Boven benen dunner! hoe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Boven benen dunner! hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:32

Aah dat is een goeie, ik ga ook een personal trainer zoeken als ik het zo lees Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:00

sander_lotte schreef:
Edit: ik wil hier nog even bijvoegen dat de trainingen bij die personal trainer altijd begonnen met 25 minuten lopen op zo een toestel waar je een soort fietsbeweging maakt en je met je armen mee beweegt naar voren en achteren. Hierdoor worden je benen enorm stevig!

Hee zo'n soort toestel hebben wij thuis staan. Toch maar weer eens oppakken dan... Vork

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:14

Dat toestel is een crosstrainer en ik zeker zeer geschikt. Benen staan er om bekend dat ze lastig te trainen zijn, ik kan maar weinig mensen die echt tevreden zijn met hun benen.
Heb zelf geen last van schurende benen maar een vriendin van mij wel, doe 3x per week oefeningen met haar in de sportschool en het helpt goed.

Pas wel op: krachttraining versterkt de spieren waardoor je juist alleen maar steverige benen krijgt.
Mijn tip is: Lid te worden van een sportschool en mee te doen aan de les Bodypump.
Bodypump versterkt je spieren maar tegelijkertijd verslankt het je lichaam, door de vele herhalingen worden je spieren niet groter maar juist alleen maar strakker. Naast je benen worden ook de armen mooi gevormd en de buik wordt platter, wanneer je deze les 2x pw volgt zie je het resultaat al binnen 6weken.

Succes ermee! Knipoog

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:55

PS. Ik heb nog wat eettips voor je:

Het is heel belangrijk om te eten om je stofwisseling op gang te houden, nou is het niet voor iedereen even makkelijk.
Het beste is als je 6 kleine maaltijden eet op een dag. Denk aan:
's ochtends: Yogurht met mueslie
2-3 uur later: een banaan/liga/sultana/cracker
's middags: minimaal 2boterhammen
2-3 uur later: een banaan/liga/sultana/ontbijtkoek/cup a soup
's avonds: wat de pot schaft.

Zo blijft de stofwisseling werken en krijgt je lichaam de juiste voedingstoffen binnen, daarnaast is het belangrijk dat je anderhalve liter water (thee) binnen krijgt.

Nog maals succes! Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:58

Mijn grote probleem, te weinig eten en drinken........

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:59

De Leg Magic werkt erg goed om je benen strakker te krijgen. Lachen Binnen 4 weken pastte ik weer ruim in mijn maatje 36 ipv bijna 40 die ik eerst had.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:41

Spinnen Ja sinds ik daarmee begonnen ben zag ik al snel dat mijn bovenbenen minder dik werden.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:06

Equidea schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, ik denk dat de enige optie is dat je in zijn totaal afvalt, dan komen je benen vanzelf. Lachen

ik ben het ook niet met je eens ik ben absoluut geen last van overgewicht maar mijn bovenbenen zijn ook niet slank dit is volgens mij ook een groot gedeelte erfelijk of genetisch aangelegd oid want in mijn fam hebben alle vrouwen wel last van bredere bovenbenen het wil dus niks zeggen dat als je afvalt dat je dan automatisch ook dunnere bovenbenen krijgt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:06

Femme_ schreef:
Dat toestel is een crosstrainer en ik zeker zeer geschikt. Benen staan er om bekend dat ze lastig te trainen zijn, ik kan maar weinig mensen die echt tevreden zijn met hun benen.
Heb zelf geen last van schurende benen maar een vriendin van mij wel, doe 3x per week oefeningen met haar in de sportschool en het helpt goed.

Pas wel op: krachttraining versterkt de spieren waardoor je juist alleen maar steverige benen krijgt.
Mijn tip is: Lid te worden van een sportschool en mee te doen aan de les Bodypump.
Bodypump versterkt je spieren maar tegelijkertijd verslankt het je lichaam, door de vele herhalingen worden je spieren niet groter maar juist alleen maar strakker. Naast je benen worden ook de armen mooi gevormd en de buik wordt platter, wanneer je deze les 2x pw volgt zie je het resultaat al binnen 6weken.

