Allergische reactie bij wespensteek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Re: Allergische reactie bij wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:42

Cayenne schreef:
Weet je trouwens wel zeker dat het een wesp was?
Die laten namelijk meestal geen angel achter en kunnen daardoor meerdere keren steken. Bijen en hommels doen dat wel.

Dat wilde ik inderdaad ook al zeggen!

Als jullie er de angels uit hebben moeten halen, waren het in ieder geval geen wespen.
Een wesp heeft geen weerhaak en kan meerdere keren steken. Een bij of een hommel heeft wel een weerhaak en blijft de angel dus wel hangen. Deze kunnen dan ook maar één keer steken en zullen dan sterven aangezien ze de angel ook dan kwijt zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:07

femmefatale1 schreef:
Heb je iets van hooikoortstabletten in huis?
Dit is vaak ook antihistamine, wat je dus voor allerlei allergische reacties kan gebruiken. Het onderdrukt de overgevoeligheid.

Mijn man, die zeer zwaar allergisch is voor bijen en wespen, heeft ook deze pillen bij.. en een 'pen' met adrenaline.. maarja.. als hij gestoken wordt is hij met 15 minuten 'out', en met een half uur dood..

Ik heb dat ook standaard in de buurt tijdens de wespenperiode....

Als klein kind ben ik door een vrouw helemaal bedolven onder de lavendel toen ik gestoken was en helemaal blauw en opgezwollen door mijn ouders in paniek richting ziekenhuis vervoerd werd, mijn moeder geloofde haar ogen niet, 5 minuten later was ik weer "normaal"

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:14

Het is nu een dag later, het is alleen maar dikker geworden. Mijn enkel inmiddels ook. Ik zit op mijn werk maar het gaat gewoon niet meer van de pijn, dus ik ga nu weg en langs de huisarts om een middeltje op te halen (heb net gebeld).
Azijn had ik trouwens ook al gedaan, bedankt voor de tips! Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:46

Het beste was eigenlijk geweest om meteen het gif uit de steek te zuigen (gewoon met je mond) en er een doorgesneden ui op te houden. Werkt erg goed! Ui zou je nu nog kunnen proberen maar weet niet of dat nog zin heeft. Dokter lijkt me sowieso wel een goed plan als je er nu nog last van hebt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:24