Tanden witter in 2 weken! Philips Sonicare Healthywhite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: Tanden witter in 2 weken! Philips Sonicare Healthywhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:55

@ Beantsje en brigitta1987:

Wat jij zegt dat je na het eten een half uur niet moet poesten is ook waar, maar na het poetsen kan je beter ook niet gaan poetsen. Je glazuur is dan ook zachter plus je poetst het met fluoride tandpasta, en fluoride doet zijn werk alleen als je dus een half uur (liefst wat langer) niets een en drinkt.
Als klein kind kreeg je namelijk ook altijd bij de tandarts een fluoride behandeling, en daarbij adviseerde de tandarts ook altijd een half uur tot een uur niets te eten of te drinken. Spoelen mocht zelfs niet.
In tandpasta zit ook fluoride, wel iets minder dan de fluoridebehandeling die je bij de tandarts krijgt, maar het heeft dezelfde werking. Meteen eten zorgt dus ervoor dat je glazuur sneller aangetast word, plus de fluoride kan zijn werk niet doen.

(fluoride maakt de tanden sterker.)

Glazuur word niet witter. Het is de aanslag die weg word gehaald door het poetsen. Ik neem aan dat je dus met deze tandenborstel eerder de aanslag wegpoetst dan dat je de gele kleur van de tanden wegpoetst.
De tandarts waar ik momenteel stage loopt haalt ook de aanslag weg met een speciaal apparaat, maar dat doet die niet te lang aangezien dat het glazuur beschadigt. Ik neem dus aan, aangezien de tandenborstel dezelfde werking heeft, dat het dus niet verstandig is om langdurig ermee te poetsen.

Ik heb verder geen verstand van de borstel oid, maar zo over het algemeen lijkt me het niet een goed idee om er lang mee te poetsen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:12

Jemawi schreef:
Of het werkt? Eerst zien, dan geloven. Ben op zich best wel benieuwd, want een tintje lichter is best leuk.

Mijn vraag aan jou: wat is verschil met de gewone sonic? Die heb ik namelijk.
Absoluut een hele fijne tandenborstel. Tanden worden lekker schoon & glad.
Ik weet dus wel degelijk dat er verschil is, heb het zelf ervaren.

Succes, ben heel benieuwd naar het resultaat.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Misschien wel niets (behalve de clean&whitestand, die blijkbaar nog een beetje intensiever is).
Maar ik had het nog nooit geprobeerd en nu had ik de kans om er eentje te testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:16

Megamutsj schreef:
@ Beantsje en brigitta1987:

Wat jij zegt dat je na het eten een half uur niet moet poesten is ook waar, maar na het poetsen kan je beter ook niet gaan poetsen. Je glazuur is dan ook zachter plus je poetst het met fluoride tandpasta, en fluoride doet zijn werk alleen als je dus een half uur (liefst wat langer) niets een en drinkt.
Als klein kind kreeg je namelijk ook altijd bij de tandarts een fluoride behandeling, en daarbij adviseerde de tandarts ook altijd een half uur tot een uur niets te eten of te drinken. Spoelen mocht zelfs niet.
In tandpasta zit ook fluoride, wel iets minder dan de fluoridebehandeling die je bij de tandarts krijgt, maar het heeft dezelfde werking. Meteen eten zorgt dus ervoor dat je glazuur sneller aangetast word, plus de fluoride kan zijn werk niet doen.

(fluoride maakt de tanden sterker.)

Glazuur word niet witter. Het is de aanslag die weg word gehaald door het poetsen. Ik neem aan dat je dus met deze tandenborstel eerder de aanslag wegpoetst dan dat je de gele kleur van de tanden wegpoetst.
De tandarts waar ik momenteel stage loopt haalt ook de aanslag weg met een speciaal apparaat, maar dat doet die niet te lang aangezien dat het glazuur beschadigt. Ik neem dus aan, aangezien de tandenborstel dezelfde werking heeft, dat het dus niet verstandig is om langdurig ermee te poetsen.

Ik heb verder geen verstand van de borstel oid, maar zo over het algemeen lijkt me het niet een goed idee om er lang mee te poetsen.

