Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:10

Zal ik mijn PWS hier even plaatsen? Tong uitsteken Ging over antibiotica, en groot deel ging over mrsa Knipoog
Maar die bacterie is dus resistent tegen verschillende antibiotica. Daardoor kan 'ie dus nit bestreden worden. Mensen en dieren kunnen het bij zich dragen zonder dat ze er direct last van hebben.
Zooo Tong uitsteken

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:15

_Rianne_ schreef:
angela333 schreef:
Even een stipje hier.
Heb morgen voor de zoveelste keer gesprek bij de huisarts en lees hier wel
dingen die me bekend voorkomen.

Hoe is je gesprek gegaan?

Heb voor de tigste bloedonderzoek moeten laten doen, dit keer op de ziekte van Lyme etc.
Vandaag de uitslag gehad en was negatief. Dus dat is het ook niet.
Nu toch maar naar de Orthopeed om alles compleet te maken (heb Reumatoloog, fysio, glucosamines etc al
allemaal gehad).
Maar is afwachten wat hij zegt Scheve mond

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:11

hmmm ik ben een vriendin van reinandje die hier al zit...
ook ik heb het idee dat er fibro in mij zit....

heb al járen nek/schouder/rug klachten loop regelmatig bij de fysio die er eigenlijk nooit wat over heeft gevraagd en het meestal heeft verklaard door 'te krampachtig paardrijden'

ook zijn mijn knieën een zwakpunt, weet niet of dit ook door fibro kan komen? ik kan amper hurken, houd dat misschien 2 tellen vol en kom danamper meer omhoog.... in het verleden al vaak bij de huisarts geweest (verschillende) 'weke knieschijven, ouder worden' nou inmiddels ben ik bijna 22 en kan ik ze nog niet lang in één positie houden...

door mijn nek en schouder klachten heb ik veel hoofdpijn....

ik heb tevens de ziekte van crohn waardoor ik ook een chronische vermoeidheid had gekregen (mijn huisarts dacht altijd dat het tussen mijn oren zat.... en bedankt) ook heb ik op de slaap-poli in veenendaal gelopen en daaruit bleek ook dat ik een slaapstoornis had, dus ik gebruik inmiddels al weer een jaar of 2 melatonine....

als ik mijn bed in stap, kan ik er de volgende ochtend net zo uitkomen... met andere woorden ik draai amper of niet... wat dus ook erg slecht is....

ik kan erg slecht ontspannen en nog een vervelend iets is dat ik ontzettend veel moet plassen, vooral 's avonds... het lijkt wel of dat zodra ik opsta (en dan heb ik toch even even 'uitgelekt') ik wel weer kan gaan zitten.... heel vervelend......

ik heb van de week bloed laten prikken omdat mijn duim/hand gewricht om de een of andere reden erg pijnlijk was... paar dagen heel warm geweest en kloppen, nu weer redelijk rustig dus de arts wilde voor de zekerheid prikken op reumafactoren... krijg maandag of dinsdag de uitslag (maar ik weet dat fibro niet in je bloed wordt gevonden...)

ik werk 3 dagen van 9 tot 6 bij de hema en heb dan echt de meeste last van mijn nek/schouders/rug en knieën als ik thuis kom....
ben van de week zelfs misselijk geweest van de pijn in mijn nek-hoofd leek wel migraine?!?!

maargoed lang verhaal ben benieuwd hoe dit aan het licht zou kunnen komen want aan mijn huisarts heb ik niets dus ik probeer volgende keer via mijn maag-darm-leverarts verder te kunnen komen! die zit toch al op de internisten afdeling......

