ik wil van die eeuwige rugpijn af...help!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Re: ik wil van die eeuwige rugpijn af...help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:55

Hey superpony, ik ken je nog uit het andere hernia topic, waar ze een slotje op hebben gezet.
Ik heb dus ook 3 hernia's ben overal geweest, en er is niks aan te doen.
Vastzetten is geen optie, want dan praat je over de hele onderrug, een kunst tussenwervelschijf wilde hij zijn hond nog niet aandoen, maar hij heeft me doorgestuurd naar de poli pijnbestrijding, en hij heeft me weer een anti depressiva voorgeschreven ( niet omdat ik depressief zou zijn ,want dat ben ik echt niet Haha! ), maar het kan pijnstillend werken , maar ook de manier waarop je het beleeft wordt anders.
Hij heeft me ook een stroomapparaatje toe laten sturen, das een apparaatje , daar steek je een stekkertje in, dan plak je twee plakkertjes op je rug en die sluit je aan op die draadjes en dan heb je 10 verschillende stroomprogramma's, en dat doe je 2 maal per dag een half uur, en dan ontspannen je spieren helemaal.
Mijn fysio therapeut kon het goed merken, dat ik veel minder spierspanning in mijn rug had , dan anders.
En als het werkt, dan mag je het houden en vergoedt de verzekering het.

Naar een chiropractor zou ik ook absoluut niet doen , want ik ben daar ook een paar keer geweest, en ik heb dan van die drie hernia's maar van ééntje last omdat heel die tussenwervelschijf kapot is, ik heb dus alleen pijn in die tussenwervelschijf, maar nooit in mijn benen, tot ik naar die chiropractor gind, die ging me allemaal kraken, omdat mijn SI vastzat ( sinds mijn fysio wist dat ik hernia's had , heeft hij nooit mijn SI meer los durven maken), en dan draaien ze heel je ruggewervel in elkaar, nou na een paar behandelingen kreeg ik toch pijn in mijn linkerbeen, niet normaal, ben er meteen mee gestopt, en toen is het gelukkig overgegaan.

Ik heb ook nog een osteopaat geprobeert, die zag wel meteen dat heel mijn bekken scheef stond, zowel naar links , als naar voren.
Ik moest mijn nek draaien, nou dat ging ook niet heel ver.
Toen moest ik op mijn rug gaan liggen met gebogen knieën, en dan duwdw hij mijn knieën tegen elkaar en dan moest ik ze uit elkaar trekken, en tegen overgesteld, dus hij trok ze uit elkaar en ik moest ze dan dichtknijpen.
Toen hoorde je iets krakken, en hij zegt, dat is je schaambeen, want dat staat natuurlijk ook scheef.
Toen mocht ik weer gaan zitten en moest ik weer mijn hoofd draaien en dat ging in één keer véél verder, zonder geweld te hebben gebruikt, dus misschien kan je dat ook nog proberen.

Ik heb nog steeds wel last van mijn rug , maar het is nu axeptabel.
Dus ik zou zeggen laat je door een orthopeed doorverwijzen naar de pijnbestijding, probeer aan zo'n tens-apperaat te komen ( http://www.i-pulz.com) of probeer het eens bij een osteopaat.
Succes ermee, en sorry voor mijn lange verhaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:10

Hoi Darwin. Ik ben niet de TS. Met mijn rug gaat het wel goed. Ik doe alles wel. Ik heb wel rugklachten, maar zoveel beter mee te leven dan die hernia. Ik doe er nu ook niet veel aan. Met fysio ging het goed, maar werd ziek en na weken moesten mijn amandelen eruit, dus alles wat verzwakt.
Nu probeer ik gewoon dingen te verdelen en niet onnodig te tillen en te bukken. Ik mest dus niet meer, maar rij wel!
Super dat je iets van verlichting hebt door zo een aparaatje. En fijn om te weten dat zoiets bestaat. Rug blijft wel de zwakke plek, maar dat was het altijd al......En zou misschien soms wel ''iets'' moeten doen als het wat stijf is. Misschien toch gewenning of zoveel beter dan de hernia dat je daar mee door loopt.
Succes iig en je mag altijd pb-en.

