jonge dames en de pil .. hij kan toch geen kwaad...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: jonge dames en de pil .. hij kan toch geen kwaad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:14

Jeetje, Nickyu, begrijp ik nou goed dat jijzelf kanker hebt? Of is het een voorbeeld?

in ieder geval is de pil maar een factor. Inderdaad is de kans op borstkanker iets groter bij meer dan 10 jaar pilgebruik, maar de kans op eierstokkanker daarentegen, wordt verlaagd door pilgebruik.

Ik ben zelf destijds overigens ook gestopt na 9 jaar slikken, omdat ik een verhoogd risico heb omdat mijn zus aan borstkanker is overleden en er meer jonge familieleden met borstkanker zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:16

Ik slik de pil vanaf mijn 19de heb een vaste relatie en ben nu 25. Heb op dit moment geen kinderwens op korte termijn. Wat zou dan een beter alternatief zijn dan de pil? Condoom vertrouw ik niet op die kunnen scheuren, aan de andere kant je kunt ook een dag de pil vergeten natuurlijk of de werking daarvan is minder door ziekte, antibiotica of iets anders. Spiraaltje durf ik niet en daar zitten ook risico's aan.
Ik denk ook soms eraan wat voor troep we slikken uberhaupt elke dag daar niet van. Maar helaas kom ik niet verder dan dat ik denk dat het toch nodig is wil ik niet onverwacht voor de verassing komen te staan dat ik zwanger ben.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:17

Ik vind dat er in dit topic door een aantal mensen behoorlijk naief wordt gereageerd.. ' ach je krijg tegenwoordig overal kanker van, ik blijf hem gewoon doorslikken ' .. die mensen beseffen imo niet hoe belangrijk je gezondheid is, hoe belangrijk je leven is..

Als er geen noodzaak is om de pil te slikken raad ik ook iedereen af om het te doen. Wat onder noodzaak wordt verstaan is natuurlijk voor ieder anders, maar realiseer je wel wát je slikt en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:19

Nou zo naif ben ik niet hoor..Ik begrijp heel goed hoe belangrijk een goede gezondheid is.
Maar er zitten aan veel producten een nadeel, moeten we dan maar niks meer gaan gebruiken(in algemene zin?)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:19

zoals ook al per pb gemeld .. massa hystierie zit niemand op te wachten ..

Citaat:
ik doe ook zelf controle

kijk top Vork en als iedere vrouw dat nu eens vanaf een jonge leeftijd al deed
(ipv na de 35ste .. veel vrouwen doen dit namelijk niet omdat ze denken
geen risico te lopen)

als de huisartsen ipv blind de pil voor te schrijven
elke 6 mnd even meevoelen en klein babbeltje hielden hoe het nu gaat
..zoals vroeguh.. dan zullen er veel meer gevallen optijd ontdekt worden
en zullen er minder mensen onnodig overlijden door borstkanker Vork

en idd trombose is ook iets waar amper opgelet word
Laatst bijgewerkt door Ranja op 07-08-08 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: quote terug geplaatst

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:21

Maar hoe kan je bewijzen dat een bepaald kanker wordt veroorzaakt door de pil? Want je kan immers ook longkanker krijgen als je niet rookt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:22

de pil is niet zon product als melk ofzo.. het is echt een pil wat je elke dag slikt, en in je bloed opneemt.. Wat jouwn hele lichaam ff gaat regelen, eig best logisch dat t zoiets kan veroorzaken..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:22

Yellowfish schreef:
Ik vind dat er in dit topic door een aantal mensen behoorlijk naief wordt gereageerd.. ' ach je krijg tegenwoordig overal kanker van, ik blijf hem gewoon doorslikken ' .. die mensen beseffen imo niet hoe belangrijk je gezondheid is, hoe belangrijk je leven is..

