Platte buik, wat is dat nou eigenlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Re: Platte buik, wat is dat nou eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:28

Ik heb van de zijkant gezien een hele platte buik. Vork Echt als in kaarsrecht. Als ik mn buikspieren aanspan heb ik ook heel duidelijk een streep over het midden mn buik lopen. Maar verder heb ik wel hele vrouwelijke vormen, ik heb borsten (cup 70E) en vrouwelijke benen en heupen (maatje 38) ik ben overigens 1.80m lang dus plaats alles een beetje in perspectief. Knipoog Maarja ik heb weer geen smalle taille, ondanks mijn platte buik. Ach whatever toch?! Als je je maar lekker in je vel voelt!

Bij mij is het trouwens een genetisch cadeau'tje. Maar natuurlijk versterkt sporten het wel! Als ik mn buikspieren echt train en 2 kilo af zou vallen dan zou ik een wasbordje ontwikkelen, maar ja dat is zo veel moeite he.. Clown Nu kan zo absurd ik veel eten (ahum wat eten mag noemen, kan beter snoepen zeggen), dat is ook wat waard Tong uitsteken Ik loop overigens wel 3 tot 4 keer per dag flink met mn honden, rijd paard en ga weer beginnen met sporten (doe normaal gesproken aan fitness maar had een blessure). Dus dat heft die 5000/6000 kcal p.d. wel weer op..

Ik vind een platte buik dus een buik die plat is! Clown

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:34

Mijn buik is ook best plat *trots* Haha! Alleen na zwaar tafelen (avondeten) is hij wat boller, maar dat is logisch.
Plat is dat er geen vetrandje over je broek komt als je staat. Nouja, vind ik Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:07

M'n buik is best apart. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben absoluut niet dun ofzo, maar je kan bij mn buik dan juist weer wel m'n heupbotten en ribben zien. Als ik zit kan je ook niet echt een vetrolletje ofzo vast pakken.
Maar of ie nou echt plat is? Don't know wat er nou precies onder wordt verstaan. Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Wat klinkt dit stom zeg Huilen van het lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:10

Grrrumble! Na 3 kinderen waarvan 1 via keizersnede en 1 operatie door vleesboom is mijn buik niet plat meer en ook moeilijk plat te krijgen....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:16

Mijn buik is ook niet plat, maar ben er tevreden mee, zo lang er geen dikke vet kwal over mijn broek heen hangt vind ik het wel mooi zo Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:20

Hmmm, heb een redelijk platte buik. Toen ik destijds 4x per week op de sportschool zat en veel hard liep, was 'ie helemaal strak met spieren. Haha!

Nu sport ik veel minder fanatiek (geen tijd voor), heb een kindje gekregen een paar jaar terug en ben toch heel tevreden met mijn buik. Hij kan steviger, maar ik ben te lui om die oefeningen weer dagelijks te gaan doen. Ik loop hard en doe af en toe buikspieroefeningen en vind het prima zo. Dieten doe ik niet (niet nodig, ik weeg 50 kg) en verder vind ik het gezegend.

Ik ben geen 18 of 25 meer, hoor, dus die blote buikshirts heb ik nu officieel weggedaan (droeg ik 5 jaar geleden nog wel met een gerust hart). Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:24

Ik heb niet echt een platte buik Tong uitsteken wel een blokjesbuikje. Kweet eigenlijk niet waar het echt door komt, sport wel redelijk veel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:34

_Tessaa schreef:
M'n buik is best apart. Nagelbijten / Gniffelen Ik ben absoluut niet dun ofzo, maar je kan bij mn buik dan juist weer wel m'n heupbotten en ribben zien. Als ik zit kan je ook niet echt een vetrolletje ofzo vast pakken.
Maar of ie nou echt plat is? Don't know wat er nou precies onder wordt verstaan. Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Wat klinkt dit stom zeg Huilen van het lachen

Bij mij kan je mn heupbotten ook zien en voelen. Zit echt maar een dun laagje vel omheen, en met sommige broeken dat dat dus ook héél erg auw. En mn ribben kan je ook tellen. Maarja, dat zijn alle2 niet mn buik he. Ik heb ook geen vetrol over mn broek heen hangen ofzo, alleen als ik zit een beetje. Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:00

wat ik wel weet....
is dat die van mij dat absoluut niet is, en dat ik het eigenlijk wel schattig vind mijn zogenaamde 3-maanden-zwanger-buikje ROFL

