Airco hebben meer mensen hier last van ???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pimmela

Re: Airco hebben meer mensen hier last van ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:00

bromfiets schreef:
Ik krijg zelfs hoofdpijn van de airco in de auto, zet hem nooit langer dan een paar minuten aan om de ergste hitte weg te krijgen. Maar zo snel mogelijk weer uit...

ik deed dat eerst ook altijd. maar nu kan ik er gewoonweg echt niet meer tegen. heb nu zelfs een auto zonder airco gekocht, vor de rest zit er wel alles op en aan maar airco, nee bedankt.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:27

Snoevie schreef:
dat kan je doen,maar dan verdwijnt de airco misschien,en dat is voor sommigen ook heel vervelend als het veel te warm word

Nou dat zou zeker niet gebeuren, ik werk namelijk bij een erg groot bedrijf.
En dan gaan ze niet de airco wegdoen omdat ik er last van heb. Maar ik kan wel proberen om te kijken of er een soort onderzoek komt en dat er wat vaart achter gezet wordt om dat ding goed te krijgen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:25

nou ze moeten iig zorgen dat hij niet te koud staat,hij moet maar een paar graden lager als de buiten temperatuur.
er zal niet perse iets mis mee zijn,maar vaak staan ze te koud.
bij ons gaat hij een graad of 3 lager,als het erg warm is moeten we in de apotheek ook zorgen dat de temperatuur onder de 25 graden blijft omdat dat anders niet goed voor de medicijnen is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:01

Nadeel van airocsystemen is dat als ze niet regelmatig gebruikt of slecht onderhouden worden dat zich schimmels en bacteriën kunnen nestelen in de filters. Daar kun je inderdaad last van krijgen. En verder is de lucht vaak droog.

Bij ons op het werk heeft de airco ook wat strijdt opgeleverd (12 man en 1 vrouw hebben allemaal andere wensen) Knipoog Maar ondertussen hebben we een compromis.Standaard 23 graden. Sommige lopen dus in shirt met korte mouwen en ik doe vraaf wat warmers aan met lange mouwen.

Probeer eerst eens te overleggen met je medecollega´s over wat schappelijk is voor iedereen. En als de omgeving ernaar is dat je niet anders kan, dan zit er weinig anders op..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:10

ik wordt acuut ziek van airco........... in de auto, werk, winkel waar dan ook........ bij mij slaat het direct op mijn holtes......

voor mij nooit een airco Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:19

Als de airco niet goed onderhouden wordt worden mensen die er gevoelig voor zijn verkouden en ziek door de schimmels en bacterieen die zich ophopen. Dat noemen ze het 'sick building syndrome' . Ook veroorzaakt een airco vaak droge ogen, lastig idd voor lensdragers.
In de auto heb ik nergens last van, thuis op de slaapkamer heb ik er ook eentje voor de (zeldzame Boos! ) warme nachten hier, maar in het vliegtuig tijdens een lange vlucht of vroeger tijdens mijn werk op Schiphol was het bal hoor. ik kreeg er ook echt zo'n 'trekbek' van, moest flink aan de smeersels.
Op school hebben we op de bovenste verdieping van die mobiele airco's en die kunnen we zelf instellen, dat werkt ook prima.
Tussendoor goed ventileren (ook vaak een probleem) en niet te koud laten worden.

Op een kantoor hebben we vroeger na klachten eens een tijdje een hygrometer gehad die regeistreerde hoe het met het kantoorklimaat gesteld was. Dat bleek niet best, dus werd er uiteindelijk iets aan gedaan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 08:36

Het is ook lastig om hier iets aan te doen. Ik werk in een gebouw met 9 verdiepingen en die airco's die regelen zichzelf eigenlijk. Soort klimaatbeheersers. Met mijn collega's overleggen heeft dus ook niet zo heel veel zin. Ik hoop indd dat er een meting komt met hoe het daadwerkelijk daar gesteld is. Ik heb het idee dat het gewoon niet goed is. En dat die te koud staat is 1 ding wat zeker is. Het schijnt een nieuwe airco te zijn we zitten in het gebouw vanaf februari.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:21

Dankzij onze geweldige airco waar ik elke dag 7 uur ondersta heb ik continu last van ontstoken sinussen en heel veel hoofdpijn...

Ik haat het ding door en door en ik ben niet de enige! Wou dat ze het nooit hadden uitgevonden, ventilator werkt even goed Huilen van het lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:00

Waar ik vroeger werkte stond de airco ook altijd op standje noordpool onder het motto van dan vallen jullie niet in slaap. Boos!

Gevolg was bij veel mensen constand hoesten niezen en snotteren.
Ik had constand voorhoofdholte ontsteking en vooral veel last van mijn ogen , heel vervelend, zijn ook veel mensen weggegaan door die airco

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:21

dat is ook niet goed.........dan staat de airco gewoon veel te koud.

bij ons moet te temperatuur onder de 25 graden gehouden worden,vanwege de kwaliteit van de geneesmiddelen in de apotheek.

ach bij ons als iemand het koud heeft of last heeft gaat hij weer even uit.
als het dan weer te warm word,gaat hij weer even aan.
niet helemaal goed,maar nu is iedereen wel tevreden.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:27

Ook ik heb veel last van de airco op mijn werk... Staat vaak op 19 graden en dat terwijl je de hele dag stil zit.. brrr dus! Verkouden, hoofdpijn, last van mijn keel noem maar op.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:30

Anthea schreef:
Ik vind airco altijd lekker ruiken. Nagelbijten / Gniffelen

Hhahah ja klopt
Maar ik krijg er ook altijd koppijn van.