Help! LUIZEN

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Help! LUIZEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:57

De ergste jeuk heb je als je ze hebt in je nek.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:32

Ja, en daar krijg je dan ook van die kleine bultjes en het wordt er een beetje ruw.
Ik had mazzel dat ze nog geen eitjes hadden gelegd, dus alle beesten er nu uitgekamt volgens mij en heb net weer lotion ingedaan. Hopen dat ze snel weg zijn. Vind het maar niks die beesten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:34

Heel even een tip voor iedereen met het luizen probleem.

Ik heb het vroeger ook heel veel gehad, van alles geprobeerd, alle stinkende dure middeltjes. Niets hielp. Tot mijn moeder de gouden tip kreeg: groene zeep!

1 keer mijn haren mee gewassen, alle kleren en knuffels mee in de was, en daarna nooit meer last van gehad Clown

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:13

Ik heb nu van die lotion gebruikt, nou ze vielen gisteravond na nog geen 10 minuten met bosjes dood uit mijn haar. Blijkbaar helpt het bij mij dus wel Knipoog

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:13

O.help...vanmorgen weer een luis op haar hoofd gevonden Huilen
Ik kijk elke dag en ik had het vermoeden al, omdat ik meende nieuwe eitjes te zien. Maar ik kon maar geen luis vinden.
Nu moet ik bij mijn buurvrouw de lotion terughalen ...en dat vind ik nog het vervelendste. Zij zat er ZO erg mee dat haar kind luizen had. Ze griezelde er gewoonweg van. Elke keer werd gezegs: ik breng hem je om, maar tot nu toe is het elke keer vergeten. Als ik nu zelf ga vragen, dan voelt ze de bui natuurlijk al weer hangen. En ...aangezien ik geen paniek bij haar wil veroorzaken, wilde ik het deze keer toch liever niet vertellen. Ik weet namelijk zeker dat haar dochter, met haar fijne engelenhaar, helemaal luisvrij is. Maar ja, mijn dochter had er zo veel op haar hoofd zitten, en dan met die lange haren die al zo moeilijk door te kammen zijn, daar haal je dus echt niet alle eitjes uit.

Ik had gehoopt dat de eitjes door die lotion ook gedood zouden worden, maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Ik ga er maar shampoo bij halen, en zometeen weer al het beddegoed wassen.

Gelukkig heb ik een nieuwe luizencape via internet kunnen kopen. Op school waren ze belachelijk duur; daar betaal je € 10 voor een cape, terwijl ik er nu 3 stuks voor € 10,81 incl. verzendkosten heb!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:16

Ik heb het een tijd geleden ook gehad, maar begin niet aan die shampootjes enzo hoor. Hoe moeilijk je dochter het misschien ook vind 1 keer per dag echt heel goed kammen met de luizenkam en weg zijn ze na 2 weken!! Misschien kun je leuke boekjes kopen ofzo dat ze wat te lezen heeft tijdens het kammen!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:23

Mijn moeder deed vroeger dagelijks goed kammen met een metalen luizenkam (verkrijgbaar bij apotheek). Die pikken wel alle eitjes mee, die van plastic laten heel veel eieren zitten. Ook deed zij na 2 weken weer wassen omdat na 2 weken de eieren uit schijnen te komen. Alles ging gelijk in de was en de knuffels een week in een zak, mijn vaste beer waar ik niet zonder kon slapen ging voor een dag de vriezer in.

Wij waren vroeger altijd de pineut aangezien de ouders van de buurmeisjes waar wij mee speelden nooit iets aan de luizen deden. Mijn moeder was weken bezig met ons luis vrij houden maar dat is ook weer nutteloos als de vriendinnetjes niets tegen luizen doen.

Het scheelt tegenwoordig wel dat er luizenmoeders zijn en van die luizentassen op school. Bij de school bij ons in de buurt worden de schoolkinderen eens in de zoveel tijd gecontroleerd op luizen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:21

Als je de zoekfunctie gebruikt en hoofdluis intypt dan komen er vele topics bovendrijven Haha!

Alle spullen die gewassen kunnen worden, wassen ( 60 graden)

Wat in de vriezer past, daar 24 uur in doen

Wat niet valt te wassen of in de vriezer kan, 2 weken in een afgesloten zak.

Stofzuigen, ook de banken van de auto

Elastiekjes, kammen/borstels weg doen of even in de vriezer

Beddengoed goed wassen, en wel elke dag het hoofdkussen verschonen

Behandeling haar;

Lotions helpen 9 van 10 keer niet, want de luizen zijn resistent

Je kan een azijnkapje maken, 1 kopje azijn en 3 kopjes water
Je haar ermee insmeren en je hoofd inwikkelen met folie of huishoudfolie.
s, Morgens je haar goed uitspoelen.
Het haar kammen met een luizenkam met daarin een gaasje ( verbandje) daar blijven de
neetjes en luizen in zitten.

Iedere dag blijven kammen

Je kan ook iemand met veel gedult je haar plukje voor plukje uitkammen
of met de vingers erdoor.
Zodat je ieder neetje/luis te pakken krijgt
Heel veel werk, maar beter voor je haar

Veel gel/haarlak of juist heel schoonhaar maakt voor de luis niet uit.
Ben je er gevoelig voor dan krijg je ze toch wel. ( net als met muggen)

Op de site van mijn dochter d,r school staat een hele duidelijke link en ideen
voor de luizenjacht.
http://www.wingerd.net

Heb je nog vragen roep maar

Bij ons op school worden na iedere vakantie alle kinderen nagekeken
Heb je luis dan ga je naar huis. Dit kan bij ons op school omdat we een enorme explosie
hebben gehad en op deze manier is het goed onder controle.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:03

Luizen! bah! Ben net gebeld door school. Mijn dochter heeft luizen.