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:04

Van de voorkant lijkt mijn buik heel plat (en kun je mn heupbotten vastpakken en mn ribben tellen), maar van de zijkant valt het best wel mee. Ik heb een dun laagje vet eroverheen, maar of het een buikje te noemen is?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:10

Ik heb absoluut geen dikke buik (kan alleen vetrolletje beetpakken als ik zit). Maar kan hem niet plat noemen, plat vind ik echt als er niets naar voren steekt.
Heb geen buik alleen een dikke kont en benen Huilen van het lachen. Alle vettigheid wat ik eet gaat daarheen Sigaar

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:16

katiavl schreef:
pinuts schreef:
ik ben wel dun maar heb een buikje, maar my god.. wie niet?..

Inderdaad, mensen die erfelijk geluk hebben, door dieten, en heel veel sporten, en vooral de juiste kleding belichting en tv manipulatie hebben (zoals de meiden op tv)

Wat plat is... dat ligt aan het oog van de mens die ernaar ziet. En volgens mij ook aan het maatje Haha!
Vroeger vond men 42 plat, dan werd het 36 en dan 34 dus naar mijn idee ook tijdsafhankelijk Haha!

Ik heb ook een platte buik. En dat heb ik van mezelf. En nee, ik ben er niet blij mee!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:49

LizMD schreef:
Mijn buik is wel plat....

als ik hem inhoud Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, ik zit er niet zo mee.

Wahaa ja de mijne ook Clown
Ik heb eigenlijk een bolle maar strakke buik.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:44

Hmm ik heb best een platte buik maar toch ook weer niet. Clown Lekker duidelijk! Hangt een beetje af wanneer. Soms snoep ik nl. veel meer ( Bloos ) en dat is wel aan mijn buikje te merken... Maar het gaat er wel vanzelf af. Ex-vriendje heeft eens gezegd "wat heb je een platte buik". Vond ik een zwaar compliment want zo ervaar ik het niet. Haha! Ik zie een bultje als ik van opzij kijk, zoals hier al eerder aangehaald was. Van vooraf gezien lijkt alles wel plat. Ach ik ga gewoon er voor zorgen dat iedereen mij vanaf nu in vooraanzicht ziet. Huilen van het lachen

Tsja wanneer is een buik plat, als ie mooi strak en recht is (dus zonder dat zogenaamde bobbeltje). Wilt wel niet zeggen dat ik dat mooi vindt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:54

Ik heb een hekel aan dat bobbeltje vanaf je navel Boos!
Hoe vaak ik dat al heb geprobeerd weg te krijgen..maar het is net onkruidd...niet te
bestrijden. Vork Maar ja..van voor is hij wel plat hoor Bloos

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:55

absque_dubio schreef:
Een platte buik, tsjah, ik ken 1 dinnetje van mij die een hele mooie platte buik heeft, beetje jammer dat ze zo dun verder is dat ze dus ook geen vrouwelijke vormen heeft.
Ik ben algemeen ook slank gebouwd, maar ik eet vrij veel. En toch verdik ik niet. En komen die zogenaamde vrouwelijke vormen er ook niet. Waarmee ik wil zeggen, je kan er niet altijd wat aan doen. De meeste meisjes die zo dun zijn, zijn er niet eens gelukkig mee. Terwijl tal van vrouwen zouden willen zijn zoals hun (fout eigenlijk want het is onderzocht dat mannen dat niet zo mooi vinden - vrouwen daarentegen vinden dat wel mooi). Nou ik niet, was ik maar een echte vrouw met vrouwelijkere vormen.

