Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ielsje

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:24

bah wat kinderachtig zeg... Bovendien is water niet de kosten zeg maar (wij betalen aan water 10 euro per maand... als we met douchen gaan besparen betalen we 9,99 bij wijze van spreken....nou.. Whoehoehoe! Rolleyes )

Bij korter douchen is het niet het water wat je zo snel bespaard, het is het gas wat je minder verbruikt!! Vraag je ouders maar eens hoe warm ze douchen. Als ze consequent willen zijn mag die temperatuur ook wel een paar graden lager.

Als ze toch écht water willen besparen: zet de kraan even uit terwijl je je haar en lichaam aan het inzepen bent. Dan hoef je het alleen nog maar uit/af te spoelen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:27

Tja ik vind het wel een beetje overdreven die regel. Mijn ouders hadden het een tijdje geleden bedacht, maar het is ze niet gelukt de regel goed door te voeren Duivel Mocht er niets veranderen en blijf de regel, dan kun je ook de 1e keer met je hoofd onder de kraan van de wasbak. Was je het daar de 1e keer met koud water, en daarna stap je onder de douche. Dan hoef je niet met je lichaam in dat koude water!
Veel succes!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:29

EngeltjeS schreef:
pearlie schreef:
Tip: ga in afrika wonen, kun je de hele dag in een rivier badderen..
Tjeeminee waar maak je je druk om zeg, kun je echt niet in 7 minuten douchen? Naja dan nog een tip: ga op jezelf wonen!

Op mezelf is helaas niet mogelijk. Anders had ik het zo gedaan.
Maar is je reactie niet iets overdreven?
...

Ik vind het overdreven dat je hier een topic over maakt..
Mijn ouders deden gewoon de warme kraan in de keuken aan als ze het te lang vonden duren..dan had ik koud water brrr
Sorry maar ik vind het belachelijk da tje niet in 7 min kunt douchen. Oke ik sta er ook wel eens langer onder, maar ja ik woon op mezelf (nou ja samen) en betaal het water ook zelf. Als ik haast heb kan ik ook in 3 minuten douchen hoor (incl haar wassen)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:33

Tja het zou natuurlijk kunnen in 7 minuten, maar met kort haar gaat het wel sneller, dus zij hoeven zich minder te haasten tijdens het douchen. Dus ik vind dat je er 2-3 minuten bij mag. Lachen En als je om de dag doucht gewoon 14 min. mag, want zij douchen zich elke dag.

HarolduKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:39

Vroeger bij mijn vader thuis (mijn vader douchte ongeveer 1 a 2 keer per week) vond hij ook dat wij (4 kinderen) te lang onder de douche stonden, en vooral te vaak. Nou ja, iedere dag douchen in de pubertijd is toch wel bijna noodzakelijk, zeker als je weet dat we meerdere sporten deden.
Hij heeft toen zo'n automaat in laten bouwen die je ook op campings hebt en we kregen 3 muntjes per week (komt neer op 3x5 minuten douchen) wilden we meer moesten we 2 gulden per muntje betalen.
Ik zou dus zelf al blij zijn met 7 minuten per dag, maar vind wel dat als jij om de dag onder de douche gaat het 14 minuten moet zijn.
Nou ben ik zo goed als kaal en ben ik dus zo klaar, maar mijn vrouw heeft ook altijd een behoorlijke tijd nodig onder de douche (haar haar gaat tot over haar billen)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:03

ik ben het eens met HarolsuKyra.

dat is een goede oplossing. in 7 minuten tijd, kan ik dit doen:

Mijn haren wassen met shampoo, met cremespoeling, mijn lichaam inzepen, mijn benen scheren, mijn okselsscheren, mijn bikinilijn scheren en schrubben. en mijn haar op een handdoek doen en zelf in een handoek gaan staan. dan vind ik het eigenlijk wel erg triest dat jij je haar maar 1x kan wassen in 7 minuten. en ik ben echt niet gaan racen.

ik geef je vader groot gelijk, jij hoeft de rekening niet te betalen. en je woont thuis, dus heb je je te houden aan de regels.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:42

Relax douchen doe je dan volgens mij niet..

Constant op de klok kijken of je nog binnen je 7 minuten zit Vork

Ik haal het wel binnen die tijd, maar ik wil ook weleens uitgebreid douchen, ik woon dan wel op mijzelf en kan zelf bepalen hoe en wat, maar toen ik nog bij mijn ouders woonden zeiden ze nooit wat over het douchen!
Maar ik sta zelf nooit langer dan 15 minuten onder de douche als ik uitgebreid douche, als ik snel douche dus haren wassen/creme spoeling/ lichaam wassen ben ik na ongeveer een minuut of 8 wel klaar.
En ik heb lang en ontzettend dik haar! Lachen

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:44

Jolandaa_ schreef:
ik ben het eens met HarolsuKyra.

dat is een goede oplossing. in 7 minuten tijd, kan ik dit doen:

