Boulimia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Boulimia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:01

Hey was ook niet de bedoeling om op die manier iets over te brengen Bloos
Maar dat lichamelijk sporten op korte termijn minder kwaad doet dan de andere voorbijgekomen opties.
Natuurlijk kan ook sporten je lichaam stuk maken. Maar het was eigenlijk niet mijn bedoeling om op die manier mijn mening te geven om zo maar iemand aan te sporen ofzo als je het zo bedoelt want dat was dus NIET de bedoeling. Een es is natuurlijk sowieso al niet gezond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:41

dressagelady schreef:
ammygek schreef:
Toch is het hoe langer het duurt moeilijker om eraf te komen, goed dat je inziet dat het fout is. Ik ben wel van mening dat het beter is om dan goed te sporten dan om te braken, dit ook ivm je maag, mond-tanden en je slokdarm.

Tsja, laxeren is dan gewoon nog makkelijker dan sporten en braken, tast je slokdarm en tanden ook niet aan Bloos Volgens mij is het niet de bedoeling dat we hier meningen over de beste manier van 'voedsel-lozen' hier gaan delen? Clown

Laxeren tast je darmen dan weer hard aan

Er is maar één goede raad, en dat is de raad om hulp te zoeken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:54

Laxeren is net zo goed gevaarlijk als braken en overmatig sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:59

Een eetstoornis is een eetstoornis. Mensen die dagelijk 15 keer overgeven kunnen er aan sterven, evenals mensen die nog nooit met opzet hebben overgegeven. Mensen met een gezond gewicht kunnen er wel slechter aan toe zijn dan mensen met ondergewicht. En een eetstoornis is een hel voor iedereen die het heeft.

Mijn punt is; het gaat hier niet zo zeer om wat de TS precies doet of laat, of om wat 'beter' is als compensatiegedrag. Het gaat er om dat een eetstoornis een psychische stoornis is, weliswaar vaak met lichamelijke gevolgen. Maar dat psychische gedeelte, daar 'moet' de TS -en iedereen met een eetstoornis- aan werken, wil ze beter worden.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:05

Ik heb er eergisteren een prachtige film over gezien, eerlijk gezegd was het wel schokkend.
Sharing the secret, je kunt de hele film ook op youtube bekijken, in het engels weliswaar

wel, ik versta die mensen voor meer dan 100% al zou ik eerder omgekeerd reageren Haha!
Als er iets gebeurt waar ik me verschrikkelijk bij voel kan ik gwn geen hap binnenkrijgen en als je eet denk je voortdurend van: nee, ik had niet gemogen en ..
Ik heb ook een paar problemen met m'n studies, ik zit in een richting die ik absoluut HAAT! die ik verder moet doen van m'n ouders enz ..
Op den duur kun je het niet meer ophouden, heb je geen honger meer ..

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:25

hoi hoi.

Ik heb geen boulimia of anorexia.
Maar wou wel even iets kwijt wat heel tegenoverstaand is wat jullie hebben.

Ik heb het tegenovergestelde probleem.
Ik word niet dik, val eerder af dan dat ik aankom.
Ik ben 1.68 en woog 49 kg. Woog inderdaad.
Ik vond het heel erg vervelend dat ik zo weinig woog, mensen dachten dat ik anorexia had en vroegen dat zelfs ook! (En niet echt op een meelevende manier, maar meer walgend) Dat vond ik echt zo brutaal.
Ik ben aan de pil gegaan, omdat ik dus zo dun was en wist dat je ervan aan zou komen.
(En omdat ik onregelmatig was, maar dat is off topic Knipoog)
Dat lukte zeer goed. Door de pil werd ik steeds zwaarder en weer wat meer vlees op mijn botten (leek zo achteraf bleek het eerder vocht te zijn). Ik woog een maand terug 58 kg.
Ik kon zelfs in een broek van maatje 36 Haha! (apart he, maar ja ik was blij dat ik zo was "aangekomen" en niet bij de kindermaten hoefde te zoeken voor een broek, waarvan de pijpen dan nog te kort zijn ook, aangezien ik nog wel redelijk lange benen heb)

Maar ik besloot te stoppen met de pil, ergens vond ik het ook wel weer rotzooi en om zwangerschap te voorkomen heb je meerdere dingen voor Knipoog Dus ik dacht aangezien ik van vriendinnen hoorde dat zij niet meer het gewicht afvielen dat was aangekomen in die tijd, nadat ze stopte met de pil, dat ik ook niet zou afvallen.
In 2 weken 4 kg eraf door het stoppen met de pil. en daarna moest ik naar de kaakchirurg, ik moest daarna aan de vloeibaar en toen ging er nog een kg af. Ik ben nog geen 49 kg, maar ik baal er echt van.
Op het moment weeg ik dus 53.
Me broeken zijn nu te groot, enkele oude pas ik nog. (maatje 34) Maar t moet niet gekker worden.

