Hoe uitgebreid douche jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Hoe uitgebreid douche jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:54

Ik douche gemiddeld 20 minuten, en gebruik alleen shampoo en soms mijn scheerspullen.
Ik gebruik verder geen zeep, gels of smeerseltjes, en iedereen vind altijd dat ik zo'n héérlijk zachte huid heb. Knipoog Zo zie je maar. Helaas heb ik wel veel littekens van puistjes van vroeger...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:56

Elke dag 3 kwartier douchen zowat, nee dat is echt heel veel Bloos!

Ik douche ook elke dag, maar dan idd maar 10 min Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:58

verootjoo schreef:
Ik snap niet hoe mensen hier 5 minuten doen over douchen, haren wassen en benen scheren Nagelbijten / Gniffelen

Als ik douche en ik was mijn haar en ik ga scheren, doe ik daar toch minimaal 20 minuten over. En dan heb ik echt geraced. Als ik rustig aan doe doe ik er 30 minuten over Lachen En dan gebruik ik vaak ook een haarmasker, en die moet al 5 minuten intrekken Ja

Ik snap niet in wat voor tempo jij je dingen doet als je 30 min over die 3 simpele dingen doet *LOL*

Lijf wassen ?? 1 minuut?? als je het goed doet misschien 2??
Of scrub je?

Haar wassen (ik heb lang haar, was het 2x + conditioner nog) duurt hooguit 8 min in totaal *LOL*
Gezicht wassen met clearasil doe ik tussendoor.

Benen scheren is ook een paar min met een scherp mesje, oksels en bikinilijn ook.

Nee ik snap niet hoe je daar een halfuur over kan doen Tong uitsteken Echt niet Tong uitsteken
Maar misschien ben ik een ervaren doucher ofzo haha *LOL*

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:00

Ik douche elke dag ongeveer 15-30 min. hangt ervanaf of ik haast heb, ik gebruik shampoo en daarna conditioner voor m'n haar. En voor m'n lichaam douchegel. Na het douchen bodylotion en op m'n gezicht een vochtinbrengende crème.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:01

Allejandro schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap niet hoe mensen hier 5 minuten doen over douchen, haren wassen en benen scheren Nagelbijten / Gniffelen

Als ik douche en ik was mijn haar en ik ga scheren, doe ik daar toch minimaal 20 minuten over. En dan heb ik echt geraced. Als ik rustig aan doe doe ik er 30 minuten over Lachen En dan gebruik ik vaak ook een haarmasker, en die moet al 5 minuten intrekken Ja

Ik snap niet in wat voor tempo jij je dingen doet als je 30 min over die 3 simpele dingen doet *LOL*

Of scrub je?

Haar wassen (ik heb lang haar, was het 2x + conditioner nog) duurt hooguit 8 min in totaal *LOL*

Benen scheren is ook een paar min met een scherp mesje, oksels en bikinilijn ook.

Nee ik snap niet hoe je daar een halfuur over kan doen Tong uitsteken Echt niet Tong uitsteken

Maar kijk eens wat een lijst je nou al hebt neer gezet Bloos! ik kan dat ook niet in zo'n race tempo Nagelbijten / Gniffelen Ik ga zo eens kijken of ik binnen de 30 minuten kan Ja

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:13

10 minuutjes, hoog uit een kwartier...
Dan was ik mijn haar, lichaam, scheer ik mijn oksels...
Als ik mijn benen scheer duurt het allemaal wel wat langer omdat ik me altijd open haal (A)... Dan doe ik er 20 minuten over...

Na het douchen mijn lenzen in doen, aankleden enzo, dus dan ook nog 5 minuutjes...

