Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Re: Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:16

Ik ben op advies van de verloskundige na haar laatste check ( na 6 weken) weer rustig aan begonnen met rijden. Ik weet nog dat het heel raar aanvoelde, voor me gevoel leek het wel of ik voor het eerst op paard zat. Ik merkte echt dat de hele spiermassa behoorlijk was uitgerekt Clown

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:19

na mijn eerste bevalling heb ik 7 weken gewacht en toen ook nog op het paard van me zus omdat die veel rustiger was als die van mij. Na mijn 2e bevalling kon ik niet lang wachten dacht dat ik er na een 2 weken weer op zat. Kan ik afraden hoor. Heb het echt geweten had behoorlijk last. Heb toen maar toch nog 5 lange weken gewacht.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:27

duurde het bij jullie ook zo lang voordat je weer een beetje ritme had in het rijden?
dat vond ik zelf best wel tegen vallen,heb allebij mijn kinder borstvoeding gegeven,en soms reed ik de ene keer 4 keer in de week en de andere keer maar 1 keer omdat het gewoon niet uitkwam.
ik ben zelf afhankelijk van de avond uren,en in februari,gaat mijn jongste naar de peuter speel zaal twee ochtende in de week,kijk daar al wel naar uit dat ik dan ook eens overdags kan rijden haha,dat gaat allemaal net in twee en een half uur haha
tenminste dat was bij mijn eerste kind wel zo,die gaat nu al naar de kleuterschool.
is toch best allemaal een gesjouw hoor eerst de ene weg brengen dan de andere even paard rijden en dan weer de eerste ophalen en dan de tweede weer.
moeders hebben een druk leventje Haha!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:37

Ja duurde heel lang voor dat ik weer een beetje een ritme had, het was zo wennen om alles te regelen dat ik ff snel naar de paarden kon. Me zusje had een knip bij de bevalling gehad en die heeft echt heel lang last gehad na het rijden.

Er werd trouwens tegen mij gezegd tijdens de bevalling dat ik zulke sterke en harde buikspieren had, dat dat het kindje enigzins tegen hield... kwam door het paardrijden zei de verloskundigen, bij jullie ook?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:39

jep bij mij ook,zelfs dagen daarna als de kraamhulp de stand van de baarmoeder wilde bepalen kon ze die bijna niet voelen haha
zaten te veel spieren voor,ik zeg nu altijd ik heb een was bordje verborgen onder mijn zwembandjes Haha! Knipoog

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:40

Ik ben 5 juli bevallen, 1 week later was ik weer aan het lesgeven en ik zat er 14 dagen later weer op en achter.
Ik heb het tijdens mijn zwangerschap best slecht gehad, veel ziek en in de 26e week kreeg ik er zware longonsteking bij met vocht achter mijn longen Nagelbijten / Gniffelen , heb toen 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en had wel even nodig om weer een beetje op conditie te komen. Al met al lang niet meer gereden onder het zadel en aangespannen.
Wat mij opviel is dat het rijden op het paard mij in het begin veel beter afging dan fietsen Clown.

Tegen mij werd gezegd dat ik een snelle bevalling had (3 uur), omdat mijn spieren zo sterk waren van het paardrijden.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:50

ROFL ROFL Hahaa ja bij mij ook. Die van dat wasbordje ga ik ook gebruiken.

Ik had ook een hele snelle bevalling te snel eigenlijk. Ik was binnen 5 uur bevallen, wat een helse pijn zeg niet normaal. Het gekke was dat ik me eigen alleen maar druk maakte over dat tafeltje met die scharen erop, die moesten echt uit die kamer, gelukkig had ik het ook niet nodig.
Ik zei meteen nooit meer.. nu zes jaar later denk ik dat nog steeds Tong uitsteken
Ongelooflijk wat een vrouw aan pijn kan doorstaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:53

heb er bij mijn eerste 18 uur over gedaan waarvan twee en een half uur thuis liggen persen,hij wilde gewoon niet verder,eenmaal in het ziekenhuis was hij er zo(knip en pomp)
bij mijn tweede bevalling maar 8 uur in totaal waarvan een klein kwartriertje persen,zo dat was een verschil,maar was net zo pijnlijk,eigenlijk nog pijnlijker dan de eerste keer,maar toen was ik ook verdooft voor de knip,denk dat dat het verschil was.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:01