Ik weet dat dit off topic is, maar er zijn gewoon minder mensen die willen aankomen dan afvallen.
Je hoort zoveel over afvallen, sonja bakker enzo.
Ik wou het toch even plaatsen.
Ik hoop niet dat jullie het storend vinden, ik heb respect voor degene die nu zo hard vechten tegen jullie eetstoornis.
(in dat geval lijkt dit verhaal toch een beetje op dat, in beide gevallen willen we aankomen)

Ik hoop iets te leren door jullie verhalen te lezen, veel mensen reageren soms ook zo gemeen tegenover mensen met een eetstoornis (aangezien ze mij daarvoor aanzagen) Nu heb ik geen eetstoornis, maar toch probeer ik jullie nog even te steunen Knipoog

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:43

Luna_Muse schreef:
hoi hoi.

Ik heb geen boulimia of anorexia.
Maar wou wel even iets kwijt wat heel tegenoverstaand is wat jullie hebben.

Ik heb het tegenovergestelde probleem.
Ik word niet dik, val eerder af dan dat ik aankom.
Ik ben 1.68 en woog 49 kg. Woog inderdaad.
Ik vond het heel erg vervelend dat ik zo weinig woog, mensen dachten dat ik anorexia had en vroegen dat zelfs ook! (En niet echt op een meelevende manier, maar meer walgend) Dat vond ik echt zo brutaal.
Ik ben aan de pil gegaan, omdat ik dus zo dun was en wist dat je ervan aan zou komen.
(En omdat ik onregelmatig was, maar dat is off topic Knipoog)
Dat lukte zeer goed. Door de pil werd ik steeds zwaarder en weer wat meer vlees op mijn botten (leek zo achteraf bleek het eerder vocht te zijn). Ik woog een maand terug 58 kg.
Ik kon zelfs in een broek van maatje 36 Haha! (apart he, maar ja ik was blij dat ik zo was "aangekomen" en niet bij de kindermaten hoefde te zoeken voor een broek, waarvan de pijpen dan nog te kort zijn ook, aangezien ik nog wel redelijk lange benen heb)

Maar ik besloot te stoppen met de pil, ergens vond ik het ook wel weer rotzooi en om zwangerschap te voorkomen heb je meerdere dingen voor Knipoog Dus ik dacht aangezien ik van vriendinnen hoorde dat zij niet meer het gewicht afvielen dat was aangekomen in die tijd, nadat ze stopte met de pil, dat ik ook niet zou afvallen.
In 2 weken 4 kg eraf door het stoppen met de pil. en daarna moest ik naar de kaakchirurg, ik moest daarna aan de vloeibaar en toen ging er nog een kg af. Ik ben nog geen 49 kg, maar ik baal er echt van.
Op het moment weeg ik dus 53.
Me broeken zijn nu te groot, enkele oude pas ik nog. (maatje 34) Maar t moet niet gekker worden.

Ik weet dat dit off topic is, maar er zijn gewoon minder mensen die willen aankomen dan afvallen.
Je hoort zoveel over afvallen, sonja bakker enzo.
Ik wou het toch even plaatsen.
Ik hoop niet dat jullie het storend vinden, ik heb respect voor degene die nu zo hard vechten tegen jullie eetstoornis.
(in dat geval lijkt dit verhaal toch een beetje op dat, in beide gevallen willen we aankomen)

Ik hoop iets te leren door jullie verhalen te lezen, veel mensen reageren soms ook zo gemeen tegenover mensen met een eetstoornis (aangezien ze mij daarvoor aanzagen) Nu heb ik geen eetstoornis, maar toch probeer ik jullie nog even te steunen Knipoog

Veel mensen met een eetstoornis vinden zich idd te dik maar door het geforceerd braken komen er endorfines vrij waardoor je je na het braken gelukkiger voelt Haha!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:46

Ja, idd na het braken voelde ik me geweldig ...
Het leek net alsof ik alle slechte gevoelens in mn eten stopte zodat ik ze daarna mee kon uitbraken ...
Het ging bij mij helemaal niet om mager te zijn ofzo ...
En nu ben ik wel geobsedeerd door mn gewicht ...en door eten.
De ene keer ben ik wel tevreden met mezelf en de andere keer vind ik me te dik ...en dan ga ik als een gek sporten of ga ik op hongerstaking ...

