behaard... wie nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Re: behaard... wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:22

wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem,ik heb het dus ook op foute plekken zit en teveel ook nog eens,ooit mijn rug geschoren nou dat had ik nooit moeten doen,sindsdien is het dus tig x erger terug gekomen en dan ben je niet blij dat je donkerharig bent,iemand goeie tip,kom maar op Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:45

Nou, na al die reacties durf ik het ook wel toe te geven: ben ook een "hairy lady". Al het zichtbare haar haal ik weg met mijn epilady. Vooral het haar op mijn armen, handen en vingers Bloos vind ik vreselijk... Gelukkig heb ik geen beharing in mijn gezicht, maar op de rest van mijn lijf, pffff. Ik ben toch wel regelmatig een uurtje of 2 bezig om de boel haarvrij te maken en loop al langer met de gedachte rond om het definitief te laten verwijderen (laser of IPL). Ik zou de perfecte kandidaat zijn: lichte huid met zwarte haren. Alleen het financiele plaatje houdt mij op dit moment tegen. Nog even doorsparen dus...

Weet iemand trouwens of je bij laser of IPL na doorwijzing van de HA ook een deel vergoed kan krijgen voor verwijdering van haar op andere plaatsen dan in het gezicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:25

Ik heb net maar eventjes Unive gebelt aangezien ik soms mensen hoorde zeggen dat dingen op de huid zoals oa laseren vergoed word .
Dat klopt [ Bij Unive in ieder geval ] .
Per jaar 500 euro vergoeden ze !! Maar diegene die het laseren doet moet wel aangesloten zitten bij ANBOS .
Dus ik weet wel wat ik ga doen Haha!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:45

Dat is goed om te horen. Ga van de week maar even mijn zorgverzekering bellen (CZ) maar met € 500 per jaar zou ik al een heel eind komen.

Nog een andere vraag: als je een laser- of IPL-behandeling ondergaat, hoe lang moeten de haren dan zijn?? Ik moet er niet aan denken dat ik de boel moet laten groeien, dan schaam ik mij namelijk dood Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:51

Hahaatje schreef:
Dat is goed om te horen. Ga van de week maar even mijn zorgverzekering bellen (CZ) maar met € 500 per jaar zou ik al een heel eind komen.

Nog een andere vraag: als je een laser- of IPL-behandeling ondergaat, hoe lang moeten de haren dan zijn?? Ik moet er niet aan denken dat ik de boel moet laten groeien, dan schaam ik mij namelijk dood Bloos

Ik dacht dat je ze moest scheren voor dat je zo iets begint , maar dat kan ook een andere behandeling zijn ik weet dat niet zeker meer .
Lijkt me wel erg als dat het geval is bij het gezicht ..

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:05

Ik word er ook gek van! Vork

Ik ben niet alleen gezegend met een bos haar op mijn hoofd, ook op de rest van mijn lichaampje Clown Ik blijf maar aan het scheren, en het blijft maar groeien...
Mijn benen zijn het ergst, ze zijn de dag van het scheren zo goed als glad, maar de volgens ochtend heb ik alweer prikkelpootjes Boos!

Welk scheermes gebruiken jullie? Ik gebruik de Fusion Power van m'n pappie, die werkt toch wel het best!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:47

Aha, ben niet de enige Clown
Ben kwart Indonesisch, wat mijn haar dus best donker maakt en als ik een stukje vergeet te scheren dat het direct opvalt Haha!
Ik heb dus ook op mijn onderrug licht donshaar, vreselijk Huilen van het lachen

Ik houd het gewoon zo vaak mogelijk bij.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:20

_Denise_: jouw avatar is echt Huilen van het lachen

Ik heb overal, donkere haren. Op mijn billen, benen, tenen, voeten, vingers, armen, buik, rug, oksel, boven mijn lip.. Gelukkig geen dik haar maar wel lang haar. Mijn armhaar knip ik bij Huilen van het lachen Ik heb ook het gevoel dat ik meer naar de kapper moet dan een 'normaal' meisje. Mijn froefroe (pony) knip ikzelf elke week Dromen Mijn 'snor' (god wat haat ik dat woord...) bewerk ik met een pincet + bleekmiddel. Ik gebruik (goedkope) scheermesjes, een epileerapparaat (rommel) en bleekmiddel Andina. Met Andina kom ik zeer lang toe. Lachen Laseren ga ik nooit laten doen of misschien mijn bikinilijn.. Bah, rode bultjes, geïrriteerde huid als ik het scheer en door het epileerapparaat is het niet veel beter geworden Haha!

