uitverkocht bij de apotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: uitverkocht bij de apotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:15

felicity schreef:
Ik moet hem zelf bij de apotheek ophalen. En dan er mee naar de huisarts of assistente en die spuit hem dan in.
Vroeger hadden de huisartsen dat op voorraad maar dat is dus niet meer zo.
Morgen hoor ik meer. Maar vind het zo ontzettend raar.
Zou de verzekering daar iets mee kunnen?

Dat komt omdat er vaak maar een gedeelte vergoed wordt daarom moet je het zelf afhalen bij de apotheek.

Goh wij hebben ook een aantal mensen die de prikpil krijgen ik heb er nog niets over gehoord. Hopelijk zijn de problemen snel opgelost

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:46

Wat bizar zeg!
Ja dat is heel vreemd, ik heb dat nog nooit meegemaakt!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:53

Heb het vorige week ook mee gemaakt.
Kom op woensdag mijn prikpil ophalen en jawel niet op voorraad en niet leverbaar.
Heb met de huisarts gebelt en die kon me vertellen dat ze zelf nog een aantal op voorraad hadden.
Voor mij eerst geen probleem heb hem wel gekregen, maar dan van een ander. Heb de prikpil gekregen van Mvr. Postma. Deze hoefde pas in oktober weer en voor die tijd hadden ze wel weer een nieuwe besteld op mijn naam

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:05

Niet erg netjes dat jij de naam van die patient door krijgt dat is privacy

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:09

Kreeg hem niet door hoor. Stond op het doosje.
Ken die hele vrouw niet dus ach zie het probleem niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:11

Namen hoor je helemaal niet te krijgen het gaat een ander niets aan of jij de prikpil krijgt of niet. Dat noemen ze de privacywet.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 18:23

Ik heb hem weer gehad. Ik kan weer 3 maanden vooruit. Maar wat ik me nu afvraag wat als ze hem nergens meer hadden? Wat voor oplossing zou er dan komen? Kan dat geen kwaad een maand geen prikpil. En dan weer beginnen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:27

idd niet netjes dat de naam van die mw erop stond.

nogmaals; er waren wel losse ampullen te krijgen ipv de voorgevulde spuit die niet leverbaar was.
nu is hij er gewoon weer

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:20

felicity schreef:
Wat ik net toch weer had. Ik wist niet eens dat het kon.

Ik ben sinds 3 maanden aan de prikpil. En moet aanstaande woensdag de tweede weer hebben. Dus ik vanmiddag langs de apotheek met me recept om hem op te halen.
Zegt dat vrouwtje ja die hebben we niet op voorraad. Dus ik vraag wanneer kunnen die binnen komen.
Dus zij gaat in de computer kijken. Blijken ze niet meer leverbaar te zijn. Dus zei nog na gevraagd maar echt niet leverbaar en ze wisten ook niet wanneer het weer leverbaar was. Dat kan wel een paar weken duren.
Nu is er afgesproken dat morgenochtend de apotheek mijn huisarts belt en dat ik dan terug gebeld word door de apotheek of de huisarts voor een oplossing.

Je had mijn gezicht moeten zien. Vind het zo iets mafs een 'medicijn' niet leverbaar.

Het is niet de nieuwste spelcomputer die ik bij de intertoys wil kopen Verward

Tja felicity, hier kun je dus nog wat van leren, je bent niet de enige die dit gebruikt en ook Nederland is niet het enige land wat dit medicijn verstrekt..

Zoals je weet werk ik in de apotheek in jouw woonplaats..
en ik kan je uitleggen hoe het komt dat een medicijn niet leverbaar is.. maar of je dat gaat snappen, ik denk van niet! Bloos

Een medicijn is als eerst niet "uiverkocht" zoals jij het omschrijft, maar niet leverbaar bij (in dit geval) onze groothandel.
De apotheek is aangesloten bij een bepaalde groothandel die ons de medicijnen dagelijks aanleverd.
Natuurlijk komt het ook voor dat er bij de groothandel wel eens iets niet voorradig is, en dan proberen ze bij de groothandel de leverancier van het medicijn te bereiken en dan wordt het rechtstreeks via de leverancier geleverd (=duurder) of via een andere groothandel.

Ik heb momenteel vakantie, maar de Depo Provera (die momenteel moeilijk leverbaar is) is niet te leveren bij de leverancier, hoe dit komt, geen idee, misschien zijn er fouten geweest in de charge, of hebben ze een groot deel verkocht naar de andere kant van de wereld. Ik zou het niet weten.

natuurlijk hebben wij hier een oplossing voor (letterlijk en figuurlijk), de ampullen zijn wél leverbaar, en deze leveren wij nu af aan degene die het hard nodig hebben.
De wegwerpspuit zal vrij snel weer op de markt zijn.

Maar misschien is het wel leuk om je eens te verdiepen in een vak van een ander voordat je roept; we zijn niet bij de Intertoys!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:25

_Sigrid_ schreef:
Ja, je verzekering moet in principe voor je bemiddelen en helpen als je ergens mee zit. Zou in ieder geval denk ik wel verstandig zijn om dit te melden. Apotheek heeft in ieder geval een fout gemaakt, want medicijnen moet gewoon leverbaar zijn. En is het niet vandaag, dan toch zeker wel morgen! Kan je ook niet bij een andere apotheek terecht?