Ik ben toch blij dat ik dit topic heb geopend want eerst durfde ik niet.
Maar nu kan ik andere ervaringen en reacties lezen.

Ik heb trouwens vandaag heel erg mn best gedaan ...
Ik heb afleiding gezocht.
Heb een uurtje gedanst ipv uren aan een stuk.
En heb 2 volledige maaltijden en een tussendoortje gegeten vandaag (geen 3 omdat ik pas om 12u op was vandaag Clown )

Maar ik wil ook echt beter worden.

Edit: Ammygek ik snap je punt wel.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:59

Niisj schreef:
Ja, idd na het braken voelde ik me geweldig ...
Het leek net alsof ik alle slechte gevoelens in mn eten stopte zodat ik ze daarna mee kon uitbraken ...
Het ging bij mij helemaal niet om mager te zijn ofzo ...
En nu ben ik wel geobsedeerd door mn gewicht ...en door eten.
De ene keer ben ik wel tevreden met mezelf en de andere keer vind ik me te dik ...en dan ga ik als een gek sporten of ga ik op hongerstaking ...

Ik ben toch blij dat ik dit topic heb geopend want eerst durfde ik niet.
Maar nu kan ik andere ervaringen en reacties lezen.

Ik heb trouwens vandaag heel erg mn best gedaan ...
Ik heb afleiding gezocht.
Heb een uurtje gedanst ipv uren aan een stuk.
En heb 2 volledige maaltijden en een tussendoortje gegeten vandaag (geen 3 omdat ik pas om 12u op was vandaag Clown )

Maar ik wil ook echt beter worden.

Edit: Ammygek ik snap je punt wel.

het is goed dat je dit topic geopend hebt Knipoog ik versta je voor meer dan 100%
het is een goede uitlaatklep voor jou om er over te praten

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:35

Citaat:
Veel mensen met een eetstoornis vinden zich idd te dik maar door het geforceerd braken komen er endorfines vrij waardoor je je na het braken gelukkiger voelt Haha!

Ik had net nadat je vertelde over de film sharing your secret deze film gekeken op youtube. Volgens mij is dat wel een duidelijke uitleg toch?
Daar was het ook door emoties.
Ik snap hem nu Lachen
Is dat ook zo bij anorexia? Of is dat wel op gewicht gericht?
Laatst bijgewerkt door _Chendo_ op 13-07-08 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:37

Braken geeft een 'verdovend' effect, niet zelden wordt het als een roes beschreven. En die roes wordt vaak als prettig ervaren. Bij anorexia kan die roes ontstaan door het niet/weinig eten.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:40

Oke dankjewel voor de uitleg.
Nooit geweten dat het zo ging. Ik dacht echt dat het allemaal om dik worden draaide, wist wel dat het psychisch was hoor en dat het mee kon spelen, maar niet dat je er een soort roes van krijgt.

Sterkte allemaal Ach gut
En goed om zo'n topic te openen! Want ook mensen zonder eetstoornis kunnen toch lezen hoe het is en wat het is. Zo heb ik er toch vandaag wat bijgeleerd Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:49

Toen ik nog op de basisschool zat, in groep 6 ofzo, moest ik na de pauzes regelmatig overgeven... Mijn vriendinnen dachten dat ik een eetstoornis had.
Gelukkig was dat niet zo, ik kan nl heel slecht tegen erg veel drukte (was geen schoolmusical of verjaardag dat ik 's nachts niet overgaf), en dan was ik helemaal aan het hyperventileren en daardoor moest ik overgeven
Gelukkig gaat het nu veel beter, maar daardoor ben ik toen wel een heleboel afgevallen. Nu gaat alles weer helemaal goed Haha!

Maar idd goed om zo'n topic te openen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:08

@Niisj, vind je de vrouw op deze foto te dik of te mager of normaal?
Afbeelding

Ik heb ook altijd boulimia gehad, ik woog op een gegeven moment 47 kilo en was graatmager, op de grond zitten of een harde stoel (barkruk) ging allemaal niet meer. Ik ben er nu vanaf gelukkig.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:26

ik denk eerder dat je het die persoon zelf moet vragen, of die zichzelf goed voelt zoals hij is Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:21

Anorexia en boulimia zijn beide erg gecompliceerde ziekten.
Het is niet alleen de roes die je een prettig gevoel geeft, maar er zijn meerdere factoren.
Vaak kom je pas na intensieve therapie erachter waar de eetstoornis voor staat. Wat er werkelijk speelt.

