weer naar school & weer hoofdpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Re: weer naar school & weer hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:34

Toen ik nog op school zat had ik ook elke dag hoofdpijn. Ik weet nog steeds niet waardoor het kwam, misschien door de trein, of het steeds moeten opletten....ik weet het niet. Maar sinds ik klaar ben met school heb ik bijna geen hoofdpijn meer gehad.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 16:19

Volgens mij is er op school niks veranderd qua vloer oid. En bij mij thuisook niet .

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:22

Argh.. ben niet de enige..
al sinds middelbare last van, tadaa vakantie hup gelijk geen last meer.
School is weer begonnen en joepie de poepie jahoor gelijk weer koppijn.. zit het achter me oren ofzo??

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:24

En iemand in de klas die denkt dat het bij mij om een ontsteking gaat omdat ik ook heel veel kloppingen voel..
Haha ja mafkeezoo's Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:38

Bij mij is het gewoon stress en een soort van afkeer.
Ik krijg dan wel geen hoofdpijn, maar wordt emotioneel en moe. En in het weekend ben ik weer de gezellige energieke oude Eva.
Ik heb er nu voor het eerste jaar eigenlijk last van, omdat ik het eerst best wel naar mijn zin had op school, maar nu absoluut niet meer door van allerhande dingen. Ik probeer er echt iets van te maken, maarja.... lukt niet altijd.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:48

Waar heb je hoofdpijn???

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:16

Gelukkig ben ik niet de enige. Heb elke dag hoofdpijn behalve in het weekend. Later in de middag krijg ik het op school. En als ik dan weer even thuis ben dan zakt het vaak weer.
-Het kan natuurlijk aan het drinken liggen. Datje te weinig drinkt. Of te weinig eet.
-Of inderdaad met je ogen ofzo, of stress.
Er zijn zó veel redenen voor hoofdpijn. Misschien toch maar slim om een keer naar de huisarts te gaan. Ga ik volgende week ook maar eens doen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:30

Ilsiie schreef:
Bij mij is 't puur spanningshoofdpijn; ik leg(de) de lat voor mezelf erg hoog (doe vwo/gymnasium) waardoor de druk te groot wordt en dat uit zich in hoofdpijn. (dit jaar inclusief misselijkheid)..
Ik spande mijn nekspieren enorm aan, waardoor ik dus onder andere hoofdpijn kreeg. Hij maakte deze los, ondertussen al vragende naar hoe 't emotioneel ging enzo..

Ik heb het ook een hele tijd gehad, en heb er nog last van als ik mezelf teveel druk maak, veel stress heb.
Heb het vooral links, en je kan bij mij duidelijk een zeer ontwikkelde nekspier zien, terwijl dat aan de rechterkant veel minder is.
Kan weken zonder hoofdpijn, maar mocht er wat stress zijn, speelt het meteen weer op.
Duurt dit langer, trekt het door naar mijn ondernek, geen pretje dus.
Heb ook heel wat gehad hiervoor, maar nog geen remedie.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:34

Sassieja schreef:
Ilsiie schreef:
Bij mij is 't puur spanningshoofdpijn; ik leg(de) de lat voor mezelf erg hoog (doe vwo/gymnasium) waardoor de druk te groot wordt en dat uit zich in hoofdpijn. (dit jaar inclusief misselijkheid)..
Ik spande mijn nekspieren enorm aan, waardoor ik dus onder andere hoofdpijn kreeg. Hij maakte deze los, ondertussen al vragende naar hoe 't emotioneel ging enzo..

Ik heb het ook een hele tijd gehad, en heb er nog last van als ik mezelf teveel druk maak, veel stress heb.
Heb het vooral links, en je kan bij mij duidelijk een zeer ontwikkelde nekspier zien, terwijl dat aan de rechterkant veel minder is.
Kan weken zonder hoofdpijn, maar mocht er wat stress zijn, speelt het meteen weer op.
Duurt dit langer, trekt het door naar mijn ondernek, geen pretje dus.
Heb ook heel wat gehad hiervoor, maar nog geen remedie.