Nu ik ga ook niet zeggen dat ik een lat ben, heb bikinislippen van maatje 40 ( Clown ) en een cup C (maar wat het erge is: het lijkt echt dat ik een kont van niets heb en borsten lijken ook geen C). Echter vindt iedereen me altijd zo geweldig dun (vind ik echt geen leuke opmerking, en nee dat is wat anders dan als er gezegd wordt dat je buik plat is -alvast in de aanval gaan voor moest er wat van gezegd worden Haha! ) en ze wouden dat ze ook zo waren. Nee hoor dat wil je niet, altijd dat moeten verweren van "ik ben niet mager" "ik ben gezond" "ik heb normale maten" "ik eet genoeg" enzo. Heel vermoeiend...

Editjes: stukje bijgezet en spatie aangebracht. Vork
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 13-08-08 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:58

MiniMouse schreef:
Ik heb een hekel aan dat bobbeltje vanaf je navel Boos!
Hoe vaak ik dat al heb geprobeerd weg te krijgen..maar het is net onkruidd...niet te
bestrijden. Vork Maar ja..van voor is hij wel plat hoor Bloos

Dat krijg je bijna niet weg, daar zitten je ingewanden en je lichaam wil daar graag een laagje vet houden. Om daar het vet weg te krijgen moet je of genetisch bevoordeeld zijn of heel goed op je eten letten en veel vetverbrandende cardio doen.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:04

Snoompje schreef:
Ik las laatst ergens (kan me niet meer voor de geest halen waar) dat dat 'vetbultje' op je onderbuik juist goed is bij een vrouw. Een te strakke buik kan namelijk complicaties opleveren tijdens de zwangerschap.

Ik heb daar ook een 'vetbultje'..
Ik erger me er niet aan, vind het wel goed zo..
De rest van mn buik is wel plat

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:04

Ik heb ook een platte buik Tong uitsteken Heb ook best een holle rug.
Alleen als ik zwaar gegeten heb staat die bol hahaha Tong uitsteken

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:41

Ik vond mijn buik altijd 'te dik' (ff tussen haakjes, want ik had een prima gewicht), na 4 maanden Ghana ben ik 5 kg afgevallen, heb nu niet een hele platte buik, maar ik vind dat ik een platte buik heb, omdat er véél minder vetjes opzitten dan eerst Knipoog

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:29

Hangt helemaal af van de genen, de één heeft zomaar een platte buik, de andere doet er alles aan maar krijgt het niet. Ik heb zelf een blokjesbuik ook zonder aanspannen, maar dat krijg of houd je ook alleen maar door veel training en gezond eten.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:36

Rebel_Jits schreef:
Mijn buik is ook best plat *trots* Haha! Alleen na zwaar tafelen (avondeten) is hij wat boller, maar dat is logisch.
Plat is dat er geen vetrandje over je broek komt als je staat. Nouja, vind ik Bloos

juist..
Ik ben ook kei trots op mijn buikje, het enige nadeel ervan is echt, dat als ik op mijn rug lig te zonnen, dat mijn heupen een beetje uitsteken en dat je dus regelrecht mijn slipje in kan kijken. staat zeg maar bijna een cm open.
Dan denk ik altijd, zat er maar een beetje meer vet aan. Toen ik nog op dansen zat had ik zelfs een sixpack waar de meeste jongens alleen maar van droomde, nou ik ben blij dat ik dat dus niet meer heb!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:47

Urko schreef:
Rebel_Jits schreef:

juist..
Ik ben ook kei trots op mijn buikje, het enige nadeel ervan is echt, dat als ik op mijn rug lig te zonnen, dat mijn heupen een beetje uitsteken en dat je dus regelrecht mijn slipje in kan kijken. staat zeg maar bijna een cm open.
Dan denk ik altijd, zat er maar een beetje meer vet aan. Toen ik nog op dansen zat had ik zelfs een sixpack waar de meeste jongens alleen maar van droomde, nou ik ben blij dat ik dat dus niet meer heb!!!

Een wat lager broekje kan dan op zich wel helpen. Dat het net onder dat stukje waar je botten het meest uitsteken zit.
Moet natuurlijk ook weer niet té laag zijn, haha.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:51

Mensen... Bedenk ook even dat je ook darmen enzo hebt he?? Niet alleen maar vet...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:35

mireya schreef:
Mensen... Bedenk ook even dat je ook darmen enzo hebt he?? Niet alleen maar vet...

Je darmen hebben niks met het vet op je buik te maken....