engen zelfmoord mail van email vriendje.wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: engen zelfmoord mail van email vriendje.wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:04

knooopje schreef:
het lijkt me inderdaad beter om de politie in te lichten.
kan alleen pas later in de middag bellen,heb geen beltegoed,en lig met hernia thuis.....tja kun je de politie niet mailen? Tong uitsteken

alarm nummer is gratis. Maarja ik weet niet of dit wel alarm genoeg is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:05

Ja hoor, desnoods bel je 0900-8844 als je eraan twijfelt.
112 is trouwens gratis.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:08

Probeer professionele hulp in te roepen ...
Ga er aub niet van uit dat hij het toch niet doet, beter serieus nemen als hij niets onderneemt dan niets doen als hij het wel meent! Ik heb de fout gemaakt ervan uit te gaan dat iemand het niet meende/dat hij er al zo lang met leeft, waarom nu dan ineens niet meer/dat hij de volgende morgend wel anders zou denken .... niet dus, heb nog steeds ontzettend veel spijt dat ik na ons "afscheidsgesprek" niet nog een poging heb gedaan ...

Je zegt dat je niet weet waar hij woont ... alleen zijn woonplaats en voornaam ken je. Als je zijn woonplaats weet weet je toch waar hij woont? Op voornaam kan je trouwens ook makkelijk het telefoonnummer te weten komen (hebben jullie ook niet een witte/gouden gids?) ... dan kan je te weten komen of hij nog leeft of niet.
Je kan altijd bellen naar politie of andere bevoegde hulpdienst voor hulp!

Ik hoop dat je hem kan helpen en dat hij snel hulp krijgt
succes
x

edit: verkeerde formulering
Laatst bijgewerkt door Orange_peach op 22-08-08 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:08

Pff, lastige situatie, zou idd de politie erbij halen en het allemaal uitleggen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:10

nou hij leeft nog!!!
kreeg net een mailtje terug!
dit stuurde hij dus...

heb het niet gedaan
fijn weekeind!

nou daar breekt toch echt mijn klomp!
ben nu zo boos,dat als ie niet uitkijkt duw ik hem er wel voor.
ik maak me enorm zorgen,en hij stuurt dat terug.
ben er dus helemaal klaar mee!
iedereen in ieder geval bedankt voor de reactie's!!!!
groetjes saskia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:11

heb je al op hyves gekeken? erg vervelend, ik weet niet wat ik er van denken moet, misschien is het alleen aandacht trekken, maar misschien ook niet.. politie bellen kan je idd doen, misschien dat zij wat voor je kunnen doen..

lees nu dat dus niet waar is, wat een l*l! meteen afkappen die handel!

_Caitje__

Ja, ik zou ook wel boos zijn denk. Maar gelukkig heeft hij het niet gedaan.

kally

kally schreef:
Politie kan toch via de mails "zijn weet niet hoe het heet" zijn computer toch wel achterhalen........
enzo ook zijn adres......
Zou zelf niet teveel reageren, vervelend gezegd misschien probeert hij jou op deze manier
wel afhankelijk te maken en heeft hij zo aandacht en meer.......
Heel veel sterkte, jammer dat een leuk contact zo moet gaan.........

Bedoel via zijn IP adres.........

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:15

Wat zou ik kwaad zijn als hij me dan nu zo'n mailtje stuurt Boos! Boos! Boos!
Al die zorgen voor niks..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:17

Ik zou hem even een kwaad mailtje terug sturen dat je absoluut niet van dit soort dingen bent gediend, en dat hij het niet nog een keer in zijn hoofd moet halen om je dit soort mailtjes te sturen.
Is hij nou helemaal.. Mensen bang maken en dan doen alsof er niets aan de hand is

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:18

ja belachenlijk zeg!
ben echt super boos!
nou ja liever boos,dan bezorgt denk ik dan maar!
en ben blij dat hij het niet heeft gedaan!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:21

Ik had hem toch nog een mailtje teruggestuurd, en hem laten weten dat hij zulke dingen niet zomaar kan schrijven dat hij mensen ongerust maakt,
en dan zeggen dat je op zo n manier geen zin hebt om verder te mailen met hem.

kally

Zou hem blokken als ongewenste mail, idioot om zo je leven te vergallen.......

Arrabel

_Caitje__ schreef:

Boos?? waarom boos?? omdat hij zichzelf niet van kant heeft gemaakt??
Mensen die nooit suïcidale gevoelend hebben ervaren kunnen zo moeilijk oordelen.
Ik ben mijn beste vriendin kwijt geraakt omdat ik het leven niet meer zag zitten, werd er ook boos over, ja... dan help je iemand lekker hoor... vooral boos worden.