Wat een onzin dit....juist omdat ik maar al te goed weet hoe bijzonder het is dat ik er nog ben, laat ik mijn leven niet beheersen door allerlei angsten. Ik heb wel wat beters te doen, namelijk genieten van de jaren die me nog gegeven zijn!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:23

erleyne schreef:
Yellowfish schreef:

Wat een onzin dit....juist omdat ik maar al te goed weet hoe bijzonder het is dat ik er nog ben, laat ik mijn leven niet beheersen door allerlei angsten. Ik heb wel wat beters te doen, namelijk genieten van de jaren die me nog gegeven zijn!

ben het hier mee eens!

benangelique

je kan nog heel veel wel gebruiken en net als voor de pil zijn er voldoende alternatieven die minder risico's met zich meebrengen.

ik heb een jaar geleden bij de huisarts gezeten omdat ik al tijden een zeer pijnlijke rechterborst had. hij heeft mij uitgebreid onderzocht en vertelt dat het een klierzwelling was door een stoot oid. wat erg prettig was dat hij aan mij vroeg of ik doorgestuurd wilde worden voor de zekerheid. Ik vond het verder niet nodig, maar heb wel een herhalingsafspraak gemaakt op zijn inititatief voor 4 weken later. toen was gelukkig alle klierweefsel weer rustig. ook heb ik van hem in de vervolgafspraak geleerd hoe ik mijzelf goed moet onderzoeken, want ik denk dat heel veel vrouwen wel aan zelfonderzoek doen maar niet goed weten wat ze wel en niet horen te voelen!

Trieske_

chipieke schreef:
Ik ken zoveel vrouwen die al jaren de pil slikken... Het enige dat ik al heb horen vallen is dat als je hem al lang slikt, je moeilijker zwanger geraakt.

dat dacht ik dus ook maar dat hoeft niet hoor..na 16 jaar pil slikken was ik binnen 3 wkn zwanger

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:24

ach.. boeiend he.. gewoon genieten, zal jou een worst wezen. Verplaats je verdorie eens in de TS!!! kon ons ook gebeuren!! al die mensen met reactie van: achh.. valt mee enz.. Wat heeft TS daar aan?? Vind t erg respectloos tegenover haar, sjee

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:25

Als eerste heel erg dat dit je heeft moeten overkomen..

Om deze reden ben ik dus op mijn 20ste gestopt met de pil..
Ik was het boekje aan het lezen en kwam er dus achter dat het meest voorkomende dat je van de pil kan krijgen baarmoederhalskanker is.. Ik schrok hier erg van en mijn vriend ook gezien mijn moeder baarmoederhalskanker haden mijn tante hier reeds aan overleden is.. Hierop hebben wij meteen besloten om te stoppen met de pil.. Ik slikte hem namelijk al erg lang omdat ik vanaf mijn 13 a 14 jaar om de twee weken ongesteld was.. zodra ik zenuwachtig werd werd ik ongesteld en ik ree elke twee weken een wedstrijd waardoor ik al meerdere malen een rode rijbroek had in plaats van een witte..

Mij vriend en ik hebben er bewust over nagedacht en ook de risico's bekeken van het stoppen met de pil.. Gezien we toen al bijna 5 jaar samen waren hebben we ook niet naar een andere oplossing gezocht als vervanging.. en nu na 5 jaar te zijn gestopt zijn wij in verwachting van ons eerste kindje..

Maar na de bevalling zal ik ook nooit meer de pil slikken.. die troep komt mijn lijf niet meer in.. en als ik dit dan lees bevestigd dit onze beslissing alleen maar.. In de toekomst bekijken we wel hoe we het aanpakken maar voor ons geen pil..