Mijn zus was ook verdoofd voor dat ze gingen knippen, knipte ze nog in een bloedvat ook wat een zooitje maar dat zag ze zelf niet, zei heeft er bij elkaar zo'n 36 uur over gedaan, en dat hechten al die lagen tjeee... Maar die zei eigenlijk meteen ..doe het zo weer. Nou mij niet gezien ha ha.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:01

Zo, dat is wel even wat anders dan bij mij. Ik had een ruggeprik gekregen, ik had namelijk zware beenweeen en 1 uur voor de bevalling nog lachgas erbij. Ik mocht van de verpleging niet persen, maar na 3 keer was ze er toch Knipoog , zonder dat de verpleging erbij was, want die kwamen binnen toen ze was geboren.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:06

Alabaster schreef:
Mijn zus was ook verdoofd voor dat ze gingen knippen, knipte ze nog in een bloedvat ook wat een zooitje maar dat zag ze zelf niet, zei heeft er bij elkaar zo'n 36 uur over gedaan, en dat hechten al die lagen tjeee... Maar die zei eigenlijk meteen ..doe het zo weer. Nou mij niet gezien ha ha.

het eerste wat ik zei na de bevalling was snap niet dat er mensen zijn die meer dan 1 kind hebben,
en heb er nu toch 2 haha
toen de weeen begonnen bij mijn tweede bevalling had ik wel even zoiets van ojee daar gaan we weer,
maar kon de tweede keer veel beter ontspannen dan bij de eerste,je weet nu wat er komen gaat,
en had van verschillende mensen gehoord dat hoe meer je probeert te ontspannen tijdens de weeen,
hoe sneller de bevalling zal gaan,dat heeft bij mij wel gewerkt,maar mijn hobby zal het nooit niet worden Haha! Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:11

Ja ik heb het echt niet leuk ervaren , terwijl ik eigenlijk niet mag klagen want de bevalling ging snel en zonder hulp middelen. Ja het is absoluut waar dat je dan al weet wat er komen gaat, wat weet je nou als je het voor het eerst doet, Die zwangerschaps gym stelde ook niet veel voor vondt ik, en dat puf ritme was ik zo kwijt haha.
Ik zou het een tweede keer niet aandurven denk ik.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:19

ik heb geen puf gym gehad Haha!
mijn oudere zus vertelde mij dat op het moment dat je bezig bent de natuur het toch wel van je over neemt,
en bij mij was dat ook,toen ik de verloskundige belde om te vertellen dat het begonnen was wist ik niet eens meer de straat naam waar ik woonde haha was zo vaag,je keert dan echt helemaal in je zelf,
heb wel moeders gesproken waarbij een puf curses wel baat had,maar de meeste deden het meer voor de gezellig heid.
ik heb het nu twee keer meegemaakt,heb een jongen en een meisje,heb niks meer te wensen.
ik ben klaar met puffen Haha!
hoor wel meer hoor dat als de eerste bevalling zo tegen is gevallen dat vrouwen het een tweede keer niet meer aan durven.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:25

Hahahaha ja je keert echt helemaal in jezelf. Op die gym zat ik met vrouwen die al 2 of 3 kinderen hadden.. ik dacht toe echt van nou weet je het wel toch.. het was de gezelligheid dus ha ha.
Wat mooi een jongen en een meisje.
Nou weltrusten morgen ochtend staan de kids weer vroeg op.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:38

Ik ben ook binnen een paar uur bevallen van een 9 ponder. Nagelbijten / Gniffelen
Razende hel van weeën,maar het persen zelf viel me gelukkig mee.(ja,kan niet zeggen dat het lekker was Haha! )
Geen scheur,en geen knip.
Nageboorte zonder wee,want dat was meteen pleite.
Voor mij ook nooit meer,maar meer omdat mijn zwangerschap zo slecht was.
Ik ben tot 2 keer toe bijna mijn kind verloren,en heb bij 26 weken zelfs op het punt gestaan om in Nijmegen een keizersnee te ondergaan.
Nee,de angst om je kindje te verliezen wil ik niet nog eens doormaken

