mijn leven en borderline

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: mijn leven en borderline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:30

Ik ben er weer, er gaan een aantal dingen fout op dit moment dus kan niet slapen...

Dat masker is zo herkenbaar en het is ook heel moeilijk om dat af te zetten. En als je dat dan doen krijg je er achteraf spijt van.

Toch is dat wel belangrijk, je moet door je eigen masker heenbreken. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar ander werk gezocht om uit m'n eigen neerwaartse spiraal te breken. Achteraf gezien was dat voor mij niet de goede keuze en nu zie ik zelf al aankomen wat de afloop is. Op dit moment zorg ik uitermate slecht voor mezelf, ben in 6 maanden zeker 10 kilo afgevallen en ik sta op de automatische piloot om maar niet te voelen of te zien dat het verkeerd gaat. Bepaalde gebeurtenissen hebben me nu wakker geschud. Nu sta ik dus weer op het punt om alles om te gooien, ik ben van plan om aan een opleiding te beginnen en iets te gaan doen waarin ik echt de vrijheid kan vinden die ik zo hard nodig heb. Maar het belangrijkste onderdeel in het zoeken naar vrijheid en veiligheid is dat je zelf inziet dat het nu niet goed gaat, pas dan kun je er iets aan doen en dingen zoeken die bij je passen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:50

@ TS: zoals ik al aangaf heb ik ook een borderliner in mijn nabije omgeving.
en nee,liegen of bedriegen komt niet in diegene op,diegene doet juist altijd haar best om er voor een ander te zijn,een ander niet te kwetsen.

het is ontzettend moeilijk om voor jezelf te bepalen wat goed voor je is als je borderline hebt,je wilt namelijk altijd eerst een ander plezieren en dan pas jezelf.
dat je trots en zelfverzekerd ben als je iets met goed gevolg hebt afgerond is ook weer een masker.
zo waardeer je jezelf(en in jou ogen ook de mensen rondom je heen) om wat je doet en kan,niet om wie jij bent.

eigenlijk is borderline echt slopend...en ik weet zo goed hoe het in z'n werk gaat,en hoe verdomde zwaar het is.
voor jezelf kiezen,het is leuk gezegd maar voor een borderliner eigenlijk niet reeel.
want je weet niet wie je zelf bent,dus hoe kun je daar dan voor kiezen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:57

Dat is het zwaarste er aan, het zoeken naar jezelf Lachen Dat betekent dat je iedere keer weer een stuk terugvalt omdat je dacht.... en het niet zo blijkt te zijn, maar met kleine stapjes leer je jezelf toch wel een beetje kennen en kun je de volgende stap zetten. Dat het makkelijk is zal je me nooit horen zeggen Lachen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:58

@ bromfiets: het was ook niet echt tegen jou gezegd hoor,meer in het algemeen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:03

Hoort bij borderline --> alles op jezelf betrekken Clown

Zo las ik het trouwens niet, sorry als m'n antwoord wel zo overkomt Tong uitsteken Probeerde mee te praten en het van mijn kant wat meer uit te leggen, maar het is moeilijk om dit soort dingen duidelijk op te schrijven en er is zo veel om op te schrijven....

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:04

Mijn moeder en zus hebben bordeline.

Herken wel aantal dingen in je verhaal, maar zoals hier boven ook word gezegd, bordeline kan in diverse soorten opspelen, zegmaar.
Maar goh, wat een verhaal! Heel veel succes met alles!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:36

@ bromfiets: haha,ik moet wel lachen om je antwoord op mij:D
misschien heb ik ook wel borderline,ik betrok jou bericht op mij.
verder kan ik me weer prima in je laatste bericht vinden,er is zoveel te vertellen maar het is zo moeilijk om het goed "op papier" te zetten.(ken het van mezelf en van degene in mn nabije omgeving.overigens heb ik zelf geen diagnose borderline,misschien komt het nog want ik herken vele punten...)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:43

nog geen nieuwe reacties...
dat is jammer want ik vind het wel een interessant onderwerp.
ik heb net ook even de "punten" bekeken,en ikzelf herken me wel in een aantal punten maar niet geoneg voor de "stempel" borderline.
misschien heeft er wel mee te maken dat ik al heel m'n leven een borderliner in m'n nabijheid heb,en we verschrikkelijk veel hebben meegemaakt.
ik weet eigenlijk niet of borderline erfelijk is.
er stond ook dat borderline soms wel te "genezen" is,maar ik heb nog geen enkele "genezen" borderliner gezien eigenlijk.
ze worden wel rustiger,stabieler,maar ze blijven wel "anders" reageren en voelen dan de zogenaamde normale mensen.
maar ja,wat is normaal?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:45

Borderline is familiair, erfelijk is nog niet wetenschappelijk bewezen.

