Als je aankomt of op plaatsen meer vet opslaat is dit meestal het gevolg van een verstoorde energiebalans. Dat wil zeggen dat je meer Kcal tot je neemt dan je verbruikt. Je bouwt zo al snel een overschot op. En als je dat maar lang genoeg volhoudt, dan stapelt het vet zich uiteindelijk op en is het lastiger om het weer weg te krijgen. Nu hebben wij dames allemaal wel een beetje vet op de buik nodig en je lichaam zal er ook alles aan doen om daar wat vet te laten zitten, dat is nu eenmaal nodig. Maar die love handles en zwembanden zijn zeker weten niet nodig
Bovendien is het ook erg ongezond, al dat buikvet.
Heel veel mensen 'denken' heel gezond te eten en niet teveel Kcal tot zich te nemen, de realiteit wijst toch anders uit.
Ga maar eens bewust etiketten lezen en energiewaarden bekijken, dan zal je zien dat je chippies, je chocolade en je pizza al behoorlijk aantikken. Als je dan daarnaast 'gewoon' eet ga je al snel over je behoefte heen. Dit hoef je maar lang genoeg vol te houden. Wat ik al zei, skip de ongezonde en kalorie rijke tussendoortjes, vervang ze door bijvoorbeeld fruit, zuivel, rijstcrackers, tonijn uit blik, komkommer, tomaatjes. Er zijn zoveel lekkere en gezondere tussendoortjes.
En ik zou zeggen, ga eens calorieen tellen. Vaak zit daar toch het probleem.
Je mag de verbrandde calorien door sporten dan natuurlijk wel van je totaal aftellen. Zo werk ik zelf ook. En als je daar dan iets onder gaat zitten, dan verlies je nog sneller je vetjes. Maar ga er niet meer dan 300-400 Kcal onder zitten anders schakelt je lichaam weer over in 'survivor' mood en houd je op de langere termijn weer teveel vet vast (crashdieet bijvoorbeeld).
Dus, ik zou zeggen meer bewegen en beter op je calorie inname letten.