Keizersnede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:08

Wat erg! Ach gut Hopelijk knapt ze snel op en kan ze genieten van haar dochter!

Mooie foto's ook Ja

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:53

lovely82 schreef:
ja haar moeder heeft ook deze ziekte alleen was het bij mijn vriendin niet bekend dat zij dit had. Het is een rot gezicht om haar te zien ze is helemaal opgezwollen, trilt en moet nog steeds overgeven door alle troep natuurlijk.

gosh arme meid Ach gut
maar, lijkt mij dan.. dat als de moeder die ziekte heeft en ze weten dat, dat ze de dochter of iig de kinderen daar ook op testen omdat deze ziekte (geloof ik) erfelijk is, maar ook dat 't mogelijk is dat ie 'n generatie overspringt...
Sterkte, en blijven duimen voor dr, dat ze er snel bovenop komt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:31

Heel veel sterkte voor je vriendin, vreselijk wat haar overkomen is.

Ik heb een keizersnede gehad en mij is destijds bij de vroedvrouw gevraagd of er een bloedziekte in de familie voorkwam. Mijn moeder heeft ook een bloedziekte, waardoor het stollen van het bloed erg slecht gaat. Ik ben hier op getest en mijn bloed was wel goed. Een verloskundigenpraktijk hoort dit wel te vragen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 02:00

Jeetje, dat kan wel ineens helemaal mis gaan. Hopelijk komt je vriendin er snel weer bovenop!

Langs mijn vaders kant is er een bloedziekte, geen hemofilie. Probleem is dat er niets gevonden is in ons bloed ( oma,zus vader en ik hebben dat probleem) maar wij zitten er toch wel mooi mee.

Volgens mijn HA vind je het ook niet altijd in het bloed maar is het er wel gewoon. Wil je niet aan het schrikken maken hoor maar hou het toch in je achterhoofd

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:43

pff wat een verhaal...wens ze heel veel sterkte...
ik moet nog bevallen..hopelijk gaat dat wel zonder problemen...

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:49

gossie wat een verhaal... heel veel sterkte gewenst voor haar!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:55

Jee zeg, gelukkig is alles nog goedgekomen.
Veel sterkte aan de moeder en hopelijk is ze er snel helemaal bovenop. Ach gut

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:51

Wat heftig allemaal! Heel veel sterkte en geniet lekker van jullie kindje!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:09

heftig hoor! veel sterkte gewenst...

Zelf heb ik met de 2ling ook een spoedkeizersnee gehad, ik had alle soorten van zwangerschapsvergiftigingen en dat overlapte elkaar, ze hadden er geen half uur later bij moeten zijn anders typte ik dit bericht niet, bij mij stolde het bloed ook niet meer, weet er alleen nog weinig van,
heb 4 dagen op de IC gelegen en de rest van de anderhalve week op een normale kamer, achteraf dus best wel snel weer naar huis, hoop voor je vriendin dat ze ook snel weer naar huis mag en kan genieten van haar dochter...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:37

Goh wat ontzettend sneu dat het zo moet lopen.
Mijn dochter lag ook niet ingedaald, een paar dagen voor de uitgerekende datum moest ik naar het ziekenhuis voor onderzoek of er een reden voor was. Een nauw bekken, vleesboom te groot kindje noem maar op. Kwam niets uit, toen mijn vliezen tijdens de weeen geknapt zijn lag ze direct goed in gedaald. Uiteindelijk heb ik alsnog een keizersnee gekregen omdat de ontsluiting niet door wilde zetten. Altijd sneu als het zo af loopt.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:45

heb tijdens mijn zwangerschap van Marit in het zkh gelegen wegens te weinig vruchtwater en ene te kleine beeb, maar mocht met 38 weken toch naar huis...Echter liep overtijd.. 3 dagen! rugweeen gehad (en die doen zooo`n pijn) welke niet voor ontsluiting zorgden..Dus naar zkh voor infuus met weeenstimulans. Toen terecht in een weeenstorm die 1.5 uur duurde, waar ik gesmeekt heb om een ruggeprik, en o o o wat een zaligheid toe die eenmaal gezet werdt (heb er neits van gevoeld!)...uiteindelijk moest Marit met spoed gehaald worden wegens daling vd hartslag dus is er een giga knip en vacuumpomp aan te pas gekomen. Marit is toen bij een zwangerschap van 42 wk precies geboren..