Succes ermee! Knipoog

Ik ga binnenkort ook Bodypumpen, vanaf volgende week! Heb al eerder paar lessen gedaan en het is inderdaad effectief

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:53

MieLo schreef:
ligt eraan wat je vet/spier verhouding is in je benen.
zo heb ik ook dikke ovenbenen, maar is het bij mij eigenlijk alleen maar spier, kan afvallen wat ik wil, maar daar gaat het vet toch niet weg Nagelbijten / Gniffelen
verder zou ik ook niet weten eigenlijk hoe je daar afvalt

zelfde hier, ik heb vroeger aan sprinten gedaan, ik had dus echt een stel bonken, toen ging ik groeien in de breedte en toen was het gedaan.. toen ben ik van 68 naar 55 kilotjes gegaan me ribben kon je zelfs zien maar me benen stonden nog tegen elkaar Haha!

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:39

Je moet alleen maar je bovenbenen slanker trainen als je er echt last van hebt, als dit niet zo is moet je gewoon tevreden zijn met hoe je bent. Dan pas straal je zelfvertrouwen uit!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:25

twannie24 schreef:
Equidea schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, ik denk dat de enige optie is dat je in zijn totaal afvalt, dan komen je benen vanzelf. Lachen

ik ben het ook niet met je eens ik ben absoluut geen last van overgewicht maar mijn bovenbenen zijn ook niet slank dit is volgens mij ook een groot gedeelte erfelijk of genetisch aangelegd oid want in mijn fam hebben alle vrouwen wel last van bredere bovenbenen het wil dus niks zeggen dat als je afvalt dat je dan automatisch ook dunnere bovenbenen krijgt.

Ik heb op het moment ook geen overgewicht. De opmerking raakte me dan ook best wel Tong uitsteken
Maargoed.
Ik ben ztevig maar wat ik ook afval mijn benen doen niet mee.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:04

Het is fysiek gezien ene beetje onzin dat je benen niet mee afvallen. Je lijf heeft een voorkeur voor vetopslag bij vrouwen is dat vaak heupen billen en benen en bij mannen meer de buik. Dus hier gaat het vet inderdaad het laatste weg. Vet wat er het langst zit gaat het laatst weg. Ik hen het zelf ook, dus ja het duurt langer maar het gaat er wel af hoor.

Veel conditietraining lopen, fietsen, crosstrainer en dan geen krachttraining met je benen maar wel buikspieren bijvoorbeeld.

En dieten hoeft niet als je gezond eet. Mijn ervring is wel dat koolhydraten laten liggen echt heel effectief is. Dus meer fruit groente en salades en minder brood, aardappels pasta etc. Veel volkoren producten en veel vezels. Dan hoef je niks minder te eten allen wel verser en anders. Vers eten boven kant en klaar maaltijden en sauzen scheelt echt.

Met het sporten moet je er rekening mee houden nietteveel buiten adem raken (dan verbrand je te snel en verzuur je ook heel erg snel), en je komt pas na een minuut of 20 in je vetverbranding dus een uur flink doorwandelen is beter dan een kwartier rennen.

Het zal niet supersnel gaan maar een gezonde levensstijl en voldoende beweging leid tot een gezond lijf. Ik heb zelf MS en ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen door meer te wandelen en minder koolhydraten te eten. Ben nu door medicijnen wel weer zwaarder maar ik loop 2 keer in de week 3 tot 5 kilometer hard en ga naar de sportschool en ik ben nog niet dunnen maar wel een heel stuk strakker in mijn vel. En ook ik moet echt voldoende en heel gezond eten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:52

Equidea schreef:

ik ben het ook niet met je eens ik ben absoluut geen last van overgewicht maar mijn bovenbenen zijn ook niet slank dit is volgens mij ook een groot gedeelte erfelijk of genetisch aangelegd oid want in mijn fam hebben alle vrouwen wel last van bredere bovenbenen het wil dus niks zeggen dat als je afvalt dat je dan automatisch ook dunnere bovenbenen krijgt.[/quote]

Ik heb op het moment ook geen overgewicht. De opmerking raakte me dan ook best wel Tong uitsteken
Maargoed.
Ik ben ztevig maar wat ik ook afval mijn benen doen niet mee.[/quote]

Nee ik spreek uit persoonlijke ervaringen, ik had precies hetzelfde. had geen overgewicht, maar wel het benenprobleem. Ben aardig wat afgevallen, heb nu ook mooie slanke benen, (die als laatste pas een keer wilden afslanken).

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:51

Ik heb precies hetzelfde. Alle broeken gaan kapot, altijd bij me rechter boven been. Het valt ook zo op in bikini omdat ik voor de rest gewoon dun ben. Valt het nog 10 x zo meer op. Ik heb altijd al ga ik meer sporten voor me sport, worden me benen alleen maar steeds meer gespierder en gespierder. Lachen Ik heb het er maar bij neer gelegt. Ik zal nooit dunne boven benen krijgen haha. Lachen