Bij rugpijn blokkeren vaak je spieren eromheen. Die zeggen "tot hier en niet verder".
Afijn ik ben geen orthopeed dus is het beter om een second opinion aan te vragen. Elke verzekeraar vergoed dat (de eerste keer). Een tweede moet je even navragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ivonka schreef:Daar heeft je neuroloog wel gelijk in denk ik. De blokkade wordt gezet op de zenuwwortels, dus die naar je been of arm gaan. Die pijn gaat dan weg. anders moeten ze eventueel in je ruggemerg zitten en dat doen ze denk ik niet zo gauw en of het helpt is vaak nog een tweede. Maar misschien kunnen het littekenweefsel weghalen ofzoiets.
Bij rugpijn blokkeren vaak je spieren eromheen. Die zeggen "tot hier en niet verder".
Afijn ik ben geen orthopeed dus is het beter om een second opinion aan te vragen. Elke verzekeraar vergoed dat (de eerste keer). Een tweede moet je even navragen
knooopje schreef:ow gister ben ik niet naar een ostreopaat geweest maar naar manuele terapie
judith schreef:Iemand kan dus nooit tegen jou zeggen zonder het op een dergelijke manier onderzocht te hebben dat je een hernia hebt en het kan zelfs gevaarlijk zijn ernaar te handelen en een behandeling te starten terwijl ze niks zeker weten. Er zijn ook andere aandoeningen die dezelfde klachten geven als een hernia, maar een totaal andere behandeling hebben... Ook dokters kunnen het bij het verkeerde eind hebben en het is jouw goed recht dat je precies wilt weten wat er aan de hand is! En als zij dat niet willen doen kun je altijd ergens anders heen gaan (Je zorgverzekeraar kan je hier ook bij helpen...)
knooopje schreef:ik heb wel een foto laten maken,en de uitfal zit in mijn linker been,ik heb nu geen last van mijn rug,mijn been doet erg pijn.
het is niet dat ze geen mri willen laten maken,maar ze weten al wat er aan de hand is en waar het zit een mri zal niks nieuw zeggen,toch ga ik er maar wel op aan dringen dat ik dat toch wil voor de zekerheid.
iedereen alvast erg bedankt voor de reacties,ik heb er erg veel aan omdat dit voor mij een onbekend gebied is
BraveSpots schreef:Vriendlief heeft eind vorig jaar een dubbele hernia gehad. Was echt heel ernstig (kon bijna niet meer lopen). Hij is dan ook een maand na de diagnose geopereerd, en dit heeft godzijdank goed uitgepakt, hij is weer volldig pijnvrij. Hij is ook onder de MRI geweest trouwens.
Hij is wel moeten stoppen met zijn (zwaar) werk. De andere oorzaak, de genetische invloed van z'n familie, valt helaas niet te omzeilen.
verania schreef:BraveSpots schreef:Vriendlief heeft eind vorig jaar een dubbele hernia gehad. Was echt heel ernstig (kon bijna niet meer lopen). Hij is dan ook een maand na de diagnose geopereerd, en dit heeft godzijdank goed uitgepakt, hij is weer volldig pijnvrij. Hij is ook onder de MRI geweest trouwens.
Hij is wel moeten stoppen met zijn (zwaar) werk. De andere oorzaak, de genetische invloed van z'n familie, valt helaas niet te omzeilen.
wat bedoel je met het laatste, dat het erfelijk zou kunnen zijn?
mijn vader heeft rugklachten (is er ook aan geopereerd)
heeft nekklachten (zit bij de pijn polie)
en ik heb het ook beide ?
althans de klachten dan he ik ben niet geopereerd en geen pijnpolie
ik heb er nu dan bij dat mijn pink en ringvinger en gedeelte van mijn hand verdoofd aanvoelen, kan er in bijten, is begonnen met tintelen.