, het gaat vast wel weer over. Ik ben er tenslotte ook gewoon van af gekomen zonder er wat aan te doen. Vork

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:19

met kauwgom heb ik dat eik niet, mss is t niet ernstig, alleen dus gapen, zoenen en gewoon opendoen Tong uitsteken alleen t went en je past je aan haha. levert ook wels leuke situaties op, als vriendlief me zoent en mijn mond zoent niet terug haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:21

Rianne_ schreef:
DL_ Ja had ik dus ook, nou ja. Mijn kaak deed het aan beide kanten.. Huilen van het lachen Ach, het gaat vast wel weer over. Ik ben er tenslotte ook gewoon van af gekomen zonder er wat aan te doen. Vork

ik heb het al jaren, maar ik heb meer last van knakkende onderdelen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn enkels knakken echt ongelofelijk hard, ik slaap op zolder dus als ik snachts naar de wc moet moet ik de trap af. Mijn moeder wordt regelmatig wakker van mijn knakkende enkels. Maar dat gaat ook echt ontzettend hard en doet soms ook echt zeer. Vaak heb ik dan last van mijn enkel, en dan voel ik dat ik hem een keer moet laten knakken, en dan zit het weer goed zeg maar Clown
Mijn nek knakt ook vaak, mijn tenen knakken niet, die kraken, mijn polsen knakken, mijn vingers knakken én mn ellebogen en schouders. Dat was het ongeveer wel Knipoog

kortom: er knakt nog al wat Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:23

haha, dat is wel heel wat. Ik ben nu knak-vrij. Schijnheilig

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:14

Ik heb dr ook wel eens last van. Vooral met eten... met zoenen nog nooit Tong uitsteken.
Mijn moeder maakt zich dr wel eens zorgen over want die is bang dat ik op een dag helemaal vast kom te zitten.
Ik heb er verder eigenlijk nog geen problemen mee gehad, maar ik moest binnenkort naar de tandarts dus dan zal ik het eens vragen Knipoog.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:15

is wel ideaal dieetmiddel...

Stephanie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:20

ik heb het ook en ik kan jullie vertellen dat er niet heel veel aan te doen is, dit is slijtage of een andere vorm van "er zit iets niet goed in je kaakgewricht" maar hier kan je alleen preventief (dus vooraf) iets aan doen, het zien te voorkomen zeg maar, dus geen kauwgom eten, geen toffee's en geen harde dingen met je voortanden afbijten, hierdoor komt er heel veel kracht op je kaakgewricht te staan.

P.s. ik ben tandartsassistente en ik hoor dit dus vrijwel dagelijks.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:41

hmm dus als je er alst van hebt kun je er eigenlijk alleemaal voro zorgen dat het niet nog erger wordt.
fijn.... en als het te erg slijt.. wat zijn de gevolgen voro later?

Stephanie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:45

@Chantalsmook: inderdaad je kan er alleen maar voor zorgen dat het niet erger word. ik durf niet precies te zeggen wat de gevolgens zijn als het te erg slijt maar denk dat de syptomen alleen maar erger zullen worden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:46

maar niet dat je dan een kunstkaak moet ofzo, Clown of dat je niet meer kan eten,
dat vidn ik wel een hheel eng idee.. het is wel je mond, dar doe je echt veel mee Tong uitsteken

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:51

mij is meerdere keren door de kaakchirurg vertelt dat het geen slijtage is de kaak is een hangend gewricht en dus weinig kans op artrose. meestal is het de discus (schijfje, net als de meniscus in de knie) die blijft hangen. wel belangrijk dat je idd zorgt dat het niet erger word. geen kauwgom etc maar dat is al genoemd. ik ben dec geopereerd mede om dit op te lossen aangezien er bij mij veel pijn en slotklachten bij zaten, maar kan niet zeggen dat het beter is geworden slechter eerder.. wees dus maar een beetje zuinig op je kaakgewrichten Knipoog

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:54

hier nog iemand, ben hiervoor ook al bij de kaakfysio geweest, maar ook omdat ik 'n 'stijve' kaak had. Hij zat gewoon op slot en kreeg me mond niet verder dan 2 cm open (als 't die al waren)
bij mij was het idd de Discus die uit 't gewricht 'gesprongen' was.. maar mede door de fysio hebben we de spieren opgerekt en is dat ook weer goed komen, helaas knakt m'n kaak links op 't moment heeel erg Bloos maar goed... en idd opletten met appels eten of idd met kauwgom kauwen...