Dit stukje komt misschien een beetje vijandig over maar bedoel het niet persoonlijk, maar mensen beseffen vaak niet hoe wanhopig, hoe leeg, hoe klote je je voelt, zo erg dat je het liefst gewoon dood wilt zijn.
Vaak doe je het niet, omdat er toch nog iets in je zit die het zegt niet te doen, of omdat je toch bang bent het te doen.
Of soms is het inderdaad om "aandacht" te trekken, en dat vatten mensen vaak verkeerd op, ik wil het zelf geen "aandacht vragen" noemen, maar meer een wanhopige schreeuw om hulp, maar mensen begrijpen het niet.

Bij mij stond ook de ambulance en de politie voor de deur, en nu zijn de buren boos op me omdat ze daar last van hadden....
Maar ze denken geen moment hoe het voor mij heeft moeten zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:24

Blij omdat hij er nog is, maar boos omdat hij nu doet alsof zijn neus bloed en alsof het niets voorsteld om mensen zo in de rats te laten zitten.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:27

Arrabel schreef:
_Caitje__ schreef:

Mensen die nooit suïcidale gevoelend hebben ervaren kunnen zo moeilijk oordelen.
Ik ben mijn beste vriendin kwijt geraakt omdat ik het leven niet meer zag zitten, werd er ook boos over, ja... dan help je iemand lekker hoor... vooral boos worden.

Dit stukje komt misschien een beetje vijandig over maar bedoel het niet persoonlijk, maar mensen beseffen vaak niet hoe wanhopig, hoe leeg, hoe stinkmodder je je voelt, zo erg dat je het liefst gewoon dood wilt zijn.
Vaak doe je het niet, omdat er toch nog iets in je zit die het zegt niet te doen, of omdat je toch bang bent het te doen.
Of soms is het inderdaad om "aandacht" te trekken, en dat vatten mensen vaak verkeerd op, ik wil het zelf geen "aandacht vragen" noemen, maar meer een wanhopige schreeuw om hulp, maar mensen begrijpen het niet.

Bij mij stond ook de ambulance en de politie voor de deur, en nu zijn de buren boos op me omdat ze daar last van hadden....

ik snap je reactie,ik weet ook precies hoe is om je zo te voelen,daarom trok het me ook aan,
en daarom heb ik dit topic geopend,omdat ik me echt zorgen maakte,en ja ik ben wel boos op hem!
en niet omdat hij het niet heeft gedaan!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:27

Cayenne schreef:
Blij omdat hij er nog is, maar boos omdat hij nu doet alsof zijn neus bloed en alsof het niets voorsteld om mensen zo in de rats te laten zitten.

nou precies! dank je!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:31

Arrabel schreef:
_Caitje__ schreef:

Dit stukje komt misschien een beetje vijandig over maar bedoel het niet persoonlijk, maar mensen beseffen vaak niet hoe wanhopig, hoe leeg, hoe stinkmodder je je voelt, zo erg dat je het liefst gewoon dood wilt zijn.

Boos omdat hij mensen onnodig ongerust maakt (TS dus) en dan een dom berichtje stuurt van: ik heb het niet gedaan, fijn weekeind verder.
En blij idd dat hij er nog is en toch geen zelfmoord heeft gepleegd.

En vriendin van mij heeft ook een poging gedaan, lag in het ziekenhuis. En wie zegt trouwens dat ik het niet heb willen doen? (wil ik niet hoor, maar dat kanjij niet weten toch?)

Ik vind het trouwens wel egoïstisch van je buren.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:33

ja op zo een moment kun je toch beter buren hebben,die je steunen,je hoeft niks van ze te verwachten,maar hoe moeilijk is het nou om zoiets te zeggen als:sterkte meid!of wat dan ook.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:18

Ik zou in de eerste plaat toch blij zijn dat ie nog leeft, ook al heeft hij nog zo lomp gereageerd. Hallo zeg, wat als hij nooit meer had kunnen schrijven? Ik bedoel maar. Als iemand zelfmoordmailtjes stuurt, is er zowieso iets mis met die persoon. Toch maar de politie tippen. Wie weet is het een bekende uit de psychiatrie of zoiets. Straks doet ie zichzelf wél wat aan en dan voel je je hardstikke rottig. Er zijn mensen die eerst maandenlang met de gedachte aan zelfmoord "spelen" voordat ze daadwerkelijk iets doen.
Let op dat je geen dingen doet die gevaarlijk voor jezelf zijn, dus hem opzoeken, je adres geven of zoiets.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:24

Geloof me.. de politie doet niks.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:39

Zoolgangster schreef:
Ik zou in de eerste plaat toch blij zijn dat ie nog leeft, ook al heeft hij nog zo lomp gereageerd. Hallo zeg, wat als hij nooit meer had kunnen schrijven? Ik bedoel maar. Als iemand zelfmoordmailtjes stuurt, is er zowieso iets mis met die persoon. Toch maar de politie tippen. Wie weet is het een bekende uit de psychiatrie of zoiets. Straks doet ie zichzelf wél wat aan en dan voel je je hardstikke rottig. Er zijn mensen die eerst maandenlang met de gedachte aan zelfmoord "spelen" voordat ze daadwerkelijk iets doen.
Let op dat je geen dingen doet die gevaarlijk voor jezelf zijn, dus hem opzoeken, je adres geven of zoiets.

