Wie kan mij helpen; zo moe...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Wie kan mij helpen; zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:58

Er moet voor pfeiffer wel bloed geprikt worden maar waar ze dan naar kijken.............. Ik ben geen arts dus zou het niet weten. Ik dacht trouwens dat ik pas geleden een thuis test voor pfeiffer heb gezien. Dan hoef je in ieder geval niet naar een huisarts om daarna een week te gaan zitten wachten op de uitslag.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:17

bij Pfeiffer ben je idd ook heel erg moe, maar worden je lymfklieren dik en heb je last van 'n zere keel enz.. (heb me zelf laten prikken op de ziekte van Pfeiffer, en krijg ik maandag de uitslag van)
misschien ook eens op bloedarmoede laten prikken daar kun je je ook heel beroerd door voelen..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:21

Heb zelf ook pfeiffer gehad maar aan mijn lymfeklieren en keel was niet veel aan te voelen. Was wel verschrikkelijk moe. Van de kamer naar de keuken en onderweg gewoon even moeten zitten om uit te rusten. En als je dan uiteindelijk weer terug bij de bank bent, spontaan in slaap vallen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:26

MandyR, zal denk ik per persoon ook verschillend zijn Knipoog maar 'n HA heeft gekeken naar de lymklieren in me keel en in me liezen was dat moment nog niks te zien, maar merk wel dat ik last van me keel krijg ondertussen, en ik gaap aan een stuk door en slaap wel 12 uur perdag.. wat heel erg veel voor mij is aan gezien ik normaal iets rond de 7/8 uurtjes slaap per dag. maar is beetje offtopic geloof ik Bloos
maar denk idd ook dat TS moet proberen eens te vragen om dr op alle mogelijke dingen te testen idd ook 's op de ziekte van Pfeiffer op bloedarmoede enz.. het kan nl ook Psycho-somatisch zijn (Hoeft niet !! als ze niks zouden kunnen vinden in 't bloed) want soms kunnen ze niks vinden, en verklaren ze je idd soms wel 's voor "aansteller" ofzo.. terwijl er bijv 'n rede acher zit waardoor iemand zich zo voelt (dat Psycho-Somatische dus)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:39

Gewoon op je strepen gaan staan,dan maar zeurderig overkomen.Vergeet niet dat jet om jou lichaam gaat.Je staat ermee op en gaat ermee naar bed en er is iets niet in orde.Vraag om een algeheel bloedonderzoek...vaak kunnen ze daar tekorten wel opsporen og infecties/virussen.

Niet altijd helaas want ik zit zelf al een half jaar thuis met vermoeidheidsklachten,vaak is de afwas doen al teveel Clown

Laat echt alles uit je bloed onderzoeken dus ook vitaminen en mineralen...of ze nu 2 buisjes of 5 tappen maakt ook niet uit Knipoog

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen want niet weten wat het is...is enorm frustrerend en dat weet ik helaas uit eigen ervaring Scheve mond

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:35

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:48

probeer eens een magnesium supplement,misschien helpt dat wel...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:55

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:00

Ik heb veel van dezelfde klachten als jij hebt.
(ben wel wat ouder)

Ik merk dat als ik redelijk veel suiker binnen krijg, ( lees: snoep en frisdrank )
dat ik dan meer moe en ellendig ben.
Drink ik veel water en neem weinig of geen suiker, dan voel ik me een stuk fitter.

Misschien voor jou een idee om es bij te houden wat je eet en drinkt??

Ik wens je veel beterschap Ach gut

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:09

B12 zou ik zeker achteraan gaan.
Verder heb ik nogf niks gelezen hier over CVS/ME. Dat label kun je krijgen als je klachten overeen komen (zoek maar op), maar er echt geen oorzaak gevonden wordt.

Ik hoop dat de B12 je zal helpen en anders en andere oorzaak gevonde wordt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:10

vooral de light frisdranken zijn vergif...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:40

@MandyR; dan zal ik zeker nog eens vragen naar Pfeiffer.
@neverstop; wat is Psycho-somatisch? Dat het veroorzaakt wordt door psychische redenen?
@ankem; die site had ik inderdaad al gezien. Ja Ook weer een punt om de volgende keer bij de dokter naar te vragen.
@wirona; in een topic hier op bokt over moeheid werd er inderdaad ook iets geopperd over moeheid en de relatie met suikers.. Bij mij is eigenlijk het tegenovergestelde; als ik veel snoep krijg ik wel wat meer energie voor m'n gevoel.

