Paniekaanvallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0Whisper0

Re: Paniekaanvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:42

Ik heb last van chronische hyperventilatie. Dat betekend dat ik eigenlijk bijna altijd 'verkeerd' ademhaal. Vroeger had ik veel last van hyperventilatieaanvallen. Nu krijg ik af en toe nog aanvallen. Dan krijg ik steken in mijn borst van het verkeerd ademhalen, ik wordt raar, duizelig in mijn hoofd, ga zweten en ga bijna flauwvallen. Gelukkig heb ik mijn aanvallen inmiddels onder controle. Als ik merk dat ik last krijg, ga ik iets anders doen. Bijvoorbeeld een rondje hardlopen of iets anders intensiefs, als dit niet kan dan probeer ik mij geconcentreed bezig te houden met wat anders. Je zal merken als je je aandacht van de angst af kan halen dan gaat het gevoel vanzelf weg. En probeer rustig te blijven ademhalen, het is heel moeilijk maar als je veel oefent dan lukt op een gegeven moment. Maar ik moet toegeven, tis echt een kl*te gevoel

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 21:19

Het voelt wel goed, dat ik iig weet dat ik niet de enige ben!
Maar ik ben bang dat het erger word, en door die angst word het dat juist ook!

Bedankt voor de tips, en ik ga echt proberen door te zetten!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:37

Weet je wáár je precies angstig voor ben?

Hoe moeilijk het ook is, maar probeer om niets te vermijden want het begint bij wijze met niet meer op de scooter te stappen tot je uiteindelijk de deur niet meer uitdurft. Wat soms ook wel eens wil helpen, om je op iets totaal anders te focussen als je het voelt aankomen. Ga desnoods bomen tellen of iets dergelijks, soms zwakt het dan weer af.

Het is moeilijk, I know maar er schijnen goede therapieën voor te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:48

Ieder mens is anders en reageert anders (op therapiën).
Yoga, ontspanningsoefeningen, of juist fysieke inspanning tijdens een aanval kan helpen.

ps Oxazepam beïnvloed je concentratie en rijvaardigheid;
je mag de eerste paar uur na inname niet aan het verkeer deelnemen enz.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 09:59

Ik neem oxazepan ook bijna nooit, alleen als het super erg is thuis.. En nooit als ik ga rijden..
En neem dan maar een halve..

Bomen tellen oid. heb ik ook wel eens aan zitten denken Tong uitsteken
Ik moet me daar gewoon op gaan concentreren, maar vaak zijn mn aanvallen "te sterk" :S..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:22

Weet je wat ook niet goed is,...dat je dit telkens leest...dan ben je er teveel mee bezig, dus ik zou zeggen. doe een slotje op dit topic en ga afleiding zoeken... Tong uitsteken