Geen één apotheek in deze regio had zijn lade toen vol liggen met Depo provera wegwerpspuiten..!
En een medicijn kan soms niet leverbaar zijn, maar dan wordt het opgelost door een generiek, een merknaam, of een stofnaam, of een parallel medicijn mee te geven met dezelfde werkzame stof.
Wellicht in een andere verpakkingsgrote/naam, maar je zal iets krijgen!

Ten eerste geloof ik niet dat de topicstarter in de apotheek heeft aangegeven dat ze hem dringend nodig had, anders zou er dus inderdaad een alternatief geweest zijn.
En ten tweede vind ik het raar dat ze dit op internet bespreekt met mensen van buitenaf, terwijl ze net zo goed even een telefoontje naar mijn baas had kunnen plegen.. dan had ze het antwoord duidelijk en netjes gekregen, én een alternatief Depo. Lachen

mijn excuses voor mijn "op mijn teentjes getrapte gedrag" nu even voor de mensen die meelezen, maar ik kan hier aardig pissig over worden, zoiezo omdat het over de apotheek gaat waar ik werkzaam ben, én dat er gewoon onduidelijkheden de wereld ingebracht worden.. Bloos

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:28

MISTRAL94 schreef:
Niet erg netjes dat jij de naam van die patient door krijgt dat is privacy

Oei.. dan heeft de praktijk inderdaad geluk dat jij hier niets mee doet! Vork
Dat is inderdaad strikt persoonlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:30

Tja alles moet geproduceerd worden, ook medicijnen en op voorraad gehouden worden en dat is ook weer planning. Sommige produkten worden uit de handel genomen om verschillende redenen. Idd zoiets als een spelcomputer..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:57

ik moet wel lachen om de opmerking van felicity; 'ik wist niet eens dat het kon'

een apotheek heeft geen onuitputbare voorraden,net als bij de AH is er ook weleens iets op,als de groothandel het op voorraad heeft,en je bent er op tijd mee,kan het vaak nog dezelfde dag bij je geleverd worden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:00

Snoevie schreef:
ik moet wel lachen om de opmerking van felicity; 'ik wist niet eens dat het kon'

een apotheek heeft geen onuitputbare voorraden,net als bij de AH is er ook weleens iets op,als de groothandel het op voorraad heeft,en je bent er op tijd mee,kan het vaak nog dezelfde dag bij je geleverd worden.

ja alles kan hé? Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:15

Snoevie schreef:

De AH kan nog leren van apotheken Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:11

hahaha ach ik weet het niet,ik winkel weinig bij de AH Tong uitsteken

nee serieus,ons voorraadbeheer is behoorlijk goed,maarja soms komen er ineens veel mensen voor een bepaald product,en moeten we bestellen.
als iets tijdelijk niet leverbaar is,dan zullen we altijd een oplossing proberen te vinden.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:17

Ik moest een week geleden ook de prikpil halen, ik met me recept erheen, ik geef dat briefje, zei ze meteen heel kort: Hebben we niet! Ik zo; wat bedoel je, hebben we niet? Zij; Hebben we niet! Dus ik denk, lekker dan, hebben ze niet.
Ik me moeder opgebeld, die razend natuurlijk, die erheen. Nou wat bleek, ze mogen ze niet meer geven voorlopig omdat er glas in bleek te zitten, dus als je hem ging gebruiken kon het zijn dat je glas in je kont kreeg en dat is niet zo fijn natuurlijk.. Ik ben nu aan de gewone pil gegaan.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:06

Niien_ schreef:
Ik moest een week geleden ook de prikpil halen, ik met me recept erheen, ik geef dat briefje, zei ze meteen heel kort: Hebben we niet! Ik zo; wat bedoel je, hebben we niet? Zij; Hebben we niet! Dus ik denk, lekker dan, hebben ze niet.
Ik me moeder opgebeld, die razend natuurlijk, die erheen. Nou wat bleek, ze mogen ze niet meer geven voorlopig omdat er glas in bleek te zitten, dus als je hem ging gebruiken kon het zijn dat je glas in je kont kreeg en dat is niet zo fijn natuurlijk.. Ik ben nu aan de gewone pil gegaan.

Hebben we niet?? Lekker klantvriendelijk zeg.. Clown
Ja ik dacht ook dat er iets fout was met een bepaalde grote charge Depo provera.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:22

dat klopt idd ja,dat er iets mis was met een grote charge.

Niien_ dat is wel heel erg vreemd,zoals ze reageerden...zeiden ze het letterlijk zo tegen jou?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:23

Ja ze zeiden het zo letterlijk, ze nam ook niet eens de moeite om me te vertellen waarom ze hem niet hadden. Dat hoorde ik pas van me moeder nadat die was geweest.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:00

oh dat is echt slecht zeg.........kom allemaal naar mijn apotheek,haha Haha!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:13

ongelovelijk wat sommige apothekersassistentes tegen patienten uitkramen zeg..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:20

ja en het is ook weleens ongelovelijk wat je als assistente naar je hoofd geslingerd krijgt door sommige patienten,ook weleens aan gedacht?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:31

Invisible schreef:
ongelovelijk wat sommige apothekersassistentes tegen patienten uitkramen zeg..

Wat een geluk dat patienten altijd zo netjes en beleefd zijn Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:50

natuurlijk en was dat maar zo,zou het werk een stuk minder stressvol zijn Tong uitsteken haha