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:27

Ik heb er last van lange haren op mijn armen.. soms schaam me ik er zelfs voor en wil ik geen shirtje zonder mouwen aan..

Ik heb ze wel eens geschoren daar had ik ook nooit aan moeten beginnen.. nu ben ik aan de slag met een tube bioxet.
Dat moet de haargroei aanzienlijk verminderen.. ben erg benieuwd.

Daarnaast heb ik ook aardig wat haar groei op me bovenbenen.. daar wil ik eigenlijk zo min mogelijk scheren, want vind stoppeltjes daar zo lelijk. Dus daar wil ik ook gaan smeren met bioxet.

Nadeel is dat bioxet het beste werkt als je eerst ge-epileerd of geharst hebt. Alleen ben ik daar niet zo in thuis..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:33

Oooh, wat heerlijk dat ik niet de enige ben Haha!

Ik ben van mezelf blond, maar ik heb achter in mijn nek (waar mijn haar overheen valt zeg maar) ook last van wat haartjes. Op de een of andere manier zijn die wat donkerder ook Verward Ik kan er ook bijna niet bij dus tja, scheren wordt wat moeilijk.
Voor de rest heb ik er op geen andere plek last van, maar alleen dus achterin mijn nek een heel klein beetje, maar ik vond het al zo raar. *opgelucht na het lezen van dit topic*
Ik blijf dit even lezen op zoek naar oplossingen. Scheren is dus geen optie (heeft ook geen nut in mijn geval) dus ik hou het in de gaten Lachen Misschien toch eens een ontharingscreme proberen? Hoe werkt dat?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:37

Ja ook ik ben donzig, mijn armen vooral en mijn benen kunnen ook zo vreselijk snel groeien Clown

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:52

Cayenne: ik heb een ontharingscreme (van veet) gebruikt maar ik vond het maar niets.. Het is een beetje zoals scheren en mijn huid werd er ook geïrriteerd door. Ik vind epileren veel beter, je haren worden dunner en blijven langer weg..

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:17

Als uit een haarzakje 3! haren tegelijkertijd komen, is epileren een hel Haha! Zelfs harsen was een marteling, liet mijn onderbenen altijd door de pedicure doen en het pijnzweet stond dan op mijn gezicht. Mijn tante had dan altijd commentaar, je hebt zeker een lage pijngrens Boos! Nu weet ik beter, zoveel haargroei is niet normaal maar hoort bij een hormonale afwijking Verdrietig

Wat het best werkt, is voor iedereen anders. Uitproberen is het advies, denk ik Knipoog

Cayenne: als je die haartjes niet echt ziet, zou ik er niets aan doen. Zoals al een paar keer gezegd, als de haartjes terugkomen, zijn ze vaak donkerder en minder zacht en worden de problemen vaak groter dan ze waren.

Iedereen heeft wel haartjes op een plek waar ze niet horen maar als we ze allemaal op die plek hebben, wie zegt dan dat ze daar niet horen Verward
Ik denk nu vaak, wie het niet wil zien, die kijkt maar weg. Ik heb er niet om gevraagd en kan er ook weinig aan doen behalve zorgen dat ik toonbaar ben Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:24

@Ibonn, nou ja de haren op mijn rug zie ik wel en dat vind ik al ergelijk genoeg. Ik ben van mezelf blond maar die haren zijn donker Verward Ik snap niet hoe dat kan, want op mijn armen en benen ben ik zo blond dat je de haartjes nieteens ziet Clown Ik hoef mijn benen dus spreekwoordelijk ook bijna nooit te scheren want haren zie je niet Haha! (al scheer ik wel hoor Haha! )

Maar je hebt gelijk hoor, eigenlijk moeten we het gewoon accepteren, maar ik word er wel een beetje onzeker van Bloos Epileren zal een beetje moeilijk gaan omdat het echt in mijn nek zit en een beetje eronder, en daar kan ik niet bij. Tenzij ik mezelf in een bocht van 180 graden kan wringen Haha!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:21

Mijn bikikinlijk is echt een ramp Boos! .
Als ik het scheer krijg ik allemaal rode bultje, gaat soms zelfs ook open.
En die plekjes gaan nooit weg omdat ik zo snel alweer scheren moet.
Het geprobeerd met de epilady maar dat is echt te pijnlijk..
Ben ik blij met de boardshorts! Bloos Ma ik zou het wel fijn vinden als ik
chill in een bikinibroekje kon rondlopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:30

Jaaa, hier nog 1!