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee Lachen In de gebruiksaanwijzing van de tandenborstel staat inderdaad dat het de aanslag van je tanden wegpoetst, niet dat het glazuur witter wordt. Want witter glazuur is inderdaad onmogelijk, wat je zelf al zegt.
Mag ik vragen wat voor apparaat dat is die de tandarts gebruikt? Ik ben benieuwt wat voor apparaat het is, zodat ik kan uitzoeken of het de aanslag op dezelfde manier verwijderd. Het lijkt mij dat die proffessionele apparatuur misschien wat aggressiever is dan een tandenborstel voor thuisgebruik. Dat wordt tenslotte door een proffessional gebruikt, en maar 2 keer per jaar toegepast.
En als je dan toch bij een tandarts stage loopt, zou je eens kunnen vragen wat hij/zij vind van sonisch poetsen Bloos ? Ik ga het mijn tandarts ook vragen (als ik weer eens controle heb) maar meerdere menigen is natuurlijk altijd beter. Hopelijk vind je het niet erg om aan het werk te worden gezet door mij...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:08

nou daar reageer ik nog weer op, aangezien ik het er uitgebreid met de mondhygieniste over gehad heb.
Zij vindt de sonische borstel en de roterende vergelijkbaar, mits de roterende minimaal 7500 toeren maakt. Haar cliénten die een sonische hebben aangeschaft, vinden dat de tandengladder worden.

Zij polijst met een soort roterende 'borstel' een soort polijstkop, met een polijstmiddel. Dan is de aanslag er in 1 x af. inderdaad doet ze dit maar kort.

ik denk dat dit polijstmiddel vergelijkbaar is met een middel als Smokers (bestaat dat nog?)/

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:03

brigitta1987 schreef:
Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee Lachen In de gebruiksaanwijzing van de tandenborstel staat inderdaad dat het de aanslag van je tanden wegpoetst, niet dat het glazuur witter wordt. Want witter glazuur is inderdaad onmogelijk, wat je zelf al zegt.
Mag ik vragen wat voor apparaat dat is die de tandarts gebruikt? Ik ben benieuwt wat voor apparaat het is, zodat ik kan uitzoeken of het de aanslag op dezelfde manier verwijderd. Het lijkt mij dat die proffessionele apparatuur misschien wat aggressiever is dan een tandenborstel voor thuisgebruik. Dat wordt tenslotte door een proffessional gebruikt, en maar 2 keer per jaar toegepast.
En als je dan toch bij een tandarts stage loopt, zou je eens kunnen vragen wat hij/zij vind van sonisch poetsen Bloos ? Ik ga het mijn tandarts ook vragen (als ik weer eens controle heb) maar meerdere menigen is natuurlijk altijd beter. Hopelijk vind je het niet erg om aan het werk te worden gezet door mij...

In principe is het een tandsteenverwijderingsapparaat. Het is een apparaatje, met aan het uiteinde een tipje. Dat tipje is een soort van krom haakje waar ook water uit komt. Deze trilt alleen. Hiermee is het eigenlijk de bedoeling op enkel tandsteen te verwijderen maar door de trillingen kan het ook aanslag weghalen. Zelfs aanslag dat zo erg is als dit:
Afbeelding
(natuurlijk niet alles, maar grotendeels wel veel)

Een andere methode is ook dat apparaat wat al verteld werd door beantsje, is dat polijstborsteltje. Deze polijst de tanden met polijsttandpasta. Dat is een klein rond roterend borsteltje met een ruwe zalf erop wat het oppervlakte van de tand schoner maakt en lichte aanslag verwijderd. Deze manier word gebruikt bij doorgaanse normale mensen met een normaal gebit. Bij mensen die zulke erge aanslag hebben als hierboven, zal dit niet werken.

Jullie tanden voelen gladder aan omdat de plak en de aanslag wel word verwijderd. Voor mij is dan nog steeds de vraag of langdurig borstelen dan wel goed zou zijn, aangezien het in de tandartsenpraktijk ook niet lang mag worden gebruikt omdat het schade zal aanbrengen.

Als ik het me herinner en als mijn stage weer begint zal ik het vragen Ja

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:46

Tja, mijn tandarts beveelt electrisch poetsen, hetzij roterend, hetzij sonisch, juist aan.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 00:48

Electrisch poetsen is ook beter als handmatig poetsen. Alleen voor mij nog steeds de vraag of deze tandenborstel dan wel zo goed zou zijn aangezien er een whitenerstand op zit waardoor de tanden witter worden..