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:52

_Tivoli_ schreef:
Ik ben ook binnen een paar uur bevallen van een 9 ponder. Nagelbijten / Gniffelen
Razende hel van weeën,maar het persen zelf viel me gelukkig mee.(ja,kan niet zeggen dat het lekker was Haha! )
Geen scheur,en geen knip.
Nageboorte zonder wee,want dat was meteen pleite.
Voor mij ook nooit meer,maar meer omdat mijn zwangerschap zo slecht was.
Ik ben tot 2 keer toe bijna mijn kind verloren,en heb bij 26 weken zelfs op het punt gestaan om in Nijmegen een keizersnee te ondergaan.
Nee,de angst om je kindje te verliezen wil ik niet nog eens doormaken

lijkt me het ergste wat je kan gebeuren,je kindje verliesen,
ik heb het geluk gehad dat mijn zwangerschappen allebij goed zijn verlopen,
maar een vriendin van mij is haar kindje verloren tijdens de bevalling,
dat wens je echt niemand toe,
en een andere vriendin van mij is negen maanden dood ziek geweest,daar blijft het ook bij 1kindje.
meestal gaat het allemaal goed,maar je kan er ook een hoop elende mee hebben.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:34

Ik ben ook zo goed als 9 maanden ziek geweest.
Vaak opgenomen in het ziekenhuis.En keer op keer vertellen ze je ter 'voorbereiding' dat je misschien een dood kindje krijgt,of als ze te vroeg komt,ze misschien geen menswaardig bestaan kan leiden....
Ben blij dat we alsnog een gezonde lieve meid hebben gekregen!!!
En wat voor 1...wel 9 pond en uiteindelijk zelfs drie weken over tijd Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig heeft mijn doosje haar oude proporties weer aangenomen Schijnheilig

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:40

Ik ben na 4 weken er weer opgeklommen ( ik wilde veel eerder, maar niemand wilde mij zijn paard lenen, en die van mijzelf was weg om beleerd te worden Bloos ). Op de braafste manegepony van 1.45 ofzo, ging prima, geen raar gevoel of niks ( had ook een knip, en een scheur Verdrietig ).
Toen vond ik het wel een goed idee om op mijn net 3 weken onder het zadel jonge hond,spring-in-t-veld van door de 1,70 met bewegingen van hier tot tokio te gaan zitten.........ja niet dus...ik lag er na 5 minuten af, en heb nog maanden last van mijn bekken gehad, maar wel stug blijven doorrijden natuurlijk Haha! ...ondertussen kunnen we elkaar gelukkig aardig verdragen Bloos

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:56

erleyne schreef:
Ik ben na 4 weken er weer opgeklommen ( ik wilde veel eerder, maar niemand wilde mij zijn paard lenen, en die van mijzelf was weg om beleerd te worden Bloos ). Op de braafste manegepony van 1.45 ofzo, ging prima, geen raar gevoel of niks ( had ook een knip, en een scheur Verdrietig ).
Toen vond ik het wel een goed idee om op mijn net 3 weken onder het zadel jonge hond,spring-in-t-veld van door de 1,70 met bewegingen van hier tot tokio te gaan zitten.........ja niet dus...ik lag er na 5 minuten af, en heb nog maanden last van mijn bekken gehad, maar wel stug blijven doorrijden natuurlijk Haha! ...ondertussen kunnen we elkaar gelukkig aardig verdragen Bloos

ja je moet een bevalling niet onderschatten,alles is opgerekt,uitgescheurd,en een baby langs je bips naar buiten gekomen Haha!
en wij als vrouwen denken vaak ooohhh dat doen we wel eventjes haha valt toch vies tegen hoor,
voordat je lichaam weer een klein beetje zich zelf is geworden ben je wel een paar maanden verder,
ook je bekken hebben het zwaar te voorduuren gehad,zelfs nu na anderhalf jaar heb ik er soms nog last van als ik van mijn paard stap,
maar zo gauw we weer in onze rij broeken passen kunnen we het niet laten he haha
denk dat die mannen nog een hoop kunnen leren van ons Haha! Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:43

