Help, ik heb haar uitval.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Re: Help, ik heb haar uitval.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:22

Ier schreef:
Vitamine B nep?
Mag je mij toch wel eens uitleggen waarom het bij mij die tijd toch zo goed heeft geholpen Lachen Nagelbijten / Gniffelen..

Als een mens gelooft dat het middel helpt, dan lijkt eht alsof het helpt. Dat zijn placebo's. Dat het bij jou heeft gewerkt is waarschijnlijk toeval want het is al langer bewezen dat het zo goed als niks doet tegen haaruitval.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:42

tegen haaruitval weet ik niet of vit b helpt, maar voor de algehele kwaliteit van je haar weet ik uit ervaring wel zeker.
ik had heel dun haar gekregen en heb een tijd lang gistvlokken als suplement gegeten [die ik in frankrijk koop heb je volgens mij in nederland niet] en daar is mijn haar zó gruwelijk van opgeknapt!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:19

Ik kijk morgen of idd mijn haarzakjes etc mee er uitkomen zo jah dan bel ik direct de dokter

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:21

noni helpt tegen haaruitval, vit b en spirulina ook

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:16

blokje schreef:
Ik kijk morgen of idd mijn haarzakjes etc mee er uitkomen zo jah dan bel ik direct de dokter

goed plan Knipoog

Zelf heb ik door stress veel haaruitval en door het verven en permanenten breekt er ook nog een hoop af.
Dus mijn haarborstel zit elke keer weer helemaal vol, ben er nu eigenlijk aan gewend.
Probeer nu mijn haar gewoon zo veel mogelijk met rust te laten en zelf ook rustiger aan te doen.
Het helpt wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:18

Spirulina is ook een goede inderdaad ik slik dat nu een paar weken en het gaat goed.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:03

ben nu ook wel benieuwd,
heb het vorig jaar rond deze tijd 3 maanden gehad en toen was het gewoon over.
maar heb net nu weer.
en ben naar HA geweest en bloed laten prikken maar niets.
en slik al pillen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:35

Haar zakjes zijn toch witte hele kleine bolletjes aan het uiteinde van het haar? Dat als je met je vingers er over gaat je een bobbeltje voelt...

Zo jah... Dan heb ik haar uit val, aan 9 van de 10 haren die ik heb bekeken zat een klein (heel klein) wit bolletje en die voelde ik als ik er over ging met mijn hand....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:44

En om hoeveel ging het ongeveer? je verliest standaard 80 tot 100 haren per dag Knipoog

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:47

Nu rond de 20,
Shyla25 weet ik maar iedereen loopt de heledag haren bij mij te plukken wordt er gek van..
En dat had ik eerst naar mijn weten niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:48

Dat zat ik me ook te bedenken... als je erop gefixeerd bent lijkt het misschien of je heel veel haar verliest, maar een mens verliest nou eenmaal per dag best veel haar.

Wordt je haar over het geheel ook aanwijsbaar minder/dunner?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:58

blokje schreef:
Nu rond de 20,
Shyla25 weet ik maar iedereen loopt de heledag haren bij mij te plukken wordt er gek van..
En dat had ik eerst naar mijn weten niet.

Ik heb dat ook hoor, daarom draag ik mijn haar vaak vast Knipoog
Ook valt het meer op als je lichter haar hebt, als ik mijn haar donker verf zie je het haast niet.
Naar mijn idee heb je gewoon normaal of iets meer haarverlies dan normaal Knipoog

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:04

Ik heb ook al een tijd last van haaruitval (met wortel en al).
Ik was bij de dokter, om een moedervlek in mijn haar weg te laten halen, en met het weghalen van de tape (om je haar aan de kant te houden) trok de huisarts ook hele plukken mee. Die schrok hiervan.
Ik moest er apart voor terugkomen en ze heeft alles bekeken en ik heb niets (qua aandoeningen aan mijn hoofdhuid).
Het kan stress zijn (maar daar heb ik volgens mij geen last van), en er is niets aan te doen.
Ik vroeg toen 'kan ik dus helemaal kaal worden op den duur?', toen zei ze dat ze dat niet kon uitsluiten.
Lekker dan Koe .
Gelukkig heb ik dik en lang haar maar ik word er wel treurig van, ik was het nu maar 2x per week want van te veel haren wassen kan het ook komen. Maar dit helpt niet echt.
Ik gebruik heel veel cremespoeling zodat het allemaal soep doorkanbaar blijft maar het helpt nog niet.
Op den duur blijft er dan toch niets over?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:19

Ik zal het nog 2 weken aan kijken misschien werkt mijn vitaminie B danwel.. Ik heb sinds 3 maand kort haar en sinds dien valt het me op. (kort haar... Ik heb een bobline)

Ik heb altijd al dun haar gehad een dun staartje etc, maar echt dunner voelt het nog niet

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:13

Nu na een korte douche ben ik alweer 45 haren lichter, en dus in totaal vandaag zo'n 65 haren lichter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:40

Tel je je haren echt?

