extreme vreetbuien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Re: extreme vreetbuien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:35

schrijf dan alles op wat je dwars zit waardoor je gaat eten.

dan ben je dat ff kwijt én je gaat niet eten.

ik ging altijd heel erg veel roken als ik me poedersuiker voelde.

toen ben ik begonnen met alles van me af te schrijven.
wel op de laptop want ik heb een hekel aan pen en papier Bloos

terwijl ik bezig was met mijn verhaal eruit te typen was ik daar zo geconcentreerd mee bezig dat ik mn sigaretten helemaal was vergeten.

misschien helpt dat bij jou ook wel Ach gut

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:39

opschrijfen lukt me niet Bloos
weet nooit wát er is, en wat ik dan op moet schrijfen Clown
heb het al bijna een jaar geprobeert in m'n dagboek, maar als ik ht nou terug lees, zie ik dat het nergens op slaat.. en het helpt ook nog eens niet Tong uitsteken

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:47

Tsja, het is makkelijker gezegt dan gedaan maar toch; ga water drinken tot je er propvol van zit, desnoods misselijk. Of eet een lading fruit naar binnen, of alleen dingen die gezond zijn. Of zoek afleiding, bijvoorbeeld een spelletje spelen oid..

Het is natuurlijk veel makkelijker gezegt dan gedaan, maar je kan het altijd proberen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 00:49

genoeg water drinkenper dag..hierdoor krijgje minder honger heb ik ontdekt Clown en kauwop suikervrije kauwgum..als je honger krijgt neem dan een nieuw kaugumetje.. Tong uitsteken! eneeen paar slokenw ater erbij helpt echt Knipoog!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:35

_Charlotte_ schreef:
genoeg water drinkenper dag..hierdoor krijgje minder honger heb ik ontdekt Clown en kauwop suikervrije kauwgum..als je honger krijgt neem dan een nieuw kaugumetje.. Tong uitsteken! eneeen paar slokenw ater erbij helpt echt Knipoog!

Het is juist eerder gezegd dat kauwgom gaan kauwen geen zin heeft het wekt vaak meer eetlust op komt door een of ander stofje wat erin zit. Maar wat de TS betreft ik vindt het goed dat je in ziet dat het een probleem is en dat je al hulp krijgt gaat krijgen want waar je ook nog is voor op moet passen is dat je geen bolumia (of hoe je het ook schrijft) gaat ontwikkellen. Verder kan ik zeggen ga op het moment dat je voelt dat je een vreetbui gaat krijgen leuke dingen doen zoals rondje fietsen of iets anders doen.
Ik las ook nog in de gauwigheid dat je niet ontbijt probeer dit wel te doen en goed dit vermindert ook de kans op een vreetbui en mag ik misschien vragen wanneer je een vreetbui krijgt is dit per dag verschillend of elke dag op een vast moment?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:59

niet echt op een vaste tijd zegmaar, kan zomaar komen, en de ene keer is het al als ik wakker wordt maar de andere keer weer s avonds..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:04

Ik zou igg beginnen met goed ontbijten, een goede lunch en maaltijd, ik merk zelf dat als ik niet ontbijt ik veel meer tussendoor ga eten.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:13

Ben je al ooit ongesteld geweest?
Ik krijg daar altijd vreetbuien van Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:28

JuulenJulia schreef:
Ben je al ooit ongesteld geweest?
Ik krijg daar altijd vreetbuien van Knipoog

Sorry hoor, maar dat is echt een reactie die niets met dit topic te maken heeft.
Dit meisje is 1,74 en weegt 80 kilo met haar 13 jaar en heeft serieus overgewicht dus. Ze eet haar problemen weg.
TS: doe je aan een sport? Hoeveel beweeg je op een dag? Hierboven zijn serieuze tips door mensen gegeven. Succes en sterkte bij je opname, het zal vast niet niets zijn waardoor je zoveel bent gaan eten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 12:52

juulenjulia; ja, al zo vaak.. maar niet alleen dan heb ik vreetbuien Boos!

ik sport nou ik aan de AD zit, niet meer.. (alleen nog 1x in de maand ong paardrijden,..)
omdat ik dat niet meer kan (zoooo moe, duizelig en misselijk)
als ik heel eerlijk moet zijn.. beweeg ik heeeel weinig..
k wordt wakker; ga achter de laptop, en daar stop ik mee om 11 uur..
tussedoor ga ik soms even met de hond lopen of naar de winkel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:02

Probeer dan dat even met de hond lopen uit te breiden tot 2/3 keer een half uur? Weet niet of dat misschien te veel is in 1 keer... Ik merk ook aan mezelf, dat als ik heel de dag achter m'n laptop zit ik daar niet vrolijker door wordt, moe en lusteloos eerder. Probeer jezelf er echter achter vandaan te slepen, ga iets leuks doen! Klinkt misschien voor jou makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien helpt 't wel Lachen

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:47

Bij mij waren vreetbuien het gevolg van dingen die veel dieper zaten ..
Je moet dus niet de vreetbuien aanpakken, maar dat waardoor ze veroorzaakt worden. Als je zelf niet weet wat dat is, ga dan naar een huisarts of iets.
Sowieso raad ik je aan om naar een psycholoog te gaan, want dit soort dingen hebben vaak psychische redenen ..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:53

sochtends
ontbijt 2 crackers kaas

tussendoortje: 1 stuk fruit

middag eten crackers of brood bruin eventueel yoghurt

tussendoortje Koekje (sultana, liga evergreen/fruitkick)

avondeten normaal (niet te veel)

tussendoortje: fruit (geen banaan, liefst appel sinasappel kiwi e.d)

NA 10 UUR NIET MEER ETEN

drinken vooral water geen fris
limonade (light versie)

en een wandelingetje met de hond oid wel beetje bewegen
als je dit een tijdje probeert zon soort schema aan te houden zal je wel wat af gaan vallen denk ik

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:00

Hey,
bovenstaande adviezen zijn allemaal leuk, maar jij hebt hier niets aan. Je hebt een psygisch probleem dat aangepakt moet worden. Je koppelt emoties aan eten, je eet je emoties weg, welke alleen maar versterkt worden door het eten.

Ga naar je huisarts. Ik snap dat je je schaamt voor dit probleem, maar ik weet zeker dat de huisarts een diagnose kan stellen (welke ik ook zo al kan geven) en een weg naar de oplossing kan voordragen.

zorg dat je lekker in je vel zit, als je erover wilt praten, je kan me pmmen,

dit is niet iets van zelfdiscipline, maar iets anders..

ik hoop echt dat je dit serieus neemt!!