iemand nog plek voor mij in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: iemand nog plek voor mij in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:09

misschien eens een goed gesprek met zijn vieren ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:10

pinuts schreef:
ik snap t echt niet hoor. JE werkt elke dag tot 11 uur, en je gaat dan lekker bezig met je hobby, en dan moet je veel doen thuis, nou kom aan.. je ouders staan wel elke dag in die winkel, en je broertje.. ja die mag ook welleens wat doen, maar my god.. je kon het zoveel slechter hebben...

Als ze wil verhuizen dan kan dat toch ook?? Clown
Ze moet een keuze maken of ze thuis wil wonen en haar broer helpt mee (denk ik niet)
Of ze gaat op zichzelf wonen..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:10

brigitta1987 schreef:
Poe, dit is zwaar voor je! In elk geval goed dat je iets wil veranderen!
Kan je niet (tijdelijk) terecht bij een oom/tante/oma/opa/andere familie?
Anders kan je misschien iemand die je vertrouwd vertellen wat er aan de hand is? Bij voorkeur een volwassene die door je ouders wordt gerespecteerd, je kan dan samen met hem/haar met je ouders en broertje praten. Zo voorkom je dat je onder tafel wordt geveegd omdat zij met meer mensen zijn.
Succes!

heb een tante daar ga ik niet mee om mee door dat ze ruzie heeft me me ma en met ons niks meer temaken wil hebben haar ma en kinderen sleep ze daar bij mee. daar heb ik dus niks aan.
ik heb nog een oom die net zo is als me broertje. heb ik dus ook niks aan.
dan het ik nog een oom en tante die willen me wel helpen maar die zijn zelf druk druk druk met van allees en nog wat.
pffffff en me oma's en opa zijn teoud en niet geheel bij de tijd meer of weten ook niet wat ze ermee aan moeten.
huisarts heeft zelf met me ouders gepraat maar nee werkt niet.
als me broertje wel is eens in het jaar bij me oom is dan ik het thuis ook een stuk gezelliger en dan is me pa vrolijk en me moeder ook. en ja ik ook.
ik voel ma als slaaf behandeld

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:10

Laat ze eens lekker in hun eigen sop gaar koken. Kom op zeg,

ik neem toch niet aan dat je ouders + broer naakt over straat gaan, En ze zullen dus wel hun was moeten draaien

en de afwas? lekker laten staan hoor!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:11

carola, ik wil alleen maar zeggen dat ze het wss niet gaat redden als ze alles zelf moet betalen EN nog een eigen paard wil behouden, met zo weinig uren werk..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:13

je kan wel helpen in de huishouding, vooral omdat je ouders een zaak hebben en erg druk zijn.
Ik denk dat je alleen problemen hebt met je broer.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:13

Lolleke schreef:
Ik snap werkelijk waar NIET dat je het nog doet!
Je geeft ze ook wel lekker de kans om niks te doen, als je het na een week ofzo opgeeft boeit hun het? Jij doet het toch wel weer uiteindelijk.
Als je het huis niet uit kan zou ik lekker een safe-haven van mijn kamer maken en alles verder volledig laten!

Boodschappen doen ok (das in je eigen belang,eten is nodig ), en verder helemaal niks doen.
Je eigenwas, je eigen eten en borden.
Laat het laat het laat het.

je heb gelijk maar me pa verdient het om in een opgeruimt huis tekomen en een warme maaltijd voor ze neus tehebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:13

pinuts schreef:
ik snap t echt niet hoor. JE werkt elke dag tot 11 uur, en je gaat dan lekker bezig met je hobby, en dan moet je veel doen thuis, nou kom aan.. je ouders staan wel elke dag in die winkel, en je broertje.. ja die mag ook welleens wat doen, maar my god.. je kon het zoveel slechter hebben...

Natuurlijk kan ze het veel slechter hebben. Het vele werk in huis is in mijn ogen niet het grootste probleem (hoewel broerlief ook echt wel zijn handen uit de mouwen mag gaan steken) maar als ze wordt afgebekt als ze vraagt om een gesprek hierover, dat is echt niet normaal! Je moet als familie toch gewoon met elkaar kunnen praten over dit soort zaken!
En die situatie met dat melkpak, dat vind ik wel ver gaan. Dat haar broertje totaal niks doet, ik snap best dat je daar op den duur gek van wordt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:14

tsjah dan zou ze meer moeten opgeven en meer moeten werken en op zichzelf wonen:)
maar ik hoop toch niet dat de titel serieus is??..
Laatst bijgewerkt door pinuts op 01-08-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:15

pinuts schreef:
carola, ik wil alleen maar zeggen dat ze het wss niet gaat redden als ze alles zelf moet betalen EN nog een eigen paard wil behouden, met zo weinig uren werk..

