Ritalin, ervaringen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Re: Ritalin, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:02

ik heb/ben het ook, maar slik dat niet. Maar als je het nodig hebt, zou ik het zeker doen! Ik heb echter geen idee hoe het werkt, ik hou niet van pillen dus overwegen ga ik het ook niet

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:58

Ik slik ook Ritalin vanwege ADD.
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen ermee, het duurde even voor ik de juiste dosis had, maar het verschil is er zeker!
Op school gaat het veel beter, ik ben nu ook veel rustiger, minder chaotisch. Vooral de mensen in mijn omgeving merken het verschil.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:37

ik slik ook ritalin en ben er heel blij mee.
In het begin was wel erg wennen, vooral omdat je het moet opbouwen en ik in eerste instantie een te lage dosering kreeg, en als het uitgewerkt is je last kan krijgen van rebounds, vooral omdat je dat in het begin niet 'kent' kan je het ook niet opvangen en is het nogal vervelend. Eetlust viel bij mij wel mee.
Ik merk dat ik me veel beter kan concentreren op school, zit veel lekkerder in mijn vel, draaf minder door, en heb in al mijn emoties een 'rem'. Als ik nu boos ben is het geen enorme driftbui meer die niet meer ophoud maar ben ik er ook zo weer overheen.
Het is gewoon kijken hoe je je erbij voelt denk ik..,
en als je add of adhd je leven niet dermate beinvloed dat je nie meer goed kan functioneren.., waarom zou je het dan gebruiken Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:57

MISTRAL94 schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat mensen hier gaan roepen dat er ook alternatieven zijn of dat je beter niet kunt gebruiken. Zijn jullie allemaal psychiater ofzo? Dit zijn dingen die we aan de geleerden over moeten laten niet een paar bokkers die menen dat andere mogelijkheden beter zijn.

Die mensen zijn ook niet heilig ofzo hoor, ze hebben af en toe ook mis hoor. Wat is er tegenwoordig verkeerd aan eens rond je kijken naar alternatieven voordat je klakeloos een medecijn slikt? IMO word ritalin veel te snel gegeven aan mensen. Wat me het meest afschrikt is dat het zo'n zwaar (en verslavend) medicijn is. Kinderen in de kleuterklas worden soms al volgestopt met het ding. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het bij niemand nodig is, integendeel, maar wat argwaan kan zeker geen kwaad denk ik.

@TS: Mijn broer heeft ADHD, heeft na een aantal jaar toch ritalin geprobeerd maar kreeg er ontzettende hoofd- en buikpijn van.