bijv. verse frambozen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brokkie87 schreef:Ten eerste zou ik de weegschaal wegdoen. Gewicht zegt niet alles. Spieren wegen meer dan vet en wanneer je probeert af te vallen kun je in het begin juist aankomen omdat je wat meer spierweefsel aanmaakt. Je zegt dat je kleren niet passen dus je bent niet gefocust op je gewicht maar toch kan het prettig zijn om dat ding weg te doen. Zoek iets van bewegen dat je leuk vind. Neem een hond, ga met vriendinnen zwemmen,squashen, wandelen etc. Daar zul je je beter door voelen en als je gewicht verliest is dat een mooie bijkomstigheid. Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes.
Hanmar schreef:Misschien persoonlijk, je hoeft niet hier te antwoorden, maar ga eens bij jezelf na: heb je last van stress? Vanwege je baan, paarden, relatie, of iets anders?
Daar wordt je automatisch moe van, maar wat minder mensen weten; je lichaam houdt in stress-situaties alles 'vast', dus ook vetten etc. Dit klinkt misschien gewoon als een slap excuus, maar als je erover nadenkt klopt het wél; ik bedoel, als je met een knuppel zwaaiend door de bossen rent als oermens is bijvoorbeeld het niet kunnen vinden van genoeg eten een grote stressfactor. Als je lichaam dan alles vasthoudt is dat mooi meegenomen.