@ esmeralda. Bedankt voor je linkje. Heb al even gekeken en heb veel aan de informatie. We gaan aan de slag!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:28

@ esmeraldo: die dingen heb ik dus ook gelezen Knipoog . Knuffels liggen nu al meer dan 2 weken in een afgesloten zak. Borstel weggegooid en een nieuwe gekocht (de nieuwe gooi ik nu dus niet weg..ik blijf niet bezig Clown Dan maar in de vriezer).

Dat de meeste lotion niet werken is in ons geval NVT.
Toen ik de lotion gebruikte, vielen de luizen gewoonweg dood van haar hoofd.
Elke dag heb ik gekamt met luizenkam en met mijn nagels neten zitten te verwijderen die je met de kam er dus echt niet uit krijgt. Dochterlief vindt het niet erg. Die gaat er lekker voor zitten. Ze vindt dat gekriebel aan haar haren wel lekker Tong uitsteken .
Blijkbaar heb ik toch niet alle neten gehad, want er is weer wat uitgekomen. Maar die heb ik dus helemaal niet gezien. Pas toen ik opeens weer nieuwe neten zag, toen sloeg de twijfel toe...en ja hoor! ze had er weer Boos! .
Nu heb ik dus shampoo gehaald. Voordeel daarvan is, dat je dit niet minimaal 3 uur voor het slapengaan moet opdoen. Gisteravond dus weer driftig gekamt. De "oogst" viel mee: ik heb er 1 dode luis uitgehaald (de shampoo werkt dus ook). In totaal dus nu 3 luizen gevonden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:33

Pas op met zwemmen he, dat vermindert de werking!!!
Op een gegeven moment wil je die neten gewoon niet meer zien haha. Vork Wees blij dat het geen warm weer is, want met bepaalde graden komen de eitjes binnen 24 uur uit!!!!
Pas wel op met al die lotions en shampoos hoor, het is echt "troep"wat je het haar smeert.
Succes met vangen. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:38

kammen kammen en nog eens kammen!
naast de shampoo moet je dat voorlopig blijven doen.

denk naast alle dingen in je huis om te reinigen(bank,beddengoed,knuffels,kleding)ook aan de auto,daar kan je speciale spray voor kopen.

ook als de luizen weg lijken te zijn,nog een poosje dagelijks kammen.

wat helpt tegen de neten zodat je ze niet met je nagels eruit hoeft te pulken,is de speciale neetex cremespoeling,die weekt de neten los en maakt het haar zacht en beter te kammen.

veel succes!

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:51

Wat een vreselijk gedoe is het altijd. Hier in huis heb ik ze ook al een paar keer gehad en je doet er niets aan hoor. Iedereen kan ze krijgen.
Op school hebben alle kinderen verplicht een luizencape en na elke vakantie worden meteen op maandag alle kinderen gecontroleerd. Op die manier houden we het met zijn allen behoorlijk in de hand.

Boven alle tips die ik hierboven al gezien heb: elke dag een schone jas, vergeet dat ook niet. En vanaf nu de jassen van vriendjes niet meer op de kapstok, want op school hebben ze wel een luizencape, maar thuis niet!!!
Vergeet ook niet je stofzuigerzak weg te gooien, anders heb je ze daar ook in zitten. Vergeet haarelastiekjes ook niet, gooi ze gewoon weg of kook ze uit.
En idd elke dag een schoon bed. Ook het dekbed zelf wassen en ook het kussen, want ze kruipen overal tussen. Alleen wassen op 60 graden helpt.
Je hebt ook een combinatie van shampoo en cremespoeling. Die spoeling zorgt ervoor dat de eitjes makkelijker uit het haar te kammen zijn. Zelf heb ik een metalen vlooienkam gehaald bij de dierenwinkel, de plastic luizenkam is namelijk niet goed, de naalden van de kam kunnen iets bewegen en gaan zo langs de eitjes. Elke dag pluk voor pluk uitkammen, zo kom je er echt wel!!! De ergste plekken zijn meestal achter de oren, op de kruin en in het kuiltje in de nek.

Succes!!!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:59

Ik heb het ook gehad. We kwamen er helaas pas achter toen het al heel erg was, een vriendin van mij zei ineens; Hé! Je heb beestjes in je haar. Nou toen heeft mijn moeder speciale lotion en shampoo gekocht, en dat moest allebei 2x achter elkaar elke dag. En ook nog alles uitkammen met speciaal kammetje, en zo plukje bij plukje helemaal 'ontluizen'. Nou dat ging niet meteen weg, heeft wel een week geduurd à anderhalve week. Toen is het even weg geweest. En toen kwam het weer terug, toen hebben we ook speciale spray gekocht die je op je capouchon kan doen en in je nekhaar. We hebben alles gewassen en met de stoomreiniger schoongemaakt. Uiteindelijk heeft me moeder 70 euro aan anti luizen troep gekocht, maar het was daarna eindeliijk weg. Het vergt wel een hoop geduld kan ik je wel zeggen. Elke dag alles schoon aan en alles steeds weer in de was.

Succes