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:49

Ik kom hier ook maar weer eens langs. Ben net een weekje terug uit Lanzarote. Die warmte daar doet me altijd ontzettend goed.
Daarnaast ben ik in een veel rustigere tempo gaan leven wat mijn fibro-klachten zeker ten goede komt. De vochtigheid hier in Nederland spelen mij zeker parte (gisteravond nog) maar door goed binnen mijn grenzen te leven en tijdig te onderkennen gaat het nu redelijk goed met me. Ik moest wel wat rustiger aan gaan doen omdat ik in december een heupprothese heb gekregen en als ik in het zelfde tempo en de dingen vragend van mijn lijf die ik voor heen heb gedaan was doorgegaan had dit ook geen goed voor mijn heup gedaan. (dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk en al het negatieve heeft iets positief).
Daarnaast is het natuurlijk heel belangrijk om een zo'n stressloos mogelijk bestaan te lijden. Ook dit heeft zo'n grote invloed op je lijf. Ik ben nu heel rigoreus mijn grote stressfactor aan het wegwerken en ook lichamelijk vindt daarin zijn goede weerslag.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:16

@cindyuniek

ook ik heb al van jongs af aan last van mijn knieën.
op foto's en etc geweest maar ze konden niets vinden.
hebben ze het op springknieën gegooid.

Sinds een 2 maand weet ik dat ik Fybro heb en vallen de puzzelstukjes van mijn knieën ook op hun plaats.
Ook ik kan namelijk niet gehurkt zitten want dan kom ik niet meer omhoog.. en de rest.
Ik heb Fybro ernstig in mijn bovenlichaam.
Armen, ribben, nek, borst, schouders en rug en heb ik denk ik precies dezelfde pijnklachten als jij.
Tenminste, als ik het zo lees komt het mij erg bekend voor daar ik daar ook altijd erg veel last van heb.
Ook ik kreeg zware hoofdpijn wat volgens de reumatoloog nogal logisch was omdat je de spieren zo aan het vasthouden bent maar ook geestelijk er inprincipe continue mee bezig bent.

Ik hoop voor je dat je snel uitslag hebt, het maakt het allemaal niet beter maar dan weet je wel waar je aan toe bent en zit je niet meer in de onzekerheid.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:17

11 augustus kan ik terecht !!

Ohh fijn want eigenlijk zou het pas 30 sept kunnen.

Ff voor de duidelijkheid, ik heb het over de afspraak met de reumatoloog Haha!

Dat maakt me echt blij!!

De pijn in mijn nek word momenteel met de dag erger. Ik heb net gewoon een middagdutje moeten doen van de pijn en moeheid :'(

En het is ook veel te warm om hard te werken nu Tong uitsteken

Maar goed, ohh men gelukkig kan ik eerder terecht , krijgt het beestje hopelijk eindelijk een naam .

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:51

@ crossmonster:
das goed nieuws!!
Hoop ook voor je dat het nu een naam krijgt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:55

Dankje mara

Idd want dan kan ik tenminste verder!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:40

Morgen aan de buurt in Utrecht, Diakonesse. Heb alleen veelste laar de pijnlijst opgestuurd gekregen, en van het weekend en vandaag echt geen tijd gehad. Dus die moet ik maar ffekes van aaf invullen...

Vinden jullie winkelen leuk? Ik niet Sigaar Vandaag ik Haarlem geweest en ik kan nu niet meer lopen of opstaan, uit de auto stappen was uhhh niet charmant net Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:40

Super crossmonster dat je vlug terecht kan! Lachen

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:51

hier ook 1 die zich weer even meld...

Ik heb nog geen duidelijke diagnose... het duurt ook allemaal zo lang...
Ik heb op het moment het meeste last van mijn heupen, elleboog, handen, knieen en voeten... En vreselijke vemoeidheid....
Zaterdag naar dag van mens en dier geweest in Dordrecht... was een hele leuke dag maar ben nog steeds gesloopt... Zondag kon ik bijna niet meer op of om mijn heupen vooral hadden zoiets van doe het nu lekker zelf maar...

Ik ben helemaal niet zo voor het hele warme weer maar ik merk wel dat het toch wel beter is voor mijn gewrichten dan die koude nattigheid...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:49

mara1 schreef:
@cindyuniek

ook ik heb al van jongs af aan last van mijn knieën.
op foto's en etc geweest maar ze konden niets vinden.
hebben ze het op springknieën gegooid.