Deze week heb ik een moeilijke week. Ik merk gelijk dat het invloed heeft op mijn eetgedrag.
Ik voel me dik en heb de neiging overdag te weinig te eten en 's avonds te snaaien. Ik ben al redelijk ver in het herkennen en onderuit halen van dit soort neigingen. Ik blijf mijn eetlijst volgen bijvoorbeeld. Maar wat ik wou zeggen is dat ik eigenlijk heel zenuwachtig ben, maar ik dat omzet in dik voelen. En zo heb je duizenden van die voorbeelden. Dik voelen staat ergens voor. Dat is niet zomaar. Alleen weet je (zeker in het begin) niet altijd waar het precies vandaan komt.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:17

Iedereen bedankt voor de reacties !
Mindim, ik vind de vrouw op de foto normaal.
Waarom ?

Broccoli, ik voel eigenlijk een beetje hetzelfde ...Ik voel me vaak ook opeens dik en dan ben ik vaak ook zenuwachtig en vooral onzeker. Alleen weet ik niet goed van waar dat gevoel komt ...
Deze week heb ik het moeilijk omdat ik de hele tijd alleen ben. Mijn moeder en vader werken heel de dag, mn vrienden werken heel de week of wonen te ver en kunnen daarom niet zomaar altijd afkomen wanneer ze willen... En ik heb mensen om me heen nodig op dit momment ...Ik mis sociaal contact en dat maakt het me alleen nog moeilijker ...
Vooral omdat er niemand is die me in het oog houd, ik kan doen en laten wat ik wil ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:19

Inderdaad Broccoli Ja

Je gooit het op dik zijn en klooit met eten, terwijl het 'dik voelen' niet het werkelijke gevoel is waar je mee zit. Ik heb dat ook nog wel eens trouwens, als ik erg druk en gestresst ben. Dan vind ik mezelf soms weer te dik. Gelukkig handel ik er al lang niet meer naar, en van de eetlijst kan ik ook wel afwijken zonder dat dat eetgestoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:19

Omdat dat zij hetzelfde gewicht en dezelfde lengte heeft als jou.

Het is maar hoe je jezelf bekijkt. Ik kreeg vroeger een boekje met een graatmager meisje voorop dat in de spiegel keek, haar spiegelbeeld was een enorme dikke versie van haarzelf.
Het boulimia heeft eigenlijk niets met je uiterlijk te maken, maar met een onzeker gevoel van binnen. Je hebt over bepaalde dingen geen controle, je boulimia heb je zelf in de hand. Niemand anders heeft daar de controle over dan jij. De boulimia is vaak een symptoon van een onderliggend probleem.

Citaat:
Broccoli, ik voel eigenlijk een beetje hetzelfde ...Ik voel me vaak ook opeens dik en dan ben ik vaak ook zenuwachtig en vooral onzeker. Alleen weet ik niet goed van waar dat gevoel komt ...
Deze week heb ik het moeilijk omdat ik de hele tijd alleen ben. Mijn moeder en vader werken heel de dag, mn vrienden werken heel de week of wonen te ver en kunnen daarom niet zomaar altijd afkomen wanneer ze willen... En ik heb mensen om me heen nodig op dit momment ...Ik mis sociaal contact en dat maakt het me alleen nog moeilijker ...
Vooral omdat er niemand is die me in het oog houd, ik kan doen en laten wat ik wil ...

Kan bevoorbeeld eenzaamheid en niemand die er voor je is, het probleem zijn? Zou je willen dat je ouders en je vrienden er vaker voor je waren, dat er iemand is die je in het oog houdt?

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:03

Mindim schreef:
Kan bevoorbeeld eenzaamheid en niemand die er voor je is, het probleem zijn? Zou je willen dat je ouders en je vrienden er vaker voor je waren, dat er iemand is die je in het oog houdt?

