[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:57

Heeft er hier iemand ervaring mee of je na trombose en/of een embolie nog 1 of 2 maanden (event. in combi met bloedverdunners) een pil zou kunnen gebruiken??

sidneylover: Ideaal voor mijn acne, ik ging na 6 maanden verbetering zien, na 9 maanden was mijn huid heel gaaf.
Enige nadeel, wsl door het gebruik van de Diane 35 heb ik een longembolie (zie: Wikipedia *klik* ) gekregen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:04

Even een vraag voor jou; hoe merkte je dat je een long-embolie had?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:30

ik meld me hier ook weer even.
Ben eigenlijk heel tevreden met de pil, alleen vergeet hem wel eens. Zit te denken aan een spiraaltje, maar al die verhalen van pijn en flauwvallen bij het inbrengen schrikt me toch wel af... En ook de lange tijd dat je vloeit daarna...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:29

Evantia schreef:
Heino schreef:
Ik en vriend voelen 'm allebei niet zitten Knipoog
Inbrengen is ff een kunstje, als hij er uit valt heb je ergens iets niet goed gedaan.
Ik had juist enorme hormoonproblemen met de pil, dit was het laatste redmiddel voor een spiraaltje, en gelukkig aangeslagen Lachen

En hoe is je gemoedstoestand? Want ik heb het gevoel dat de pil dus zwaar op mijn gemoed werkt en ik ga na dit weekje pil overschakelen op de nuvaring...

Dat was een van de redenen dat ik overgestapt ben, Nuvaring geeft namelijk continu in lagere dosis hormonen af, pil is een hormoonshot zegmaar. Maar ik kan er eigk weinig zinnigs over zeggen, want achteraf bleek dat die stemming door een depressie veroorzaakt werd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:14

LimaMambo schreef:
ik heb na veel geklooi met de pil (had migroginon 30) een zwaardere gekregen.. de migroginon 50..
ik de bijsluiter staat dat ik minder en korten ongesteld ben door die zwaardere..

maar ik ben juist het tegenover gestelde.. langer en veeeeeeel meer..

klopt dit wel? is dit wel normaal?

nog maar een keer dan... Tong uitsteken

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:19

ook ik heb een vraag..
ik slik de pil drie maanden achterelkaar door en stop dan een weekje. Heb geen zin meer in dat maandelijkse geklooi Knipoog Zijn er meer mensen hier die dit zo doen? Ik heb overigens geen slechte ervaring hiermee Haha!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:24

LM, lijkt me vreemd, ik heb er zelf geen ervaring mee. Je lichaam moet alleen 3 maanden wennen aan een nieuwe pil dus ik zou het nog even afwachten.

Mendi, de één zegt dat je dan je normale cyclus verstoord, de ander zegt dat het totaal geen kwaad kan. Als je er geen slechte ervaring mee hebt zou ik er lekker mee doorgaan. Ik heb het zelf ook wel eens een half jaartje gedaan (met 1 stopweek in dat half jaar) en dat vond ik echt super. Ik was heel veel ziek en mijn lichaam kon dat ongesteld zijn er niet meer bij hebben, toen dus in overleg met de dokter een tijdje doorgeslikt en daar ben ik echt van opgeknapt. Daarom ben ik ook weer van de 3-fase pil af, wil lekker kunnen doorslikken (ehm doorringen) als het even niet uitkomt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:31

sidneylover schreef:
Wat is jullie ervaring met de diane 35 ?

Mag ik hier even op reageren?

Ik heb een jaar of 9 de diane 35 geslikt. In het begin was mijn ervaring positief... mijn overbeharing nam af. Later kreeg ik steeds meer vage verschijnselen:
- ik werd dikker en kreeg het gewicht er niet meer af
- ik kreeg last van stemmingswisselingen
- ik zat niet lekker in mijn vel
- uiteindelijk ben ik zelfs een tijdje behoorlijk depressief geweest.

Na het stoppen met de diane keerde wel de beharing terug, maar de bijverschijnselen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Voor mij werkte de diane dus niet goed.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:13

geweldiggggggg ik ben naar de dokter gweest vanmorgen om 11 elf voor de diana pil..hij vroeg waarvoor wil je hem :ik jah voor mijn puisten..hij zo bblblblabal nou goed ik geefje liever nie de diana pil want die is een conceptie middel ofzoiets? en niet erg gezond..ik geef je eerst een ander middel helpt dat niet en ben je over een week niets verder dan mag je terug komen en ga je an de .... pil niet de diana 35 maar een andere eentje die niet zo agresief is .. IK GELOOF DE NORMAALE PIL helpt die wel net zo goed ?? of iniedergeval helpt die wel..net zo goed helpt ie niet maar hij helpt wel tegen PUISTEN of..?

ik heb nu een middeltje : inderm gekregen savonds eropdoen en sochtends eraf wassen..heb het wel eens eerder gebruikt en mijn huid droogde geloof ik uit..wat ook wel de bedoeling hiervan is..naja ik hoopdat dit werkt maar betwijfel het anders sta ik donderdag ofzo gewoon weer bij de dokter Haha! ik vondt het echt een beetje irritant net of hij mij niet serieus nam :S

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:42

weetje, ik las zo iets vaags gister...

