Hoe blijven jullie in vorm?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sik

Re: Hoe blijven jullie in vorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:37

ik werk 5 ochtenden in de week (heel veel lopen 3 uren per keer)
ik train 5 dagen in de week op de sportschool (1 uur fietsen + min 1 uur krachttraining per keer)
ik rij 4 keer in de week paard, en met de verzorging, stallen enz wat daar by hoort pak je ook flink wat beweging.
verder wandel ik in de weekenden nog een uurtje en dans veel op stap Haha!
en door mijn niet-goedwerkende darmen (PDS) moet ik wel gezond eten, geen vet oid.. en heel veel water drinken Lachen
en voor de rest pak ik overal altyd de fiets voor.. ipv de auto Lachen

dus op deze manier lukt het aardig Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:33

Ik kickboks 5x in de week vrij intensief op wedstrijdniveau.
Daarbij doe ik nog 4x 1.5 uur kracht training en ben ik nog 4x in de week een uurtje aan het hardlopen, dat doe je tijdens de warmingup ook wel maar dat vind ik voor mezelf niet genoeg. Daarnaast werk ik nog 3 dagen in de week en heb ik mijn paard er nog bij.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:23

@wendely jij bent ook een actief mens Haha!
Kickboksen is ook niet niks........

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:27

Nah valt mee toch? Lachen
Kickboksen is idd wel een vrij intensieve sport, maar ag als je het leuk vind waarom niet? Ik vind het echt geweldig constant maar doortrainen om steeds beter combinaties te kunnen maken en steeds meer kracht achter je stoten en trappen te krijgen. En hopen dat dat dan goed uitpakt in de wedstrijden!

Ik moet toegeven dat ik het wel erg druk heb met m'n vriend er ook nog bij. Maar als je alles leuk vind maak je en vind je er wel tijd voor Haha! Het scheelt dat mijn vriend m'n paard geweldig vind en het absoluut niet erg vind om mee te gaan naar m'n paard. En hij zelf ook actief kickbokst, ook wedstrijden. Beetje dezelfde passies dus, dat scheelt wel een hoop Vork

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:43

@wendely mijn vriend is ook actief sporter, maakt het allemaal wel een stukje makkelijker in het dagelijks leven.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:48

Ik rijd gewoon veel paard Haha! Van veel doorzitten krijg ik een strakke buik. Trouwens ook van veel stallen te doen Clown .
En spieren kweek ik door het rijden.
Verder wandel ik heel veel met mijn hond. Ben ook een tijdje naar de sportschool geweest, maar dat trekt me eigenlijk helemaal niet. En heb er nu ook niet veel tijd meer voor. Ben elke dag na het werk met de paarden bezig, dan blijft er niet meer veel tijd over.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:17

ik ga 3 tot 4 keer per week naar de sportschool... waarbij ik een gecombineerd schema heb die nu hoofdzakelijk gericht is op conditie... en straks weer doorga op mijn kracht...

verder rij ik 4x in de week paard en loop ik per dag alles opgeteld 3 tot 4 uur met de hond en probeer ik zoveel mogelijk op de fiets te doen ipv met de auto...

mijn sportschool fitnessen hou ik makkelijker vol ik heb een vriendin die mee gaat sporten en daarnaast doet mijn vriend in dezelfde sportschool aan bodybuilding dus als ik hem nog eens wil zien moet ik wel naar de sportschool Knipoog

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:36

Ik hoef niet veel aan mijn lichaam te doen, heb gelukkig niet de aanleg om dik te worden *Nog niet*.
Maar als ik eerlijk ben zou ik het echt erg vinden als ik dikker zou worden.
Ik fiets heel veel in de week, als het weer het toe laat fiets ik naar mijn werk (30min heen en 30min terug). Ook doe ik 2 á 3 keer in de week hardlopen en neem ik mijn shetlander mee.
Als ik even niet tevreden ben over mezelf ga ik ook baantjes zwemmen.
Daarnaast houd ik me heel erg bezig wat ik allemaal eet.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:46

Nassie; Het gaat mij er niet om dat ik dikker wordt of afval. Oké tuurlijk ik hoef niet dikker maar als ik niet sport wordt ik niet dikker dus daarvoor sport ik niet. Ik doe het meer om gewoon een lekker conditie en spieropbouw te houden. En het kickboksen puur omdat ik het een geweldige sport vind.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:46

Ik snap eigenlijk niet wat dit antwoord heeft te maken met wat ik zeg.
Ik gaf alleen mij mening over hoe ik erover dacht om in vorm te blijven. En ik persoonlijk vind het niet prettig als ik ietsje te dik word, maar bij andere vind ik het juist wel leuk of schattig staan.

Ik heb ook altijd op kickboksen gewild, maar omdat ik een "bloedziekte/stollingsziekte" heb. Mocht ik er niet op van mijn ouders.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:02

Paardrijden natuurlijk en sinds kort ga ik opnieuw lopen met mijn kleine broer. Maar da's eerder voor mijn conditie, eigenlijk niet voor mijn spieren.

