Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loose schreef:Ik ben vanaf maandag aan het Sonja Bakkeren en was vanochtend al een kilo lichter dan maandagochtend.
Maar ik denk dat veel bewegen naast een dieet ook goed zal helpen.
Lynske78: Genetische aanleg geloof ik echt niks van. Want die genen waren er 100 jaar geleden er ook al en toen was 2% of weet ik veel hoe weinig procent van de bevolking te dik. Vind het gewoon een smoesje.
katiavl schreef:Loose schreef:Ik ben vanaf maandag aan het Sonja Bakkeren en was vanochtend al een kilo lichter dan maandagochtend.
Maar ik denk dat veel bewegen naast een dieet ook goed zal helpen.
Lynske78: Genetische aanleg geloof ik echt niks van. Want die genen waren er 100 jaar geleden er ook al en toen was 2% of weet ik veel hoe weinig procent van de bevolking te dik. Vind het gewoon een smoesje.
Ja genetica veranderd absoluut niet in de loop van de jaren![]()
Domme wetenschappers die zich fulltime richten op een smoesje
vrouwke schreef:ik heb een ziekenhuis dieet, vet vrij.
als ik een paar kilootjes aankom gebruik ik dat( vooral na vakantie of feestdagen)
je valt 3 kilo in de week af, en wat je eten mag vind ik eigenlijk nog erg veel![]()
mijn nichtje is 3 jaar terug er 45 kilo mee afgevallen, en nog niks bij
BiatCh_ schreef:Nou ik maak er maar even een topic over.
Mijn vriendin die hier naast mij zit heeft overgewicht.
Ze is al bezig met afvallen. Het sonjabakker boekje.
Tot nu toe het enige efect is 2 kilo!!!! in 3 weken tijd.
Dus niet echt de moeite zoals je zegt. Ik dacht nu mischien is dit gewoon haar oficiele gewicht. Het startgewicht was 107 dus er moet zeker 50 kilogram nog af. Wij zien het somber in vooral zijzelf. Omdat alle mensen dus KILO"S! afvallen en zij niet.
Waarom kan ze niet afvallen? Volgens de site van sonjabakker die ze gemaild heeft komt dat na 4 weken waarschijnlijk omdat je kans hebt dat je nu meer kolhydraten eet dan je ervoor deed.
Wie heeft de GOUDEN tip tegen al die kilo's !! Ze heeft het er graag af en niet 1 kilo per maand!
Redrumfox schreef:Dat weet ik ook wel dovish, ik wil ook absoluut niet zeggen dat het makkelijk is. Maar ik ben wel van mening dat je toch écht kilo's kwijt raakt als je normaal eet en je beweging een paar standjes hoger zet. Niet dat je nou meteen 20 kilo kwijt bent inderdaad, maar alle beetjes helpen. Een paar kilo eraf maakt al een heel groot verschil voor het 'aanzicht'.
Ik begrijp niet goed hoe het kan dat je dan niet afvalt. Even theoretisch gezien:
Stel je hebt 10 kilo aan overtollig vet. Iedere dag krijg je precies genoeg energie binnen om de hele dag je ding te doen zonder dat overige energie opgeslagen wordt als vetreserve. Als jij vervolgens gaat sporten in de vorm van cardio/duurtraining dan hebben je spieren energie nodig, deze kunnen ze niet uit je voeding halen aangezien dat al gebruikt is voor het ''kacheltje'' om je lichaam draaiende te houden. Dan moet je lichaam dus beroep doen op de overtollige vetjes.
Ik ga er vanuit dat dit bij iedereen zo werkt (bij de één wat sneller dan de ander natuurlijk ivm stofwisseling), of zeg ik nou wat geks?