Ik lag nog even de bijsluiter van de pil te lezen in bed... Stond er dit in.

Heb je onbeschermde sex gehad 7 dagen voor dat je de pil vergat? Dan is er kans op zwangerschap. Vraag advies aan je dokter.

??hoe kun je nu zwanger zijn als je 7 dagen voor de vergeten pil sex heb gehad, leeft sperma 7 dagen dan ?? snap er niks van?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:47

_Charlotte_ schreef:
geweldiggggggg ik ben naar de dokter gweest vanmorgen om 11 elf voor de diana pil..hij vroeg waarvoor wil je hem :ik jah voor mijn puisten..hij zo bblblblabal nou goed ik geefje liever nie de diana pil want die is een conceptie middel ofzoiets? en niet erg gezond..ik geef je eerst een ander middel helpt dat niet en ben je over een week niets verder dan mag je terug komen en ga je an de .... pil niet de diana 35 maar een andere eentje die niet zo agresief is .. IK GELOOF DE NORMAALE PIL helpt die wel net zo goed ?? of iniedergeval helpt die wel..net zo goed helpt ie niet maar hij helpt wel tegen PUISTEN of..?

ik heb nu een middeltje : inderm gekregen savonds eropdoen en sochtends eraf wassen..heb het wel eens eerder gebruikt en mijn huid droogde geloof ik uit..wat ook wel de bedoeling hiervan is..naja ik hoopdat dit werkt maar betwijfel het anders sta ik donderdag ofzo gewoon weer bij de dokter Haha! ik vondt het echt een beetje irritant net of hij mij niet serieus nam :S

Er zijn meer middeltjes tegen puistjes. Vind het niet zo gek dat je huisarts eerst iets anders wil proberen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:28

malih schreef:

Heb je onbeschermde sex gehad 7 dagen voor dat je de pil vergat? Dan is er kans op zwangerschap. Vraag advies aan je dokter.

??hoe kun je nu zwanger zijn als je 7 dagen voor de vergeten pil sex heb gehad, leeft sperma 7 dagen dan ?? snap er niks van?

Ik denk (maar ben niet 100% zeker) door het volgende:
De pil werkt op meerdere punten in, namelijk verhindering van de eisprong (geen ei, geen bevructing), stugger maken van het baarmoederslijmvlies (kan een mogelijk eitje niet innestelen) en geloof stugger maken van de baarmoedermond (kan sperma minder goed de baarmoeder in). Stel punt 1 heeft helaas gefaald en je hebt onveilige seks gehad, en 5 dagen later vergeet je de pil waardoor punt 2 ook wegvalt, kan het eitje alsnog innestelen en daar is je kans op zwangerschap...

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:39

KylaLover schreef:
Ben eigenlijk heel tevreden met de pil, alleen vergeet hem wel eens. Zit te denken aan een spiraaltje, maar al die verhalen van pijn en flauwvallen bij het inbrengen schrikt me toch wel af... En ook de lange tijd dat je vloeit daarna...

De pijn viel heel erg mee, alleen even een onprettig gevoel(ik had alleen 2 paracetemol gehad). daarna indd even heel draaierig geweest(was na minuut over). Anderhalve week licht gevloeid en last van mijn onderrug gehad. Daarna geen klachten meer en heeeel erg licht vloeien (is eigenlijk geen maandverband/tampon voor nodig)
Morgen ga ik voor de controle (na 6 weken) maar verwacht eigenlijk geen bijzonderheden.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:45

Yessy schreef:
malih schreef:

Ik denk (maar ben niet 100% zeker) door het volgende:
De pil werkt op meerdere punten in, namelijk verhindering van de eisprong (geen ei, geen bevructing), stugger maken van het baarmoederslijmvlies (kan een mogelijk eitje niet innestelen) en geloof stugger maken van de baarmoedermond (kan sperma minder goed de baarmoeder in). Stel punt 1 heeft helaas gefaald en je hebt onveilige seks gehad, en 5 dagen later vergeet je de pil waardoor punt 2 ook wegvalt, kan het eitje alsnog innestelen en daar is je kans op zwangerschap...

Ja maar?

das toch bijna onmogelijk ? k bedoel...weetje hoeveel mensen dan zwanger zouden moeten zijn, brr Bloos word er bang van.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:46

KylaLover schreef:

Zelfde verhaal hier. Daarnaast krijg ik bijwerkingen van de pil. Ik ben een paar weken geleden begonnen met de Nuvaring en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het ideaal vind!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:50

malih schreef:
Ja maar?

das toch bijna onmogelijk ? k bedoel...weetje hoeveel mensen dan zwanger zouden moeten zijn, brr Bloos word er bang van.