Genezen borderliners heb ik persoonlijk ook nog niet meegemaakt Tong uitsteken

darkness88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:06

ik ken geen borderliners in mijn familie. ook geen vrienden of in mijn omgeving.

Ik kan inderdaad mijn masker niet afzetten. ik haat het om eerlijk over mezelf te spreken. ik doe mezelf bij ieder persoon weer anders voor. ik pas me zeg maar aan. klopt ook dat ik altijd teveel mijn best wil doen het iedereen naar de zin te maken, en vervolgens als egoïstisch bestempeld worden. dat is voor mij als een klap in mijn gezicht. dan ben ik ook dagen van slag. Sowieso ben ik elk uur in een andere stemming. het ene moment kan ik de wereld aan, en kan niets of niemand iets van mij afpakken. en het andere moment voel ik alles om me heen instorten inclusief mezelf. Het is zo frustrerend, dat ik het ene moment alles aan kan en het andere moment vind dat ik niks kan. zo denk ik ook over mezelf. de ene dag walg ik van mezelf. en de andere dag ben ik super trots op wie ik ben.

Zo was dat ook in mijn relatie. de ene moment was hij hét. en was hij geweldig. en het andere moment moest ie maar uit mijn buurt blijven en vond ik hem maar niks. eerder een sukkel. en zo is dat bij al mijn vriendschappen. en dus bij deze relatie ook. het was voor mij, of hij had te weinig aandacht voor me. of hij claimde me en hij zeurde teveel. het was nooit goed, tot grote ergernis omdat ik niet goed wist hoe ik daarmee om moest gaan. zo ook stoot ik af en trek ik aan. iemand mag niet bij me komen, maar weggaan mag ook niet. het is allemaal zo dubbel op. zo was het ook met hem, en nu ik hem kwijt ben is het te definitief.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:14

Hoe herkenbaar Ach gut Vooral dat aantrekken en afstoten...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:16

zo,en dit stukje van jou is zooooo herkenbaar borderline!!
aantrekken en afstoten,je bij elk persoon aanpassen naar diegene.

en weet je wat het ergste is,je worstelt met jezelf en mensen die jou echt goed kennen die zien dat en kunnen niets doen.
ik hoop dat je medicijnen aanslaan en dat je ergens een rustpunt kunt vinden.
verder heb ik even niets toe te voegen,ben ook leeg...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:26

Jij ook al? Ach gut

Ik had niet eens de fut om m'n baas te bellen, heb ik m'n vriend laten doen Nagelbijten / Gniffelen Dan heb je zo hard voor iets gevochten, zoveel tegenstand gehad en dan lukt het uiteindelijk toch niet. Dan ben je leeg, je geeft gewoon op want het heeft toch geen zin meer...

darkness88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:28

ik worstel constant. mensen willen het vaak ook niet zien en stoten mij dan volledig af. en dat doet zoveel pijn. ik sta vaak toe te kijken hoe ik me leven weer verknal. ik maak ruzie terwijl ik helemaal geen ruzie wil. ik word boos terwijl ik me gekwetst en vernederd voel.

ik haat medicijnen, ik verzet me er constant tegen. maar misschien, nu het toch wat duidelijker wordt dat ik toch wat langer blijf slikken, zodat mijn leven misschien iets aangenamer wordt.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:32

dat vechten tegen de medicijnen komt me ook bekend voor,je wil geen medicijnen je wilt gewoon gezond zijn,punt.
toch gaat er(hopelijk) een knop om en ga je beseffen dat die medicijnen je wat gelijkmatiger maken.

@bromfiets: ja het opgeven als het hopeloos lijkt dat ken ik van mezelf maar al te goed.je knokt en knokt en het lukt niet,laat dan alles maar in mekaar storten...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:44

Ik had medicijnen waardoor alles trager werd, mensen kon ik zien praten, maar de woorden kwamen pas na een minuut m'n hoofd binnen. Ik zou het niet meer willen...