Oef, ook dit komt me errug bekend voor.. Ik heb ook praktisch ALTIJD links hoofdpijn als het een drukkende hoofdpijn is, en als 't stekende hoofdpijn is, is het vaak een bol, afwisselend achter m'n linker en rechter oog. Vaker links.
Ik ben idd ook enorm stressgevoelig, is niet altijd makkelijk.. (zeker niet op school/op 't gymnasium Nagelbijten / Gniffelen )
Hoop dat er oooit een remedie komt, mag volgende week in elk geval weer naar m'n fysio...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:37

Het is bij mij niet zo dat ik in het weekend geen hoofdpijn heb. Dan heb ik er ook wel last van.
@mireya: Het meeste bij mn slapen (en ietsjes naar achteren en een beetje omhoog)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:38

Ik heb echt altijd hoofdpijn. Bij mij ligt het aan mijn spieren en daarvoor loop ik bij de fysio. Misschien een idee?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:31

Tja ik weet t niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:32

Ik heb het ook hoor. Combinatie van TL-licht en veel te warme lokalen. Ja Veel water drinken..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:37

Oke ;p maar ik heb t ook gewoon thuis en op de fiets ..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:40

ik heb het ook.
paracetamol en ibuprofen werkt inderdaad niet.

ik heb ook niet bewust stress. maar het zet pas op met rare, stressvolle situaties, waar ik dus voor mijn gevoel geen stress van heb. Clown
in de vakantie is het ook weg..
ik zit dus met schoolperiodes eigenlijk nooit lekker in mijn vel.

Wat wel zo is, ik zit nu nog maar 1 dag per week op school, dat het véél minder is geworden, het gaat in het algemeen beter met mij. (de rest werk ik)
alleen nu dus weer niet... school loopt niet lekker, vervelende situaties in de familie enzo...
wat bij mij wel helpt is oxazepam, dus echt een teken dat het bij mij spanning.
maarja, dat is wel spul wat inderdaad behoorlijk verslavend kan zijn.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:53

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik stress heb. Ik voel me best wel op mn gemak op school vind t wel leuk enzo.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:58

Ik herken mezelf heel erg bij het bericht van Ilsiie.. ik blijf ook nog even meelezen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:04

oke;)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:24

Het is al eerder in dit topic geschreven, maar ik kan beamen dat TL licht vaker voor hoofdpijnen heeft gezorgd. Dit heeft iets met het trillen van het licht van de tl buis te maken. (weet er niet het fijne van)
Voor mijn werk heb ik op de universiteit van de VU diverse tl lampen moeten vervangen voor een andere gradatie licht en kleur, tegen de hoofdpijn die sommige werknemers daar kregen door het licht.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:30

Ja opzich zou het kunnen maar dan vind ik het zo raar datik het thuis en in het weekend ook heb. En dan heb ik geen TLverlichting ofzo.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:43

Lijkt heel erg op mij, had ook ontzettend veel hoofdpijn afwisselend, ik ogen op laten meten in ziekenhuis en die zeiden niks aan de hand, ( ze zeiden dat het gwoon stress van de school was ) een jaar later was het nog niet over, ben ik naar een kennis van ons die is opticien ( en een hele goede) gweest, bleek ik dus een cillinder in allebei de ogen te hebben, en ngo wat sterkte maar niet veel. Maar toen kwam de vraag waar komt de cillinder vandaan? aangezien mijn moeder wel een bril heeft maar geen cillinder en een cillinder in je ogen erfelijk is. Dus mijn vader en broertje opgemeten, had mijn vader het dus en mijn broertje ook Tong uitsteken sindsdien lopen we allemaal met een bril. En ik heb nergens last meer van Haha!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:48

Ojee8) Ja ik heb dus voor de vakantie ook mn ogen oplaten meten gewoon bij pearl -0.25 maar hoe kom je er achter of dat het kan zijn?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:54

Hier nog eentje die altijd doodziek uit school komt. De eerste paar uren zijn nog wel te doen, maar als ik laat uit ben, ben ik gewoon écht ziek. Meestal flinke drukkende en soms stekende hoofdpijn en nog een aantal klachten. Ik denk dat het voornamelijk is bij mij door het slechte klimaat op school. Warme en muffe lokalen waar weinig frisse lucht in komt lijkt me niet echt goed. Ik drink namelijk genoeg water en heb al lenzen, dus dat is uit te sluiten. Nou ben ik ook heel gevoelig voor migraine, denk dat dat ook wel meespeelt. Ik volg het topic even. Lachen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:58

Woow ! egt doodziek ? dat lijkt me behoorlijk piep Lachen
Bij ons staan op school altijd ramen open dus wat dat betreft valt het wel mee.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:00

hebben jullie toevallig geen airco op school?
wij hebben op school in het computer lokaal airco..
maar ken 't zelf ook wel een beetje, maar is bij mij veel vanuit de nek en schouder partij omdat ik alles vast heb zitten in dat gedeelte...