Misschien heeft cowgirl de TS er iets aan??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:15

Ik vind mezelf nou niet zo'n dermate geval dat ik naar de pijnbestrijding moet. Dat heb ik bij de 1ste hernia wel gedaan.
Zoeken ze fijn met 5 naalden in je rug de zenuw op om hem te blokkeren...wat was ik blij dat het woordje GVD bestond zeg Sigaar .

Over de haptonoom wil ik wat meer info opzoeken.
Ostheopaat misschien ook wel alhoewel ik zo lees dat die toch weer met je botten in de weer gaan Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb mijn werk ook ingelicht, ze vonden het erg vervelend en willen helpen waar het kan dus dat vond ik al super fijn.
Bij mijn vorige werk durfde ik het geen eens te bespreken want dat was he toch wel standaart dat je je aanstelde etc etc. Daar is het dus ook fout gegaan omdat ik niks durfde te zeggen...pff en dan ben je 30 jaar. maar goed ik had ook een collega die niet durfde te zeggen dat ze zwanger was en ze durfde zelfs niet zwanger te worden van de 2e...want ja wat zou de baas daar wel niet van zeggen.

Ik ga nu wel weer op zoek naar ander werk want ik ben zowieso bang dat mijn contract over 4 maanden niet verlengd gaat worden hoe graag ze me ook willen. En ik wil absoluut niet meer in de ziektewet of een of andere uitkering krijgen...was juist zo blij dat ik ervan af was.
Vrijdag heb ik weer contact met mijn reintegratie begeleider en nu moet er maar eens een keertje echt wat gebeuren ipv al dat afwachten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:18

Ik had je inderdaad de tip van de haptonoom gegeven maar ik kan je dus niet precies uitleggen hoe of wat. VInd het zelf ook eigenlijk een raar gegeven maar laat me overtuigen doordat ik binnen zeer korte tijd echt veel en veel minder last heb.

Alles wat ik ervan op internet kon vinden, werd ik in ieder geval niks wijzer uit......

De ostheopaat heb ik voorafgaand aan de haptonoom 9 maanden gelopen en die heeft er alleen maar voor gezorgd dat ik bijna failliet ging. Rukte vrolijk elke keer van alles los maar krijg nul komma nul feedback over hoe te voorkomen dat iets weer vast gaat zitten. En dat is juist wat ik wilde weten.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:56

jah, ik heb ook de haptonoom gehad, maar niet zozeer voor mijn rug. Opzich was het heel zinvol! maar ik kon die man niet toestaan op een of andere manier, vertrouwde hem niet, en dan werkt het niet.
Ook heb ik cortico steroide injecties gehad in mijn rug. Deze hebben wel geholpen.
www.rugpoli.nl
Hier heb ik erg veel baat bij gehad... maarjah, tis nog steeds niet over.... en ook niet acceptabel genoeg... dat was het wel, maar na 2 jaar wordt het weer erger...blehhhhhhhhhhhhhhhh

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:50

Ik heb 4 cortisone injecties gehad bij de rugpoli twente, maar bij mij hielpen ze ook niet.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:12

nou, ik heb er in totaal 12 gehad, 3 x 4, en het heeft 2 jaar echt wel geholpen, maar het schijnt de ontstekingen aan het begin van de zenuwen te verminderen. Maarjah, nu mijn spieren nu in de knel zitten, dat is een heel ander probleem, dus dat zal nu niet helpen, maar ga dinsdag opnieuw door de MRI... ben benieuwd

