Laxeermiddel, schadelijk voor darmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Laxeermiddel, schadelijk voor darmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:19

Maar het feit dat je het goed praat baart mij zorgen. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:19

Laxeerpillen gebruiken om af te vallen is een zeer slecht idee. Ik heb die troep zelf jarenlang gebruikt (en dan wordt het ook niet meer onschuldig lijnen genoemd, maar een forse eetstoornis) en het doet niks voor je lichaam hoor. Je raakt er vocht mee kwijt, that's it.

Om dan nog maar te zwijgen van de vreselijke buikkrampen.

Als je verantwoord af wil vallen kan je naar een dietiste gaan, of een eetlijst gaan volgen. Al denk ik dat -gezien je reacties hier en het feit dat je laxeerpillen wilt gebruiken om af te vallen- je ook wel hulp kan gebruiken om een realistischer lichaamsbeeld te krijgen en jezelf te accepteren.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:27

Uppojono schreef:
@ Wennie: Waarvoor heb jij het dan 2 jaar gebruikt..?

EDIT: Ik vind jullie reacties echt keilief, maar ben de weg (nog) niet kwijt hoor.. Heb het nog niet gebruikt en heb juist dit topic geopend, om te kijken wat de gevolgen waren..

Maar het stadium waar jij in zit heb ik ook in gezeten en als je daar niet wat aan doet, blíjf je ermee rond lopen. Ook ik ben niet het type dat door zal slaan en echt een ziekte zal ontwikkelen, maar ik heb me wel lange tijd enorm rot gevoeld, waarbij ik steeds in ditzelfde stadium zat. En da zal steeds terug blijven komen.. Ik ben ook nog steeds niet happy met mij lijf en ik zal waarschijnlijk ook wel eeuwig blijven lijnen, maar het overheerst mijn leven iig niet meer Lachen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:39

Van laxeermiddelen val je niet af!

Laxeermiddelen werken in op je dikke darm, in je dikke darm komen onverteerde voedingresten terecht, afvalstoffen van het lichaam en wordt vocht, zouten en mineralen eraan onttrokken.
In je dunne darm worden de voedingsstoffen opgenomen.

Ja, je zult wat gewicht verliezen, maar dit is vocht (wat normaal dus 'gewoon' weer opgenomen wordt in je lichaam, hierdoor ontstaat dus uitdroging), en ontlasting, op het moment dat je het niet gebruikt neemt je lichaam het vocht dus gewoon weer op en zitten de kilo's (1 tot max 3 kilo) er dus weer aan.

3 x in de week laxeren is wel veel!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:47

Ik heb maar één korstondige ervaring met laxeermiddelen + mijn jongere zusje, en als ik die hier in geuren en kleuren vertel laat je het plan meteen varen Clown Haha!

Om af te vallen is dit echt geen goed plan meisje, ga gewoon naar de dieetist of de dokter en laat je begeleiden in een normaal (hongervrij) dieet.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:47

van movicolon lactulose prunasine bisacodyl krijg je zeer luie darmen.
ik zou gewoon goed vezels eten groente fruit granen enz.
en ga niet afvallen dmv laxeer middelen.
mijn collega werkzaam in de verpleeing (ik werk zelf in de verpleeging) heeft ooit laxeer middelen gebruikt om te lijnen.
die heeft nu 1 x in de 5/6 dagen ontlasting puur omdat haar darmen te lui zijn.
dus niet doen.
wil je afvallen ga naar een goede dieetist die kunnen je beter raad geven dan een enkeltje naar de apotheek om laxeermiddelen te halen!!
en wees tevreden met je eigen lichaam en een vetrolletje is gezonder dat 40 kg wegen!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:24

Uppojono schreef:
@ Wennie: Waarvoor heb jij het dan 2 jaar gebruikt..?

EDIT: Ik vind jullie reacties echt keilief, maar ben de weg (nog) niet kwijt hoor.. Heb het nog niet gebruikt en heb juist dit topic geopend, om te kijken wat de gevolgen waren..

Zware verstopping, die uiteindelijk kwam door meerder voedselallergieën.
Niet geschikt als normaal laxeermiddel en overgens alleen op recept verkrijgbaar

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:28

Niet aan beginnen, je wilt eraan beginnen om de verkeerde reden.

Veel mensen slaan door, en slikken die pillen tot ze graatmager zijn , of hun lichaam goed ziek hebben gemaakt.

Wat betrefd het afvallen , houd je jezelf ook voor de gek, want afvallen doe je door structureel te veranderen in je eet en sportgewoonte. Zodra je stopt met de laxeermiddelen zit je zo weer terug op je huidige gewicht, zou je aan die rommel beginnen Knipoog

Dus schop onder de kont, minder snoepen, gezonder eten en extra rondje hardlopen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 02:09

Laxeermiddelen om af te vallen? Dat wil je niet proberen! Ga naar een dietist, let op je eten, ga sporten, whatever, maar blijf van die laxeermiddelen af!

Als je het gebruikt om af te vallen (wat ik heel lang heb gedaan) krijg je de grootst mogelijke problemen, ik ga hier niet in detail spreken. Laten we het erop houden dat als je daaraan begint het einde zoek is (als de weegschaal na 1 x slikken aangeeft dat er een paar gram af is ga je ermee verder, het is verslavend!!!) en je uiteindelijk noodgedwongen op een verdomd streng dieet aangewezen bent omdat je je darmen de vernieling in geholpen hebt.

Je mag PB'en als je wilt.