_Caitje__ schreef:Ja, ik zou ook wel boos zijn denk. Maar gelukkig heeft hij het niet gedaan.
Boos?? waarom boos?? omdat hij zichzelf niet van kant heeft gemaakt??
Mensen die nooit suïcidale gevoelend hebben ervaren kunnen zo moeilijk oordelen.
Ik ben mijn beste vriendin kwijt geraakt omdat ik het leven niet meer zag zitten, werd er ook boos over, ja... dan help je iemand lekker hoor... vooral boos worden.
Dit stukje komt misschien een beetje vijandig over maar bedoel het niet persoonlijk, maar mensen beseffen vaak niet hoe wanhopig, hoe leeg, hoe stinkmodder je je voelt, zo erg dat je het liefst gewoon dood wilt zijn.
Vaak doe je het niet, omdat er toch nog iets in je zit die het zegt niet te doen, of omdat je toch bang bent het te doen.
Of soms is het inderdaad om "aandacht" te trekken, en dat vatten mensen vaak verkeerd op, ik wil het zelf geen "aandacht vragen" noemen, maar meer een wanhopige schreeuw om hulp, maar mensen begrijpen het niet.
Bij mij stond ook de ambulance en de politie voor de deur, en nu zijn de buren boos op me omdat ze daar last van hadden....
Maar ze denken geen moment hoe het voor mij heeft moeten zijn.