Als ik m'n onderkaak beweeg of soms tijdens het eten, kun je het horen knakken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb het aan de tandarts gevraagd, maar het heeft te maken met het schijfje aan de kant van je kaak of zo.
Het is alleen wel érg vervelend, niet alleen met eten. Maar ook met gapen, zoenen enzo.
& ja, het voelt niet fijn.Rianne_ schreef:Mwah, zolang je 'm nog dicht krijgt is het niet ergHet is alleen wel érg vervelend, niet alleen met eten. Maar ook met gapen, zoenen enzo.
& ja, het voelt niet fijn.
Maar op een of andere manier ben ik er nu ineens van af.

mijn kaak knoept ook regelmatig heeeeel hard als ik gaap, dan kan ik heel even mn kaak niet bewegen en dan doet ie t weer. Soms pijnlijk, maar je went er wel aan!
Ach, het gaat vast wel weer over. Ik ben er tenslotte ook gewoon van af gekomen zonder er wat aan te doen.
alleen t went en je past je aan haha. levert ook wels leuke situaties op, als vriendlief me zoent en mijn mond zoent niet terug haha! Rianne_ schreef:DL_ Ja had ik dus ook, nou ja. Mijn kaak deed het aan beide kanten..Ach, het gaat vast wel weer over. Ik ben er tenslotte ook gewoon van af gekomen zonder er wat aan te doen.
.
.
of dat je niet meer kan eten,
de kaak is een hangend gewricht en dus weinig kans op artrose. meestal is het de discus (schijfje, net als de meniscus in de knie) die blijft hangen. wel belangrijk dat je idd zorgt dat het niet erger word. geen kauwgom etc maar dat is al genoemd. ik ben dec geopereerd mede om dit op te lossen aangezien er bij mij veel pijn en slotklachten bij zaten, maar kan niet zeggen dat het beter is geworden
slechter eerder.. wees dus maar een beetje zuinig op je kaakgewrichten
maar goed... en idd opletten met appels eten of idd met kauwgom kauwen...