Wat is er aan de hand met mijn knie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Wat is er aan de hand met mijn knie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:44

Ik verklaar je voor gek!
Waarom ga je niet gelijk naar het ziekenhuis, dan weet je gelijk meer. De huisarts zal altijd moeten blijven gissen, omdat hij niet in je knie kan kijken. En als dat gissen te lang duurt, heb je kans dat je knie niet meer voldoende kan herstellen als er echt iets aan de hand is.. en je knieén heb je echt nodig!

Ik heb ook last van beide knieën, weliswaar een andere oorzaak, en het is soms zo erg dat ik nieteens fatsoenlijk kan lopen..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:59

je hebt een verwijzing nodig van je huisarts, je gaat donderdag dus gewoon zeggen: hallo dokter, ik wil graag een verwijzing om rontgenfoto's te laten maken.
komt hier niks uit:
hallo dokter, ik wil graag een verwijzing om MRI-scan te maken.

ik zeg altijd maar: gewoon overdrijven.

voorbeeld van DA : een of andere koeienclip voor vliegen, had een weidemaatje in zn manen voor de vliegen op afstand te houden, maar je mocht het nietmet je handen aanraken hoor dus oppassen!!! Ik dacht: en mijn paard dan die dat beestje lekker kriebelt op zn manen? Misschien hapt ze dr wel in ofzo. Daarop de DA gebelt: oh dat geeft niks. " ja maar ze kriebelt er aan", oh maar dat geeft niks hoor, en toen zei ik maar: " maar ze likt er aan" en toen kreeg ik een OH! maar dan moet je het wel gauw weghalen.... HOE ist nou.

meniscuspijn hoeft misschien niet constant te zijn, dinsdag heb ik uitslag van mijn MRI , maar als het de meniscus is zoals ze denken : ik heb geen constante pijn, maar alleen in de "meniscusbeweging" .

Kom op meid. het is jou lichaam!!!! dus zet er ff haast achter dat dit snel weer in orde komt, zodra je foto's / scans laat maken weet je WAT het is, en weet je ook hoe je er zo SNEL mogelijk vanaf kunt komen door gericht trainen en dingen even laten zoals bijvoorbeeld paardrijden..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:48

Hoe is het nu met je knie? Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:58

Ik zou ook graag willen weten hoe het inmiddels met je gaat. Klonk echt niet goed wat je allemaal vertelde

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:21

Nou we zijn inmiddels al bijna een week verder en het gaat eigenlijk best goed Knipoog ..Einde van de middag begin ik wel weer last te krijgen.. Een beetje hetzelfde gevoel als afgelopen zaterdag maar dan in mindere mate , ik kan mijzelf dan wel gewoon voort bewegen... Ik denk dat mijn knie het dan aangeeft dat ik weer even rustig aan moet doen..

Maar het verbaast mij eigenlijk dat het zo goed gaat! Maar daar ben ik alleen maar blij om..Maar ik moet nog wel rustig aan, ik kan geen vreemde draaien en bewegingen maken..

Lief dat jullie interesse tonen!!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:05

ben je nog naar de dokter gegaan? wat zei die?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:39

Nou hier weer een update Knipoog...
Het wil maar niet echt overgaan met mijn knie!
Met het autorijden slaat mijn knie soms opslot met het koppelen. Dan moet ik mijn knie er doorheen drukken..EN ik kan nog steeds niet door de knieen.
Dus maar weer een afspraak gemaakt met de huisarts! ...
En hij denkt dat er een scheur in de meniscus zit.... Hij buigde mijn been en toen zei hij ik maak even een draai.. En toen was het duidelijk te voelen dat er iets niet goed zat...
Dus ik heb een afspraak gemaakt met de orthopedisch chirurg.. Ik kon pas 25 sept komen. Dus heb maar naar de andere stad gebeld (lwarden) en daar kon de zelfde chirurg mij 8 sept. helpen...

Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat!
Meer mensen die een kijkoperatie hebben gehad?En aan de meniscus zijn geholpen??

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:25

Jezus wat idioot dat ze je niet gewoon meteen goed helpen!

Ik heb precies hetzelfde gehad en wij zijn meteen naar de dokter geweest, toen een week gips en na die week kwam er nog steeds bloed uit m'n knie dus kijkoperatie en CT-scan gehad. Op rontgen was niks te zien maar op de CT wel dus zorg ervoor dat ze een CT maken en/of kijkoperatie.

Als je er niet optijd bij bent kan je voor het leven last houden joh!

Bij mij was het of m'n kruisband gescheurd, of m'n meniscus, of een los fragmentje. Het is het laatste geworden.

Mijn verhaal:
[VVDD] Ik wil dit niet, ik wil dit niet, IK WIL DIT NIET!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:09

Jeetje zeg!! Erg vervelend voor je!! Maar fijn dat ze er wel direct werk van maakten! Wat bij mij niet het geval was!

Maar goed bij mij is het wat anders verlopen.. EN achteraf had ik direct om foto's of wat ook maar moeten vragen!
Maar ik ben zo goed gelovig en wil mij dan ook niet aanstellen, en denk dan dat het allemaal zo wel goed komt!!
Ik was hier toch wel bang voor.. Want ik ben zo'n angsthaas als het om spuiten gaat!

Heb jij een ruggeprik gehad??? Ik durf dat eigenlijk niet.. Maar gehele narcose vind ik te risico vol!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:04

Ik moest onder narcose omdat mijn dokter een ruggeprik juist te risicovol vond. Ik was doodsbang voor de narcose, lag te trillen op de operatietafel maar het viel allemaal erg mee.