Deze hels bevalling wens ik niemand toe..schoonzus heeft een keizersnede gehad wegens stuitligging..als ik haar verhaal zo hoor,. had ik maar al te graag willen ruilen met der Clown ...

Maar het komt echt allemaal goed hoor, ze is alles vergeten wanneer de kleine hummel bij haar op de armen ligt...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:47

Onderschat een keizersnee ook niet Bloos
Als mensen dit soort dingen roepen is dat altijd even tegen het zere been Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:52

vandaag gaat een stukje beter met haar, ze is nu continu bij, morgen gaan ze kijken of alles goed is verlopen. Ze moet zo nog 2 weken in het vu blijven en daarna nog zo'n 6 weken plat liggen. Ik ben blij dat ze er nog is en dat het nu stukje bij beetje goed gaat. De kleine is een droppie en gelukkig kerngezond. Vrijdag hoor ik dus meer dan zal ik wel even een verslagje plaatsen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:11

gelukkig dat 't weer iets beter gaat.. gelukkig dat de kleine er ook niks aan over gehouden heeft zo.
kleine stapjes vooruit zijn ook stapjes ookal 'zijn 't maar kleine Knipoog

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:04

MISTRAL94 schreef:
Als mensen dit soort dingen roepen is dat altijd even tegen het zere been Knipoog

Vork Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:31

MISTRAL94 schreef:

mee eens! het is niet even ritsje open ritsje dicht en tadaaaaaaaaaa!!! U kunt vrolijk wandelend naar huis.
Bij mij is het ook niet van een leien dakje gegaan en heb 14 maanden nodig gehad om weer mijn oude ik te zijn.
Nu gaat het goed op een paar kleine ongemakjes na.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:35

Mar77 schreef:
MISTRAL94 schreef:

mee eens! het is niet even ritsje open ritsje dicht en tadaaaaaaaaaa!!! U kunt vrolijk wandelend naar huis.
Bij mij is het ook niet van een leien dakje gegaan en heb 14 maanden nodig gehad om weer mijn oude ik te zijn.
Nu gaat het goed op een paar kleine ongemakjes na.

Ja precies het lijkt zo makkelijk allemaal (dat dacht ik voorheen ook) Totdat ik de keizersnede gehad heb wat een pijn heb ik daarvan gehad. Heeft bij mij ook erg lang geduurd voordat ik hersteld was. Ook is het litteken gevoelig of liever gezegd op bepaalde plekken gevoelloos en dat is ook niet prettig! Om het over die buikspieren maar niet te hebben dat is ook nooit meer de oude geworden Clown Maar goed als je niet precies weet wat het is is het ook moeilijk voor te stellen natuurlijk.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:24

Ja precies het lijkt zo makkelijk allemaal (dat dacht ik voorheen ook) Totdat ik de keizersnede gehad heb wat een pijn heb ik daarvan gehad. Heeft bij mij ook erg lang geduurd voordat ik hersteld was. Ook is het litteken gevoelig of liever gezegd op bepaalde plekken gevoelloos en dat is ook niet prettig! Om het over die buikspieren maar niet te hebben dat is ook nooit meer de oude geworden Clown Maar goed als je niet precies weet wat het is is het ook moeilijk voor te stellen natuurlijk.[/quote]

buikspieren????? wat zijn dat???? Schijnheilig

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:21

nou mensen alles is goed gegaan, uitslag was positief, als ze de weekend goed doorkomt mag ze maandag naar huis.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:22

heey gelukkig! Lachen
hopen dat 't zo positief blijft vooruit gaan Knipoog