Mijn haren wassen met shampoo, met cremespoeling, mijn lichaam inzepen, mijn benen scheren, mijn okselsscheren, mijn bikinilijn scheren en schrubben. en mijn haar op een handdoek doen en zelf in een handoek gaan staan. dan vind ik het eigenlijk wel erg triest dat jij je haar maar 1x kan wassen in 7 minuten. en ik ben echt niet gaan racen.

ik geef je vader groot gelijk, jij hoeft de rekening niet te betalen. en je woont thuis, dus heb je je te houden aan de regels.

wow hoe doe je dat allemaal binnen die tijd? Haha!
Scheren doe ik altijd aan de wasbak, gewoon de wasbak vol laten lopen met heet water en huplaa!
scheelt ook weer water Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:47

Vind het op zich niet raar dat ze water willen besparen. Goed juist, zou iedereen moeten doen

Ik heb ook lang haar...ik kan binnen 5 min douchen twee keer mn haar wassen..

Hoop dat jullie dr uit komen...snap je moeder wel. Jullie hebben in principe beide gelijk omdat jij om de dag gaat en water besparen goed is

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:50

Besparen is niet verkeerd nee, maar als iedereen in huis elke dag doucht en zij om de dag vind ik dat ze net zo goed iets langer kan douchen. Douchen is ook ontspanning die sommige mensen hard nodig hebben, en de ene keer doucht men langer dan de andere keer. Belachelijk idee, maar ja, ouders hebben de meeste zeggenschap. Succes ermee, misschien kun je binnenkort samen tot een compromis komen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:51

En dan kom ik aan met af en toe badderen, heerlijk Haha!

Ik vind sommige situaties wel erg ver gaan Clown Dit zijn de middeleeuwen niet meer. Als hij die vaatwasser dan zo duur vind dan gaat die toch de deur uit. Kan jij lekker blijven douchen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:52

Dan ga je toch ook elke dag douchen? En dan kan je 1x ipv 2x je haar wassen als je het dagelijks doet. Dat moet wel lukken binnen 7 minuten lijkt me.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:55

Vaatwasser schijnt energiezuiniger te zijn dan afwassen.
(heb ik ooit gelezen, zal eens gaan zoeken wat er precies waar van is )

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:01

bij een vriending van mij mochten ze max 10 minuten douchen op een dag, en dan voor 7.00 of na 21.00 uur. Dit i.v.m. nachtstroom. Dan is het goedkoper Misschien kun je daar eens over overleggen!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:07

aisie schreef:
Dan ga je toch ook elke dag douchen? En dan kan je 1x ipv 2x je haar wassen als je het dagelijks doet. Dat moet wel lukken binnen 7 minuten lijkt me.

dat dacht ik ook al de hele tijd ...
je moet ook niet steeds op je klok kijken ... als zij het zo belangrijk vinden kijken zij wel en voel jij het wel als het kouder wordt. Geen tijd verspillen aan het kijken naar de tijd ... gewoon doordoen
ik heb ook dik en lang haar en heb ook maar 5 minuten ... lukt best! 2x wassen haalt niets uit en eigenlijk is cremespoeling slecht (legt gewoon een soort plasticlaag op je haar zeg maar).

als je toch echt geen respect kan opbrengen voor de regels of het jouw zelfs met alle handige trucjes niet lukt (dit lijkt mij eerder een "wel-kunnen-maar-niet-willen" geval) zou ik met alle gegeven weetjes die bewijzen dat je pa iets wil doen maar dat wat hij doet eigenlijk helemaal niet bijdraagt naar hem toestappen en hem zo overtuigen.

succes

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:14

Heb net drie weken in armoede gezeten en alleen maar een koude douche. Wij moesten ook heel rap douchen (40 man en 2 douches en overdag hard werken dus iedereen wilde voor warm eten onder de douche). Wij moesten zelfs met 10min weer uit de douche zijn, gekleed en al.

Je hebt maar weinig water nodig. Eerst onder de douche, douche uit en inzepen. Dan douche weer aan en afspoelen. Normaal doe ik er veel langer over en met warm water, maar zo lukt het ook heel goed.

Dus nu douche ik me ook vrij snel. Meestal ben ik binnen 5 min klaar en was ik mijn haar ook twee keer. Ook heb ik de douche lang zo warm niet meer.

Trouwens als hij zo van de rekening geschrokken is, is het niet handiger om eens goed naar de vaatwasser te gaan kijken? Hoe vol stop je hem? Hoe vaak gaat ie aan? Zijn pannen nog met een gewoon sopje te wassen (scheelt veel ruimte). Je verbruikt niet het meeste water met douchen, maar ook voor andere doeleinden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:20

Zo wat een sneue regel zeg! Mijn ouders zijn gescheiden en beide maakt het niks uit hoe lang ik douche, volgens mij kan je beter 10 minuten douchen dan in bad gaan. Pas als ik een half uur ofzo onder de douche sta roept mn moeder goh nog niet klaar?

