Moedervlekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smaos

Re: Moedervlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:07

Ligt eraan wat voor een moedervlek je hebt, die van mij gaat toch een wond worden van 1,5 cm naast mijn lip, ze moeten ook wat dieper snijden om alles weg te halen, moet dus ook gehecht worden en dan nog proberen te eten, na 1,5 week moet je dan weer terug voor de hechtingen eruit te halen. Dus hoop van harte dat de antibioticazalf gaat helpen, dan hoef ik dit niet meetemaken!

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:25

Ja je hebt gelijk smaos, hangt inderdaad van de moedervlek zelf af. Die van mij lag bovenop de huid zeg maar dus kon er afgeschaafd / gesneden worden. Had er 2 in mijn gezicht maar zijn heel mooi geworden, zijn alleen iets lichter dan de rest van mijn huis. Sterkte en succes met je antibioticazalf

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:15

De 2 die ik vandaag weg heb laten halen lagen ook op de huid, maar die heeft hij er toch echt uitgesneden. Nu heb ik dus hechtingen op mijn rug en op mijn buik (erg handig *not*) gelukkig werkt de verdoving nog Haha! Maar ben blij dat ik het toch gedaan heb. Maandag over een week mogen de hechtingen eruit, ik kan niet wachten Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:08

Ik heb er eentje achte op mijn hoofd net is boven mijn haargrens van mijn nek.. Deze jeukt nu sinds kort ook en ben er aan gaan krabben, ( wist niet dat het een moedervlek was) nu is ie kapot en heb ik er een korstje opzitten..

Wat is jullie advies???

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:49

Ik zou hem weg laten halen, sowieso is het niet zo'n fijne plek (ivm misschien vaker per ongeluk met borstel of kam erachter blijven hangen) en als hij jeukt.... Ik heb trouwens ook wel eens per ongeluk een moedervlek opengehaald, maar die heb ik nog gewoon laten zitten

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:15

@pearl_tje: Even aan de huisarts laten zien, als je er altijd last van hebt, kan je hem laten weghalen, maar als er niks bijzonders mee is en de ha ziet er ook niks bijzonders aan, dan kan je hem wel laten zitten, alleen als je hem dan zelf weg wil hebben, kan de ha hem altijd nog weghalen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:26

Hoe weten ze of een moedervlek goed- of slecht is? Hoe controleren ze dit?

Ik heb zelf één kleintje die veel donkerder is dan de rest, maar durf niet zo goed heen...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:50

Ik heb een kleine onder mijn oksel, geen platte zeg maar ( steekt wat uit ) Bloos
Deze is wat lichter van kleur, maar heeft ook 2 kleine zwarte puntjes erin zitten.

Jeukt af en toe... heb hem al eens na laten kijken, maar toen vond de HA het niet nodig om hem weg te laten halen.

Vind het een eng idee eigenlijk Bloos

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:22

Wat ik als criteria aanhoudt mbt mijn moedervlekken: gaan ze spontaan bloeden? Veranderen ze extreem van kleur? Komt er een rode rand omheen? Jeuken ze? dan ga ik naar de HA. Maar dit heb ik nog nooit gehad dus ja. Ik heb geen idee hoe een HA kan zien of het goed of kwaadaardig was. Die van mij heeft dus vrijdag er 2 weggesneden en heb gevraagd of hij ze ging opsturen naar het lab (omdat mijn vorige HA zei dat ze het altijd opstuurde) maar hij vond het niet nodig. Als ik het graag wou wilde hij het best doen, maar hij wist 100% zeker dat er niks mis mee was. Nou dan hoeft het van mij ook niet Haha!

Mijn hechtingen jeuken trouwens ontzettend, heel irritant

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:35

Ik had een hele grote moedervlek op mijn rug, die begon te jeuken en heeft mijn moeder hem open gekrabt. Nu is hij al een aantal jaar weg en is ook niet meer terug gekomen. De plek waar hij zat jeukt nog wel steeds... Ik heb geen idee wat dit kan zijn..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:59

Ik dacht dat je moedervlekken nooit open mocht krabben ???

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:25

Je mag moedervlekken ook niet open krabben, maar het is bij mij perongeluk gegaan..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:24

Rienn schreef:
Je mag moedervlekken ook niet open krabben, maar het is bij mij perongeluk gegaan..

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat het bewust gedaan was Bloos

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:12

Ik heb ook een moedervlek aan de binnenkant van mijn elleboog, deze heb ik al lang maar hij is dacht ik iets dikker geworden en hij is ook donkerder als mijn andere moedervlekjes. ik wil hem dus graag laten weghalen maar ben zie het nog niet zitten, ook in mijn lief heb ik zo eentje zitten maar die is iets kleiner.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:23

Het weghalen van moedervlekken stelt echt niet zoveel voor hoor. Alleen het verdoven is even vervelend, maar daarna voel je er niks meer van Lachen ik zou het zo weer doen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:15

sunshine schreef:
Rienn schreef:

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat het bewust gedaan was Bloos

Maakt niet uit, stond er ook niet echt heel erg duidelijk Clown

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:28

ik ga morgen een moedervlek op mn rug weg laten halen. als ik hem per ongeluk stoot of zoiets doet het erg pijn. ze snijden hem dus weg? ben blij dat ik het niet kan zien als hij bezig is Tong uitsteken hadden jullie er veel last van toen de verdoving uitwerkte? ik moet namelijk morgenavond werken, en anders meld ik dat ik misschien niet kom werken.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:31

Ik heb zelf geen enkel last gehad nadat de verdoving uitgewerkt was. Je moet er alleen op letten dat je niet teveel beweegt met die plek waar het net is weggehaald ivm eventuele bloeding.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:34

hij zit precies op mn schouderblad en achter de kassa beweeg ik veel met mn arm... ik kijk het wel aan *bliep bliep*
heb er nog niet echt zin in :S

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:54

Ik had het net onder mijn bh bandje (dus bijna op de zelfde plek als jij) en ik mocht de 1ste 2 dagen niet reiken etc. Tillen ook niet want dat was ook niet prettig. Ik zou het gewoon proberen, gaat het niet, dan gaat het niet. Ik denk dat het wel vervelend is hoor, gelijk dezelfde dag constant met je arm heen en weer bewegen. Ik heb de eerste dagen een beetje last gehad als ik verkeerd zat of lag, dat je vel dan opgerekt wordt.
Vandaag de hechtingen laten verwijderen joehoe!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:47

ik heb altijd gehoor als je moedervlek verandert en donkerder word moet je even langs
de HA gaan!. ze halen het weg of misschien is het ook niet nodig

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:56

nou de dokter zei dat mijn moedervlek niet "slecht" was, maar vond het een goed idee om hem preventief weg te halen. ook omdat ik er in de zomer mee in de volle zon zit enzo. ook stuurt hij hem voor de zekerheid naar het lab voor onderzoek. nog een half uurtje en dan is de verdoving uitgewerkt... ben benieuwd

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:00

Nou ik ben ook naar de HA geweest. 2 zagen er gewoon goed uit.. alleen een nieuwe moedervlek moet ik in de gaten houden, ziet er nu niet bedreigend uit maar omdat ie zo plotseling ontstaan is moet ik hem toch nog in de gaten houden Lachen
maar nu zijn toch weer wat zorgen weg, want zijn geen kwaadaardige moedervlekken Lachen