Ik heb me laten vertellen dat het wel 5 jaar duurdt voor dat je lichaam volledig van een aanslag als "de bevalling" hertseld is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:49

Alabaster schreef:
Ik heb me laten vertellen dat het wel 5 jaar duurdt voor dat je lichaam volledig van een aanslag als "de bevalling" hertseld is.

haha dat zou mooi zijn,
heb ik nog drie en een half jaar het excuus,dat ik nog niet strak in mijn vel zit van wege de zwangerschappen.
maar ben bang dat het over 5 jaar nog niet weg is Haha! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:49

5 jaar hmmm, en ik maar Sonjabakkeren Bloos Haha, ik heb mijn gewicht weer terug, maar idd, mijn spieren zijn echt anders geworden. Dat zal nog wel even trainen worden denk ik.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:14

Hier hele zware bevalling gehad, pomp, knip en keizersnede...dus paardrijden zat er even niet in. ben er naar 3mnd ongeveer weer opgestapt en op wat spierpijn na ging dat prima Knipoog

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:41

De verloskundigen zeiden bij mij dat het een bevalling was uit het boekje maar dat vond ik natuurlijk niet.
Maandag 23 juni 's nachts begonnen de weeën, heel licht maar heel herkenbaar. De hele dag lichte weeën gehad. 's Avonds rond 9 uur had ik om de 5 minuten korte weeën. Om 3 uur 's nachts kwamen de weeën om de 3 minuten. Ach, zei de verloskundige, bel me maar om 9 uur 's ochtends want ik had nog geen ontsluiting en de baarmoedermond zat nog ver achterin. Ze heeft me wel gestript. Om 6 uur 's ochtends trok ik het niet meer, de weeën kwamen achter elkaar. Bleek toch al 4 cm ontsluiting te hebben dus vliezen doorprikken. Gelijk door naar het ziekenhuis want Sven had in het vruchtwater gepoept. Om half 8 al 6 cm ontsluiting. Om 10 uur 10 cm dus het persen mocht beginnen, half 11 is Sven geboren. Nog wat gerotzooi gehad daarna met hechtingen na een kleine knip en lichte uitscheuring en nog even de buik in elkaar laten stompen om de placenta eruit te krijgen. Helemaal volgens het boekje Haha! .
Ben het nu alweer vergeten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:08

Nou bij mij was het niet echt volgens het boekje. Nagelbijten / Gniffelen
Maandag 23 juni moest ik om 16u bij de gyn zijn voor controle, liep erg uit dus was pas rond 17 u aan de beurt. Bloeddruk was nog hoger dan de week ervoor, dus hij zei meteen, morgen inleiden.
Ik moest aan de ctg, bloed en urine onderzoek, dat bleek wel goed gelukkig. Maar de volgende dag was er geen plek voor een inleiding, dus dat zou donderdag worden.
Rond 19 u reden we naar huis, ik kreeg wel buikpijn maar dacht zullen wel zenuwen zijn voor de inleiding. Thuis werd het erger, rond half 8 ging ik douchen, en verloor bloed, en kreeg echt weeen. Wij klokken, om de 4 minuten een minuut lang. Ziekenhuis gebeld, half 9 mocht ik komen. Dus hup weer de auto in, half 9 waren we in het ziekenhuis, daar legden ze me weer aan de ctg, maar ik hield het niet meer, om 21 u braken de vliezen en ik had meteen persdrang. Toen bleek ik 3 cm te hebben, dus hup naar de verloskamer. Daar bleek ik al 8 cm te hebben. (nog geen half uur later)
De laatste cm's waren erg zwaar, omdat ik zo'n ontzettende persdrang had. Om 23 u mocht ik persen, Jelle bleek toch wat groter dan verwacht, dus na een flinke knip werd hij om 00:04 geboren.
Precies op de uitgerekende dag. Tong uitsteken
Ik heb er dus ongeveer 4 uur over gedaan. Haha!