Niemand die weet of ik die Rhinocort gewoon kan nemen? Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:11

Psycho-Somatisch is idd iets dat wordt veroorzaakt door 'n Psychische reden wat zich lichamelijk uit (bij dat je idd moe bent, of veel hoofdpijn hebt of bijv veel duizelig bent)
maar de HA er geen aanleiding voor kan vinden...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:24

Dat psycho-somatische is helemaal niet bewezen maar een stickertje dat je krijgt als je klachten hebt maar men niks kan vinden Lachen Ikzelf geloof daar helemaal niet in omdat ik simpelweg niet geloof in de opslitsing lichaam-geest. Helaas blijft de medische wereld dit model aanhangen....

Bedenk eens: 90% van de chronisch-rugpijn-patiënten heeft géén aantoonbaar fysiek letsel, en toch vergaan die mensen van de pijn... Mij maak je niet wijs dat AL die mensen deze klachten hebben enkel door iets psychisch...

Maar dat zijn discussies op een heel ander niveau... totdat je uiteraard chronisch last krijgt van iets wat 'lichamelijk niet aantoonbaar' blijkt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:30

Ik ben ook altijd erg moe, maar denk niet dat het door de symbicort komt. Ik heb namelijk ook fibromyalgie.

Ik gebruik ook rhinocort! Helpt mij echt heel goed Ja
ook gebruik ik singulair, dat voorkomt ontstekingen, sinds ik dit middel gebruik gaat het super. ook gebruik ik er nog aerius bij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:34

ik heb de reacties niet gelezen, alleen het verhaal van de TS.

bij de eerste 3 "symptomen" die jij aangaf dacht ik maar aan een ding.

Bloedarmoede..

maar bij het vierde kan ik dat niet echt meer vinden..
ik heb zelf bloedarmoede en weet hoe dat is. maar ik weet niet of je hier iets aan hebt.. succes alvast!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:24

@neverstop; Ik denk niet dat het bij mij psychisch is. Geestelijk gaat het allemaal super, afgezien van het feit dan dat ik het soms even niet meer zie zitten door die moeheid. Zou niet weten wat bij mij zich lichamelijk zou moeten uitten...
@Poes; mee eens. Dokters kunnen niets vinden dus dan zal het wel tussen je oren zitten.. Moeilijk om toe te geven dat ze niet álles weten op medisch gebied..
@MissToseland; Singulair komt mij ook heel bekend voor. Kan zo zijn dat ik dat ook eens heb gehad.
@Jolandaa_; Hmm, bloedarmoede hadden ze wel in m'n bloed gezien denk ik. Daar is sowieso wel op geprikt. Ja

Vanmiddag een afspraak gemaakt voor de longarts met als idee dat ik daar na 1 Oktober (als ik terug moet komen bij de kinderarts) wel terecht kon. Wachttijden zijn normaal namelijk mega. Maar nu kan ik donderdagmorgen al terecht. (Eigenlijk morgen al, maar dan kon ik niet). Weet eigenlijk helemaal niet wat ik er donderdag doen moet.. Nagelbijten / Gniffelen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:20

Het verhaal doen zoals je hier gedaan hebt, lijkt me. Weet je, als je hier je verhaal doet krijg je allemaal antwoorden die gekleurd zijn door eigen ervaringen. Jij hebt iemand nodig met medische kennis die het verhaal objectief kan beoordelen. Daar heb je een arts voor nodig. Zet op papier waar je last van hebt en zet je vragen op papier. Zorg dat je iemand meeneemt, want 2 horen meer dan 1.
Overigens is het niet zo dat psychosomatische klachten onzin zijn. Ook de medici zien dat niet zo. Mensen ervaren echt klachten, het is alleen de vraag of er daadwerkelijk een medische oorzaak is die ze allemaal verklaart. Door fysieke klachten kan je mentale klachten krijgen en ook andersom. Ik zou overigens nog wel even vragen of longrevalidatie een goed idee is in jouw geval. Je ziet namelijk heel vaak bij mensen met lichamelijke klachten dat ze in de loop van de tijd steeds minder gaan doen, daardoor gaan ze conditioneel erg achteruit. gaan ze nog minder doen enz enz. Uiteindelijk zijn die mensen al moe als ze iets kleins hebben gedaan. Dat kan weer goed herstellen onder goede begeleiding.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:51