Ik hoop dat er voor jou nog een wonder gebeurd en dat ze iets vinden om jou te kunnen genezen..
Heel veel sterkte en vind het knap en goed dat je dit post om jonge meiden te waarschuwen..

liefs lindy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:26

erleyne schreef:

Héél verstandig Erleyne Ja

Als we ons zorgen moeten maken worden we wel ingelicht door onze doktoren dr zijn immers genoeg
soorten voorbehoedmiddelen, ik kan daarom ook niet meegaan in de 'paranoide' gedachte dat het zo'n vrezelijk dodelijk product is.
Bovendien vind ik dit topic ook nog eens erg gevaarlijk, jonge meisjes zouden er nog wel eens
onnodig bang van kunnen worden, daarom raad ik mensen ook aan hun informatie te halen bij de plaatselijke apotheek of hun huisartsen, die hebben dr íets meer informatie over Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:27

even off-topic: lindy, heb jij er 5 jaar over gedaan om zwanger te raken of heb je in de tussentijd andere voorbehoedsmiddelen gebruikt en welke dan?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:27

roosje84 schreef:
Maar hoe kan je bewijzen dat een bepaald kanker wordt veroorzaakt door de pil? Want je kan immers ook longkanker krijgen als je niet rookt

het is een kwestie van hormonen.
door de bepaalde concentraties hormonen die je binnenkrijgt door de pil, veranderd je "natuurlijke hormoonhuishouding".
bij kanker heeft een verandering in de celdeling plaatsgevonden. door deze verandering stopt een cel niet meer met delen en/of versneld deze deling (je krijgt dus veel meer cellen, wat uiteindelijk een gezwel wordt).
dit ontstaat vaak door mutaties, die ook door hormoonwisselingen (hoeveelheid hormonen zeg maar) kunnen ontstaan.
maar echt te bewijzen hebben ze geloof ik nog niet kunnen doen.

zelf heb ik de pil ook geslikt, maar slik hem al een tijd niet meer: a) omdat mijn ongesteldheid dermate onregelmatig werd (3 weken ongesteld, 2 weken niet, vervolgens 2 weken weer ongesteld etc etc.)
b) ik nog geen vriend heb en c) de reden waarvoor ik de pil toendertijd heb gehad, krijg ik nu andere medicijnen voor.
echt voorstander ben ik ook niet van de pil

vind het ook heel erg dat dit je overkomen is en ik hoop ook dat ze snel een medicijn (uit)vinden, waardoor je nog jaren mee kan gaan.
Laatst bijgewerkt door MieLo op 27-07-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:28

Chiqa schreef:
Als we ons zorgen moeten maken worden we wel ingelicht door onze doktoren

ik vraag me dit toch af. Ik slik nu 14 jaar de pil en in de tussentijd heb ik nog nooit een oproep of controle gehad ivm dit pilgebruik. Ik heb een herhaalrecept en kan de strips dus zonder tussenkomst van een arts ieder half jaar bij de apotheek ophalen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:28

Bedankt voor je uitleg, hier heb ik wat aan.

EN ik leef wel degelijk mee met de TS..dus het is ook niet aardig dat je iedereen over een kam scheert. Want iedereen mag zijn mening hebben ove rhet wel of niet slikken van de pil!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:29

Ik moest elk jaar naar de huisarts en dan bekeken we het weer verder. Dat hangt van je HA denk ik. Overigens krijg je bij onze apotheek nooit voor langer dan 1 jaar een herhaalrecept, voor geen één medicijn, dan moet de ha het opnieuw bevestigen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:30

Yellowfish schreef:
Als er geen noodzaak is om de pil te slikken raad ik ook iedereen af om het te doen. Wat onder noodzaak wordt verstaan is natuurlijk voor ieder anders, maar realiseer je wel wát je slikt en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

kijk dat bedoel ik

ook ik was begonnen met de pil vanwege heftige en onregelmatige maandelijkse ellende
nu ik niks meer mog gebruiken bleek dat niet meer het geval te zijn

beantsie ...het was geen voorbeeld .. nu heb ik ivm het gevecht tegen
geen eierstokken meer dus helemaal geen last meer ook Bloos

overal zitten voor en nadelen aan
het isaan ieder voor zich om te bepalen welke voor en welke nadelen zwaarder wegen

