Probleem, Niet kunnen afvallen HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Re: Probleem, Niet kunnen afvallen HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:15

Nou, wie de gouden tip heeft met afvallen wordt miljardair. Heb laatst nog een documantaire gezien dat 40% van alle amerikanen te dik is. Dit zal over 40 of 50 jaar tegen de 100 % aankomen en wij zullen daar ook op volgen. Slanke mensen worden een uitstervend ras werd gezegd. Mede door genetische aanleg en verkeerd voedsel. En ik neem aan dat die mensen er allemaal niet voor kiezen om dik(ker) te zijn. Dus als afvallen zo makkelijk was dan waren er niet miljarden mensen met overgewicht. Er zijn tegenwoordig meer mensen met overgewicht dan mensen die ondervoed zijn in arme landen. Het is een volksziekte. De generatie die nu geboren wordt heeft voor het eerst in de geschiedenis een kortere levensverwachting(in Amerika) als de generatie daarvoor. Door overgewicht en de gevolgen daarvan. Je kunt wel kilo's afvallen maar je vetcellen verdwijnen nooit. Zodra je weer iets meer calorieen binnenkrijgt dan nodig is zal je lichaam dit opslaan. Een leven lang een dieet volgen is niet vol te houden,
het is dus bijna onmogelijk om veel af te vallen en altijd op dat gewicht te blijven. Daarmee krijg je het bekende jo-jo effect. Het is niet zo iets als stoppen met roken, je kunt niet stoppen met eten want dan ga je dood. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je niet dikker wordt, dus geen nieuwe vetcellen aanmaakt. En blij zijn met een gewichtsverlies van 10% van je lichaamsgewicht. Het farmaceutische bedrijf dat een heel goed werkend geneesmiddel zou vinden tegen overgewicht zou de rijkste van de wereld worden als het ooit iets zou vinden. Maar ik denk dat we toch in de richting moeten gaan denken van gen- therapie. Afvallen? nee dat is niet makkelijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:17

Ze kan inderdaad aan reducil, rimonabant, met haar bmi komt ze in aanmerking. Misschien kan je dat aankaarten bij je huisarts.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:29

Ik ben vanaf maandag aan het Sonja Bakkeren en was vanochtend al een kilo lichter dan maandagochtend. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik denk dat veel bewegen naast een dieet ook goed zal helpen.

Lynske78: Genetische aanleg geloof ik echt niks van. Want die genen waren er 100 jaar geleden er ook al en toen was 2% of weet ik veel hoe weinig procent van de bevolking te dik. Vind het gewoon een smoesje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:30

Loose schreef:
Ik ben vanaf maandag aan het Sonja Bakkeren en was vanochtend al een kilo lichter dan maandagochtend. Nagelbijten / Gniffelen

Lynske78: Genetische aanleg geloof ik echt niks van. Want die genen waren er 100 jaar geleden er ook al en toen was 2% of weet ik veel hoe weinig procent van de bevolking te dik. Vind het gewoon een smoesje.

Ja genetica veranderd absoluut niet in de loop van de jaren Zij zijn groot en ik is klein!

Domme wetenschappers die zich fulltime richten op een smoesje Clown

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:34

Ze moet denk ik echt naar een diètiste gaan.. Dat werkt bij de meeste mensen super. Dan gaat het natuurlijk niet als een trein, maar dat is ook helemaal niet gezond.
En heel erg veel water drinken, en veel bewegen. (niet meer eten/snoepen na 7 uur..)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:36

niet alles gelezen, maar streef gewicht = 50K? is ze erg klein ofzo. Ga zo wie zo naar een dieetiste zou ik zeggen lijkt me veel verstandiger. Die kan samen met haar dan een eet plan opzetten en kijken naar wat gezond is.

@Miracle, snoepen/eten mag best na 7 uur. Tis een fabel dat het niet mag. Heb hier een eetplan van een vriend van mij liggen die ook moet afvallen en die moet zelfs een stuk fruit EN een stuk koek (ontbijtkoek) hebben na 7 uur om zo genoeg binnen te krijgen en af te vallen> Die is nu hard op weg, je moet juist goed en voldoende eten (vooral regelmatig om de spijsvertering op gang te houden) Overgens is veel water drinken ook niet de oplossing, je moet gewoon doen niet als een bezettene proberen zo min mogelijk binnen te krijgen anders gaat het mis.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:38

ik heb een ziekenhuis dieet, vet vrij.
als ik een paar kilootjes aankom gebruik ik dat( vooral na vakantie of feestdagen)
je valt 3 kilo in de week af, en wat je eten mag vind ik eigenlijk nog erg veel Tong uitsteken

mijn nichtje is 3 jaar terug er 45 kilo mee afgevallen, en nog niks bij Vork

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:39

katiavl schreef:
Loose schreef:

Ja genetica veranderd absoluut niet in de loop van de jaren Zij zijn groot en ik is klein!