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:43

Waarom wil iedereen toch witte tanden? Ik word zo ontzettend moe van die HYPE!!! Wil iedereen een perfecte American Smile? Zo'n neppe 'superbek'? Geef mij maar iemand met scheve en niet zulke perfecte witte tanden... dat geeft je gezicht uitstraling... zo'n perfect smile is echt zo'n 10 in een dozijn gezicht.

Maargoed, om nog even terug te komen op je vraag... ik geloof niet dat een tandenborstel voor wittere tanden zorgt... JA, hij kan door de sonische trillingen de aanslag verwijderen... waardoor ze witter LIJKEN! Philips geeft je geen advies over tandpasta... welke gebruik je? Want dat heeft meer invloed dan de meeste mensen denken! Bovendien is de kop van die Philipsborstel zo groot dat je overal slecht bij komt... zo'n ronde kop van Oral B is veel makkelijker in gebruik.

Dus ik zou liever die 160 euro, of hoeveel kost ie? sparen en gewoon een een goeie van Oral B kopen (een goeie kost rond 60-80 euro)... informatie vragen aan je mondhygieniste hoe je de electrische borstel moet gebruiken en welke tandpasta het beste is... want dat zorgt er namelijk o.a. voor dat je je gebit schoon houdt... en tandvleesontstekingen en gaatjes uitsluit... en daar leg ik mijn prioriteit... dat mijn gebit gezond is... en niet dat ik het verpest door bleken of whitnertandpasta's om maar met de 'hype' mee te gaan... dat vind ik zeer slecht en heel erg jammer dat mensen zich zo laten beinvloeden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:30

Megamutsj schreef:
In principe is het een tandsteenverwijderingsapparaat. Het is een apparaatje, met aan het uiteinde een tipje. Dat tipje is een soort van krom haakje waar ook water uit komt. Deze trilt alleen. Hiermee is het eigenlijk de bedoeling op enkel tandsteen te verwijderen maar door de trillingen kan het ook aanslag weghalen. Zelfs aanslag dat zo erg is als dit:
Afbeelding

Het kan nog veeeeel erger, geloof mij.
Met het apparaat wat jij bedoelt ben je een eeuwigheid bezig om alle aanslag grondig te verwijderen en een glad oppervlak over te houden. Als het oppervlak niet 100% glad is hecht de nieuwe aanslag veel sneller.
Ikzelf gebruik in gevallen van aanslag graag een apparaat wat polijst dmv zout en water.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:28

gabyfedde schreef:
Megamutsj schreef:
Afbeelding

Met het apparaat wat jij bedoelt ben je een eeuwigheid bezig om alle aanslag grondig te verwijderen en een glad oppervlak over te houden. Als het oppervlak niet 100% glad is hecht de nieuwe aanslag veel sneller.
Ikzelf gebruik in gevallen van aanslag graag een apparaat wat polijst dmv zout en water.

Tuurlijk, ik weet dat er nog veel erger is. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Ik heb prachtige gebitten gezien, maar sommige waren ook zo rampzalig slecht dat echt alles eruit moest omdat er gewoonweg niets meer aan gedaan kon worden.

Ik weet dat het redelijk lang duurt om met een tandsteenverwijderingsapparaat dit weg te krijgen. Ik zeg ook niet dat het alles weghaalt, maar de tandarts waar ik nu loop haalt soms aanslag weg bij mensen (thee aanslag, rokersaanslag ed).
Ik kijk ook vaak mee bij de mondhygienist en die heeft meerdere apparaten om dit weg te halen. Bijvoorbeeld met polijstpasta en een borsteltje, maar ook met een apparaat (soort vorm van een klein pistooltje, met een grote bol erop waar poeder inzit )waar dan dat goedje inzit wat naar mint oid smaakt. Dit word op de tanden gespoten (poeder word door het pistooltje gemengt met water). Ik heb nu al een tijd zomervakantie dus alle stof van school is een beetje verzakt waardoor ik sommige benamingen van apparaten niet meer zo 1, 2, 3 kan benoemen, maar ik weet wat ik bedoel.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:39

Megamutsj schreef:
... maar ook met een apparaat (soort vorm van een klein pistooltje, met een grote bol erop waar poeder inzit )waar dan dat goedje inzit wat naar mint oid smaakt. Dit word op de tanden gespoten (poeder word door het pistooltje gemengt met water).

Dat apparaat bedoel ik. Werkt erg fijn.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:45

gabyfedde schreef:
Megamutsj schreef:
... maar ook met een apparaat (soort vorm van een klein pistooltje, met een grote bol erop waar poeder inzit )waar dan dat goedje inzit wat naar mint oid smaakt. Dit word op de tanden gespoten (poeder word door het pistooltje gemengt met water).

