Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Re: Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:46

Bij een kennis hebben ze het spiraaltje door de baarmoeder (volgens mij?) heen geprikt en die zwierf ergens in de buik rond....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:46

JoCo schreef:
Ik heb een implanon-staafje! Ben er super-content van, en ik hoef 3 jaar nergens aan te denken!

Totdat je hem kwijt bent... zoals bij een vriendin van me gebeurd is.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:48

Wendy schreef:
JoCo schreef:
Ik heb een implanon-staafje! Ben er super-content van, en ik hoef 3 jaar nergens aan te denken!

Totdat je hem kwijt bent... zoals bij een vriendin van me gebeurd is.

Wat een horror verhalen allemaal zeg Clown

Denk dat ik me ga verdiepen in de nuvaring die spreekt me eigenlijk het meeste aan...
Diegene die de nuvaring gebruiken, is de zin in sex dus nog wel aanwezig Knipoog Haha! ?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:49

Tja, je hebt altijd risico's hé, dan kan je ook reageren van 'als je de pil neemt,kan je toch zwanger worden'.
Zelf ben ik al aan mijn 3de staafje toe, laat het gewoon door mijn HA zetten, en ik heb nog nooit problemen gehad. Niet bij het inplanten en niet bij het uithalen.
Voel het ook keurig zitten (letterlijk dan hé, als je op mijn arm duwt).

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:50

claudia23 schreef:
Denk dat ik me ga verdiepen in de nuvaring die spreekt me eigenlijk het meeste aan...
Diegene die de nuvaring gebruiken, is de zin in sex dus nog wel aanwezig Knipoog Haha! ?

Ja hoor, daar heb ik in ieder geval geen problemen mee! Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:51

loveyoutoo schreef:
claudia23 schreef:

Ja hoor, daar heb ik in ieder geval geen problemen mee! Haha!

Dat bied hoop Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:56

Ben even tijdelijk single en is toch de meest veilige oplossing.

Maar niet de beste Huilen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:22

Ik slik ook marvelon.
Bij mij is hij wel goed maar net wat je zegt ik ben ook nog al een warhooft en vergeet hem ook nog wel eens. Clown
Maar alle andere dingen vind ik weer te extreem....
Oke ik stel me misschien ook wel aan maar ja.

Ik ga gewoon niet met me benen wijd bij me dokter teminste nu nog niet. Huilen van het lachen
Weet niet hoe ik dat ga doen als ik ooit een kind moet baren maar oke Huilen van het lachen
Ook heb je die nuvaring ofzo die stop je in je poes en klaar maar ja dan denk ik weer hoe krijg ik dat ding der ooit uit. Huilen van het lachen
En iedereen zegt wel ahjoh doe je zo.
Maar dat weet ik zo net nog niet ROFL

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:29

Wendy schreef:
De mirena geeft veel minder hormonen af en is heel betrouwbaar: voor mij de oplossing Ja

Ik ben er zeer tevreden over. Erg veilig en minimale hormonen. En geen omkijken naar.
Plaatsen was even pijnlijk maar daarna geen last gehad, zat 2 uur later gewoon -pijnvrij- te paard.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:30

x_Mliss schreef:
Ik ga gewoon niet met me benen wijd bij me dokter teminste nu nog niet. Huilen van het lachen
Weet niet hoe ik dat ga doen als ik ooit een kind moet baren maar oke Huilen van het lachen

Weet precies hoe je je voelt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:34

Even een vraagje over het implanon staafje! Het verwijderen hoe doen ze dat precies? Maken ze echt een sneetje en krijg je hier een litteken van? Hoe groot is zon ding eigenlijk?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:37

Ik heb een implanon, nu voor het 5e jaar dus hij is al een keer "ververst" Ben m nog nooit kwijt geweest en mijn zus en vriendinnen hebben hem ook en nog geen speurtocht hoeven houden.

Oh en wat veiligheid betreft, hij beschermd zoals de meeste anticonseptie niet tegen SOA's maar mijn vriend en ik zijn nog steeds geen vader en moeder ( terwijl we vaak "oefenen" if you know what i mean Bloos ) dus dat zit wel goed! Clown

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:41

MandyR schreef:
x_Mliss schreef:

Weet precies hoe je je voelt.

Nou ik ben héél erg preuts Bloos Maar toen mijn dochtertje geboren werd (8mnd geleden) had ik zon pijn dat het me niets schelen. Je zit vol met hormonen, je hebt erge pijn en je kind moet er gewoon uit!!! Mijn dochtertje was 7,5 week te vroeg dus waren er 5 mensen bij aanwezig buiten mijn vriend. Ik kreeg dit niet eens mee ... al hadden op dat moment al mijn colega's rondom te gestaan (bij wijze van spreken) Clown
Ik had vreselijke rugweeen en zat op mijn knieen op bed en ging over de rugleuning in mijn blote gat en het kon me niets schelen toen Bloos . En toch zou ik er nu weer erg tegen op zien .....

BTW ik gebruikte de nuvaring tot mijn zwangerschap en dit was ideaal. Je voelde hem niet zitten en mijn partner tijdens de sex ook niet ... enkel met zijn vinger Bloos Ik stond er van versteld dat het inbrengen en eruit halen zo makkelijk was. En ik heb idd ook moeite met een tampon inbrengen omdat ik hier altijd een soort buikpijn bij krijg.
Ik moet ook nodig weer de nuvaring gaan gebruiken!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:42

Delphi schreef:
Even een vraagje over het implanon staafje! Het verwijderen hoe doen ze dat precies? Maken ze echt een sneetje en krijg je hier een litteken van? Hoe groot is zon ding eigenlijk?

