Allereerst heel veel sterkte toegewenst de komende tijd
Ik ken twee mensen met een hersentumor. Eén was een collega van mijn moeder en tevens moeder van een vriend. Zij had 7 hersentumoren, allemaal uitzaaiingen van longkanker. Ze heeft sinds het vaststellen nog +/- 1 jaar geleefd, maar dat was geen prettig jaar. Veel chemo's, bestralingen etc.
Andere is de vader van mijn vriendin. Daar hebben ze zo'n 7,5 jaar geleden een hersentumor vastgesteld. Man had vaak last van migraine, 1 nacht was het echt niet te harden, dokter gebeld en hij werd terug naar bed gestuurd met een aspirientje. Uurtje later is mijn vriendin met hem naar de eerste hulp van het ziekenhuis gereden omdat hij alles bij elkaar gilde van de pijn. Meteen onder de scan en daarna schedelpunctie waarbij meer dan 1 liter bloed/vocht uit zijn schedel kwam. Bleek een tumor te zijn en als ze een uur later waren geweest had hij waarschijnlijk niet meer geleefd (bedankt voor het aspirientje, dokter ) Mijn vriendin had op dat moment trouwplannen voor een half jaar later, waarbij ze het advies kreeg die te vervroegen als ze haar vader erbij wilde hebben, want dat zou hij niet halen. Weghalen was gezien de ligging niet mogelijk zonder het risico te lopen veel meer te beschadigen.Nu 7,5 jaar later leeft hij nog. Ze hebben een drain in de tumor aangebracht die onderhouds naar de nieren loopt waar het vocht afgevoerd wordt. Hij heeft wel regelmatig hoofdpijn maar gaat naar omstandigheden best goed. Hij heeft de bruiloft gewoon meegemaakt en kan nu nog genieten van inmiddels 2 kleinkinderen.
Ik zou je dus ook het advies willen geven, je goed te laten informeren door de arts en niet naar allemaal wilde indianenverhalen op internet luisteren. Het hangt heel erg van de soort tumor af.
Geeft toch helemaal niets, snap ik best. Da's niet zo'n beste jongen helaas. Toch heeft chemo wel effect. Als het op een goede plek zit kunnen ze hem voor het grootste gedeelte verwijderen en nabestralen. Overigens vond ik ook dit http://www.medinews.be/full_article/det ... ?aid=13523
Mijn beppe/oma had ook een hersentumor. We hoorden het in januari/februari '08, het was een kwaadaardige & snelgroeiende hersentumor. of het 3 of 4 was weet ik niet Maar goed, zij is 15x bestraald, en ze heeft een operatie gehad. Toch is ze in oktober '08 overleden. Ze gaven haar eerst maar een paar dagen tot weken, toch heeft ze het dus nog een hele lange tijd volgehouden.
Ik hoop dat je vader ervan geneest, en echt heel veel sterkte.
Horsefan: Heel veel sterkte, wat een rot nieuws zeg. Gelukkig zit het op een plaats die behandeling goed mogelijk maakt. Wanneer gaan ze beginnen met behandelen?
Vanuit mijn werk heb ik vaak ervaring gehad met een tumor in de hersenen. Maar het ziekteproces loopt bij iedereen anders. Probeer je niet teveel in te lezen op internet, je maakt jezelf alleen maar gek door alle verhalen die erop staan.
Mijn oom had het. Volgens mij was het type 3 of 4 maar ik weet het niet zeker. Het begon eerst met epileptische aanvallen en een hersenbloeding. Later werd pas ondekt dat hij een hersentumor had. Hij kreeg veel chemos en een operatie, die mocht jammergenoeg niet aanslaan. Hij had uitzaaiingen. Hij zou nog een paar maanden te leven hebben. Dit is gelukkig nog meer dan een jaar geworden. In een later stadium viel het gevoel van zijn linker arm weg en zijn linkerbeen had ook weinig gevoel. Maar aan zijn geheugen mankeerde niets. hij heeft precies nog een jaar geleefd.