over dat Psycosomatische geval, had 't er ff in 't kort in gezet maar heb al gezien/gelezen dat er een paar mensen uit gelegd hebben, maar klopt soms worden klachten niet herkent en meteen bestempelt van 't zit idd tussen je oren.. maar wat Nikka zegt klopt ook.
artsen weten ook niet altijd alles.. en men leert, zelfs de artsen leren weer van dingen....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:38

Ik vind het net gevaarlijk dat artsen de stempel 'psychosomatisch' zo snel geven, want dan stoppen ze vaak ook met zoeken naar de echte oorzaak. Voor mij is een klacht nooit puur lichamelijk of mentaal.

Nikka: artsen objectief??? Dat zou mooi zijn. De waarheid is dat élke arts zo zijn 'favoriete' aandoeningen heeft en deze dus meer gaat diagnosticieren... Maar uiteraard hebben die mensen wel veel kennis, en in de juiste omgeving leren ze om voldoende ovrleg te plegen en lang genoeg te zoeken vooraleer ze iets als 'waar' aannemen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:57

In ieder geval zijn ze meer objectief dan gemiddelde internetadviseur.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:16

Nikka schreef:
In ieder geval zijn ze meer objectief dan gemiddelde internetadviseur.

Toch kan het zijn dat je arts iets over het hoofd ziet of simpelweg geen ervaring mee heeft, dus daar niet "123" aan denkt. Het is imo belangrijk om zelf ook mee te denken en te zoeken, zodat je zo snel mogelijk een oplossing kan vinden. Vaak ken je zelf je lichaam het beste en kun je zo al dingen uit sluiten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:26

Klopt zelf meedenken is prima , maar de gemiddelde persoon die op internet zit en advies geeft heeft niet een uitgebreid scala aan mogelijkheden voor ogen en ziet alleen waar hij/zij ervaring mee heeft. Je moet als vrager wel de nuchterheid hebben om dit te kunnen wegen.
Als artsen in opleiding zitten denken ze vaak bij elk ziektebeeld `O dat heb ik ook´, het heeft tijd en ervaring nodig om dat op een juiste manier te kunnen zien.
Ik denk dat TS nuchter zat is maar het blijft internet he?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:11

@Nikka; Ik zal wel even naar die longrevalidatie vragen dan ja. Ja Want nu zit ik inderdaad wel in een soort van negatieve spiraal.

Ik vind ervaringen van anderen erg fijn. Ja Het is niet dat als iemand iets oppert ik meteen denk van; dat heb ik ook. Verder gezoek bij Google bijvoorbeeld geeft meestal wel een mooi symptomen lijstje en als ik dan denk van; 'hé dat komt wel redelijk overeen', dan neem ik dat in mijn hoofd mee om te bespreken met mijn arts. Het is echt niet zo dat ik mijzelf ga diagnostiseren. Lachen

Ik ben wel heel benieuwd naar morgen, wat de longarts te vertellen heeft.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:48

Hmm, longarts had niet veel bijzonders. Heb nu een nieuw pufje, met alleen ontstekingsremmers. Geen luchtwegverwijder omdat dat m'n hartslag dus op kan jagen. Maar in ieder geval wel iets om de tijd tot de kinderarts te overbruggen, zonder dat ik weer met een longontsteking lig. Longrevalidatie programma was hij snel over uitgepraat, vond hij mij te jong voor. Ik kon wel bij de HA informeren over trainen onder begeleiding. Maar hij dacht niet dat mijn moeheid iets met mijn longen te maken zou hebben.
Hij was trouwens niet erg happy dat ik zomaar met die Symbicort was gestopt, kinderarts had dat volgens hem eerst moeten overleggen..