Sinds een 2 maand weet ik dat ik Fybro heb en vallen de puzzelstukjes van mijn knieën ook op hun plaats.
Ook ik kan namelijk niet gehurkt zitten want dan kom ik niet meer omhoog.. en de rest.
Ik heb Fybro ernstig in mijn bovenlichaam.
Armen, ribben, nek, borst, schouders en rug en heb ik denk ik precies dezelfde pijnklachten als jij.
Tenminste, als ik het zo lees komt het mij erg bekend voor daar ik daar ook altijd erg veel last van heb.
Ook ik kreeg zware hoofdpijn wat volgens de reumatoloog nogal logisch was omdat je de spieren zo aan het vasthouden bent maar ook geestelijk er inprincipe continue mee bezig bent.

Ik hoop voor je dat je snel uitslag hebt, het maakt het allemaal niet beter maar dan weet je wel waar je aan toe bent en zit je niet meer in de onzekerheid.

wat apart om te lezen...... maar nu vraag ik me af bij wie ik moet zijn???
ik moet a.s. vrijdag naar mijn maag-darm-lever-arts, die zit op de poli bij de internisten dus moet ik daar naar vragen? of naar een reumatoloog? (aan mijn huisarts heb ik echt niks....)
heb vandaag mijn bloed-uitslagen gehad en daar was iig niks van reuma-factoren in te vinden....

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:53

Ik kom ook maar even hier spieken.

Gisteren bij de reumatoloog geweest en nu in afwachting van long foto`s en bloedafname, als daar niks uit komt krijg ik dan na 18 kwakkelen met mijn lichaam en tig testen ook het stickertje FM opgeplakt.

Begon op mijn 12de met een extreem lage bloeddruk 45/75 en moe moe moe en nog eens moe.
Mijn dag bestond uit opstaan , naar school, het 2de uur al in mijn stoel hangen en zodra ik thuis was slapen! Eten kreeg ik op bed en daarna weer slapen.. en zo dag in dag uit. Bij vlagen gaat het iets beter en weer minder.. ik slaap nog altijd abnormaal veel ( iedere middag een tukje als ik thuiskom van werk) en ben ook eigenlijk altijd te moe om dingen te doen. Een keertje uit? dan weet ik dat ik de hele week erna tol betaal. Aangezien ik naast die extreme moeheid ook nog last heb van springende spierpijn in mijn lijf wat voelt als een soort van "groeipijn". ook daar soms erger dan anders maar altijd wel ergens een zeurend pijntje en vaak in slaap vallende ledematen, nu is er uiteindelijk naar FM gekeken.
Inmiddels al zo vaak binnenste buiten gekeerd en nooit konden ze wat vinden. Na al die tijd vind ik het wel fijn dat het beestje nu eindelijk eens een naampje krijgt.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:36

CindyUniek schreef:
wat apart om te lezen...... maar nu vraag ik me af bij wie ik moet zijn???
ik moet a.s. vrijdag naar mijn maag-darm-lever-arts, die zit op de poli bij de internisten dus moet ik daar naar vragen? of naar een reumatoloog? (aan mijn huisarts heb ik echt niks....)
heb vandaag mijn bloed-uitslagen gehad en daar was iig niks van reuma-factoren in te vinden....

Ik ben via de huisarts doorgestuurd naar de reumatoloog in assen.
In leeuwarden vertrouwde hij het niet helemaal daar ik ook een half jaar moest wachten voor ik er terecht kon en fybro toch wel vaak onderschat wordt.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:43

Vandaag in Diakonessen geweest, hele aardige mensen enz. Aanrader qua reumatologie afdeling!
Heb dus idd fibro, nu ook door reumatologe vastgesteld. Nougoed, weet ik het weer Tong uitsteken

Mensen ervaring met homeopathie als ondersteuning van de klachten bij fibro?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:05

nou goed nieuws!!!
ik heb dus de ziekte van crohn en moest vandaag voor controle naar mijn MDL-arts....

