Kroes Pluis haar hoe ga je er mee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Kroes Pluis haar hoe ga je er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:14

Ik heb geen kroeshaar, maar wel pluis.
Sinds een paar weken gebruik ik dat hairserum van FrissEase. Echt ideaal spul! Het pluist totaal niet meer en is zijdezacht!
Een oud-collega van mij (Surinaamse met kroeshaar) gebruikte dit ook.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:18

Ik heb net een afro als ik het los heb echt heel erg, en ook pluis. Ik heb het dus eigenlijk bijna altijd vast. Ik kan er ook helemaal niks mee!

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:34

Lekker los laten hangen, want het staat je super goed Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:30

brycleem (is tegen pluizen, weet niet hoe goed het bij je werkt)
en murray's, nee dat zou ik maar niet proberen want ik maak(te) daarmee hanekammen en het is ontzettend vet en haast niet uit te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:34

Ik gebruik ook de styletang, want heb ook eigenwijs haar met een vreemde slag.
Alleen heb ik geen idee hoelang je de tang op een plek mag houden, weet iemand dat hier??Ik zou dr alles voor over hebben om stijl haar te hebben kan ik het eindelijk eens
in een paardenstaart dragen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:38

Ik heb een revosteiler en dat werkt super, ik krijg dan glas en glanzend zacht haar echt een filmsterrenlook.Het blijft ook lang steil.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:22

af en toe een olie kuurtje doet ook wonderen. beetje (olijf)olie in je haar masseren, goed laten in trekken en dan goed uitspoelen!

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:32

Hier nog iemand met een bos krullen Lachen En ben er nu eindelijk trots op. Haha!

Als ik mijn haar ga doen maak ik het eerst nat, zodat mijn haar nog wat vochtig is als ik het ga doen.
Dan doe ik er mousse in... opzich maakt merk niet uit, heb nu toevallig een hele fijne mousse van L'oreal ( studio line Curl Power ) en daarna haarlak erover heen...

Mijn haar draag ik op allerbij manieren... gewoon los, met diadeem, pony naar achter vastzetten... paardenstaartje of met zo'n ovale klip ( zou niet weten hoe ik dat moet uitleggen... )

TS: jij hebt trouwens echt prachtige krullen gewoon, hoop dat ze ooit bij mij ook zo lang worden Bloos

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:56

Ken het probleem.
Helaas nog steeds geen wondershampoo of masker of conditioner gevonden. Met stijltang lijkt het gladder, maar het maakt je haar ook kapotter en zo gaat het nog meer pluizen Verdrietig .
Gebruik iedere haarwasbeurt na de shampoo een conditioner tegen afbrekend haar en gespleten punten. 1x in de week gebruik ik een masker.
Laat het natuurlijk drogen + spuit er nog iets op dat je haar ontwart.
Veel werk en misschien zit er toch iéts verbetering in ivergm vroeger, maar wacht nog altijd af op hét wondermiddel.
Knippen helpt niet en wil mijn lange haren ook niet kwijt Bloos

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 00:46

wauuw jij hebt mooi haar
en opdiefotos.....zie ik geen pluis!*profiel*
maargoed..
ik heb hetzelfde probleem en hebookkrullen

ikzou het niet stijlen alsikjou was
daardoor wordt je haar nog droger en pluiziger
doe er na het douchen goede creme in doe er wel genoeg in Knipoog
en dan anti pluis... Tong uitsteken schuim en in de punten een soort van wax en daarna nog wat krul spray erin van de hema..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 01:12

Ik stijl t iedere dag, anders word ik echt helemaal gek. Mn haar is zó afschuwelijk lelijk.
Ik las op de vorige pagina iemand die t had laten stylen bij de kapper, met zo'n spulletje. Wat was dat voor iets en hoeduur? Permanent stylen heb ik wel is overnagedacht, maar dat is nog veeeeeeeeel slechter voor je haar dan met de stijltang.
Heb heel veel soorten shampo's geprobeert etc. Maar L'oreal paris elive werkt het beste, en ook conditioner. En daarna alleen een zijde serum erin om het te beschermen (voor hoever mogelijk) tegen het stijlen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:50

Ik heb hét wondermiddel..

Nummer 3n en 5 van de Catwalk Curls Rock lijn Lachen

Ge-wel-dig spul.
Ik heb pluis en kroes om gestoord van te worden!
En dit spul helpt echt, je doet er lang mee (mag ook wel,, 20 eurie per stuk)
En je hebt maar 2 pompjes nodig, (ligt aan je lengte haar, kort is 1 pompje genoeg)

Verder heb ik niks kunnen ontdekken wat beter helpt dan dat

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:53

ik heb ook heel lang, dik krullend haar
ik was het 2 keer in de week met fructis voor droog haar
en elke dag doe ik schuim in mijn haar van fructis speciaal voor krulhaar
werkt heel goed en je krullen worden ipv pluizig en droog mooi glad en glanzend

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:54

ik gooi 1x per week een masker in en verder draag ik mijn haar in een staart.. ik heb het bijna niet los, omdat mijn haar dan nog harder kan krullen en pluizen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:08