Dat apparaat bedoel ik. Werkt erg fijn.

Oke, ik dacht al dat je zoiets bedoelde Ja
Maar ben nog steeds benieuwt of deze tandenborstel nou wel goed zal zijn voor de tanden. Ik denk eerlijk gezegt dat het alleen plak en aanslag weg zal poetsen waardoor het gebit witter lijkt, maar niet dat de tand ook serieus tinten witter word.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:09

Megamutsj schreef:
Maar ben nog steeds benieuwt of deze tandenborstel nou wel goed zal zijn voor de tanden. Ik denk eerlijk gezegt dat het alleen plak en aanslag weg zal poetsen waardoor het gebit witter lijkt, maar niet dat de tand ook serieus tinten witter word.

Ik vind dat ie zo hard trilt, dat je je tandvlees kunt beschadigen, dus in die zin vind ik h'm dus niet goed voor je gebit. En ik kan me voorstellen dat als ie zo hard trilt, in combinatie met een te agressieve tandpasta en harde poetser, hij je tanden behoorlijk kan aantasten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:32

ShadowFax schreef:
Ik vind dat ie zo hard trilt, dat je je tandvlees kunt beschadigen, dus in die zin vind ik h'm dus niet goed voor je gebit. En ik kan me voorstellen dat als ie zo hard trilt, in combinatie met een te agressieve tandpasta en harde poetser, hij je tanden behoorlijk kan aantasten.

Mijn tandvlees is juist enorm opgeknapt hiermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:47

ShadowFax schreef:
Waarom wil iedereen toch witte tanden? Ik word zo ontzettend moe van die HYPE!!! Wil iedereen een perfecte American Smile? Zo'n neppe 'superbek'? Geef mij maar iemand met scheve en niet zulke perfecte witte tanden... dat geeft je gezicht uitstraling... zo'n perfect smile is echt zo'n 10 in een dozijn gezicht.

Maargoed, om nog even terug te komen op je vraag... ik geloof niet dat een tandenborstel voor wittere tanden zorgt... JA, hij kan door de sonische trillingen de aanslag verwijderen... waardoor ze witter LIJKEN! Philips geeft je geen advies over tandpasta... welke gebruik je? Want dat heeft meer invloed dan de meeste mensen denken! Bovendien is de kop van die Philipsborstel zo groot dat je overal slecht bij komt... zo'n ronde kop van Oral B is veel makkelijker in gebruik.

Dus ik zou liever die 160 euro, of hoeveel kost ie? sparen en gewoon een een goeie van Oral B kopen (een goeie kost rond 60-80 euro)... informatie vragen aan je mondhygieniste hoe je de electrische borstel moet gebruiken en welke tandpasta het beste is... want dat zorgt er namelijk o.a. voor dat je je gebit schoon houdt... en tandvleesontstekingen en gaatjes uitsluit... en daar leg ik mijn prioriteit... dat mijn gebit gezond is... en niet dat ik het verpest door bleken of whitnertandpasta's om maar met de 'hype' mee te gaan... dat vind ik zeer slecht en heel erg jammer dat mensen zich zo laten beinvloeden.

Bedankt voor je reactie..
Ik wil eerst even een paar dingen recht zetten:
-de kop van de Philips is inderdaad groter dan die van Oral B, maar omdat hij smaller is kan ik overal juist makkelijker bij dan met zo'n rond borsteltje. Vooral achter in mijn mond kwam ik met de Oral B niet overal bij, nu met de Philips juist wel. Ik denk dat dat persoonlijk is, wat je prettig vind
-De Healthywhite heb je in verschillende types. De goedkoopste kun je voor ongeveer 60 euro kopen. 160 euro is dus iets overdreven Knipoog

Ik vind het wel goed om te horen dat jij je prioriteit legt bij een gezond gebit, dat is ook voor mij het belangrijkst. Tandenpoetsen is natuurlijk niet de enige gebitsverzorging, naar de tandarts gaan en goede vragen stellen aan je mondhygienist horen daar ook bij, maar omdat dat niks te maken heeft met welke tandenborstel je gebruikt (je moet tenslotte toch naar de tandarts, ook met een goede tandenborstel) heb ik dat verder in dit topic achterwege gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:57

Citaat:

Citaat:
Tuurlijk, ik weet dat er nog veel erger is. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Ik heb prachtige gebitten gezien, maar sommige waren ook zo rampzalig slecht dat echt alles eruit moest omdat er gewoonweg niets meer aan gedaan kon worden.