Domme wetenschappers die zich fulltime richten op een smoesje Clown

Mensen eten ook gewoon veel te veel. Heb laatst trouwens in de Oprah Winfrey show nog gezien dat het een fabeltje was. Er zijn wel mensen met meer aanleg ervoor maar lang niet zoveel als die beweren dat ze er aanleg voor hebben.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:43

vrouwke schreef:
ik heb een ziekenhuis dieet, vet vrij.
als ik een paar kilootjes aankom gebruik ik dat( vooral na vakantie of feestdagen)
je valt 3 kilo in de week af, en wat je eten mag vind ik eigenlijk nog erg veel Tong uitsteken

mijn nichtje is 3 jaar terug er 45 kilo mee afgevallen, en nog niks bij Vork

Yep, dat standaard ziekenhuisdieet heb ik ook gedaan vorig jaar, twee week. Ik was nog geen halve kilo afgevallen. Zo blijkt dus maar dat niet voor iedereen hetzelfde werkt. Als ik juist mijn koolhydraten laat staan val ik veel beter af.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:50

Afvallen zit 'm niet in een nieuw eetpatroon: dat werkt tijdelijk. Nee je moet het halen uit je beweging. Als zij normaal eet (3 maaltijden met zo nu en dan een tussendoortje), en dan bedoel ik niet Sonja Bakker want een beschuitje per ochtend is niet gezond: je ontbijt is je basis voor de dag, en bvb iedere dag een uur gaat tennissen en een half uurtje zwemmen dan zullen de kilo's eraf vliegen.

Ik ben van mening dat diëeten voor (voornamelijk) luie mensen zijn die denken dat ze door te stoppen met eten af kunnen vallen, als je logisch nadenkt kun je bedenken dat dat nou eenmaal niet zo werkt. Als je minder eet dan de energie die je per dag nodig hebt dan vertraagt je stofwisseling waardoor het moeilijker wordt om dmv duurtraining overtollig vet te verbranden. Door normaal te eten (lees: gezond, niet teveel snoepen, frisdrank laten staan, 3 goede maaltijden, beginnen met een flink ontbijt waardoor je geen zin meer hebt in tussendoortjes, en vooral belangrijk: normale porties = niet te veel/niet te weinig) en normaal te bewegen zorg je juist dat je stofwisseling versneld, dat is de sleutel tot afvallen.

Toen ik stopte met sporten door een depressie ben ik in een half jaar van maatje 32 bovenkleding en 36 broeken naar 36 bovenkleding en 38/40 broeken gegaan (woog toen 65 kilo). Toen ben ik begonnen met een stuk of 3 verschillende diëeten waarvan niets écht hielp: er gingen 2 kilo's af en kwamen er later gewoon weer aan. Ongeveer 2 maanden geleden - zomervakantie - ben ik begonnen met structureel eten: 3 maaltijden zonder suikers, niet meer 4 suikerklontjes in de thee en het belangrijkst van alles: ik ben met de icetea gestopt (daar ben ik serieus verslaafd aan: ik dronk toendertijd 4 a 5 pakken per dag leeg, dan komen die kilo's er makkelijk bij aan natuurlijk). Ook ben ik toen begonnen met sporten: meer met mijn paarden bezig, paar keer per week uur tennissen, hardlopen, springtouwen, voetballen, veel fietsen: dingen die ik leuk vind dus. Inmiddels weeg ik weer 52 kilo en heb mijn oude kledingmaten weer terug. En daar heb ik geen dieet voor nodig gehad. Lachen Ik drink nu weer 3 pakken icetea per dag maar daar staat tegenover dat ik meer beweeg dus ik ben nu al een tijdje op ditzelfde gewicht (circa 2 weken).

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:55

Klinkt goed redrumfox, en je hebt gelijk, maar wel in bepaalde mate.

Ik heb flink overgewicht, en dan zou jij dus zeggen 'meer bewegen'. Ik zit nu stil want ik heb mijn enkel gebroken, maar normaal fietste ik naar mijn werk (op 15 km afstand), skeelerde ik zonder problemen 30km (oké, niet dagelijks) en reed ik ook nog dagelijks paard. Toch weeg ik al jaren rond de 90 kilo en nu zelfs wat meer.
Mijn porties avondeten zijn misschien aan de grote kant, maar ik schep nooit twee keer op. Ook ben ik niet zo van de tussendoortjes, zeker niet als ik bezig ben.
En nee, ik wil niet doen alsof ik zielig ben omdat ik zo zwaar ben, ik wil aangeven dat het niet 'makkelijk' is om af te vallen, of dat je vanzelf 65 kilo gaat wegen als je maar normaal eet en genoeg beweegt. Dat hoeft dus niet zo te zijn!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:06