In lagen knippen, je houd je krul, wordt meer krul en het zakt niet uit. Je krullen zijn ook veel beter in bedwang te houden. Je krijgt dan een Julia Roberts krul.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:38

In lagen knippen, NIET DOEN. Vreselijk. Dat heeft mn haar zwaar verpiept. Mn nu langste pluk, was eerst 15 cm langer. En ik wilde de kortste laag niet korter dan mn kaak, maar die zit dus ruim 10 cm boven mn kaak. Wat een ramp. Stomme kapper, wilde het dus lichtjes in laagjes maar wel mn lengte houden. Heb lopen huilen en durfde 2 dagen niet naar school, en daarna met muts. En mn krullen? Het is nog veel erger dan het ooit geweest is. Niks mee te beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:42

Omdat jouw kapper geen krullen weet te knippen, zijn lagen nog wel mooi, alleen kan jouw kapper het schijnbaar niet. Julia Roberts had ook lagen hoor, je haar wordt wat voller en je krullen zakken niet uit, zodat je niet boven je haar glad krijgt omdat je krullen te zwaar worden. Een voorwaarde is idd een goede kapper.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:43

ik heb ook heel erg pluis haar ... ik ga zeker een paar shampoo's en conditioners gebruiken die hier in dit topic genoemd zijn.
ik zou niet in lagen knippen dat heeft mijn haar echt slecht gemaakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:11

Ik heb haar met een slag erin, maar met her en der krullen die dan ook nog eens pluizen Scheve mond

Doe altijd na het afdrogen van m'n haar Andrelon Anti Frizz en serum erin, daarna fohnen (dan is het wild joh Haha! ), daarna de steiltang erdoor en daarna van Andrelon een pompje voor glad haar erdoor. Door borstelen en daarna met een varkensharen borstel erdoor. Glim en glad gegarandeerd *LOL* (was het trouwens met Andrelon Glad & Steil en gebruik ook die conditioner).

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:20

Ik heb ontzettend pluis en veel haar. Als ik mijn haren gedroogd hebt na het douchen ziet het er echt niet uit.

Ik stijl mijn haar dan ook dagelijks met een chi stijlang(wel wat prijzig maar werkt goed) en verzorg het goed met haarmaskers e.d. Om het ergste pluis tegen te gaan, doe ik er wat kokusvet in. Hier wordt mijn haar wat vetter van.

Als ik mijn krullen laat staan doe ik er veel creme in. Als mijn haren nog nat zijn van het douchen doe ik er verzorgende creme in (lijkt op cremespoeling alleen is de bedoeling dat je het niet uitspoelt) als mijn haren dan opdrogen is het niet zo pluiserig.
Als mijn haren dan gedroogd zijn doe ik er nog mouse in, en dan nog een lading haarspray en dan blijft het wel goed ziten.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:52

Meld mij ook maar even ook al vanaf jongs af aan KRULLEN verschrikkelijk vondt ik het altijd maar nu ik 37jr ben ik er steeds meer tevreden mee Knipoog

Als ik nu vrouwen zie die met dat steile haar lopen waar dan geen model meer in is te krijgen of urenlang voor de spiegel moeten staan en dan ook als ze een cap hebben opgehad dan is het drama hahaha bij mij dus niet dan is het wat platter maar naar een paar keer er doorheen te gaan met mijn handen gaat ie weer toppie!

Maar ik gebruik ook altijd Andrelon en dat zie ik hier vaker voorbij komen zeer goed spul ik douche altijd in de avond en doe mijn haar op een staart op mijn kop en de volgende ochtend Wella erdoorheen of mouse van Frissease ook zeer goed spul.

Lagen knippen doe ik niet meer ze knippen er dan teveel vanaf af ALTIJD en wat mijn probleem vaak is al die jaren een GOEDE KAPPER vinden ben bij van alles al geweest maar nog nooit eentje gevonden waar ik tevreden mee ben en die wist hoe hij met het haar om moet gaan! Boos!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:45

John Frieda serums & secret agent anti frizz speciaal voor krullen Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:49

Nou..
Lagen knippen is anders dé oplossing voor pluis en kroes hoor.. xD
Je zou juist denken dat het omhoog gaat.. maar dat is juist niet zo..

Heb een zeer goede kapper die ontzettend veel ervaring heeft en altijd naar parijs, berlijn en london gaat om de nieuwste trend op te pikken en voor cursussen Lachen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:49

Ik heb ook van dat enorme pluishaar Boos! Na 30 middeltjes erin te hebben gedaan zit het een beetje. Maar ook maar voor een paar uurtjes.
Nu heb ik spul dat erg goed werkt. Het ruikt ook erg lekker. Volgens mij is het van Schwarzkopf, beetje goedkleurige verpakking. Er staat ook anti-pluis op en ruikt naar kokos.

Baby-olie erin helpt ook wel!

edit: Ik doe ook altijd 5 soorten mousse in mijn haar Vork

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:44

Als ze bij mij het op lagen doen krijg ik ineens een toupetje Haha!

Hier zit ook een kapper die nogal bekent is maar ik ga er niet meer heen, ging mijn haar laten kleuren en wilde zo een vijf kleuren erin hebben nou ik zag helemaal niks!
Maar was wel €85,00 lichter....