Ik weet dat het redelijk lang duurt om met een tandsteenverwijderingsapparaat dit weg te krijgen. Ik zeg ook niet dat het alles weghaalt, maar de tandarts waar ik nu loop haalt soms aanslag weg bij mensen (thee aanslag, rokersaanslag ed).
Ik kijk ook vaak mee bij de mondhygienist en die heeft meerdere apparaten om dit weg te halen. Bijvoorbeeld met polijstpasta en een borsteltje, maar ook met een apparaat (soort vorm van een klein pistooltje, met een grote bol erop waar poeder inzit )waar dan dat goedje inzit wat naar mint oid smaakt. Dit word op de tanden gespoten (poeder word door het pistooltje gemengt met water). Ik heb nu al een tijd zomervakantie dus alle stof van school is een beetje verzakt waardoor ik sommige benamingen van apparaten niet meer zo 1, 2, 3 kan benoemen, maar ik weet wat ik bedoel.

Maar als ik dit zo lees gaat het dus om apparaten die werken met een polijstmiddel. Is dat wel vergelijkbaar met 2 minuten poetsen met gewone tandpasta en tandenborstel?
Het lijkt mij namelijk dat die polijstmiddelen (en dat spul met mintsmaak) in combinatie met dat het op je tanden wordt gespoten nogal wat aggressiever zijn dan een gewone tandpasta en tandenborstel. Dat is ook niet erg omdat het alleen door profs wordt gebruikt. Maar het lijkt me nogal wat anders dan een sonische tandenborstel gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:05

ShadowFax schreef:
Megamutsj schreef:

@Megamutsj
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik heb het boekje bij de tandenborstel er nog eens op nagelezen, er er staat nergens dat het je tanden ook serieus witter maakt. Alleen dat "aanslag wordt verwijderd, voor tanden tot wel twee tinten witter in twee weken". Het zou dus inderdaad zo kunnen zijn dat je tanden alleen witter lijken.

@Shadowfax
Ik vind juist dat hij heel zacht trilt. Een gewone elektrische tandenborstel voel je echt schrobben, dat is bij deze helemaal niet. Ik moet er echt op letten dat ik niet teveel druk op de tandenborstel zet, omdat ik soms het idee heb dat hij niet poetst terwijl hij het al wel doet. Ik heb ook geen last van beschadigingen aan mijn tandvlees, ik heb als test de tandenborstel een minuut op mijn tandvlees gehouden en het is nog helemaal heel en voelt niet pijnlijk.
Verder denk ik dat elke tandenborstel in combinatie met een te harde poetser en agressieve tandpasta je tanden kan aantasten, dat ligt niet aan de borstel maar aan de poetser. Net als dat je (om in paardentermen te blijven) een heel simpel bit ook scherp kan maken door er verkeerd mee te rijden.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:06

Mijn vragen aan de bokkers:
-De Philips Sonicare Healthywhite beloofd dat je tanden in twee weken poetsen twee tinten lichter worden. Willen jullie eigenlijk wel wittere tanden, of is dat maar onzin?
Ik zou wel graag wittere tanden willen hebben, die van mij zijn nu lichtgeel onderhand, en ik heb al veel tandpasta's geprobeerd, maar niks werkt echt goed.

-Geloven jullie dat je je tanden echt twee tinten witter kan poetsen of wil je eerst de ervaring van anderen weten, en geloof je het pas als het bij hen werkt?
Zou eerst wel van een paar mensen willen weten of het werkt, of zelf als het maar iets witter wordt. dan zou ik wel zo'n tandenborstel willen.

-Zouden jullie bereid zijn de tandenborstel te kopen als hij je tanden echt twee tinten witter maakt? (er zijn grote prijsverschillen, het goedkoopste model is te vinden voor ongeveer 55 euro en je krijgt nu via http://www.sonischpoetsen.nl 20 euro korting)
Ja, wel in overleg met ouders natuurlijk, wat zij er van vinden. en evt. aan de tandarts vragen.

-Wisten jullie dat er verschil was tussen gewoon elektrisch poetsen en sonisch poetsen?
Niet echt, wel dat de sonische tandenborstel meer toeren maakt, heb eerst wel een sonicare gehad maar die ging kapot en daarna een philips gekocht maar die sonicare was wel lekkerder.

