Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pinuts schreef:ik snap t echt niet hoor. JE werkt elke dag tot 11 uur, en je gaat dan lekker bezig met je hobby, en dan moet je veel doen thuis, nou kom aan.. je ouders staan wel elke dag in die winkel, en je broertje.. ja die mag ook welleens wat doen, maar my god.. je kon het zoveel slechter hebben...
brigitta1987 schreef:Poe, dit is zwaar voor je! In elk geval goed dat je iets wil veranderen!
Kan je niet (tijdelijk) terecht bij een oom/tante/oma/opa/andere familie?
Anders kan je misschien iemand die je vertrouwd vertellen wat er aan de hand is? Bij voorkeur een volwassene die door je ouders wordt gerespecteerd, je kan dan samen met hem/haar met je ouders en broertje praten. Zo voorkom je dat je onder tafel wordt geveegd omdat zij met meer mensen zijn.
Succes!
Lolleke schreef:Ik snap werkelijk waar NIET dat je het nog doet!
Je geeft ze ook wel lekker de kans om niks te doen, als je het na een week ofzo opgeeft boeit hun het? Jij doet het toch wel weer uiteindelijk.
Als je het huis niet uit kan zou ik lekker een safe-haven van mijn kamer maken en alles verder volledig laten!
Boodschappen doen ok (das in je eigen belang,eten is nodig ), en verder helemaal niks doen.
Je eigenwas, je eigen eten en borden.
Laat het laat het laat het.
pinuts schreef:ik snap t echt niet hoor. JE werkt elke dag tot 11 uur, en je gaat dan lekker bezig met je hobby, en dan moet je veel doen thuis, nou kom aan.. je ouders staan wel elke dag in die winkel, en je broertje.. ja die mag ook welleens wat doen, maar my god.. je kon het zoveel slechter hebben...
pinuts schreef:carola, ik wil alleen maar zeggen dat ze het wss niet gaat redden als ze alles zelf moet betalen EN nog een eigen paard wil behouden, met zo weinig uren werk..
brenpasbeau schreef:Lolleke schreef:Ik snap werkelijk waar NIET dat je het nog doet!
Je geeft ze ook wel lekker de kans om niks te doen, als je het na een week ofzo opgeeft boeit hun het? Jij doet het toch wel weer uiteindelijk.
Als je het huis niet uit kan zou ik lekker een safe-haven van mijn kamer maken en alles verder volledig laten!
Boodschappen doen ok (das in je eigen belang,eten is nodig ), en verder helemaal niks doen.
je heb gelijk maar me pa verdient het om in een opgeruimt huis tekomen en een warme maaltijd voor ze neus tehebben.
brenpasbeau schreef:Lolleke schreef:Ik snap werkelijk waar NIET dat je het nog doet!
je heb gelijk maar me pa verdient het om in een opgeruimt huis tekomen en een warme maaltijd voor ze neus tehebben.
C_arola schreef:je kan wel helpen in de huishouding, vooral omdat je ouders een zaak hebben en erg druk zijn.
Ik denk dat je alleen problemen hebt met je broer.
Tallie_Ho schreef:Nou Brenda, zodra je kunt gewoon meer gaan werken en op jezelf gaan. Dan is je probleem opgelost.
pinuts schreef:tsjah dan zou ze meer moeten opgeven en meer moeten werken en op zichzelf wonen:)
maar ik hoop toch niet dat de titel serieus is??..
pinuts schreef:ben ook hart op zoek naarwerk waar ik meer uren kan draaien.mjah, zoals ik lees kan ze niet meer werken.. en ze beoefent haar hobby erg veel, en ze heeft eig hele middagen vrij. Ik vind het dan normaal dat je dan veel doet in het huishouden. Wel vind ik dat het gezin anders mag reageren enz in het huis. Maar om daarom nou te vragen op het internet of je ergens anders bij in mag wonen. Het is natuurlijk het ene of het andere. Als TS het echt niet meer ziet zitten.. tsjah dan zou ze keihard moeten werken om alles te kunnen betalen
Pascalleee schreef:Misschien is het verstandiger om wat meer te werken als dat kan!!
en misschien iets zoeken waar je beter verdient en dat toch maar op je zelf..
een flatje ofzo is niet zo duur..