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:53

Ik heb dan wel geen hernia gehad, maar ik ben van een paard afgevallen waardoor alles schots en scheef stond..
Mijn lange rugspieren zijn net 2 stalen kabels, en de rest van de spieren in mijn lichaam komen ook in opstand.
Vooral wanneer het weer kouder wordt, krijg ik er meer last van.
Mijn rugblessure lijkt op een whiplash. Het zit alleen veel lager in mijn rug.
Ik loop er inmiddels 4 jaar mee. Ben bij een manueel therapeut geweest, chiropractor, menschendieck. Er zijn foto's en scans gemaakt. In het ziekenhuis werd gezegd dat alles netjes recht stond. Ik vond van niet toen ik naar de foto's keek. Maar ik had zoiets van: 'Zij zullen het wel beter weten'
Ik zag zelf op de foto's 5 wervels gewoon niet netjes staan! En dat heb ik ook gezegd..

Maargoed. Al het voorgaande heeft me dus niet geholpen. En er werd op een gegeven moment gezegd dat ik me aanstelde!
Tot ik bij iemand kwam die ik dansles geef. Een meneer die als enige in het Noorden deze combinatie therapie geeft. En in Nederland zijn er zowieso erg weinig.
Hij was afgestudeerd van Mauele therapie, maar dat gebruikt hij niet meer. Alleen de kennis die hij daar heeft opgedaan.
De behandelingen die hij mij geeft heet Kwantumtouch in combinatie met shiatsu massages.
Het klinkt allemaal een beetje zweverig denk ik. Maar Kwantumtouch is een soort van magnetiseren. Op die manier zorgt hij dat alles netjes recht komt te staan ( ik geloofde er niet in. Maar mijn schouders hingen ongelijk, en mijn hoofd stond altijd scheef. Mijn schouders hingen met een verschil van ongeveer 10 centimeter, en duidelijk met het blote oog te zien.
Nu staat mijn hoofd recht en mijn schouders ook netjes.
Dat is gewoon iets wat je ziet..
Verder geeft hij shiatsu om die stalen kabels in mijn rug zachter te maken. Maar eerst was de zaak om alles recht te zetten, want het stond wel degelijk scheef terwijl het ziekhuis het ontkende! Hij is nu ongeveer een half jaar bezig en mijn rug staat nog recht. Mijn spieren komen al iets minder in opstand, en ik word nu 1 keer in de 2 weken behandelt. In het begin 2 keer in 1 week. Ik merk vooruitgang, alleen gaat het niet zo hard. Maar geduld is een schone zaak en ik heb mijn behandeling gevonden!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:18

Mijn man heeft ook 2x een herniaoperatie gehad derde x durven ze niet aan vanwege dat het steeds op dezelfde plek zit, en hij na de laatste operatie het gevoel uit een gedeelte van de voet en been kwijt is.
Dus operatie is nu niet meer mogelijk, hij was ook erg chagarijnig door de pijn, ook alles geprobeerd maar niets helpt.
Nu heeft hij morfinepleisters het is wel de laatste oplossing, maar ja hij is wel beter te genieten en bijna geen pijn meer.
Succes ermee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:00

Ik heb een tweetal jaar geleden ook last gehad van behoorlijk rugpijn (ken het probleem van opstaan en pijnstillers nemen *LOL*. Ik ben een aantal weken/maanden 1 keer per week naar een manueel therapeut geweest (die constateerde dat mijn bekken niet recht stond, ik had hypertrofie van rugspieren en vooral veel spanning), er is actief aan mijn alledaagse houding gewerkt. Bekken is rechtgezet, ... echter de pijn leek nooit helemaal weg. Kleine verkeerde beweging en hup daar gingen we weer. Opnieuw naar laten kijken door de man.ther. Probleem was heel waarschijnlijk in een ontsteking geevalueerd, iliosacraal gelokaliseerd. Verder gegaan met de wekelijkse sessies. Op een bepaald moment sprak ik met iemand die ook rugpijn enzo gehad had en nog meerdere kwaaltjes en die hiervoor accupunctuur gekregen had. Op dat moment wou ik gewoon alles proberen, zolang de pijn maar verdween. dus diezelfde dag nog een afspraak gemaakt met de accupuncturiste. Ook zij constateerde spanning en leek haar ook logisch, ontsteking lag diep, weinig bloedtoeveor door spierspanning en dus geen genezing. Ze is toen begonnen met cupping en deels accupunctuur. Zij voorspelde dat ik een keer of 4/5 zou moeten langsgaan en dat het probleem dan zou opgelost zijn. Naarmate de sessies vorderden, zou de spanning verminderen in de spieren. En waarempel 5 weken later (ik denk na 4 sessies en dan nog een weekje reflexspray) was het probleem zo goed als van de baan. Nu twee jaar later, heb ik af en toe nog eens een heel klein beetje pijn maar dan enkel in periodes met veel spanning (examens bv). Verder nooit meer. Ik rijd weer, ik spring weer, ik wandel weer, ... Heeft mij gigantisch geholpen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:23