BiatCh_ schreef:
Nou ik maak er maar even een topic over.
Mijn vriendin die hier naast mij zit heeft overgewicht.
Ze is al bezig met afvallen. Het sonjabakker boekje.
Tot nu toe het enige efect is 2 kilo!!!! in 3 weken tijd.
Dus niet echt de moeite zoals je zegt. Ik dacht nu mischien is dit gewoon haar oficiele gewicht. Het startgewicht was 107 dus er moet zeker 50 kilogram nog af. Wij zien het somber in vooral zijzelf. Omdat alle mensen dus KILO"S! afvallen en zij niet.
Waarom kan ze niet afvallen? Volgens de site van sonjabakker die ze gemaild heeft komt dat na 4 weken waarschijnlijk omdat je kans hebt dat je nu meer kolhydraten eet dan je ervoor deed.

Wie heeft de GOUDEN tip tegen al die kilo's !! Ze heeft het er graag af en niet 1 kilo per maand!

Paar dingetjes:
Heeft de huisarts al geprikt voor schildklierproblemen?
Suiker is bij veel mensen een sluipende dikmaker. Ook de light producten zijn niet bevorderlijk voor het afvallen, je eet er nl snel veel meer van.
Gooi zoveel mogelijk de bewerkte producten eruit. Dus frisdranken, koekjes, dressings, kant en klaar maaltijden en alle andere dingen waar de fabrikanten mee hebben lopen "knutselen". Je bent bv beter af met een beetje roomboter op je boterham dan met halvarine hoe gek dat ook mag klinken. Kies verder zoveel mogelijk de volkoren producten en als mogelijk biologisch (schijn je ook makkelijker van af te vallen en is nog gezond ook). Daarbij zijn de basisproducten die je dan koopt een stuk goedkoper en gezonder dan de dieetzooi van de fabriek.
Eet langzaam, je krijgt pas na ong. 20 minuten een vol gevoel (mits dat signaaltje werkt) Maak bv een bakje sla (of wat wortelen, komkommer, etc.)voor bij je eten en eet dat terwijl je aan het koken bent. Tegen de tijd dat de rest dan klaar is heb je al bijna een vol gevoel en eet je uiteindelijk minder.
Ik weet niet of ze nog te krijgen zijn, maar het kruidvat had altijd vezelpillen. Die geven ook een vol gevoel zonder energie.
Als ze maat kan houden met de hoeveelheid, neem dan elke dag 1 lekkertje bv bij de koffie 's avonds. Helemaal zonder is nl niet vol te houden, dan loop je veel meer risico op een "terugval" door juist 3 pakken koekjes op 1 dag op te eten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:09

Dat weet ik ook wel dovish, ik wil ook absoluut niet zeggen dat het makkelijk is. Maar ik ben wel van mening dat je toch écht kilo's kwijt raakt als je normaal eet en je beweging een paar standjes hoger zet. Niet dat je nou meteen 20 kilo kwijt bent inderdaad, maar alle beetjes helpen. Een paar kilo eraf maakt al een heel groot verschil voor het 'aanzicht'. Lachen

Ik begrijp niet goed hoe het kan dat je dan niet afvalt. Even theoretisch gezien:
Stel je hebt 10 kilo aan overtollig vet. Iedere dag krijg je precies genoeg energie binnen om de hele dag je ding te doen zonder dat overige energie opgeslagen wordt als vetreserve. Als jij vervolgens gaat sporten in de vorm van cardio/duurtraining dan hebben je spieren energie nodig, deze kunnen ze niet uit je voeding halen aangezien dat al gebruikt is voor het ''kacheltje'' om je lichaam draaiende te houden. Dan moet je lichaam dus beroep doen op de overtollige vetjes.
Ik ga er vanuit dat dit bij iedereen zo werkt (bij de één wat sneller dan de ander natuurlijk ivm stofwisseling), of zeg ik nou wat geks?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:22

Sonja Bakker werkte bij mij ook niet, wat ik ook als erg frustrerend heb ervaren, omdat iedereen om mij heen die aan het Bakkeren is wel af viel.

Opzich is 1 kilo per week helemaal niet slecht. Ik was in 9 weken 3 kilo kwijt, en dat was echt te weinig !! (heb wel minder overgewicht maar ik moest er toch 15 kilo af !)

Ik ben nu gestart met een eiwitten dieet, onder begeleiding van een dietiste !!! Ik ben na 9 weken nu 8 kilo kwijt. Ik eet hetzelfde aantal kalorieen als een normale vrouw van mijn leeftijd moet binnenkrijgen, maar omdat ik alleen maar eiwitten neem voedt ik mijn spieren, ik ben ook 3x per week gaan sporten, (heb een whiplash en kan dus ook niet heel intensief sporten) Daardoor groeien mijn spieren en hoe meer spieren je hebt hoe beter en makkelijker vet wordt afgebroken. Het is niet een heel erg 'makkelijk' dieet, het is met momenten redelijk zwaar, maar het werkt en dat motiveerd.

