O.help...vanmorgen weer een luis op haar hoofd gevonden
Ik kijk elke dag en ik had het vermoeden al, omdat ik meende nieuwe eitjes te zien. Maar ik kon maar geen luis vinden.
Nu moet ik bij mijn buurvrouw de lotion terughalen ...en dat vind ik nog het vervelendste. Zij zat er ZO erg mee dat haar kind luizen had. Ze griezelde er gewoonweg van. Elke keer werd gezegs: ik breng hem je om, maar tot nu toe is het elke keer vergeten. Als ik nu zelf ga vragen, dan voelt ze de bui natuurlijk al weer hangen. En ...aangezien ik geen paniek bij haar wil veroorzaken, wilde ik het deze keer toch liever niet vertellen. Ik weet namelijk zeker dat haar dochter, met haar fijne engelenhaar, helemaal luisvrij is. Maar ja, mijn dochter had er zo veel op haar hoofd zitten, en dan met die lange haren die al zo moeilijk door te kammen zijn, daar haal je dus echt niet alle eitjes uit.
Ik had gehoopt dat de eitjes door die lotion ook gedood zouden worden, maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Ik ga er maar shampoo bij halen, en zometeen weer al het beddegoed wassen.
Gelukkig heb ik een nieuwe luizencape via internet kunnen kopen. Op school waren ze belachelijk duur; daar betaal je € 10 voor een cape, terwijl ik er nu 3 stuks voor € 10,81 incl. verzendkosten heb!