Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vind ik vreselijk... Gelukkig heb ik geen beharing in mijn gezicht, maar op de rest van mijn lijf, pffff. Ik ben toch wel regelmatig een uurtje of 2 bezig om de boel haarvrij te maken en loop al langer met de gedachte rond om het definitief te laten verwijderen (laser of IPL). Ik zou de perfecte kandidaat zijn: lichte huid met zwarte haren. Alleen het financiele plaatje houdt mij op dit moment tegen. Nog even doorsparen dus...
Hahaatje schreef:Dat is goed om te horen. Ga van de week maar even mijn zorgverzekering bellen (CZ) maar met € 500 per jaar zou ik al een heel eind komen.
Nog een andere vraag: als je een laser- of IPL-behandeling ondergaat, hoe lang moeten de haren dan zijn?? Ik moet er niet aan denken dat ik de boel moet laten groeien, dan schaam ik mij namelijk dood
Ik blijf maar aan het scheren, en het blijft maar groeien...

Ik heb ook het gevoel dat ik meer naar de kapper moet dan een 'normaal' meisje. Mijn froefroe (pony) knip ikzelf elke week
Mijn 'snor' (god wat haat ik dat woord...) bewerk ik met een pincet + bleekmiddel. Ik gebruik (goedkope) scheermesjes, een epileerapparaat (rommel) en bleekmiddel Andina. Met Andina kom ik zeer lang toe.
Laseren ga ik nooit laten doen of misschien mijn bikinilijn.. Bah, rode bultjes, geïrriteerde huid als ik het scheer en door het epileerapparaat is het niet veel beter geworden
Ik kan er ook bijna niet bij dus tja, scheren wordt wat moeilijk.
Misschien toch eens een ontharingscreme proberen? Hoe werkt dat?
Het is een beetje zoals scheren en mijn huid werd er ook geïrriteerd door. Ik vind epileren veel beter, je haren worden dunner en blijven langer weg..
Zelfs harsen was een marteling, liet mijn onderbenen altijd door de pedicure doen en het pijnzweet stond dan op mijn gezicht. Mijn tante had dan altijd commentaar, je hebt zeker een lage pijngrens
Nu weet ik beter, zoveel haargroei is niet normaal maar hoort bij een hormonale afwijking

Ik snap niet hoe dat kan, want op mijn armen en benen ben ik zo blond dat je de haartjes nieteens ziet
Ik hoef mijn benen dus spreekwoordelijk ook bijna nooit te scheren want haren zie je niet
(al scheer ik wel hoor
)
Epileren zal een beetje moeilijk gaan omdat het echt in mijn nek zit en een beetje eronder, en daar kan ik niet bij. Tenzij ik mezelf in een bocht van 180 graden kan wringen
.
Ma ik zou het wel fijn vinden als ikTempus schreef:er is ook een middeltje dat je haar verdund en het zou op lange termijn bijna helemaal verdwijnen. Weet niet in hoeverre het echt werkt.

Ben ik daar mooi klaar mee...