Dus over het algemeen ben ik niet langer dan een half uur in de badkamer...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:14

Van al dat warme water droogt je huid uit, al zou je dat niet denken Haha!
En iedere dag lotion smeren hoeft dan helemaal niet. Ook daar went je huid aan, net zoals alsmaar lippenbalsem smeren.
Ik heb een snel geirriteerde huid, dus ik ler er wel op.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:14

Majax schreef:
Ik douche elke dag ongeveer 15-30 min. hangt ervanaf of ik haast heb, ik gebruik shampoo en daarna conditioner voor m'n haar. En voor m'n lichaam douchegel. Na het douchen bodylotion en op m'n gezicht een vochtinbrengende crème.

Als je in plaats van elke dag 15 tot 30 minuten hooguit 10 minuten
zou douchen heb je al die vochtinbrengende cremepjes niet nodig.
Juist door veel en lang douchen en overmatig zeep/douchegel gebruik
droogt je huid uit.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:15

Ik leef met je mee TS..
Ik kan ook echt niet snel..
Maar douchen is voor mij echt even 'chill' doen dus dat duurt bij mij wel een klein half uurtje als ik er lekker onder sta Haha!

Maar ik ga proberen minder lang te douchen, want het is idd eigenlijk niet zo goed. Bloos

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:17

Pistasche schreef:
Ik leef met je mee TS..
Maar douchen is voor mij echt even 'chill' doen dus dat duurt bij mij wel een klein half uurtje als ik er lekker onder sta Haha!

Maar ik ga proberen minder lang te douchen, want het is idd eigenlijk niet zo goed. Bloos

Idd, zeker als je bent nat geregend of het is koud. Kan ik echt lang onder de douche staan! Haha!

Ik ga het ook proberen Ja

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:19

WillemYntJee schreef:
Dat is echt mega slecht voor je haar & huid..(en je portomonnee). Was je ook echt elke dag je haar!? Dan kan je beter 3 x in de week je haar wassen en verder alleen even uitspoelen, zodat ook de lucht eruit is.
K douche gemiddeld een kwartiertje en dat is inclusief haar wassen met shampoo en conditioner, douchegel en vaak ook nog even benen scheren.

Als ik mijn haar niet elke dag was, is het zo vet als het maar kan..
En ja, die warme douche is ook wel erg lekker, dat moet ik toegeven..

Als ik echt haast heb, dan kan ik het ook wel binnen 5 min.. Bloos (Zonder mn haar te wassen)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:21

kinuh schreef:
Pistasche schreef:
Ik leef met je mee TS..

Idd, zeker als je bent nat geregend of het is koud. Kan ik echt lang onder de douche staan! Haha!

Ik ga het ook proberen Ja

Jaa, lekker opwarmen onder de douche!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:22

Ik douche of iedere dag of om de dag en dan was ik mijn haar, gebruik ik creme spoeling en nog douchegel/creme. M'n haar iedere keer wassen is misschien niet zo heel goed, maar ik heb erg lang haar en zonder goede creme spoeling word het echt een grote klittenzooi. Ik sta trouwens meestal een minuut of 10 onder de douche.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:28

Mijn ouders waren een aantal weken geleden ook écht niet blij met de rekening... Nagelbijten / Gniffelen
Ik douche elke dag en ook altijd een half uur, terwijl ik alleen maar mijn haar was met shampoo en cremespoeling en daarna nog m'n lichaam was Clown Maar ik kan gewoon écht niet korter haha, hoe hard ik ook probeer. Zoals hier al eerder gezegd is vind ik het ook heerlijk om gewoon alleen maar te 'staan' onder de douche Haha! Lekker ontspannen. Maar goed, mijn ouders zijn er niet blij mee... Knipoog

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:31

Dit is mijn schema..

Ik stap de badkamer binnen, en maak alles gered voor gebruik. tandenborstel met tandpasta erop, haarborstel, FA lijfschampo en scrub om de buurt, crémespoeling, shampoo ennee scheerspullen. Dan ga ik alles rustig aan doen in de doushe. Dat duurt meestal zo'n 20 minuten. En dan ben ik hard aan het werk dus wil ik ook wel effe relaxen onder de warme straal Haha!. En dan soms ook nog even de dioushe koud/warm/koud/warm doen. Dan ben ik ong 30 minuten bezig mét kleren uitkiezen + aandoen. En dan mijn haar nog helemaal doen..