Ik heb momenten gehad dat ik echt heel strengen haar tegelijk eruit trok, en ik heb nog steeds kale plekken op mijn hoofd...

Maar gelukkig krijg ik ook alweer nieuwe haren (en dus rare plukjes her en der).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:50

Ik tel mijn haren ook, en als ik aan mijn haren zachtjes trek komen er ook zo'n stuk of 15 uit (maar dan ook elke keer opnieuw)Het is gewoon belangrijk dat als je haaruitval langer duurt dan 8 maanden, je zeker naar de dermatoloog moet, dan is het waarschijnlijk iets hormonaals/erfelijks.
Bij mij duurt het nu ongeveer 4 maanden, en de eerste maand trok ik bij het wassen echt plukken uit. Nu wat minder. Maar ik neem Minodixil, een haargroeimiddel dat de haarcyclus stimuleert. Een mens kan inderdaad een rui hebben! Meestal rond de maand september, seizoensgebonden dus. Het kan van de ene dag op de andere gewoon stoppen, maak je alvast niet te veel zorgen. God, ik heb me al zó obsessief geïnformeerd over haaruitval, de oorzaken en de remedies dat ik er gek van word.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:36

Je mag per dag haruitval hebben en als dat altijd zo ong hetzelfde is, is dat geen probleem.
Door verschillende oorzaken, kan het een tijd meer zijn.
Als het van binnenuit komt, kan het wel een tekort zijn aan bijv vit B. Dat kan je wel degelijk aanvullen. Maar belangrijker is de oorzaak goed te vinden, zodat je geen tekorten hebt. Dus goed gevarieerd eten.
Stress, zwangerschap, operaties en medicijnen veroorzaken ook veel haaruitval en dat gaat na een tijd vanzelf over als je lichaam weer op orde is. Bij een langdurige ziekte, kan je wel aanvullingen nemen.
Erfelijkheid kan je makkelijk terug zien. Ik had zelf heel dik haar. Mijn vader had erg goed haar en mijn moeder toen zij jong was. Na haar zwangerschappen is het altijd wat dunner gebleven. Ik heb ook door meerdere oorzaken een behoorlijk jasje uitgetrokken.
Ik zelf slik er nu wel wat voor en dat werkt 100% zeker wel. Ik weet ook zeker dat ik dingen door mijn ziekte en gezondheid te kort kom. ( zware medicatie langdurig, meerdere roesjes en meerdere narcoses )
Haaruitval door chemische behandelingen komt niet van binnenuit. Natuurlijk kan je haar heel erg afbreken daardoor en dan verlies je ook veel haar, maar dat is duidelijk te zien dan. Als je op je hoofd last hebt, moet je echt je hoofdhuid ook flink aangetast hebben, maar dat mag eigenlijk niet gebeuren.
Wij hebben altijd een kapsalon gehad thuis en ben zelf kapster en heb die mensen helaas ook vaak zien binnenkomen. Daar kan je alleen netjes mee omgaan en het tijd geven.

Lotion's, shampoo's ed helpen niet. Dat kan alleen je haar aan de buitenkant iets extra's geven, maar dan nog. Haar is in feite dood. Je kan er alleen netjes mee omgaan, dat het er goed uit ziet. Van buitenaf kom je never bij je haarzakjes, wie dat beweerd, verdient er zelf goed aan. Wij hebben dat nooit verkocht!
Wel lotion die bijv een gevoelige hoofdhuid behandelen ed.

Wat ik nu slik tegen het hele erge haaruitval is in overleg met mijn MDL arts die zeer goed weet hoe opname door darmen is van stoffen en tekorten. Dat in combinatie met buitenlucht, goed eten, minder stress en iets betere gezondheid geeft wel resultaat. Om het haar zelf netjes te houden verzorg ik het gewoon goed.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:20

Ik ga deze week zowiezo naar de docter vanwegen maag en darm klachten zal hem dan direct wat voorleggen. Dus dat ik best veel haartjes verlies....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:20

Stress: Ik ben al wel een poos verliefd en heb sinds deze week een vriendje. Hoord dat ook bij stress Tong uitsteken miss komt het daar van haha