Ik kan gelukkig zeggen dat de klachten weer zijn verminderd tot wat ze al een half jaar zijn...gelukkig.
Het is niet weg maar wel minder.
Ik heb het vermoeden dat 2 dagen op een krukje de boosdoener is geweest en anders is het de 3x sporten(15 min crosstrainer, 15 min roeien, 10 minuten lopen op de band) geweest maar dat kan ik me niet echt voorstellen.

Ik heb wel besloten om toch ander werk te gaan zoeken. Huilen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:04

Cowgirl als je zittend werk doet of gaat doen, gewoon voor jezelf een goede stoel aanschaffen iig!!

Ik heb ook weleens last dat ik me afvraag of het komt omdat ik gister wel heb gereden of vandaag juist niet.......Ik hou het altijd maar erop, dat het komt, omdat ik niet heb gereden.

Ik heb veel last van slenteren als ik met mijn moeder mee ga winkelen, dus veel staan ook.
En bij zitten schijnt zo een kussen die je ruggegraat vrijhoudt ook goed te zijn. Of een corset bij lang zitten? Je zakt anders zo in en alles komt dan op dat onderste gedeelte.......

Het is vaak een combi van dingen en je zal altijd moeten denken eraan hoe rot ook. Ik voel ook dat ik soms verder ga dan goed is, maar ben idd pas 34 en heb een leuke zoon van 11, dus wil gewoon. Ik herstel dan vaak door even goed op mijn rug liggen op mijn matras en kussen, dat scheelt mij dan wel even.

Succes

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:35

Sorry, zie nu dat het toch een hele lap tekst is geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt Bloos

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de osteopaat..Ik ben nu 19 jaar oud en loop al 7 jaar rond met rugpijn..Volgens de dokters was er niks aan de hand, en moest ik alle buikspieren en rugspieren gaan trainen..Dat werkte niet, dus door naar een fysiotherepeut, die elke week mijn rug 2x kraakte en ik dan een dagje pijnvrij was en de ellende weer begon..

Wéér terug naar de dokter, nee er was echt niks met mijn rug..Weer naar iemand anders, deze keer caesartherepie..Als een of andere gekke henkie 3 maanden oefeningen gedaan, waardoor het alleen erger werd...Alweer de strijd opgegeven en geprobeerd ermee te "leven"...

Een halfjaar geleden, weer hetzelfde gedonder, zelfs paardrijden lukte me niet mee, na een dag werken op zaterdag, lag ik de hele avond dood op de bank en moest mijn vriend me omhoog helpen..Ik had ook al 6 jaar pijnuitstralingen naar mijn benen en kon letterlijk niet meer lopen van de pijn...

Voor de 3e keer naar de dokter toegegaan, flink gezeurd voor een onderzoek, bleek dat er bij een van mijn onderste wervels een rare beweging te vinden was..Toch foto's gemaakt, uitslag? Was niks met me aan de hand..Toch naar een Orthopeed gegaan en de man heeft me simpel gezegd, je hebt dat en dat, gaat nooit meer over en leer er maar mee leven...Je bent niet de enigste...De pijn moest ik me maar overheen zetten, dat zat toch tussen mijn oren...En dan ben je 19 jaar oud...Zit je daarna brullend in je auto omdat heel je wereld instort, want wat moet het dan met alle plannen voor de paarden?

