Vaak moe.. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Vaak moe.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:28

Na het lezen van de reacties ga ik morgen wel de huisarts bellen voor het te laat is.

Zelf echt lusteloos, moe, emotionele buien en onverklaarbare spierpijn.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:06

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:08

Ja, zeker herkenbaar.
Heel vervelend is het.
Ik heb bloedarmoede, maar ook als dat goed is blijf ik moe.
Lijkt soms wel cvs, maar neem niet aan dat ik dat heb. Lachen

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:12

Informeren jullie allemaal bij de dokter eens naar een B12 tekort. Daar word je ook gigantisch moe van. Andere verschijnselen daarvan zijn trilhanden, altijd koud, weinig honger/afvallen.. Ik heb zelf een chronisch B12 tekort & ik word dus 1 x in de 3 weken gespoten met B12. Lachen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:16

B12 tekort krijg je meestal als je geen vlees eet, toch?
Of zit ik er nu helemaal naast?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:53

Dat hooft niet hoor, zelf heb ik ook een B12 tekort, lager dan 111.
En ik ben een echte vleeseter

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:45

Ik ben vorig jaar bij een internist geweest maar daar kwam helaas niks uit,ik ben moe van het moe zijn.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:50

Ik ben volgens mij wel geprikt op B12, echt werkelijk bijna alles van die bloedprik-lijst was bij mij aangekruist..

Die trilhanden heb ik ook, vandaag ook ontzettend last van gehad. Vooral in de morgen..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:00

Hier meld zich ook een kandidaat...vanaf februari ergens...misschien wel eerder.Inmiddels 2x volledig bloedonderzoek gehad bij de HA....nu bij de internist,ook weer door de molen.Nu wordt er op tropenziektes getest en parasieten vanwege mijn werk en wacht nog op de uitslag...doodmoe wordt je ervan Tong uitsteken

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:58

Ik had laast nog een topic hierop gemaakt omdat ik op eens minder begon te slapen.

Ik geloof inderdaad ook het meer tot stress is. Aangezien me nek probleem bijna weg is en ik nu minder begin te slapen en meer actief wordt.

Een aantal goeie uitstrekoefeningen kan ook wonderen doen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:07

Hier nog een patient.
Ik ben altijd moe, zwak en opgebrand. Mijn gezondheid is een groot drama, ik kan nauwelijks wat aan zonder er weer ziek van te worden. De kleinste dingen zijn voor mij een hele grote opdracht (denk aan wat boodschappen halen). Het is bij mij begonnen na de Pfeiffer (inmiddels bijna 2 jaar geleden geconstateerd) maar ik denk dat het een flinke nasleep heeft. Ik kan naar school maar er naast geen werk of sport beoefenen, dat word gewoon teveel. school mat me al helemaal af dus ik moet er niet eens aan denken.
Bij mij is het ook een groot deel psychisch, want ik ben behoorlijk overspannen op het moment (ook al eerder gehad helaas). lichaam en geest staat heel dicht verbonden met elkaar en beinvloeden elkaar. Mijn lichaam reageerd heel sterk op mijn geestelijke gesteldheid.

Het is heel moeilijk, frustrerend omdat ik zo graag dingen wil doen, geen stil zitter ben maar nu echt moet. feestjes ga ik niet naar toe, ik ben zeker weten de week erna ziek. ik moet alle rust hebben, geen stress om me heen, geen harde geluiden of onverwachtste bewegingen.