En ja, letterlijk alles in laten storten...

darkness88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:46

ik weet het niet, ik accepteer het nu even.

wat ik ook vaak heb is dat ik helemaal in paniek raak bij het idee iemand kwijt te raken. dan heb ik ruzie, en dan wordt ik niet zozeer boos om de ruzie. maar eerder door angst en gekwetstheid. ik kan helemaal door het lint gaan. en vooral bij het idee dat ik weg moet, of een ander weg moet raak ik helemaal van slag.

ik slik maar het minimale, ik word er ook trager van, ik wil graag zonder leven. eigenlijk wil ik dat mensen altijd denken dat ik net als iedereen niks mankeer. mijn leven moet perfect lijken. en dat lukt me ook aardig. mensen kunnen mij niet uitstaan omdat ik knapper en beter ben. ze weten alleen niet dat ik thuis helemaal van slag ben en mezelf een nietsnut vind.

ik kan ook slecht vrienden maken. ik ben sociaal wel sterk, heb mijn mondje klaar. maar echt veel vriendinnen? ho maar. heb ene paar goede vrienden. 1/2 vriendinnen en daar houdt het mee op

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:47

Ik ben ook een "borderliner" nou ja ik ben geen borderliner, ik ben een persoon met borderline.
Tegenwoordig word het ook wel emotie regulatie stoornis genoemd omdat dit meteen een beetje een beeld geeft wat je hebt.
Als je zin hebt kan je ook een keer komen kijken bij het borderlineforum, dan kan je op bokt gewoon blijven wie je bent, want op het borderlineforum weten ze toch niet wie je bent Knipoog
Maar let wel op, het borderlineforum kan erg triggerend zijn, voor mij in ieder geval wel, maar het is wel fijn dat iedereen je daar snapt en precies weet wat je bedoeld als je ergens mee zit.

Ik ga 19 september de VERS training doen (Vaardigheid Emotie Regulatie Stoornis) als het goed is dan leren ze me daar een beetje met mijn heftige emoties om te gaan.

Dit is trouwens de link van het borderlineforum: http://www.borderlineforum.nl

Ik wens je heel veel sterkte!
En probeer niet te veel weg te zakken in je emoties he meis?
Ook is jezelf een schop onder je reed geven en tegen jezelf zeggen: kom op!! je kan het!!!
Ach gut

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:53

ik slikte uiteindelijk het maximale omdat het volgens de psych niet aansloeg, Maar ik kon de achterdeur in m'n eigen huis niet meer vinden Nagelbijten / Gniffelen

Die verlatingsangst heb ik dan weer niet, ben meestal juist blij als mensen weer weggaan want dan kan ik gaan verwerken. Maar ik heb naast borderline een dissociatieve persoonlijkheidsstoornis, waardoor ik vlucht uit de werkelijkheid en andere mensen houden die werkelijkheid in stand.

En jouw vriendinnen? Weten die het? Ik heb bv geen vrienden, alleen kennissen. Maar mijn partner weet alles en probeert me ook te helpen en te begrijpen, hoewel het regelmatig vuurwerk is Tong uitsteken

darkness88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:58

ik geef mezelf ook een schop onder mijn kont, ik ga altijd door. wat er ook gebeurde. na de pijnlijkste tegenslagen ga ik toch naar het werk en naar school.

ik slik het minimum, meer heb ik niet nodig

darkness88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 19:43

ik ben nog steeds benieuwd naar meer ervaringen, en mensen die dit herkennen Bloos

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:30

Ik denk dat niet zoveel mensen er voor uit willen komen dat ze borderline hebben... jij hebt ook niet voor niets een schaduw account aangemaakt Knipoog

Mensen denken vaak dat je je aansteld, begrijpen je niet...

Hier is een heel goed stukje over borderline: http://www.biologicalunhappiness.com/dutch.htm

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:28

[LZP] --> [MW]

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:56

het is een soort taboe om iets te hebben wat een ander niet kan zien.
mensen denken ook al snel dat je "gek" bent.

@ arrabel: zeker een goed stuk zeg!alleen,het blijft voor een "buitenstaander" moeilijk te begrijpen dat een borderliner zulke gevoelens kan hebben.
het is gewoon iets ongrijpbaars,en ik denk dat je er echt mee te maken moet hebben om zoiets te kunnen begrijpen.

overigens heb ik nog geen "genezen" borderliner meegemaakt....maar misschien komt dat omdat zij te lang met de problemen hebben rondegelopen voordat er hulp kwam.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:32

Hier nog een filmpje over borderline voor buitenstaanders.
Let op het is wel een behoorlijk heftig filmpje maar het is niet te ontkennen, borderline is ook een heftige ziekte.
20% van de borderliners komen om het leven door zelfdoding, dit maar even om aan te geven hoe zwaar het is om mee te leven.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 25-09-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje verwijderd