Tuurlijk, wat je zegt bijna. Maar je zou maar 1 op die zoveel 1000 vrouwen zijn die er zwanger van raakt en de fabrikant aanklaagt, dan zetten ze liever in de bijsluiter 'raadpleeg je dokter' Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:56

Nou, dan had ik de dokter wel erg vaak moeten bellen denk ik zo.

Niet dat ik die pil nu zo vaak vergeet. maar in de tijd dat ik een relatie met mijn vriend heb, ben ik toch wel eens te pil vergeten en dan dus 7 dagen er na.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:32

furious schreef:
_Charlotte_ schreef:

Er zijn meer middeltjes tegen puistjes. Vind het niet zo gek dat je huisarts eerst iets anders wil proberen.

dat klopt Knipoog maar ik heb alles gesmeerd..en alles watik op mijn huid smeer krijg ik erger terug ditheb ik ookgezegd Knipoog hij wist zelfs dat mijn moeder dit spul heeft gebruikt en het ook nie thielp bij haar.. ik heb he took wel is gebruikt want bleek dus zelfde spul te zijn..

nou dalijk erop smeren en ben benieuwd hoe het er morgen uitziethopelijk niet helemaal rood enontstoken want ben er wel bang voor Huilen
en dna komt het niet goed metmijn afspraakje Tong uitsteken!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:36

heeft er ook iemand ervaring met de evra pleister pil?

ik heb sinds 5 weken die pleister, doe alles via de bijsluiter het plakken enzo en ben al 5 weken ongesteld Clown
lijkt me niet helemaal de bedoeling maar huisarts zegt gewoon o dat kan voorkomen prettige dag verder mevrouw Koe

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:12

baron,
fijne huisarts, die van mij is ook zo lekker.
Op het moment ben ik 4 weken ongesteld en er lijkt geen einde aan te komen.
2 weken geleden ben ik voor het eerst langs geweest voor inwendig onderzoek en vanochtend weer. Over 1 week is de kweek klaar en kan ik terugbellen voor de uitslag, over 3 tot 4 weken is de uitslag van het uitstrijkje klaar en kan ik dan terugbellen.
Dat schiet dus ook niet echt op... ik vraag me af of je niet zelf een afspraak kunt maken bij een poli, of moet dat via de huisarts?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:25

tja moet er wel bij zeggen dat ik bijna 4maand geleden bevallen ben, ik kan wel een afspraak maken bij de gyn. die heeft ook de bevalling gedaan en de evra pleister voor geschreven maar die oppert dus alleen maar een mirena spiraal

en dan ben ik dus weer een x aantal weken ongesteld en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten

welke pil of voorbehoedsmiddel gebruik jij dan?
ow en mijn huisarts had beter slager kunnen worden was een passender beroep voor hem geweest

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:39

Nou Mirena spiraal heb ik vaag iets over gelezen, maar opzich lijkt dat me ook wel wat.
Ik gebruik nu de Nuvaring.
Overigens heb ik Nuvaring (De klantenservice) zelf ook gebeld en bij hun was niets bekend dat je tijdens het gebruik van de ring bloedverlies hebt. Alleen als je hem net gebruikt maar ik gebruik hem toch al 1,5 tot 2 jaar, dat vonden ze vreemd en ze willen graag over 2 maanden contact met me opnemen.

Nee kan me voorstellen dat je daar ook niet op zit te wachten.. balen zeg heel irritant Ach gut

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:59

hmm over de nuvaring hoor je idd veel positieve verhalen, dat is met de mirena helemaal niet het geval ik hoor er zoveel negatieve dingen over en om nou weer met me doos voor de gyn te gaan liggen zie ik ook niet zitten Verdrietig Bloos

ik heb overigens wel eens gehoord dat je ontrekkingsbloedingen kan krijgen als je niet je stopweek hebt ofzo

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:47

Ja dat hoorde ik ook, maar bij nuvaring vertelde ze me dat dat niet zo lang zijn, overigens huisarts zei me dat ook Lachen
Dus ik vraag het me af of dat het is.

Nee als je er al negatieve dingen over hoort is het niet verstandig om te gaan proberen, zou ik ook niet doen Haha!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:13

nee idd en heb ook geen goede ervaringen met benen wijd en liggen maar Vork

ach heb de huisarts maar weer is gebeld en het advies was het een half jaartje te proberen heb ik dan nog last zou ik kunnen overwegen om iets anders te gebruiken, net of ik zin heb om een half jaar ongesteld te zijn Verdrietig

ben trouwens 2 keer door de pil zwanger geraakt dus dat is niet echt een optie, iemand nog tips
van mij mogen ze de hele boel wel dichtnaaien daaronder jemig wat k*t zeg Clown