Oeps, de arbo-arts....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oeps, de arbo-arts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:17

Marleen dat zijn controleurs, de artsen moet je voor op visite komen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:17

Gewoon controleurs, ik kan me niet voorstellen dat de arts persoonlijk langs komt ( hoewel zou wel verklaren waarom die arbodiensten zo duur zijn Knipoog ).
Maar TS heb je nou al gezien wat er op dat briefje staat? Moet je niet gewoon bellen?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:19

ik heb me destijds ook ziek gemeld (was niet ziek maar andere reden) wat ik ook gemeld had aan de baas en diezelfde dag had ik de arbo dienst nog aan de telefoon en op aanraden van hun ben ik toen thuis gebleven en dat hebben ze ook aan mijn baas gemeld. en ik mocht gaan en staan waar ik wou.

Snap niet dat mensen zich zo heel druk maken om zulke mensen, ze zijn best heel meelevend en als je gewoon de waarheid verteld!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:21

Maar pashon, daar heb je juist het probleem: teveel mensen zijn niet eerlijk bij die arts. Stappen met een soepele beweging op de fiets en zeggen bij de arts: ik heb zo'n rugpijn dat ik niets kan doen.
(pa was hoofdpersoneelszaken en stond in nauw contact met de arbodienst Nagelbijten / Gniffelen).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:28

wij hebben een eigen Arbo-verpleegkundige in dienst.

Ik had mij dus een keer ziek gemeld met griep en precies toen ik niet thuis was belde ze om te vragen hoe het ging. Bloos Er stond dus op mijn antwoord apparaat of ik even terug wilde bellen.
Ik zat op dat moment overigens in het ziekenhuis omdat we een gesprek hadden over mijn pa waarmee het niet goed ging. (die is inmiddels overleden)

Dus ik heb dat gewoon uitgelegd en het was geen probleem.
(Zat overigens wel onder de paracetamol in dat ziekenhuis.)

maar ik weet wel hoe je je dan even voelt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:29

welshcobfan, zulk soort mensen heb je helaas ook.

Ik ben destijds eerlijk geweest en heb direct gemeld dat ik geen lichamelijke klachten heb en het hele verhaal uitgelegt en het was goed, niks aan het handje.

Tja dat mensen anderen proberen/ willen oplichten door gebreken te faken kan er geen goed woord over zeggen maar kan het helaas ook niet stoppen. maar vroeg of laat komt iedereen op de koffie dus eerlijk zijn en blijven is in mijn ogen het beste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:43

Dat is het ook zeker! Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:48

Ylana schreef:
Oververmoeid, daar kan je ook behoorlijk ziek van zijn.
Aangezien je huisarts je heeft aangeraden om thuis te blijven zal die vast toch wel een briefje willen schrijven, toch?

ik heb 2 weken ziek thuis gezeten wegens oververmoeid, ik had dan wel vakantie opgenomen, maar vind dat echt wel ziek Ja

Maar als je naar de dokter wil moet je toch ook naar buiten...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:13

[LZP] --> [MW]

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:22

Stomme controleur liet mij anders een week wachten terwijl ik een spoedcontrole had aangevraagd.
Zat met een gebroken arm thuis, knalde na een week bijna tegen de muren op van verveling.
Kon niet werken met een gebroken arm maar reden om thuis te blijven vond ik het ook niet.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:25

pff sommige Arbo-artsen zijn best wel snel, me pa is eens paar keer thuis geweest omdat ie ziek was.. (komt gelukkig bij hem nie zoveel voor, is vrachtwagen chauffeur Clown) en duurde 1 dag of 2 toen kwam toch de arbo- arts langs

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:26

Het hangt allemaal af wat er in het verzuimregelement staat. Soms staat er in dat je de eerste zoveel uur aanwezig moet zijn. Vermoedelijk is het een controleur geweest aan de deur en geen bedrijfsarts. Een arbo-arts bestaat namelijk niet Knipoog Overigens vind ik dat als je werkgerelateerde klachten hebt, je dit zeker aan de bedrijfsarts moet melden. Als jij er niets aan hebt, hebben misschien je collega's er wat aan.
Wat betreft degenen die zeggen, dat je een briefje bij de huisarts moet halen: een huisarts heeft hier niets over te zeggen.