hoi hoi.
ik denk ook dat de politie er weinig mee kan,maat toch ga ik uitzoeken hoe en wat.
en ik geef hem echt niks zodat ie mij kan vinden,ik had er aan gedacht om hem gewoon maar te blokken,maar stel je voor dat hij zich echt zo voelt,en ik doe wat de meesten zouden doen(niet mijn probleem dus keer je iemand de rug toe)mischien is dit wel een schreeuw om hulp!dus ik ga me er in verdiepen,om te zien wat ik kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:41

nou iemand die echt zelfmoord wil plegen, reageerd daar niet zo laconiek op hoor..

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:33

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook iemand die ik via een relatiesite heb leren kennen. Hij sprak mij op msn dat ie zelfmoord wil plegen en "dat ik zijn ouders+vrienden moest zeggen dat het hem spijt maar het niet meer ziet zitten" (weird ik ken zn ouders en vrienden helemaal niet!!!?!)

Ik heb hem gevraagd om z'n tel.num en ik heb met 'm gesproken. Het was zeer duidelijk dat hij het meende. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen waar hij was en woonde en heb via het algemene politie nummer de situatie uitgelegd. Gelukkig namen ze me serieus (btw hij woonde in utrecht ik in Groningen) Na lang wachte ontving ik een telefoontje van de politie: De politie heeft 'm 'opgepakt' en naar huis gebracht en gelijk serieuze hulp gezocht etc.

Echt het was zo'n gedoe. Eigenlijk heb ik zijn leven 'gered' denk ik.

Maar aan de andere kant:

Het speet hem later dat had ie gezegd, maar ik wil geen contact meer met hem, omdat hij geen hulp zoekt om z'n problemen op te zoeken. En als hij alsnog toch zelfmoord pleegt, verwijt ik mezelf niet maar hij want hij wil geen prof hulp om het zo maar te zeggen.

Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent en zeg maar dat je 'm niet echt kunt helpen maar dat hij proffessionele hulp nodig heeft. En als het allemaal aandachtstrekkerij is.. negeer het en verwijder 'm uit je mail/msn lijst. Dat het ik dus ook met mijn situatie gedaan.

Aan zo'n iemand heb je dus absoluut niets!!

Gewoonweg idioot, dat hij dat flikt om dat te zeggen. He bah.

In ieder geval wees maar niet bang zo'n iemand is het gewoon niet waard. Zelfmoord = geen oplossing, maar da tis mijn mening

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:41

_Caitje__ schreef:
Boos omdat hij mensen onnodig ongerust maakt (TS dus) en dan een dom berichtje stuurt van: ik heb het niet gedaan, fijn weekeind verder.
En blij idd dat hij er nog is en toch geen zelfmoord heeft gepleegd.

Je zegt dat wij niet weten wat er in jouw omgaat ... wel, jij weet ook niet hoe HIJ dit heeft ervaren. Misschien heeft hij de hele nacht rondgelopen in de stad en is hij ontzettend moet geworden, heeft aangemeld, mail gelezen, gezien wat hij heeft veroorzaakt bij iemand (leukste zin was dan waarschijnlijk absoluut niet dat hij toch wel aanwezig was aangezien ik daarbij als suicidale het gevoel zou krijgen: je durft het toch niet, je bent er heus nog wel ... maar daarover ga ik verder niet want TS doet al meer dan genoeg haar best) en dan gedacht om een neutraal bericht te sturen waaruit TS zou kunnen afleiden dat hij haar nu ook even rust geeft en wetend dat hij zelf dit weekend niets van zich zal laten horen (ff melden), toen maar toegegeven aan de slaap, snel nog op verzenden gedrukt en afgesloten ...
Je weet het echt niet ... dit is erg extreem gedacht en ik kan er best veel reactie op krijgen ... maar we weten gewoon niet hoe hij dit heeft beleefd! Als hij heeft toegegeven dat dit ontzettend stom was en dat hij gewoon geen rekening wou houden met de gevoelens van TS en dat hij niet meende wat hij zei ... dan is het een ontzettend grote z**kerd en vind ik dat je meteen afscheid mag/moet nemen van hem!

Verder ben ik het volledig eens met Arrabel!!
Als iemand "aandacht vraagt" via dit soort mailtjes ... is er al iets aan de hand en lijkt TS mij zeker in de positie om een instantie te tippen over de gedachtegang van deze persoon (misschien niet politie maar psychiatrie?)

toch nog snel: het kan dat ik verschillende dingen verkeerd heb gesteld en dat ik hierdoor veel reacties losmaak, dit is wat er eerst bij mij opkwam ... *ik weet dat ik vaak dingen verkeerd verwoord*
x