-Zijn er nog meer mensen die de Healthywhite gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?
Zou het niet weten. via dit topic weet ik er nu meer over.

Groetjes Evelien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:06

beantsje schreef:
ShadowFax schreef:

Mijn tandvlees is juist enorm opgeknapt hiermee.

Ja, bij mij ook Lachen
Heb jij verder nog ervaringen met de healthywhite, iets dat je eraan opvalt? Wel grappig dat we dit product allebei buzzen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:10

Evelien4 schreef:
-De Philips Sonicare Healthywhite beloofd dat je tanden in twee weken poetsen twee tinten lichter worden. Willen jullie eigenlijk wel wittere tanden, of is dat maar onzin?
Ik zou wel graag wittere tanden willen hebben, die van mij zijn nu lichtgeel onderhand, en ik heb al veel tandpasta's geprobeerd, maar niks werkt echt goed.

-Geloven jullie dat je je tanden echt twee tinten witter kan poetsen of wil je eerst de ervaring van anderen weten, en geloof je het pas als het bij hen werkt?
Zou eerst wel van een paar mensen willen weten of het werkt, of zelf als het maar iets witter wordt. dan zou ik wel zo'n tandenborstel willen.

-Zouden jullie bereid zijn de tandenborstel te kopen als hij je tanden echt twee tinten witter maakt? (er zijn grote prijsverschillen, het goedkoopste model is te vinden voor ongeveer 55 euro en je krijgt nu via http://www.sonischpoetsen.nl 20 euro korting)
Ja, wel in overleg met ouders natuurlijk, wat zij er van vinden. en evt. aan de tandarts vragen.

-Wisten jullie dat er verschil was tussen gewoon elektrisch poetsen en sonisch poetsen?
Niet echt, wel dat de sonische tandenborstel meer toeren maakt, heb eerst wel een sonicare gehad maar die ging kapot en daarna een philips gekocht maar die sonicare was wel lekkerder.

-Zijn er nog meer mensen die de Healthywhite gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Evelien

Bedankt voor je reactie Evelien Lachen
Zou je misschien nog iets duidelijker kunnen omschrijven wat er "lekkerder" was aan de sonicare?

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:31

brigitta1987 schreef:
Evelien4 schreef:

Groetjes Evelien

Bedankt voor je reactie Evelien Lachen
Zou je misschien nog iets duidelijker kunnen omschrijven wat er "lekkerder" was aan de sonicare?

sonicare poetste iig makkelijker, en er zat zo'n tijdsaanduiding op, dat je een piepje hoorde om de 30 sec. en hij stopte na 2min. automatisch. verder had het een fijn kopje, zachte haartjes, en nadat ik gepoetst had ermee had ik ook het idee dat ze een stuk schoner waren. door het fijn kopje (ook niet te groot kon makkelijk overal bij) kon je ook makkelijk tussen de tanden komen en omdat die haartjes zacht waren kon je ook over je tandvlees zonder dat het echt zeer deed. met de philips die ik nu heb doet het echt zeer terwijl je er alleen maar overheen gaat. en het kopje (zo'n ronddraaiend ding) is groter en dikker en daardoor kom je moeilijker achter in.

Nog meer uitleg?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:41

@ Evelien
Dankjewel! Dat is een mooie duidelijke uitleg Lachen De mensen bij Buzzer willen graag wat meer weten over wat mensen vinden van sonisch poetsen, en zij lezen dit forum ook mee. Nu is het voor hen ook duidelijker wat er fijn is aan de tandenborstel, net als wat andere mensen vertellen wat ze er niet fijn aan vinden Lachen

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:46

@ Brigitta

Graag gedaan, Knipoog hoe heet de tandenborstel precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:59

Evelien4 schreef:
@ [***]

Graag gedaan, Knipoog hoe heet de tandenborstel precies?

De tandenborstel die ik test heet voluit: Philips Sonicare Healthywhite (staat ook in de titel he Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:01

Op internet heb ik nog een buzzer gevonden die deze tandenborstel test. Hij schrijft elke dag over zijn ervaringen en plaatst ook foto's van hoe zijn gebit witter wordt. Wil je dit ook lezen en zien, kijk dan op http://edward.de.leau.net
Wel een stukje naar beneden scrollen, want het is een blog dus er staan ook andere dingen op Knipoog