Ik moet me nog weer opnieuw laten testen, en deze keer ook op ferithine (kan het fout schrijven)..dit omdat het in de familie zit. Mijn moeder heeft bloedarmoede en ook een verlaagd ferithine gehalte (iets wat normaal gesproken niet voorkomt en dus ook niet getest word)..we hebben bijna dezelfde klachten dus wie weet ligt het daar aan. het is altijd gemakkelijker als het toch iets lichamelijks blijkt te zijn..zodra het is geestelijks is moet ik het onder ogen komen (wat ik sowieso moet, heeft even tijd nodig)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:58

Tinky12 schreef:
Hier meld zich ook een kandidaat...vanaf februari ergens...misschien wel eerder.Inmiddels 2x volledig bloedonderzoek gehad bij de HA....nu bij de internist,ook weer door de molen.Nu wordt er op tropenziektes getest en parasieten vanwege mijn werk en wacht nog op de uitslag...doodmoe wordt je ervan :P

Echt zo waar. Vanmorgen ook weer naar het ziekenhuis geweest, wéér alles opnieuw, wéér een nieuw dossier. Loop nu al bij 3 artsen. En ik snap nooit waarom de longfoto die de longarts gemaakt heeft niet goed genoeg zou zijn voor de longfoto van de cardioloog. Zit 2 weken tussen exact dezelfde foto's, maar nee moest wel overnieuw. Nagelbijten / Gniffelen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:04

Paula schreef:
Echt zo waar. Vanmorgen ook weer naar het ziekenhuis geweest, wéér alles opnieuw, wéér een nieuw dossier. Loop nu al bij 3 artsen. En ik snap nooit waarom de longfoto die de longarts gemaakt heeft niet goed genoeg zou zijn voor de longfoto van de cardioloog. Zit 2 weken tussen exact dezelfde foto's, maar nee moest wel overnieuw. Nagelbijten / Gniffelen

Tsja wat zal ik zeggen...de aphotheek mag niet meer zomaar dure medicijnen vertsrekken...gevolg:de uitgaven dalen en de verzekeringen hebben geen excuus meer om de premies te verhogen....dan maar dubbele behandelingen Tong uitsteken
Maar even zonder gekheid...soms kunnen ze een test 100x doen en komt er niets uit en de volgende die m doet vind wel iets...zucht.Nou ja,'t houd je van de straat he Clown Haha!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:08

ik heb dit ook een tijdje gehad, eens vanwege bloedarmoede, maar ook omdat ik zonder dat ik het door had te veel suiker at, op die manier wordt je op ten duur heel moe rond de middag.. ik ben anders gaan eten en toen is het ook veranderd! succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:11

Ik moet morgenochtend bloedprikken ervoor, ook omdat ik al tijden niet lekker in mijn vel zit Scheve mond

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:15

Hier nog iemand met chronische moeheidverschijnselen...Ik heb op mn 16e pfeiffer gehad en heb (van wat ik kan herinneren) ook vanaf dat moment regelmatig ijzertabletten meegekregen van de HA. Inmiddels ben ik 30 en de laatste tijd weer erg moe. En zeker na 2 bevallingen.
Heb al meerdere keren bloed laten prikken, maar de uitkomst van de bloedarmoede was niet ernstig genoeg om verder te kijken, dus werd het weer afgedaan met een kuurtje ijzer. Ik heb nu voor as. vrijdag weer een afspraak staan met de HA, want sinds een paar weken begin ik wat troebel te zien en prikken m'n ogen. Dit begint halverwege de middag en 's avonds kan ik de ondertiteling van m'n breedbeeld niet meer lezen. Ben ook al bij een opticien geweest, maar daar kwam alleen maar uit dat ik de contrasten niet goed kan onderscheiden, niet zo gek als je troebel zicht hebt,,,,dus.....
Ik slaap genoeg en eet gezond en sport regelmatig en heb een gezond gewicht. Hoop dus dat ze me vrijdag nogmaals doorsturen, want ik heb inmiddels het gevoel dat ik een tijdbommetje in me heb Verdrietig

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:55

Ik gebruik nu 3 dagen Supradyn Energy, zorgt voor het beter vrijmaken van energie in je lichaam en ik merk dat ik toch iets minder gauw moe ben... Al is het werk wat ik doe zowiezo slopend. Maar ik hou nog even vol tot het potje leeg is en dan kijk ik of ik er mee door ga Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:22