ik was vorige week bij de huisarts geweest omdat mijn duim(gewricht) in ene zo'n pijn doet al ruim 2 weken, bloed laten onderzoeken niks gevonden (denk aan ontstekingen/reuma-factoren) dus hij gaf mij een 'pillen-kuur' toen ik deze ophaalde en doorlas had ik al het angstvallige vermoeden dat ik die niet moest nemen..... dus ik overlegd met mijn mdl-arts en ja hoor dit zijn medicijnen die mijn huisarts helemaal niet voor had mogen schrijven ivm mijn crohn.... dus hij heeft nu iets anders voor geschreven voor die gekke onverklaarbare pijn in mijn duim......

ook gelijk verteld over mijn nek/schouder/knie klachten die ik al jaren heb.... en of hij mij misschien kon doorverwijzen.... ik had een gezicht verwacht van 'wat stel jij je aan' omdat ik dat al jaren bij mijn huisarts kreeg, maar zowaar zegt hij direct 'ja hoor ik stuur je door naar een reumatoloog bij ons hier!!!!!!!!

er was een wachttijd van 5-6 maanden, maar ze hebben een gaatje gemaakt over 3 maanden.... dus ik hoop dat die ook iets meer kunnen vertellen over mijn klachten!
gek genoeg zei de assistente al toen ze de reuma-poli belde 'ik denk dat deze jonge dame iets van fibromyalgie heeft' terwijl ik het zelf niet genoemd had!!!!

ik weet eigenlijk niet of ik er verder iets aan kan doen, aan de pijn?? vooral mijn nek/schouders/knieen zijn soms niet te harden....
dus als iemand nog tips heeft voor me????

p.s. ik loop ook in het diakonesshuis in utrecht!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:08

Ik ben ook benieuwt naar tips voor de pijn, ik word al dagen lang helemaal gek van de nekpijn. Kan niet normaal zitten of liggen of die nek doet me wel zo'n zeer Verdrietig

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:29

crossmonster schreef:
Ik ben ook benieuwt naar tips voor de pijn, ik word al dagen lang helemaal gek van de nekpijn. Kan niet normaal zitten of liggen of die nek doet me wel zo'n zeer Verdrietig

Oh klinkt bekend.. hier ook nek op moment.
Ik heb van de huisarts diclofenac gekregen. Het is niet weg maar helpt wel een beetje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:54

Dat heb ik nog liggen van mijn rugpijn. Ik had er idd al twee genomen.. maar weinig verschil..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:17

Het enige wat bij mij wel redelijk werkt is paracetemol met coffeine.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:33

Goof schreef:
Het enige wat bij mij wel redelijk werkt is paracetemol met coffeine.

bedoel jij niet Paracetamol-Codeïne ?

dat werkt vaak wel goed omdat het een opiumalkaloïd is...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:38

Nee ik bedoel echt coffeine Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:42

Goof schreef:
Nee ik bedoel echt coffeine Haha!

ow okee Haha! ja die hoor je niet veel... meestal hoor je van de codeine... heb ik namelijk ook regelmatig gehad in het verleden! (ik nam ze ook voornamelijk als ik hevige hoest-aanvallen had zodat ik kon slapen...)

met caffeine heb ik nog nooit op/gekregen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:42

Citaat:

Caffeine zit in koffie Knipoog

Nee, ja kan ze gewoon bij de drogist kopen hoor, ik haal ze daar ook in plaats van gewone paracetemol of ibuprofen of wat dan ook. Deze werken beter.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:02

Goof schreef:
Citaat:

Caffeine zit in koffie Knipoog

Nee, ja kan ze gewoon bij de drogist kopen hoor, ik haal ze daar ook in plaats van gewone paracetemol of ibuprofen of wat dan ook. Deze werken beter.

ja ik snap dat dat ik koffie zit Gestoord maar dat lust ik niet hahahaha