Liefdensverdriet moet serieuzer worden genomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Liefdensverdriet moet serieuzer worden genomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:04

Ik ben het eens met de titel, in sommige gevallen moet dit echt serieus genomen worden. En eigenlijk, omdat we geen uitzonderingen kunnen maken..gewoon in het algemeen. Maar, wordt het toegepast op vrije dagen op het werk of iets dergelijks, dan ben ik wel voor een gesprek met een psychiater, iemand die dan vast kan stellen dat het echt niet gaat. Zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

Ik zat in de tweede klas van vmbo toen een meisje uit onze klas niet meer op school kwam. Na drie jaar was haar verkering uit gegaan, en zij was hier echt kapot van. Als kind op school reageer je dan gelijk met goh..waarom is ze er nu weer niet..aansteller. Maar dit meisje zat zo met zich in de knoei dat ze een week is thuisgebleven. Overgeven, misselijk voelen en hoofdpijn, heel de dag door. Zo erg zat ze er mee. Toen ze na een week op school kwam en haar ex zag moest ze weer enorm huilen, ongeacht de leeftijd kan het dus echt een pijn naar boven brengen.

Maar er bestaat ook ander liefdesverdriet, bijvoorbeeld veelvoudig ruzie met je ouders, met je vrienden of andere familie. Dat heb ik zelf gehad. Door de ruzies thuis kreeg ik hartenzeer, een felle steek bij je hart. Dezelfde die je voelt als iemand een rot opmerking maakt, die je als pijn kan omschrijven. Deze steek gaat soms niet gelijk weg, en kan ook leiden tot veel huilen, niet fijn als je op je werk in huilen uitbarst.

Ik ben er dan heus wel vanaf gekomen, heb het ook helemaal niet lang gehad..duurde nog geen dag. Maar er was een meisje bij mij in onze gezamelijke praatgroep via school, zij had Echt hartenzeer. Dat meisje huilde iedere sessie, vreselijk gewoon. Ik had echt medeleiden met haar, ze moest voor haar zusje zorgen, haar vader was weggegaan en moeder sliep heel de dag en werkte in de avond. Ze kwam vaak bij de dokter vanwege pijn, en als er dan een dokter vroeg waar heb je pijn.. bij mijn hart .. zo zei ze het ook tegen onze maatschappelijkwerker, echt heel sneu. En ze was pas 12 jaar.

Nogmaals, ik vind dus echt dat het wat vaker in beeld moet komen, dat er naar gekeken wordt.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:09

_Diesel schreef:
Liefdesverdriet is ook een soort rouwproces: immers alles met die andere persoon is van de ene op de andere dag weg en komt nooit meer terug. Zou wat zijn als we dat niet serieus zouden nemen.

Liefdesverdriet is idd een soort rouwproces. En TS 2 en een halve maand rouwen om je geliefde, is best normaal. Het zal waarschijnlijk zelfs nog wel even wat langer duren. Je maakt gewoon een grote verandering door in je leven, en dat is per persoon verschillend hoe snel je je daaraan kunt aanpassen.

Liefdesverdriet moet door vrienden idd wel serieus genomen worden, zij zijn je beste medicijn. en het gezondste. want om pillen voor te schrijven voor een 'ziekte' waar je met steun veeel verder komt, daar ben ik geen voorstander van Lachen

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:13

ik ben het zo eens, ik ben pas 15, na 4,5 maanden een vriend te hebben was ik een week helemaal even de weg kwijt ( gelukkig kwam het na die week weer goed Clown), en dat nu al! ik kan me echt niet voortsellen hoe het is als je een relatie hebt en diegene overlijd oid.
liefdes verdriet, aaarg verschrikkelijk!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:46

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:15

en ja, ik had het niet over een relatie van 2 weken, maar eerder van enkele jaren. Vooral als je hebt samengewond, getrouwd bent of kinderen samen hebt
ik weet ik elk geval dat ik 2,5 jaar ermee bezig ben geweest, en nog steeds moeilijk heb als ik hem ergens zie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:48

In het openingsbericht wordt het gesteld als een ziekte. Dan zou je je er dus bijvoorbeeld ziek voor kunnen melden op je werk e.d.
Als ons personeel niet op komt dagen omdat ze liefdesverdriet hebben, kunnen ze helemaal thuis blijven, dat ga ik niet betalen, flauwekul.
Zelf een vrije dag opnemen oké maar dit een ziekte noemen gaat mij veel en veel te ver. Er lopen mensen rond met echte en ergere ziektes die in de nederlandse medische zorg al niet de aandacht krijgen die het verdient, dan zou er meer tijd en geld in liefdesverdriet moeten worden gestoken?! Wat een wereld Gestoord
Ik denk ook niet dat het goed is om toe te geven aan een depressie en thuis te gaan zitten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:46

Het is geen 'ziekte' maar ik vind dat het inderdaad wel eens wat serieuzer genomen mag worden! Het is inderdaad een soort rouwproces, en na een langdurige relatie ben je het echt niet van de 1 of de andere dag vergeten hoor daar gaat gewoon een tijd overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:50

oliebol happens, hoort bij het leven.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:13

[***] schreef:
Ach ga toch weg. Er zijn ergere ziektes waar je echt dood aangaat en waar niks aan te doen is. Troetelcultuur.

ROFL Moet eerst effe zeggen dat ik dit een geweldige opmerking vind (sorry voor de mensen die het nie tmet me eens zijn, maar helaas)

Ten tweede,
Ik heb ook een keer serieuze liefdesverdriet gehad. Ik was/ben een meisje met zeer weinig zelf respect, en een slecht eigenbeeld. Toen ik een vriendje kreeg kon je je geluk niet op? Want wie wil er nou anders met zo iemand als jij? Denk je op zon moment.
Na 3 maanden begint het vriendje je te vergelijken met zijn auto en computer, Goh niets nieuws denk je bij jezelf, maar je heb toch zoiets van nee, dit klopt niet, en maakt het uit om die reden.
Ik ben er gewoon weg KAPOT van geweest, en niet om het feit dat ik liefdesverdriet had, MAar om alles wat er omheen speelde! De onzerkerheid over jezelf, alles wat er tege je en over je gezegd word heb invloed op hoe je je voelt. DAT is hetgeen wat mensen ziek maakt, vooral in hun hoofd. En ik vind dat dat niet samen gehangen moet worden met "Liefdes verdriet"Natuurlijk is het rot om na bijv 4 jaar weer alleen te staan, Maar het word echt geen ziekte hoor, Het word pas een ziekte als alles om jou heen er ook van invloed op is.

Ik heb nu al 5 jaar een relatie, soms nogsteeds belittekend door wat er tegen mij is gezegt toen, En soms gaat het moeilijk en stroef, maar dat is bij iedere relatie, en zou ik niet weten hoe het zou zijn om na 5 jaar alleen te zijn, En wil ik ook niet aan denken, want ik denk dat ik dan ook instort.