Als ik dadelijk langzaam in fases terug gaan naar een NORMAAL eetpartoon, zal ik hetzelfde aantal kalorieen binnenkrijgen en dus niet ineens aankomen. Ik moet gewoon blijven sporten en erop letten dat ik mijn spieren in conditie (dus blijf voeden) houdt.

Ik kan je wel een adres van bij mij in de buurt geven, en wellicht kunnen zij je doorverwijzen naar iets bij jou in de buurt !

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:25

Redrumfox schreef:
Dat weet ik ook wel dovish, ik wil ook absoluut niet zeggen dat het makkelijk is. Maar ik ben wel van mening dat je toch écht kilo's kwijt raakt als je normaal eet en je beweging een paar standjes hoger zet. Niet dat je nou meteen 20 kilo kwijt bent inderdaad, maar alle beetjes helpen. Een paar kilo eraf maakt al een heel groot verschil voor het 'aanzicht'. Lachen

Ik begrijp niet goed hoe het kan dat je dan niet afvalt. Even theoretisch gezien:
Stel je hebt 10 kilo aan overtollig vet. Iedere dag krijg je precies genoeg energie binnen om de hele dag je ding te doen zonder dat overige energie opgeslagen wordt als vetreserve. Als jij vervolgens gaat sporten in de vorm van cardio/duurtraining dan hebben je spieren energie nodig, deze kunnen ze niet uit je voeding halen aangezien dat al gebruikt is voor het ''kacheltje'' om je lichaam draaiende te houden. Dan moet je lichaam dus beroep doen op de overtollige vetjes.
Ik ga er vanuit dat dit bij iedereen zo werkt (bij de één wat sneller dan de ander natuurlijk ivm stofwisseling), of zeg ik nou wat geks?

Op zich klopt dat denk ik ook hoor. Alleen volgens mij ligt het bij mij veel meer aan de koolhydraten die ik binnen krijg. Als ik minder koolhydraten tot me neem en die calorieen wel vervang, kan ik afvallen. Eigenlijk hetzelfde als wat ludora hier zegt volgens mij, want ik denk dat die ook minder koolhydraten binnenkrijgt op deze manier. Of niet ludora?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:28

Britse onderzoekers hebben een gen gevonden dat bepaalt wie overgewicht krijgt en wie niet. Het is de duidelijkste link tussen genen en obesitas tot nu toe.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:31

het zou mij niet verbazen, bijna alle vrouwen bij mij in de familie zijn te dik. Behalve mijn zusje, maar die lijkt ook sprekend op de andere kant van de familie.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:33

Ja dus hoe kun je nu zeggen dat overgewicht niet genetetisch bepaald is als het wetenschappelijk bewezen is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:38

bij mij zit het ook erg in de familie... heb familieleden die continu op dieet zijn om slank te blijven. Nou dan ben ik liever mollig met een leuk leven!

Maar goed, TS ik denk dat jij/jullie een beetje verkeerde ideeen hebben wat betreft afvallen. Zoveel afvallen is erg slecht, ik vind 2 kilo in 3 weken prima! Ik ben in 3 maanden nu 7 kilo kwijt door gewoon een beetje mn eetpatroon aan te passen. Het gaat niet hard maar zo blijft het er tenminste af, op een gezonde manier! Geleidelijk op een goede manier is veel beter dan al die crashdieten of sonja bakkeren... Dietiste is een erg goed plan in dit geval! Die kan goed begeleiden en zorgen dat de kilo's er tenminste afblijven.
Oja, je titel is dus ook misleidend, ze kan wel afvallen maar jullie vinden het niet snel genoeg...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:39

[quote="dovish] Op zich klopt dat denk ik ook hoor. Alleen volgens mij ligt het bij mij veel meer aan de koolhydraten die ik binnen krijg. Als ik minder koolhydraten tot me neem en die calorieen wel vervang, kan ik afvallen. Eigenlijk hetzelfde als wat ludora hier zegt volgens mij, want ik denk dat die ook minder koolhydraten binnenkrijgt op deze manier. Of niet ludora?[/quote]

Door niet in calorieen te minderen, maar wel andere voedingsstoffen (zo veel mogelijk koolhydraatvrij) in mijn geval dus eiwitten te eten (overigens wel aangevuld met mineralen en vitamine ed) Gaat het jo jo effect ook weg, omdat je dus na je dieet niet ineens (als het goed is) meer calorieen gaat eten.