Citaat:
Spiraaltje durf ik niet en daar zitten ook risico's aan

kijk .. dat is dan weer wel bekend
en dat is mijn grootste punt het is niet eens bekend

iedereen weet dat je van roken longkanker KUNT krijgen en dat dat niet een vaststaand feit is
dat als je rookt het ook daadwerkelijk krijgt
maar haast niemand weet dat je van de pil dus een serieuse verhoogde kans op borstkanker KAN hebben ..

bijna ieder paarden mens weet de gevarwen van een ruine prik
maar haast geen een meisje de gevaren van de pil
raar eigenlijk Cool

ben het eens dat je je NIET moet laten leiden door angsten
maar de jonge meiden zijn ook niet bang om zwanger te worden
of voor overdragelijke soa's

maar het bagelatiserren van ach ken toch niet kwaad en het is een vervan mijn bed show
vind ik een oer domme actie

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:30

benangelique schreef:
even off-topic: lindy, heb jij er 5 jaar over gedaan om zwanger te raken of heb je in de tussentijd andere voorbehoedsmiddelen gebruikt en welke dan?

geen voorbehoedsmidellen

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:31

Mijn moeder heeft ook borstk. gehad. Ik slik al 10 jaar dezelfde pil als mijn moeder altijd geslikt heeft. Ben hiermee naar de dokter gegaan, met de vraag of ik een andere pil mocht hebben (lichtere) hij heeft mij verteld dat dit niet door de pil komt en dat het niet bewezen is. heb toen toch doorgedramt en andere lichtere pil gehad, deze werkte toch niet zo lekker doorbraakbloedingen enz. ben nu toch maar terug op mijn oude pil.
1 op de 9 vrouwen krijgt borstkanker. Bij mijn moeder heeft ongeveer 8 jaar geduurd voor ze het ontdekt heeft.
Ik ga op korte termijn ook borstonderzoek krijgen ieder jaar. Bij mij zal het dus niet 8 jaar de kans krijgen om zich te ontwikkelen en zal er op tijd bij zijn. (ik weet dat er ook sneller groeiend k. is..... Maar helaas is het voor mij ook geen optie om helemaal te stoppen met de pil. Ben er altijd een week ziek van en ben echt nog niet toe aan kindjes...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:32

Van de zon kan je ook kanker krijgen, ik denk niet dat daardoor iedereen uit de zon blijft... Het kán...

"De aanwezigheid van vet in de maag kan het anti-kanker effect van vitamine C tegenwerken. Volgens de onderzoekers wijst hun ontdekking op een link tussen dieet en "

"Kleurstof E128 veroorzaakt kanker

Hoewel het barbecueweer nog op zich laat wachten, doen liefhebbers van hamburgers en worstjes er verstandig aan te controleren of hun vleeswaren de kleurstof E128 bevatten. Deze vergroot namelijk het risico op een kwaadaardig tumor aanzienlijk."

"Aspartaam wordt verkocht onder verschillende merknamen en zit in duizenden soorten voeding en light-dranken. Aspartaam verstoort de ontwikkeling van de foetus door een abortus of veroorzaakt geboorte defecten. Wanneer een kind levend wordt geboren heeft aspartaam het DNA van de baby ernstig beschadigd, waar de volgende generatie de gevolgen van zal ondervinden."

zomaar wat quotes van internet...

Dus nu mag ik geen vet met vit. c eten, niet meer barbecuen en geen light drinken (en dus dik wordt als ik dat niet doe) omdat ik er kanker van kán krijgen? Als je hier allemaal op moet letten heb ik geen leven meer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:32

heftig lindy! dat is ook mijn grootste angst..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:36

Ik was/ben nog jong dus wij zijn er vrij nuchter onder.. maar als je wat ouder bent is het inderdaad erg vervelend..Moet ook zeggen dat ik niet meer had verwacht zwanger te worden.,. en plots was ik toch zwanger..
Maar voor mij/ons echt geen pil meer..misschien wel de schaar er in bij hem na twee kids Tong uitsteken hahah