Supradyn werkte bij mij ook prima, zelfs toen ik pfeiffer had. Slik momenteel niets, gezien ik vrijdag bloed moet prikken en dan zul je net zien dat alle waardes weer normaal zijn.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:46

ik was ook altijd moe..ik takelde echt steeds verder af..totdat ik de trap haast niet meer op kon lopen of ik was al buiten adem en mij hart klopte achter mijn oren..zelfs invlechten ging haast niet..maar ik ben maar door blijven gaan..uiteindelijk naar de HA bloed laten prikken..bleek ik een vreselijk ijzertekort te hebben (bloedarmoede), ik had een HB van 3.5..dag erna aan de bloedtransfusie en een maand ijzertabletten..hb is nu weer 8 maar het ferritine gehalte is nog steeds te laag...is nu 10 (moet tussen de 20 en 120 liggen ong)
Wat de oorzaak is geweest van dat lage hb is nog stees niet bekent..we moeten nog een maandje afwachten en dan weer bloed prikken..dan kunnen we kijken of het ferritinegehalte weer omhoog gaat zelfde blijft of naar beneden gaat..zelfde geldt voor het hb..
Maar daar kun je echt heeeeel moe van zijn hoor van bloedarmoede

weet iemand hier misschien nog een goed pilletje of drankje die ik zou kunnen gebruiken als aanvulling..waar wat extra ijzer en vitamines in zitten?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:58

Rosa_ schreef:
Informeren jullie allemaal bij de dokter eens naar een B12 tekort. Daar word je ook gigantisch moe van. Andere verschijnselen daarvan zijn trilhanden, altijd koud, weinig honger/afvallen.. Ik heb zelf een chronisch B12 tekort & ik word dus 1 x in de 3 weken gespoten met B12. Lachen

Inderdaad, dat wilde ik ook zeggen Lachen! Heeft niet alleen met vlees eten te maken. Ik eet ook vlees maar heb ook een B12 tekort en krijg ook injecties Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:14

Ik herken dit wel, en ik heb ook bloed laten prikken. Bij mij zeiden dat het meer komt door mijn geestelijke gezondheid, en dat geloof ik wel maar ook nu het beter gaat heb ik er nog steeds last van. Ik denk dat het helaas nog steeds komt door mijn revalidatie van mijn operatie. Ik ben niets meer gewend.
Irritant is het he? Steeds als je iets wil doen dan ben je moe dus dan ga je maar weer lui zijn Clown Ik heb wel eens gehoord dat sommige ziekten pas later in het bloed aangetoond kunnen worden dus anders moet je gewoon nog een keer bloed laten prikken!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:07

Hier nog iemand die al jaren moe is, aangezien alles al meerdere keren onderzocht is, gaan ze er bij mij vanuit dat het CVS is. Meer info over de diagnose en symptomen http://www.me-cvs-stichting.nl/overmecvs/diagnose.htm

Hoop voor jou dat hier geen sprake van is, want dan kom je er niet zomaar vanaf, maar mocht het wel zo zijn dan is het zeker niet zo dat je er voor altijd mee blijft lopen. Er zijn binnen nederland een aantal revalidatie centra die programma's hebben voor CVS (dit zijn er niet veel!) en sommigen daarvan laten zeker een verbetering zien. Kan me altijd een pb sturen als je meer wilt weten over CVS of revalidatie daarbij.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:12

ik ben ook vaak moe..heb ook al vaak laten prikken maar alles in orde.
weet ook niet hoe het komt,mischien omdat ik bijna geen fruit eet of zo en weinig drink.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:12

Van een te traag werkende schilklier kan je ook heel moe worden. Andere symtomen zijn o.a.: gewichtstoename, koud, zere gewrichten, depri...
Hier wordt niet standaard op geprikt, ik heb jaren met klachten rond gelopen, pas toen ik een nieuwe huisarts kreeg werden eindelijk mijn schildklier waardes gecheckt.
Een te traag werkende schildklier is vaak relatief makkelijk te behandelen met medicatie, dus dat is ook wel fijn.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:13

Rosa_ schreef:

hee nu ik dit lees...ik heb ook heel vaak trillende handen lijkt soms wel een oud vrouwtje.