Afvallen, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

Re: Afvallen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:26

Je kan ook een fles water in de koelkast zetten met fruit naar keuze erin,
bijv. verse frambozen. Vingers aflikken

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:27

Ik vind je gewicht eerlijk gezegd prima passen bij je lengte.
68 kilo past beter van iemand van mijn lengte, een ideaal gewicht volgens de meet normen en ik ben 167.
Die normen kloppen toch al niet want vanmorgen zag ik dat ik 73 kilo woog, das mooi want ik was behoorlijk afgevallen omdat ik 2 weekjes ziek ben geweest.

Ik ben nog steeds niet te dik dus vraag me echt af hoe jij aan die norm komt.
Moet er even bijzeggen dat ik al mijn hele leven te mager ben geweest en nu laatste paar jaartjes eindelijk een normaal op gewicht ben.
5 jaar geleden woog ik 47 kilo, was echt niet normaal meer toen.

Je eet net genoeg voor een zieke kip vindt ik zelf, je beweegt heel erg veel, veel fietsen, werken je paard, vind je het gek dat je moe bent.

Als ik jou was zou ik dat afvallen uit mijn hoofd zetten en normaal gaan eten iets wat past bij je drukke leventje.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:33

het gaat er om dat zij zichzelf lekkerder voelt berpie, en als ze 6 kg lichter wil zijn om beter te voelen....en BMI is maar een nummer
Laatst bijgewerkt door classic_life op 30-08-08 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:35

hoe ik aan die norm kom? simpelweg omdat ik veel beter in mn vel zat toen ik dat gewicht had en geloof me: ik heb spekkies zat, ook op dag gewicht! hahaha ik ben echt een rubens van postuur, overgewicht zit heel erg in de familie en heb totaal geen aanleg voor spieren.. toen ik 69 a 70 woog heb ik nooit te horen gekregen dat ik mager ben ofzo, sterker nog kreeg eerder te horen: er hangt eenrandje ovre je broek als ik dan bukte ofzo :S dus het is zeker niet ziekelijk hoor Knipoog

precies classic, zo zie k het ook!

Maar even over die vermoeidheid: ik weet dus niet wat nou oorzaak en gevolg is.. wordt ik dikker omdat ik moe ben door drukte, stress en slecht slapen of wordt ik moe doordat ik te weinig eet waardoor ik ook dikker wordt? Ik eet altijd al ongeveer dit en ben echt niet altijd moe geweest..

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:40

combinatie van slecht eten, stress ect. zorg dat je je lichaam genoeg rust geeft en geef je lichaam tijd om je voedsel te verwerken. Met een volle maag op de fiets wordt jijzelf en je maag niet erg blij van

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:43

Misschien persoonlijk, je hoeft niet hier te antwoorden, maar ga eens bij jezelf na: heb je last van stress? Vanwege je baan, paarden, relatie, of iets anders?
Daar wordt je automatisch moe van, maar wat minder mensen weten; je lichaam houdt in stress-situaties alles 'vast', dus ook vetten etc. Dit klinkt misschien gewoon als een slap excuus, maar als je erover nadenkt klopt het wél; ik bedoel, als je met een knuppel zwaaiend door de bossen rent als oermens is bijvoorbeeld het niet kunnen vinden van genoeg eten een grote stressfactor. Als je lichaam dan alles vasthoudt is dat mooi meegenomen. Haha!

CandyQueenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:46

om af te vallen euhmm..
de meeste dranken vervangen door water Lachen
voor je eet een glas lauw water drinken, dan zit je sneller vol, en euhmm.. ik heb nog wel tips, maar dat is niet gezond dus die ga ik hier ook niet zomaar neerzetten ^^
iig Veel Succes!! X

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 14:46

nee vind het zeker niet klinken als een slap ecxuus en weet ook zeker dat het wel op mij slaat!! Waarom kan ik 3 jr precies het zelfde eten en nergens last van hebben en kom ik e rnu ineens van aan wanneer het idd een stressvolle periode is!?

Ik weet zeker dat het een factor is die mee speelt!

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:19

Ten eerste zou ik de weegschaal wegdoen. Gewicht zegt niet alles. Spieren wegen meer dan vet en wanneer je probeert af te vallen kun je in het begin juist aankomen omdat je wat meer spierweefsel aanmaakt. Je zegt dat je kleren niet passen dus je bent niet gefocust op je gewicht maar toch kan het prettig zijn om dat ding weg te doen. Zoek iets van bewegen dat je leuk vind. Neem een hond, ga met vriendinnen zwemmen,squashen, wandelen etc. Daar zul je je beter door voelen en als je gewicht verliest is dat een mooie bijkomstigheid. Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:20

brokkie87 schreef:
Ten eerste zou ik de weegschaal wegdoen. Gewicht zegt niet alles. Spieren wegen meer dan vet en wanneer je probeert af te vallen kun je in het begin juist aankomen omdat je wat meer spierweefsel aanmaakt. Je zegt dat je kleren niet passen dus je bent niet gefocust op je gewicht maar toch kan het prettig zijn om dat ding weg te doen. Zoek iets van bewegen dat je leuk vind. Neem een hond, ga met vriendinnen zwemmen,squashen, wandelen etc. Daar zul je je beter door voelen en als je gewicht verliest is dat een mooie bijkomstigheid. Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes.

oew, volgens mij heb je niet zo goed gelezen hoeveel ik al beweeg Vork

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:59

Hanmar schreef:
Misschien persoonlijk, je hoeft niet hier te antwoorden, maar ga eens bij jezelf na: heb je last van stress? Vanwege je baan, paarden, relatie, of iets anders?
Daar wordt je automatisch moe van, maar wat minder mensen weten; je lichaam houdt in stress-situaties alles 'vast', dus ook vetten etc. Dit klinkt misschien gewoon als een slap excuus, maar als je erover nadenkt klopt het wél; ik bedoel, als je met een knuppel zwaaiend door de bossen rent als oermens is bijvoorbeeld het niet kunnen vinden van genoeg eten een grote stressfactor. Als je lichaam dan alles vasthoudt is dat mooi meegenomen. Haha!

Mooi voorbeeld Haha!. Maar het klopt denk ik niet, want ik val wel een kilo per dag af als ik stress. Ik zou wel willen dat ik daardoor aankwam, dan was ik nu wel erg zwaar geweest Haha!. Ook mijn vriend verliest gewicht tijdens stress. Je maakt je druk en dat kost energie...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:06

Hoe je reageerd op stress is echt persoonlijk! Mn moeder vreet zich letterlijk op van binnen en wordt super mager, ik kom aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:08

Sheran, dat lijkt mij idd heel persoonlijk. Je hebt ook mensen die krijgen allemaal pukkels van stress.. Zegt dus niks..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:21

jaaa dat heb ik ook!! Begint met mn huid, dan wordt ik moe en daarna krijg ik van die kwaaltjes als hoofdpijn enzo Knipoog