krabben! en dan heb je

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: krabben! en dan heb je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:17

Bah jeuk is echt vreselijk irritant, je kan beter niet proberen om te krabbelen want dan wordt het nog erger... Boos!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:22

Ik heb wel eens nagedacht over de functie van jeuk. Ik denk dat het belangrijk is omdat je dan voelt dat er een levensgevaarlijk beest op je huid loopt. In ieder geval dat er iets is op jezelf waar je niets van weet. En dat kan gevaarlijk zijn!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:07

LovingTweety schreef:
Wat ik altijd geleerd heb is dat jeuk betekend dat je lichaam zich aan het herstellen is.

Ben ik dus heel goed in het tegen zitten van mijn lichaam. Herstellen prima maar t jeukt!

Niet bij eczeem.
Eczeem is erfelijk en de huid kan zich, in mijn geval dan, niet niet zelf herstellen. Jeuk is dus geen teken van genezing maar van eczeem zelf. Bijv. bij een wondje met een korstje , of genezende brandwonden is het juist wel een teken van herstel.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:08

Als het echt dode huidcellen zijn, dan moet je schrubben Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:16

Plien91 schreef:
LovingTweety schreef:
Wat ik altijd geleerd heb is dat jeuk betekend dat je lichaam zich aan het herstellen is.

Ben ik dus heel goed in het tegen zitten van mijn lichaam. Herstellen prima maar t jeukt!

Niet bij eczeem.
Eczeem is erfelijk en de huid kan zich, in mijn geval dan, niet niet zelf herstellen. Jeuk is dus geen teken van genezing maar van eczeem zelf. Bijv. bij een wondje met een korstje , of genezende brandwonden is het juist wel een teken van herstel.

Ik ken eczeem Knipoog Heb het ook en in veel ergere mate gehad. Er zijn wel meer dingen waar jeuk niet voor herstel is maar het grootste gedeelte is het een teken van herstel.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:53

AAH! Jeuk! Verschrikkelijk!
Paar jaar geleden heb ik een tijdje eczeem gehad, ik werd er helemaal gek van, raakte soms zo in paniek dat mijn hele arm open lag. Koe Nu heb ik dat nog steeds wel eens, ik kan heel gefrustreerd raken als iets heel erg jeukt waardoor ik regelmatig benen of armen open heb liggen. Waar dan later weer korsten overheen komen en dan wordt er wel eens gevraagt of ik mezelf snijd. Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:01

Ik heb eens een psoriasisaanval gehad. Helemaal onder de jeukende rode plekken. Knettergek wordt je d'r van. De HA was dan ook zeer verbaast toen ik, nadat ik anti-jeuktabletjes had gehad, er zo laconiek over deed. Ik was allang blij dat het niet meer jeukte, okay, ik zag eruit als een overrijpe aardbei maar damn de jeuk was tenminste weg...
Nog heb ik steeds hier en daar 'rare' plekken op armen en benen. Bij mij is dat wel algemeen geaccepteerd, aangezien ik een uberlomperik ben (struikel gerust over een heel paard, dus logisch dat je dan hier en daar wat beursige krassen en butsen hebt Clown ).