3x in de week 5 minuten...brrr

Ik heb bij mn vader een radio in de badkamer en die staat ingesteld op 8 minuten, daarna gaat ie uit. Als ik snel douche kan ik haar 2x wassen maar voor scheren heb ik écht langer nodig Nagelbijten / Gniffelen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:21

Scheren binnen 7 min zou voor mij ook écht een probleem worden!
Voor de rest zie ik ook maar 1 oplossing: elke dag 7 min douchen en dan elke dag haren 1x wassen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:35

IndianLady schreef:
En dan kom ik aan met af en toe badderen, heerlijk Haha!

Ik vind sommige situaties wel erg ver gaan Clown Dit zijn de middeleeuwen niet meer. Als hij die vaatwasser dan zo duur vind dan gaat die toch de deur uit. Kan jij lekker blijven douchen.

Echt he! Wat een gek topic dit! Ik snap TS wel, maar sommige reacties.. djeees
Ik douche toch echt 2x per dag, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om om de dag te douchen. Rijd toch elke dag paard, werk etc.. 's Ochtends sta ik zo'n 5 min onder de douche en 's avonds 10-15 minuten. Maar als ik 's ochtends scheer sta ik er ook eerder 10 tot 15 minuten onder. In de winter sta/zit ik 's avonds vaak een half uur onder de douche/in bad. Ik heb snel last van spanning in m'n schouders dus als ik dan een tijdje onder een warme straal kan zitten, is dat wel fijn.
Mijn vader eist alleen dat ik de badkamer schoon houd, omdat ik zo vaak onder de douche sta Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:38

Ik heb kort haar en ik weet zeker dat ik het meer was als jou, want ik gebruik gel, ik was het 2x ik scheer me benen oksels en bikinilijn, poets mn tanden, was mn lijf en dat kan ik echt binnen 7 minuten Haha!
nu doen mijn ouders niet moeilijk en hebben wij een stoomcabine waar het water apart zit (dus als je kraan opendraait merk je niets als je doucht) plus dat ik koud douche en meer bespaar, maar het is zeker wel te doen, heb jij serieus al eens naar een rekening van je ouders gekeken?
ik wel (per ongeluk) en ik ging zowat stijl achterover.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:48

hoe komen ze aan 7 minuten??? en dat lukt makkelijk hoor. waarom was je je haar 2 keer? ga dan elke dag douchen?!?
ik heb zelfs warm water okm mn paarden mee te wassen! wat een luxe....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:50

Hoe, wat, war ga ik maar niet p in. Bij je ouders wonen brengt nog wel eens wat regels met zich mee, of ze allemaal wel 'zinvol' zijn in jouw ogen is weinig aan te doen.

Heb je al eens bedacht om tijdens het inzepen van je haar die twee keer even de kraan uit te doen trouwens? Heb je toch nog effectief 7 minuten water voor het uitspoelen van de shampoo lijkt me..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:57

Ik vind de regel een beetje overdreven, maar ik weet niet hoe lang je normaal onder de douche staat? Mijn broertje stond er wel eens ruim n half uur onder, dan kan ik snappen dat je ouders er niet erg blij mee zijn (in zijn geval ook nog 2x op een dag)

Ik zelf red het makkelijk in 7 minuten. Ik heb erg lang haar, dik haar wat snel vet wordt. Knipoog Misschien is opzoek gaan naar een andere shampoo ook een idee, dan is 2x wassen imo echt niet nodig. Conditioner of een masker gebruik ik ook altijd, goed voor je haar Knipoog Scheren lukt ook makkelijk in die tijd.

Ik denk idd dat het niet om water gaat maar om de energie die verbruikt wordt. Water kost niet zo schrikbarend veel, maar energie die nodig is voor warmte, dat kost veel Lachen

Daarbij, de enige met wie je tot een oplossing kan komen zit niet op bokt Lachen suc6

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:12

Ielsje schreef:
bah wat kinderachtig zeg... Bovendien is water niet de kosten zeg maar (wij betalen aan water 10 euro per maand... als we met douchen gaan besparen betalen we 9,99 bij wijze van spreken....nou.. Whoehoehoe! Rolleyes )

Bij korter douchen is het niet het water wat je zo snel bespaard, het is het gas wat je minder verbruikt!! Vraag je ouders maar eens hoe warm ze douchen. Als ze consequent willen zijn mag die temperatuur ook wel een paar graden lager.

Als ze toch écht water willen besparen: zet de kraan even uit terwijl je je haar en lichaam aan het inzepen bent. Dan hoef je het alleen nog maar uit/af te spoelen.

Waar is dat? Dan kom ik daar ook wonen 10 euro per maand aan water geloof ik niets van Vork

Tja kinderachtig of niet het is hun huis, hun regeltjes en waarschijnlijk ook hun geld.

HarolduKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:16

10 euro per maand aan water? Haal je het uit een put ofzo? Onze waterrekening ligt echt een heel stuk hoger, om nog maar te zwijgen van de energie die het kost om het water warm te krijgen!