Tav Anne_GTI: waarom heb je dit dan niet met je werk besproken.
Aan een controleur heb je niks. Die mag alleen melden of je al dan niet thuis bent en geeft het advies wel/niet een afspraak met de bedrijfsarts te maken. Voor adviezen ten aanzien van beperkingen en mogelijkheden moet je bij de bedrijfsarts zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:28

Knipoog Mijn werk had een spoedcontrole aangevraagd zodat ik zsm de deur gewoon uitkon.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:28

klopt nikka 't is idd dat je 't zegt klopt is idd de bedrijfs arts Bloos (ben niet meer echt wakker Bloos)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:31

Anne_GTI schreef:
Knipoog Mijn werk had een spoedcontrole aangevraagd zodat ik zsm de deur gewoon uitkon.

Wat een flauwekul van het bedrijf, dat kunnen ze zelf bepalen. Daar gaat de bedrijfsarts niet over. Als je werk vindt, dat je de deur uit kan, kan je je deur uit. Bedrijfsarts geeft alleen advies zo nodig en een controleur doet, wat ik al eerder heb gezegd.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:33

ligt ook aan de afspraken met je baas, ik moet morgen wel thuis blijven, ben wat grieperig, maar heb gewoon door gewerkt, 3 dagen per dag 600 leerlingen op de pasfoto en op de groepsfoto, gister was mijn stem al minder vanmiddag hield mijn stem op, werkdag afgemaakt, maar kan niet zonder stem op een school verschijnen, dus "moet "ik morgen thuis blijven, maar ik ga dan wel weg, de hond uitlaten in het bos rondje door de stad lopen, ik mag alleen niet praten das wat anders dan niet lopen,,,
je hoeft je niet ***** te voelen dat je net terug kwam met de hond

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:58

Mijn werkgevers zorgt dat er een dag na de ziekmelding al iwemand op de stoep staat. Bij ons is het altijd een controleur, bellen laten ze niet doen.

Volgens mij heeft het de reden dat ze de werknemers gewoon eigenlijk binnen een paar dagen weer aan de slag willen hebben Tong uitsteken

Bij mij is het een keer gebeurd dat ze op het verkeerde adres stonden ( maaaaanden ervoor verhuisd, maar goed Clown ) Ik was er toch wel een beetje rot onder, maar kon er niks aan doen Tong uitsteken

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:12

Wow wat veel reacties Gaaaap

De man was inderdaad een controleur en deed een envelop in de bus met papieren die ik in moet vullen vanwege mijn ziek zijn. Heb me vandaag beter gemeld en al contact gehad met mijn werk.

Kom net bij de dokter vandaan.
Laatste restjes van de ziekte van Pheiffer in mijn bloed. Nou ja dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:35

nektosha schreef:
Kom net bij de dokter vandaan.
Laatste restjes van de ziekte van Pheiffer in mijn bloed. Nou ja dan.

Super Lachen Dus je bent weer opknappende heen Ja beter kan je niet hebben toch?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:42

Yup Knipoog
En ik heb er geeneens wat van gemerkt! Nou ja.....achteraf vallen dingen op zijn plek!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:20

Heb ik ook gehad hoor, achteraf achterkomen Nagelbijten / Gniffelen

Nou, gelukkig aan de beterende hand!

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:37

In mijn CAO boekje staat dat je op een ziektedag tussen 10 en 14 thuis moet zijn. De hele dag is niet "redelijk". Niet gezond ook trouwens, het kan ook goed zijn voor het genezingsproces om lekker met je kop in de wind te lopen.

Misschien staat dit in jouw CAO ook wel?