Hij is zo groot als een luciferstokje, Als ze hem inbrengen krijg je een verdoving(prik) in de arm en dat schuift de arts hem onder je huid/spier, lijkt op een soort chipapparaat.

Bij het verwijderen verdoven ze je weer en maakt de arts een héél klein sneetje en pakt met een pincet het puntje van de implanon en trekt hem er zo uit. Daarna doen ze er ( als je dat wilt) meteen een nieuwe in. Bji mij was het sneetje zo klein dat het met een pleister afgedekt kon worden, bij sommige moet er 1 hechting in en het litteken is minimaal Daarbij zit ie ook aan de binnenkant van je bovenarm dus dat zie je haast niet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:43

Wij hebben na veel oefenen tijdens gebruik van microgynon30 een prachtige dochter Haha!

Nu ben ik aan de 3 fasen pil (in zo'n ronde strip).
Ik zou nog wel eens iets anders willen,mar heb me nooit erg verdiept in evt. andere mogelijkheden.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:46

@ delphi Als je pijn hebt dan denk je nergens meer aan. Pas een knie operatie gehad en moest op een gegeven moment plassen en toen moest er ook iemand mee. Omdat ik zo vol zat met medicijnen kon ik mijn balans niet houden en mocht niet op mijn been staan. Maar op zo'n moment heb je er idd niet echt erg in dat iemand je broek naar beneden trekt en weer om hoog haalt na afloop.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:47

Ik de Nuvaring bijna 1 jaar gebruikt. Alleen deze is meerdere malen kwijt geraakt tijdens gezellige avonden met vriendlief Bloos Het eerste wat je doet na die gezelligheid is nl niet kijken of dat ding er nog in zit Knipoog Godzijdank nooit gevolgen gehad, al twijfel ik daar wel heel er over.. Iig geen doorgezette zwangerschap. We zijn hier toch flink van geschrokken, omdat je af en toe gewoon niet weet hoelang hij er al uit is. Buiten dat een ideale oplossing! Maar je hebt em toch om er zeker van te zijn dat je niet zwanger wordt..

Hierna tijdelijk aan de pil, zijn genoeg ervaringen over te vinden dus wijd ik verder niet over uit. Hierna heb ik gekozen voor een mirena spiraaltje. Het plaatsen was een dagje pijnlijk, ik heb een maandje wat bloedingen gehad bij inspanningen, maar daarna perfect. Ik heb hem nu meer dan een jaar, en geen pijn of vreemde kwaaltjes. En ook niet meer ongesteld Haha! En daarbij komt dat het even veilig is als steralisatie. Voor mij de perfecte oplossing, maar dit hangt vooral van de persoon zelf af. Mocht je twijfelen, je kunt het altijd even uitproberen. Behalve een spiraal dan Knipoog

Wil je meer weten kun je me een PM sturen!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:50

Geen anticonceptie hier haha
Een kleine in meer dan welkom!

xx

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:47

ik ga denk ik de nuva ring maar eens uitproberen Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:53

Iemand hier ervaring met pleisters?

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:10

Ik heb ook van alles geprobeerd. Ik heb ongevoor 5 soorten verschillende pillen geprobeerd. De een werd ik erg depresief van de ander brak ik doorheen. De volgende werd ik onwijs dik van Huilen . Ik heb ook de nuvaring geprobeerd geen succes. De eerste keer seks nou echt dat ding meteen er weer uit getrokken Haha! . Nu heb ik een mirena spiraaltje. Het zetten was inderdaad niet echt fijn maar bij mij zat ie er binnen 10 min in. Deed wel een paar dagen pijn omdat je baarmoeder eraan moet wennen maar daarna heerlijk. Vooral de bijwerking dat je niet meer ongesteld word erg fijn. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:15

Ik gebruik de pil. De Yasmin. Ik vind het makkelijk om zelf te bepalen wanneer je ongesteld word, dat je het kan 'plannen' zeg maar.

Verder vergeet ik m bijna nooit, zit dr zo in.

Heb ook al eens overwogen om andere anticoncepti te doen, maar dat lijkt me ook allemaal niks. Bij veel kan je dan niet zelf bepalen hoe en wat.

Overigens heb ik ook al aardig wat pillen gehad, stuk of 3, nu heb ik er eindelijk 1 gevonden die goed is, van de die andere kreeg ik allemaal bijverschijnselen. Had eerst de Diane pil, voor mijn acnee, werkte heel goed, maar na een paar jaar kreeg ik allemaal bijverschijnselen, toen een andere gehad, microgyn ofzo, maar dat was ook niks en nu de Yasmin, bevalt me prima.

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:22

had je ook bij de diana pil dat je er op een gegeven moment doorheen brak

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:28

Ik gebruik de Diane al bijna 10 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Gister weer voor de volgende 6 maanden besteld Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:31

Tamaartje schreef:
had je ook bij de diana pil dat je er op een gegeven moment doorheen brak

Nee niet gehad, maar ik kreeg dat ik weg ging vallen vlak voordat ik in slaap viel of dat ik snachts met zweet en koude rillingen wakker werd, helemaal duizelig was, misselijk en als ik dan op wilde staan ging ik van mijn stokje. Moet zeggen dat dat erg eng was en ik blij was dat ik een andere pil kreeg, maar ook daarvan kreeg ik die klachten. Gelukkig van de Yasmin nu niet meer.