Af en toe zwemmen en wandelen met mijn hondje gebeurt ook regelmatig. Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:45

Hollybolly schreef:
Paula schreef:

Haha oeps, was er niet helemaal bij! Maar met de auto kom je toch een heel eind? Duizenden kilometers kun je er mee maken. Schijnheilig

Nee maar zonder gekheid, misschien kun je aan Start to Run gaan doen?
[HK] Start to run

hardlopen.. hmmm leek me nooit leuk maar dit is wel een leuke manier natuurlijk om op te starten. het starten met hardlopen is altijd het moeilijkst. Doe jij hieraan mee? is het je gelukt om door te gaan?

Ik deed hier zo'n 1,5 jaar geleden aan mee ja. Ja Het ging mij eigenlijk goed af om door te gaan, meestal vind ik iets 3 keer leuk en stop er dan mee, maar dit heb ik wel bijna afgemaakt. Wegen gezondheidsredenen mee gestopt, maar de motivatie was er zeker wel. Zeker door het topic hier op Bokt, toen begon iedereen eigenlijk nog bij les 1 en kreeg je veel support.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:01

Hier nog iemand die 4 kilo is aangekomen door de vakantie Stoom uit je oren
Ben al dikke 3 weken terug maar kan gewoon nog niet wennen aan het normale eten Tong uitsteken
Eet gewoon te vaak tussendoortjes (koekjes, snoep, ijsje) En met het avondeten
eet ik gewoon bijna het zelfde wat mijn vader eet Bloos
Ben absoluut niet te dik, maar het gevoel dat ik 4 kilo ben aangekomen zit me gewoon niet lekker Tong uitsteken
Voor de vakantie deed ik veel moutainbiken, maar mijn broer is zo lief geweest om de fiets naar zijn huis mee
te nemen Boos!
Dus ja nu eerst nog dat ding ophalen Tong uitsteken en natuurlijk weer de stap zetten tot fietsen.
En natuurlijk weer normaal gaan eten Bloos Tong uitsteken

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:24

Ik fitness 2x per week en rijd 4x per week paard. Bij fitness train ik voornamelijk m'n biceps en m'n buikspieren. Lachen

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:58

ladyenpippi schreef:
Hier nog iemand die 4 kilo is aangekomen door de vakantie Stoom uit je oren
Ben al dikke 3 weken terug maar kan gewoon nog niet wennen aan het normale eten Tong uitsteken
Eet gewoon te vaak tussendoortjes (koekjes, snoep, ijsje) En met het avondeten
eet ik gewoon bijna het zelfde wat mijn vader eet Bloos
Ben absoluut niet te dik, maar het gevoel dat ik 4 kilo ben aangekomen zit me gewoon niet lekker Tong uitsteken
Voor de vakantie deed ik veel moutainbiken, maar mijn broer is zo lief geweest om de fiets naar zijn huis mee
te nemen Boos!
Dus ja nu eerst nog dat ding ophalen Tong uitsteken en natuurlijk weer de stap zetten tot fietsen.
En natuurlijk weer normaal gaan eten Bloos Tong uitsteken

ik denk dat dit 'probleem' door veel mensen herkent wordt. je voelt je eigen zwaar.
veel succes met het maken van de stap tot fietsen. is het ondertussen al gelukt?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:56

Ik ga met een vriendin 3 of 4 keer per week naar de sportschool.

Erg gezellig! Voor de kerst willen we tien kilo eraf!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:06

Ik ga vanaf volgende week ook weer aan de bak. Dan is de vakantie voorbij, dus dan moet ik weer elke dag op de fiets naar het station (half uurtje heen, half uurtje terug). Daarnaast sport ik één keer in de week met een klein groepje onder leiding van een mensendieck therapeute. M'n moeder deed dat al en het leek me ook heel leuk om te doen. Dus ik ben nu twee keer meegeweest en het is hartstikke leuk.
Met een klein groepje gaan we het bos in, grotendeels stevig doorwandelen en tussendoor steeds opdrachten, van joggen tot rekoefeningen en spieroefeningen.

Ik heb straks stage en vlakbij m'n stage is een zwembad, dus dan wil ik daarnaast ook nog één keer in de week gaan zwemmen.

Mijn doel is in eerste instantie fitter worden, daarbij wil ik ook afvallen. Niet dat ik overgewicht heb, maar ook om me fitter te voelen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:08

Ik heb het geluk dat ik van mezelf al een vrij strakke buik heb, dus dat scheelt. Bloos

Ik rijd niet zo veel en zeker niet intensief paard (vanwege twee bejaarden in de stalletjes Knipoog). In de vakanties doe ik ook vrij weinig aan mijn conditie/kracht trouwens. Dus moet na elke vakantie weer een beetje opnieuw beginnen (nouja, vooral na de zomervakantie). Tijdens het collegejaar doe ik namelijk twee keer per week aan spinning en één keer per week aan bodypump. Dat vind ik erg leuk, is ook zeker goed voor je conditie (in combinatie met naar school fietsen elke dag) en van bodypump willen je spieren ook nog wel wat groeien (maar niet heel veel, aangezien het maar één keer per week is).

Ik zit er nu wel aan te denken om heel misschien te gaan basketballen, maar ben bang dat ik dan geen tijd meer overhou voor spinning en bodypump, dus moet er nog even goed over nadenken. Tong uitsteken

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:22

Ik rij 5 keer per week, en geef 5 uur per week les op de sportschool. Daarnaast ben ik gewoon hyperactief, dus stuiter de calorieen er wel af. Ben overigens (bijna) 40.