En het lekkerste vindt ik als ik heel erg nat ben of als het omweert om dan onder de doushe te staan. Lachen
Ach, doushen is gewoon lekker. Ik moet er volgens mij ook wel op gaan letten..

Ach, morgenochtend 5 uur vertrek ik naar spanje Clown Waar ook hele lekker doushjes zijn Duivel

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:06

Half uur. Schijnheilig

Gezicht wassen, haar 2 keer wassen, cremespoeling erin - even in laten trekken, dan lichaam wassen (soms scrubben als ik fanatiek ben) dan nog even lekker staan. Huilen van het lachen Hoe ik het ook probeer een half uur. Nagelbijten / Gniffelen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:11

Ik douch zo'n 3-4x per week (hou er namelijk helemaal niet van). Dan sta ik er meestal zo'n 20min onder. Eerst 2x haren wassen, dan cremespoeling in de punten, in laten trekken, af en toe met douchgel wassen en alles scheren.
Voor alles samen heb ik nooit meer als 20-30min nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:12

Allejandro schreef:
verootjoo schreef:

Of scrub je?

Als ik in een paar minuten moet scheren zit ik onder de wondjes Huilen van het lachen Dus alleen dat duurt al gauw 10 min.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:01

vind echt heel raar dat mensen zo lang douchen, als je mijn dochter/zoon was geweest, had ik je persoonlijk onder die douche vandaan gesleurd Vork

Ooit wel eens gehoord van het mileu ?????

Ik douche hooguit 5 minuten !!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:41

Mijn ouders douchen zelf net zo lang *LOL* Of gaan in bad.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:44

Ik douche ook best lang denk ik, maar alleen als ik tijd heb. Ik heb niet altijd tijd, dan wordt het kort (10/15 min) en anders wordt het langer 20/30 min. Ik gebruik altijd sanex en was vier keer in de week mijn haar met elvive shampoo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:53

Ir111 schreef:
WillemYntJee schreef:
Dat is echt mega slecht voor je haar & huid..(en je portomonnee).

En het mileu. Bij een half uur douchen verbruik je al snel 300 liter water...

Ja

Tamara_HJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:54

ik doe net als de TS hhahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:04

Pfff, max 5 min.
Benen scheren doe ik zowiezo niet onder de douche, zonde al dat water dat je laat lopen.
Doe ik altijd voor die tijd, wat water in de wasbak om je mesje in te spoelen, scheergel op je benen en scheren maar. En idem voor de rest Clown ( al epileer ik trouwens bijna altijd, scheelt nog meer water Knipoog )
En voor de rest, na 2 sec. onder de douche is m'n haar en lijf wel nat, dus hup shampoo en doucheschuim en afspoelen maar.

Haarmasker laat ik niet onder de douche intrekken, maar ná het douchen en gewoon met je hoofd onder de kraan uitspoelen...
Tandenpoetsen idem, wat een onzin om daar je douche nog 2 minuten langer voor te laten lopen... Dat kan net zo makkelijk na het douchen bij de wastafel.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:12

Ik vind dat douchen ook iets moet zijn waardoor je ontspant, dus niet hup de douche in wassen en weer klaar. Ik sta dan ook toch wel minstens een kwartier onder de douche, als ik alleen mijn haar ga wassen. Eén keer in de week douche (of badder) ik uitgebreid, gezicht schoonmaken, masker, haarmasker, bodygel, scheren, enz. en als ik in bad zit een lekker boekje lezen. En dan haal ik soms toch wel echt een uur. Noem het maar waterverspilling, tsja, ik vind het gewoon een manier om te ontspannen. Anderen doen dat weer onder de zonnebank, wat een energievreter is.