Wat bij de meeste mensen het probleem is om in bikini of ondergoed zich te vertonen (zich dik vinden), komt bij mij door dit probleem!

Een paar jaar geleden was ik anderhalf uur bezig in de douche als ik een dagje ging zwemmen! Het werd een obsessie voor me!

Nu laat ik het 1 keer per jaar in de zomer allemaal harsen, sommige plekken epileer ik, en ik zit ook te denken aan laseren...
Op sommige plekken kan ik er best mee leven hoor, want daar heeft iedereen wel haar, maar op andere plekken is het gewoon echt niet leuk! Ik schaam me dood altijd...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:33

Ook hier veel donker haar. Nu in zomer iedere dag scheren. Die cremes werken amper. Er gaat maar een klein beetje haar mee weg. Na de winter ben ik altijd een flinke tijd bezig om al het haar van mijn benen te krijgen. Onder mijn oksels blijf je de stoppels ook na het scheren zien en op mijn kin zitten 's middags ook weer korte haren. Zit er inderdaad over te denk om die definitief te laten weghalen. Even spontaan een korte broek aan doen is er niet bij. Dan moet ik even flink aan de slag.

Bikinilijn doe ik pas als ik echt in bikini gaan. Wel moet ik rekening houden dat sommige korte broeken wat opkruipen als je zit en ik dus aardig hoog moet opscheren. Ook bij mijn navel moet het kaal want je zult maar net een blote buik krijgen als je iets hoogs moet pakken.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:35

Tempus schreef:
er is ook een middeltje dat je haar verdund en het zou op lange termijn bijna helemaal verdwijnen. Weet niet in hoeverre het echt werkt.

bioxet bedoel je denk ik, was op de reclame.
heb het proberen te vinden bij de drogist en de tuinen maar niet gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:36

Nog meer herkenbaar Lachen
Ik kan idd nooit spontaan gaan zwemmen ofzo, want daar schaam ik me gewoon te erg voor!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:37

Hier nog iemand... Verdrietig

Mijn armen zijn ook best wel behaard. En licht gekleurd.
Maar in het zonnetje zijn ze toch wel zwart...

Mijn bovenbenen en kuiten scheer ik ook, wel elke dag.
Bikini lijn moet ik ook goed bijhouden want dat groeit ook
ontzettend snel! Zeker met dit warme weer.

Ook heb ik heeel licht een snorrtje, maar dat haal ik eens in de 6 weken
weg en heb ik er geen last meer van.

Wel heb ik haren onder me kin, vieze zwarte.. Dit vind ik echt vreselijk.. We gaan er ook voor naar de doktor omdat het misschien mogelijk is om dit weg te laten laseren.. Want het beinvloed vele dingen...

Ook onder me navel heb ik zwarte haartjes... Die scheer ik ook altijd weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:38

In mijn gezicht epileer ik trouwens, werkt prima! Doe dit al een jaar of 10 en het is echt duidelijk te merken dat het veeeeeel minder is dan vroeger!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:44

Hier nog iemand...

Ik epileer zoveel mogelijk (blijft langer weg en komt dan zonder stoppels terug).

En het ergste is; hoe ouder ik word (nu 35) hoe erger het word.
Heb nu ook haar op mijn grote teen!! Boos!

Ik ben nu van plan om mijn gezicht te laten laseren.
Mijn zus wil het ook laten doen. (haar eigen gezicht dan he)
Dus dat word denk ik een gezellig zussen dagje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:45

Brainless: Dat had ik al vanaf mijn 12e Nagelbijten / Gniffelen
Dus als het alleen maar erger wordt Verward Ben ik daar mooi klaar mee...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:46

Op mijn tenen haal ik het ook weg. Ja
En ook rond mn tepel..

Ben wel blij met dit topic; Ik dacht al dat ik de enige was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:49

Dat denken we volgens mij allemaal!

Hebben jullie het ook met een nieuwe relatie ofzo, dat je dan echt als een bezetene iedere dag alles netjes weghaalt? Clown