Ik heb idd eigenlijk liever mensen om me heen ...En het liefst heb ik een persoon om me heen die me dan ook in alles steunt, helpt, met me praat en zelfs soms me helpt beslissingen te nemen. Want ik ben bang om beslissingen te nemen.
Maar of dat het probleem is weet ik niet zeker...
Normaal heb ik wel vrij veel mensen om me heen. In het schooljaar heb ik mijn vrienden & klasgenoten om me heen. 's Avonds zijn mn moeder en mn stiefvader thuis. En in het weekend zijn er ook vaak vrienden bij me.
Maar deze vakantie is het voor het eerst anders ...Ik ben nog nooit zoveel alleen geweest ...en ja ik voel me nu eenzaam.
Het lijkt wel of iedereen een vriendje heeft, of iedereen afspreekt met elkaar en uitgaat en ik als de enige thuis zit. Ook al is dat niet zo ...het voelt zo ...
Nochtans ben ik vroeger heel veel alleen geweest ...Want mijn vader zag ik niet meer en mn moeder moest als alleenstaande dan werken in ploegen en dus moest ik naar mn oma. Ik heb geen broers of zussen dus ik speelde altijd alleen maar het lijkt nu pas dat ik het erg vind ... Verward
Gelukkig ben ik morgen niet alleen. Mn oma gaat met mij een dagje shoppen en we gaan ook samen eten. Haha! EN, misschien komt woensdag een vriendin van me en blijft ze tot donderdag ! Haha! Dus dan ben ik toch al een paar dagen niet alleen ...
Maar ja, ik mis zowiezo iemand waar ik mee kan praten over alles ...

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:11

als je alleen bent ga je ook sneller eten en gaat het er ook sneller uit, niemand hoort jou dus geeft dit ook een veilig gevoel ..
dat gaat moeilijker als je ouders constant om je heen lopen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:14

Je kunt je heel alleen voelen in gezelschappen hoor. Ik zelf heb dat ook gehad, nu zoek ik de mensen eigenlijk niet meer op, omdat ik me er eigenlijk nooit bij op mijn gemak voel, maar dat is natuurlijk ook niet goed, maar ben nu eenmaal niet zo'n mensen mens. Ik zit liever bij de beestjes Haha!
Misschien moet je hier met je ouders eens over praten, hoe je je voelt. Praten over het eetprobleem lost het probleem niet op. Wellicht hebben je ouders helemaal niet in de gaten dat je je zo voelt.
Mijn moeder voelt zich er nog steeds rot over dat ze mijn boulimia niet heeft opgemerkt. Ze werd opgebeld door mijn school, waar ik was betrapt.
Op dat moment ging alle aandacht uit naar mijn oudere zus, dat mijn ouders mij niet in de gaten hebben gehad.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:18

betrapt op school? lijkt me niet prettig
als ik met zoiets thuis afkom denk ik dat ik de rest van het jaar gestraft ben ..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:22

Aziza_XX schreef:
als je alleen bent ga je ook sneller eten en gaat het er ook sneller uit, niemand hoort jou dus geeft dit ook een veilig gevoel ..
dat gaat moeilijker als je ouders constant om je heen lopen ..

idd ...
Mindim schreef:
Je kunt je heel alleen voelen in gezelschappen hoor. Ik zelf heb dat ook gehad, nu zoek ik de mensen eigenlijk niet meer op, omdat ik me er eigenlijk nooit bij op mijn gemak voel, maar dat is natuurlijk ook niet goed, maar ben nu eenmaal niet zo'n mensen mens. Ik zit liever bij de beestjes Haha!
Misschien moet je hier met je ouders eens over praten, hoe je je voelt. Praten over het eetprobleem lost het probleem niet op. Wellicht hebben je ouders helemaal niet in de gaten dat je je zo voelt.
Mijn moeder voelt zich er nog steeds rot over dat ze mijn boulimia niet heeft opgemerkt. Ze werd opgebeld door mijn school, waar ik was betrapt.
Op dat moment ging alle aandacht uit naar mijn oudere zus, dat mijn ouders mij niet in de gaten hebben gehad.

Ja ...ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen hoe ik me voel ...Mn moeder denkt dat ik heel gelukkig ben. Ben ik ook ...alleen niet altijd.
Ik ben ook meer diergericht maar toch ook vrij mensgericht. Al zijn het meestal ook mensen met een dierenliefde die ik liever om me heen heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:42

Aziza_XX schreef:
betrapt op school? lijkt me niet prettig
als ik met zoiets thuis afkom denk ik dat ik de rest van het jaar gestraft ben ..

Gestraft, waarvoor, omdat je je niet goed voelt?

Ik ben betrapt door de maatschappelijk werkster van school en moest gesprekken ondergaan, ik heb gevraagd of ze het niet aan mijn ouders wilde vertellen, maar ze vond de situatie onhoudbaar. Ik zou niet weten waarom mijn ouders me zouden willen straffen voor boulimia.

Citaat:
Ja ...ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen hoe ik me voel ...Mn moeder denkt dat ik heel gelukkig ben. Ben ik ook ...alleen niet altijd.

Dat is vaak het probleem, mensen om je heen denken dat het harstikke goed met je gaat en missen daarom signalen. Praat erover, voordat het van kwaad naar erger gaat.