Mijn diagnose is een hemisacralisatie, met andere woorden, mijn lendenwervel zit vastgegroeid aan mijn bekken en helaas maar aan 1 kant, waardoor mijn lichaam ongelijk belast word en ik dus altijd pijn heb..Ook is het helaas al wat slijtage aan de tussenwervelschijven..Maanden aan de pijnstillers gezeten en met een beetje geluk toch een verwijzing naar een osteopaat..De orthopeed vond het nergens op slaan, want zulke mensen konden niks en waren kwakzalvers...

Na dag 1 bij de osteopaat is de pijn nooit meer zo hevig teruggekomen zoals eerst..Een dagje naar een WK vierspannen zoals gisteren, was me vroeger nooit gelukt, want 12 uur wandelen, staan en overal heenrennen, dat was funest voor me, dan kon je me huilend naar de auto slepen...Daarom heb ik ook bewust een halfjaar geen paardgereden..Boos!

Mijn osteopate kraakte in het begin alles van boven tot onder en vanaf de 2e behandeling alleen de delen die echt vastzitten..Ik mag alles weer, ik mag weer gaan paardrijden, kan weer rennen en heb het idee dat ik mijn lichaam terug heb gekregen..De behandelingen maken altijd erg veel los bij me, word er soms ook echt emotioneel van, of misselijk vanwege de lossigheid in mijn lichaam..Maar mijn osteopate zorgt gewoon dat de rest van mijn lichaam, alles oppakt, wat er door die vastgegroeide wervel misgaat..

Mocht je haar adres/nummer willen. Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar het is zeker de moeite waard..Kost 70 euro per behandeling, maar de zorgverzekeraar vergoed een deel..Maar het is mij tot nu toe elke cent waard geweest..

Succes...

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:29

Hier staat mijn hele verhaal http://herniadagboek.rudibu.nl/

Ik heb ook een hernia gehad, en mij werd verteld om absoluut niet naar een gyropractor te gaan, als dit mis gaat kun je verlamd raken. Dit weten gyropractors ook, dus met een hernia zullen ze je nooit behandelen.

ik heb een aantal (volgens mij 3) cortisone injecties injecties bij de Pijnpoli in Arnhem gehad, één daarvan hielp een half jaar, de andere twee zijn misgeprikt vrees ik, die hadden iig geen effect. Helaas bleven ze me bij het ziekenhuis aan 't lijntje houden omdat ze me te jong vonden voor een operatie (ik was toen 18) maar gelukkig heeft de zorgverzekeraar een geweldige privékliniek voor me gevonden, Klein Rosendael, waar ze enorm veel ervaring hadden met hernia-operaties. ik ben 11 januari geopereerd en 25 februari zat ik met goedkeuring van mijn chirurg alweer op het paard.

ik weet dat het enorm frusterend is om constant met rugpijn te lopen, ik heb er bijna 1,5 jaar elke dag enorm veel pijn door geleden. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt, maar ik heb wel geleerd dat je zorgverzekeraar veel voor je kan betekenen. van second opinions, tot kortere wachttijden en zelfs in mijn geval binnen 3 weken een operatie.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:42

Jeeje heb je er nog steeds last van? Henk is er gelukkig vanaf. Hij heeft het hele AMC van voren naar achter gezien en de conclussie van de geleerde (neuroloog, reumatoloog, spieronderzoken, aderonderzoeken, MRI enz) was: U moet er mee leren leven, goede middag.

We zijn verhuisd, we hebben het super naar ons zin in Belgie en Henk is van zijn rugpijn af. Ik denk dat het bij hem stress was en het niet naar zijn zin hebben in Spierdijk. Hij doet alles weer!!!

Ik hoop dat je een keer van die ellendige rugpijn afkomt!!!.
Gr. Phia