Daar ben ik het helemaal mee eens!! Echt waar!
Het zal ontzettend moeilijk worden, financieel. Maar het is niet onmogelijk!
Ze zal moeten gaan werken, vooral veel meer, als ze haar paard wil houden.
Ze kan kijken naar verhuizen naar een ander regio waar het goedkoper is, een appartement, een leuke stalling, werk en misschien een bijrijdster (als ze weinig tijd heeft om zelf bij haar paard te zijn) die mee betaald.
Het is moeilijk, en je zal keuzes moeten maken, maar zoals ik het nu lees kom je zeker niet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:16

brenpasbeau schreef:
Lolleke schreef:
Je geeft ze ook wel lekker de kans om niks te doen, als je het na een week ofzo opgeeft boeit hun het? Jij doet het toch wel weer uiteindelijk.
Als je het huis niet uit kan zou ik lekker een safe-haven van mijn kamer maken en alles verder volledig laten!

Boodschappen doen ok (das in je eigen belang,eten is nodig ), en verder helemaal niks doen.

je heb gelijk maar me pa verdient het om in een opgeruimt huis tekomen en een warme maaltijd voor ze neus tehebben.

Helpt het ook niet om een keer met alleen je pa te praten (zonder broer en ma)?

nodi

brenpasbeau schreef:
Lolleke schreef:

Dan doe je voortaan toch alleen de was en afwas van jezelf en je vader?

Tallie1979

Nou Brenda, zodra je kunt gewoon meer gaan werken en op jezelf gaan. Dan is je probleem opgelost.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:17

C_arola schreef:
je kan wel helpen in de huishouding, vooral omdat je ouders een zaak hebben en erg druk zijn.
Ik denk dat je alleen problemen hebt met je broer.

ja die is ook het grootste probleem.
maar me moeder doet ook niks als ze thuis komt. die kan toch ook wel even de handen laten wapperen en de vaatwasser vullen eneen was vouwen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:17

mjah, zoals ik lees kan ze niet meer werken.. en ze beoefent haar hobby erg veel, en ze heeft eig hele middagen vrij. Ik vind het dan normaal dat je dan veel doet in het huishouden. Wel vind ik dat het gezin anders mag reageren enz in het huis. Maar om daarom nou te vragen op het internet of je ergens anders bij in mag wonen. Het is natuurlijk het ene of het andere. Als TS het echt niet meer ziet zitten.. tsjah dan zou ze keihard moeten werken om alles te kunnen betalen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:17

ik doe deze dingen en meer ook allemaal hoor woon op kamers bij iemand.. ben ook 23..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:18

Ik ben het eigenlijk met Pinuts eens. Het is zeer vervelend dat de andere leden in het gezin niks doen, maar ik denk ook dat je het veel erger zou kunnen hebben. Daarbij heb je altijd een keuze, bijvoorbeeld dat je alles laat staan of je gaat op jezelf.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:18

Tallie_Ho schreef:
Nou Brenda, zodra je kunt gewoon meer gaan werken en op jezelf gaan. Dan is je probleem opgelost.

ben ook heeeeeeeeel hart opzoek naar werk waarik meer uren kan maken en dus meer verdien

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:19

nou, dan ben je er iniedegeval mee bezig, das wel goed.. realiseer dat je dan veel minder tijd en geld voor je hobby hebt.. daar heb je nu een luxe leventje in (qua tijd dan)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:20

Dan laat je het toch gewoon liggen?

Ik zou gewoon datgene wat mij te veel is lekker laten liggen voor anderen.

Hoewel ik vind dat je het erg makkelijk hebt. 3 uurtjes werken en dan lekker de hele middag tussen de paarden bezig zijn. Ik zou zo met je ruilen hoor..

Ik woon op mezelf, werk 40 uur in de week, heb een paard te verzorgen, kook iedere avond voor mezelf, 2 katten in huis en dus veel werk, doe eigen was en vouw het ook nog zelf op..

En als mijn vriend er in het weekeind is, heb ik ook nog de neiging om achter zijn kont op te ruimen. Clown

Nahhh, zo slecht heb je het eigenlijk nog helemaal niet.. Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:20

pinuts schreef:
tsjah dan zou ze meer moeten opgeven en meer moeten werken en op zichzelf wonen:)
maar ik hoop toch niet dat de titel serieus is??..

wat wil je dan voor titel? ????
pinuts schreef:
mjah, zoals ik lees kan ze niet meer werken.. en ze beoefent haar hobby erg veel, en ze heeft eig hele middagen vrij. Ik vind het dan normaal dat je dan veel doet in het huishouden. Wel vind ik dat het gezin anders mag reageren enz in het huis. Maar om daarom nou te vragen op het internet of je ergens anders bij in mag wonen. Het is natuurlijk het ene of het andere. Als TS het echt niet meer ziet zitten.. tsjah dan zou ze keihard moeten werken om alles te kunnen betalen
ben ook hart op zoek naarwerk waar ik meer uren kan draaien.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:20

Misschien is het verstandiger om wat meer te werken als dat kan!!
en misschien iets zoeken waar je beter verdient en dat toch maar op je zelf..
een flatje ofzo is niet zo duur..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:21

pinuts had al op je gereageerd dat je dan al wat doet..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:22

Pascalleee schreef:
Misschien is het verstandiger om wat meer te werken als dat kan!!
en misschien iets zoeken waar je beter verdient en dat toch maar op je zelf..
een flatje ofzo is niet zo duur..

in friesland niet nee. Clown
hier wel. Vork

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:23

Op jezelf gaan wonen en dan tegen betaling bij je ouders gaan schoonmaken. Haha!